Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Onko teillä käytössä kasvatuskeinona tukkapölly tai muu ruumiillinen kuritus?

Vierailija
04.05.2008 |

Älkääkö sitten alkako tähän ketjuun jauhamaan sen laillisuudesta tai oikeutuksesta!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 6, 8 ja 14

Vierailija
2/33 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli poikien ollessa pieniä keinona jäähypenkki eteisessä. Nykyään kotiaresti tai pelikielto. Pojat alakoulussa.

Mun omassa lapsuudenkodissa oli fyysistä väkivaltaa. Yritän katkaista kierteen. Tähän mennessä ei ole tarvinnut kertaakaan lyödä, mutta kun pojat oli pieniä karkasin kyllä itse muutaman kerran jäähylle parvekkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 5 ja 9.

Vierailija
4/33 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä voisi satuttaa omia lapsiani. Hyvin on pärjätty ilman ruumiillista kuritusta lapset nyt 17, 15, 5 ja 2. Jos on pinna kireällä ja tuntuu että meinaa mennä överiks menen viereiseen huoneeseen istun alas ja laseken kymmeneen ja palaan selvittämään tilannetta. Toimii muuten hyvin. samaa jäähy ideaa käytän lapsillakin.

Vierailija
5/33 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä esikoisen kohdalla. kuopusta en ole koskaan kurittanut fyysisesti. enää en edes kehtaisi/voisi/pystyisi/haluaisi tukistaa vanhempaakaan. olen katunut joka kerta tekoani (yhteensä ehkä 4) ja tajunnut, kuinka neuvoton siinä tilanteessa olinkaan. väkivalta kun ei auta yhtään, päinvastoin. jos vajoaa niin alas, ettei saa lastaan kuriin kuin tukistamalla/lyömällä, on kyllä itsetutkiskelun paikka ja ehkä aika jollekin terapeutillekin...

minä muistan omasta kokemuksesta ne muutamat kerrat, kun sain tukkapöllyä tai luunapin. joka kerta sitten, kun tiesin tehneeni pahaa, pelkäsin kuin hullu taas, että isä tulee ja tukistaa. tottelemiseni perustui siis pelkoon, ei kunnuoitukseen. tätä en halua lapsilleni.

eli siis: ei ikinä enää koskaan. meillä toimii pelikielto, jäähy tai jonkin muun edun menetys.

Vierailija
6/33 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäähylle laitan lapset tunteita viilentämään (eteisen rappuselle), jos tarve vaatii. Olisin pettynyt itseeni äitinä ja ammattikasvattajana jos kävisin lapsiini käsiksi millään mutoa :(

Vierailija
7/33 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vanha sanonta pitää kyl joskus harvinaisen hyvin paikkaansa... Ehkä teidän ahdasmielisten ja kiukkuisten av-mammojen kakaroita pitäis jonkun joskus vähän kurittaa. Kyl mä ainakin annan lapsille tukkapöllyä silloin kun se tulee todella tarpeeseen, mut ei kyl tartte usein pöllytellä sillä ne kyl uskoo ihan ilmankin yleensä.

Vierailija
8/33 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salli mun nauraa! " Pettynyt itseeni ammattikasvattajana" ! Voi voi... kyl on niin sinisilmästä...

Vierailija
9/33 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muut emme halua kasvattaa lisää säilöttäviä vankiloihin vaan opetamme lapsillemme muita konfliktienratkaisukeinoja kuin väkivallan. Kaksi tutkitusti erittäin paljon muita tavallisemmin ruumiillisesti lapsena kuritettua ryhmäähän ovat vangit ja mielisairaaloiden potilaat. Tietysti meillä kaikilla on erilaisia toiveita lapsillemme, joten siitä vain nippailemaan ja tukistelemaan, jos olet aina halunnut päästä vierailemaan Konnunsuolla tai Kakolassa lastasi tapaamassa.

Vierailija:

19, olen niin samaa mieltä sun kanssa, varsinkin kun katsoo näitten nykylasten käytöstä.

Vierailija
10/33 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Me muut emme halua kasvattaa lisää säilöttäviä vankiloihin vaan opetamme lapsillemme muita konfliktienratkaisukeinoja kuin väkivallan. Kaksi tutkitusti erittäin paljon muita tavallisemmin ruumiillisesti lapsena kuritettua ryhmäähän ovat vangit ja mielisairaaloiden potilaat. Tietysti meillä kaikilla on erilaisia toiveita lapsillemme, joten siitä vain nippailemaan ja tukistelemaan, jos olet aina halunnut päästä vierailemaan Konnunsuolla tai Kakolassa lastasi tapaamassa.

Vierailija:

19, olen niin samaa mieltä sun kanssa, varsinkin kun katsoo näitten nykylasten käytöstä.

Joo sori mä olenkin ollut pirun kauan vankilassa ja ties missä mielisairaaloissa viettänyt aikaani kun olen pari kertaa pienenä saanut tukkapöllyä. Voi hellanlettas, etkö osaa erottaa tukkapöllyjen antamista lapsen pahoinpitelystä? Taidat olla vain pikkaisen yksinkertainen ja maailmaa mustavalkoisena katseleva ihminen. Huhhuh...

Vierailija
11/33 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaikka testata, mitä käy kun annat vaikka naapurin rouvalle tukkapöllyn. Käräjäoikeudessa olet ja tuomio tulee pahoinpitelystä. Ihan tosi.

Mua huvittaa nämä, jotka väittävät että kuritusväkivalta ei ole väkivaltaa.

Vierailija
12/33 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,5-vuotiaat itsepäiset kaksoset saavat joskus minut hermoromahduksen partaalle. Inhoan itseäni tämän takia, mutta aina ei auta pelkkä keskustelu, syliin otto ja rakkaus...

Vierailija
13/33 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Salli mun nauraa! " Pettynyt itseeni ammattikasvattajana" ! Voi voi... kyl on niin sinisilmästä...

Vierailija
14/33 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos hermot menee, ne tuskin muuttuvat paremmiksi tukkapöllyä antamalla, jolloin vain purkaa omaa turhautumistaan lapsiin. Ei se ole mitään kasvattamista vaan oman pahan mielen purkamista fyysisesti lapseen.

Vierailija
15/33 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten iät on 20, 16, 14, 11 ja 5. Yhtäkään heistä ei ole koskaan ruumiillisesti kuritettu eikä kuriteta. Me ollaan miehen kanssa lehmänhermoisia ja jaksetaan puhua ja selittää, miksi jotakin asiaa ei saa tehdä. Lapset ovat hyväkäytöksisiä muittenkin kuin itsemme mielestä.

Vierailija
16/33 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en ole koskaan saanut selkääni tai tukkapöllyä ja hyvä ja muita kunnioittava aikuinen minusta on tullut. :-)

Vierailija
17/33 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei lapsia saa kurittaa on uusi juttu. Ennen oli ihan tavallista että lapset sai piiskaa jos ei ollut kunnolla. Itsekin olen saanut selkäsaunoja ja tukkapöllyä ja ihan kunnollinen ihminen olen. En kyllä itse lapsiani piiskaa tai tukista.

Vierailija
18/33 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan kasvattaa lapseni ilman että kajoan heihin tai tuotan heille kipua. En ole koskaan itekään saannut remmistä, tukistusta tms. ja olen ihan mallikelpoinen kansalainen, kunnioitan vanhempia ihmisiä - ja ylipäätään muita ihmisiä, en esim auo päätäni vauvapalstalla :), omaan ammatin ja maksan veroni. Samanlaisia lapsia haluan kasvattaa.

Vierailija
19/33 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko sinä, että me lapsiamme joskus/harvoin tukistavat vanhemmat emme ole mallikelpoisia kansalaisia ja makseta veroja?

Vierailija
20/33 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omille lapsillemmekin joskus harvoin annetaan, mutta ei koskaan siten että olemme itse kiihtyneitä tai vihaisia. Ainoastaan harkitun viileästi ennakkovaroituksen jälkeen silloin, kun lapsen kieltämiseksi muut keinot on käytetty loppuun.