Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka sallitte yläasteikäisen /teinin yöpymiset

Vierailija
04.05.2008 |

seurustelukaverin luona ja seksin harrastamisen, mikä on kantanne teiniraskauteen? Kun mikään ehkäisy ei ole 100 % varma, etenkin jos on kokematon käyttäjä kyseessä? Meillä ei tueta lapsia seksin harrastamiseen ja aborttia emme hyväksy.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta se ole seksinharrastamisen tukea jos antaa lapsen seurustella!!! Ja jos lapsi nyt kaikesta huolimatta on aloittanut seksinharrastamisen niin eikö ole parempi koittaa kaikinkeinoin estää se raskaus ja tukea sitä ehkäisyllä kun antaa vedellä ilman???

Ihan sekaisin olette taas.

T: yks äiti joka valistaa muttei pysty lasta kotia köyttämään!

Vierailija
2/20 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis muualla kuin peiton alla pimeässä (0 yökyläily). Itse menetin neitsyyteni poikaystävnäi luona ihan päiväsaikaan, vanhemmat oli töissä ja me puuhailtiin siellä koulun jälkeen. Ehkäisy oli hoidossa.

Itse näkisin tärkeämpänä rehellisen puheen, ehkäisyvalistuksen ja tytön kohdalla vaikka sitten sen, että vanhemmat maksaa e-pillerit plus tietty kondomit päälle, jos partneri vaihtuu... sillä sitä teiniraskaudet ehkäistään, ei kieltämällä yökyläilyt.

ps ystäväni tli yläasteella raskaaksi harrastettuaan seksiä koulun wc:ssä että kyllä se paikka löytyy jos himoja on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastustan aborttia, eikä teiniraskauskaan ole unelma. Sikspä tuemmekin ehkäisyä

Vierailija
4/20 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teinien seksi kokeilut loppuu siihen, kun ei anneta yökyläillä. Pikemminkin päinvastoin, meillä ainakin sen verran ujo nuoripari, että luulen heidän pelkäävän kuollakseen joa joku sattuis kuitenkin tulemaan kamariin. Ja tosiaan minä menetin neitsyyden mukavasti luonnossa pehmeällä metsämättäällä, että se niistä pelkistä sänkypuuhista...

Vierailija
5/20 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai hyväksyykö he ihan samalla tavalla, että joku jätkä höylää heidän 13 vuotiasta tyttöä hänen kattonsa alla ja kun kyllästyy niin vaihtaa kuin rukkasta.

Vierailija
6/20 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni on ensimmäinen seksikokemukseno ja lapsia syntyi vasta 8-vuotta seurustelun alkamisesta (ensimmäisestä yrityskerrasta).

olinkohan ollut 8

Vierailija
7/20 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma teini-ikä on sen verran tuoreessa muistissa.

neitsyys meni 14-veenä ja äiti löysi mun e-pillerit repusta... kyllähän siitä aikamoinen haloo nostettiin ja se meinasi kieltää suurinpiirtein kaiken ulkona liikkumisen :) teinimäiseen tapaan totesin, että jos en saa yöllä niin saan sitten päivällä... ja myöhemmin äiti sanoikin, että silloin hän tajusi, ettei voi estää, voi vaan valistaa käyttämään ehkäisyä ja kutsua mun poikaystävän meille jotta olen turvallisessa paikassa...

kyllä sen nyt myöhemmin tajuan, että liian nuorena tuli aloitettua ja toivon, ettei omat lapset ryhtyisi siihen niin aikaisin, tosin huonolta tämä yleinen kehitys näyttää. silti musta tuli ihan normaali nainen, perheellinen, enkä saanut edes mitään tautia tai lapsia teininä. varmaan osaksi sen ansiosta että äiti ei pakottanut mua salailemaan asioita tai pimittänyt viikkorahoja sen pelossa että hankkisin kortsuja... joten jos tilanne joskus vastaan tulee niin kai mun on vaan puhuttava lapsen kanssa ja tutustuttava poika/tyttöystävään ja tehtävä parhaani ettei tulisi esim raskautta tms... en tosiaan voi kellariinkaan kahlita.

Vierailija
8/20 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa olla öitä poikakaverinsa luona. en kannata teiniraskautta, tytöllä ehkäisy. en myöskään ole millään tavalla " tukenut seksin aloittamista" , kyllä hän sen ihan ilman tukea aloitti.

Vierailija
9/20 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä sitä vaan tuet, jos lasket tyttösi sinne yöksi. Ota tiukka linja, sano että pojalla ei ole tielle mitään asiaa, eikä tytöllä hänen luokseen. Loppuu viikkorahat jos ei meno oikene, ei tule apuja kännykkälaskuihin jne. Mutta... et ole varmaan edes yrittänyt vaan löit heti kättelyssä hanskat tiskiin. *huoh*

Vierailija
10/20 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en kyllä hyväksy omaa poikaani niin nuoren tytön luo yökylään.

Tyttöjä minulla ei ole, joten puhun vain poikalasten äitinä.

Joku raja nyt sentäs näihinkin touhuihin.

Onneksi pojat ei ole koskaan olleetkaan niin innostuneet seksistä14 vuotiaina, että olisi pitänyt päästä panemaan niin nuorta tyttöä. Ja nyt vanhempina ovat kiinnostuneita hiukan vanhemmista tytöistä, eikä sakkolihasta.

Vierailija
11/20 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaskaan ei sais seksiä harrastaa. Viikkorahat ja puhelin jne vaan takavarikkoon jos neitsyys menee. huhhuh

Vierailija
12/20 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on varmaan paljon kokemusta asiasta.. ja miksi tekisin niin? tyttö on aloittanut seksielämänsä ennen tätä poikaystävää, eikä se ollut minun valintani. en pidä ollenkaan huonona asiana että tyttö yöpyy poikakaverinsa kanssa, pysyypä pois kaupungilta juomasta tms.

Vierailija
13/20 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun menetelmäsi taas on avoin kasvatus ja sen nyt tietää erkkikin mitä siitä seuraa. Lapsellesi tulee tunne, että et välitä, kun kaikki käy.

Vierailija
14/20 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei todellakaan " kaikki käy" . enkä ole mielestäni edes vapaa kasvattaja. jos tyttö täyttää ensi vuonna 18, on ehkä jo aika hieman hellittää otetta. toki minullakin oli vielä pikkulapsiaikana tiukemmat mielipiteet.. kuukausi sitten ensimmäiset yökyläilyt, nyt joka viikonloppu puolin ja toisin. kauheaa!

Vierailija
15/20 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuin 14 vuotiaana 19 ikäiseen poikaan. Vein sen kotiin ja isukki pani pojan olohuoneen sohvalle nukkumaan.

Itkin ja pillitin ja uhkasin karata yms. Mutta kotiarestia tuli, että paukahti.

Poika löysi äkkiä uuden kun minulta ei pimppalooraa tippunut helpolla. Poika oli melkoinen naistenitkettäjä. Vaihtoi tyttöä kuin paitaa ja piti montaa tyttöä yhtäaikaa.

Onneksi säästyin siltä. Jos olisi saanut jäädä minun sänkyyn lojumaan vanhempien luvalla niin huonommin siinä minulle olisi käynyt.

Löysin sitten kunnon poikakaverin 17 vuotiaana ja neitsyyden menetin 18 ikäisenä ja nyt ollaan naimisissa ja lapsia 2.

Kiitos vaan tiukalle ja vanhanaikaiselle isäpapalle.

Vierailija
16/20 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poikani joskus tytöllä. Ovat seurustelleet parisen vuotta. Nämä on hankalia asioita, ei saisi kannustaakkaan seksin aloitukseen, mutta jyrkkä kyttääminen ja tuomarointi tahtoo johtaa muihin ongelmiin. Poikani on tyttöystäväänsä vuoden vanhempi eli ihan 14v teineistä ei enää puhuta. Tämän tytön kotona pitivät rippikoulua rajana. Ei meillä kyllä poika silloin seurustelun alkuaikoina edes kysynyt yöpymislupaa, ehkä kerran, mutta tytön kotoa se kiellettiin ennen kuin meille ehtivät edes ehdottaa.

Kyllä minä pidin pojalleni puhuttelun silloin kun yölupa tuli. Posket punaisena reppana kuunteli, kun äiti kertoi vastuun kantamisesta. Ei minusta kaikkea voi jättää tytön harteille. Minulla on yksi tyttö vasta 6v mutta tuntuisi pahalta olla pillereitä hakemassa jo koululaisena, kun ne kuitenkin hormoni pitoisia ovat. Minä aloitin seksin 14v. Ihanan poikakaverin kanssa, hän huolehti aina ehkäisystä ettei minun tarvinnut hankkia alaikäisenä pillereitä. Tuo ikäkin on kyllä vain numero, minä en ole koskaan kärsinyt siitä, että seksi tuli kuvioihin noin nuorena, vaikka tieten sillä partnerilla on siinäkin iso rooli.

Vierailija
17/20 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on useita kumppaneita, ei vain se yksi poika/tyttöystävä ja siksi myös sukupuolitaudit ovat senikäisillä yleistyneet räjähdysmäisesti.

Ihanan vastuullisia ÄITEJÄ olette, oikein e-pillerit lapsille, jihuu! Se onkin pysyvin ehkäisy, kun klamydian seurauksena tyttärenne ei koskaan saa lapsia. Onnea vain teille ja lapsillenne valitsemallanne tiellä...

Vierailija
18/20 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päässyt unohtumaan.......... ;D

Vierailija
19/20 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kyllä sinä sitä vaan tuet, jos lasket tyttösi sinne yöksi. Ota tiukka linja, sano että pojalla ei ole tielle mitään asiaa, eikä tytöllä hänen luokseen. Loppuu viikkorahat jos ei meno oikene, ei tule apuja kännykkälaskuihin jne. Mutta... et ole varmaan edes yrittänyt vaan löit heti kättelyssä hanskat tiskiin. *huoh* "

Noissa tapauksissa käy niin, että pahimmassa tapauksessa se tyttö tulee juurikin jossain " hangessa" tai " koulun vesassa" raskaaksi, koska ei ole ollut varaa ostaa kumeja/maksaa pillereitä. Kun kännykkälaskuihin ei nuorella ole varaa, niin vanhemmat eivät edes häntä kiinni mistään saa.

Toki ikä vaikuttaa onko 13 vai 16 vuotias, mutta minusta juuri tuo rippikoulu on hyvä ikä alkaa olla sallivampi. Pitää olla rajoja jne. mutta eiköhän se että laittaa teinin katsomaan vaikka netistä synnytysvideon tmv. ole toimivampaa kun se että vie viikkorahat ja laittaa kotiarestiin jne.

Vierailija
20/20 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun tuttupiirissä ei pojat ole yötä 14 vuotiaiden tyttöjen tykönä. Jos olisi niin tyttö olisi aika jakorasian maineessa.

Antakaa lasten olla lapsia, älkääkä tyrkyttäkö niitä sänkyhommiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme