Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toinen lapsi tosiaan toi meille, tai ainakin minulle onnen. Kärsimme sekundaarisesta hedelmättömyydestä

Vierailija
04.05.2008 |

ja olen ollut ihan saamaton kotioloissakin ennen raskautta. En ole oikeastaan muuta tehnyt kuin nettaillut ja tiuskinut vain miehelleni (tietenkin olen lapsen kunnialla pyrkinyt kasvattamaan).

Nyt kun meillä on se kauan kaivattu toinen lapsi, minulla on tuolla jopa pullataikinakin kohoamassa. =)

Meidän kämppä hohtaa puhtaana ja minä tunnen olevani tosi onnellinen.

Joskus se lapsen saaminen vaan on se paras ratkaisu.

Olin tosiaan masentunut ja ahdistunut, etten kohta enää nähnyt mitään iloa tuosta esikoisestammekaan. Kävinkin terapiassa, mutta vasta se toinen raskaus paransi minut.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tosin sairastuin ensin synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja sen jälkeen kun parannuin siitä ja toinen lapsi tuli haaveisiin, alkoi se masentuminen tulla takaisin.

Kun tärppiä ei ollut kuulunut, ahdistuin jokaisesta kuukautisesta ihan hirveästi ja itkeskelin tosi usein.

Hoidin todellakin esikoisen siinä samalla ja toivottavasti häneen ei ole tullut mitään vakavaa vauriota, kun minä olin niin masentunut.

Toki pystyin iloitsemaan esikoisesta, oli ihanaa seurata hänen kehittymistään ja kasvua. Mutta koko ajan siellä taustalla tykytti ja takoi ajatus siitä toisesta lapsesta.

Nyt jaksan keskittyä enemmän myös esikoiseen. Vauvan uniaikaan me touhuilemme enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Pelaamme pelejä, rakennamme palapelejä, ulkoillaan, leivotaan pullia yhdessä yms. yms.

Nuo syyllistävät viestit laittoivat miettimään, onko asiat oikeasti noin huonosti, mutta eivät ne onneksi ole. Tai sitten aika kultaa muistot. :P

Toinen lapsi toi etuja myös esikoiselle.

-ap

Vierailija
2/9 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että surin etten saanut tarjottua esikoiselle sisarusta, perhettä, tukea kun meitä ei enää ole.

Tuntui että teki jotenkin häntä kohtaan väärin, jos hän jäisi ainoaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan kerro tätä kuitenkaan esikoisellesi ja pidä huoli siitä ettei hän ikinä saa vahingossa kuulla sivustakaan tästä asiasta, hän saa raukka ikuisen arven pieneen sieluunsa ja murehtii loppuelämänsä sitä, ettei hänestä ollut äidille mitään iloa...

Vierailija
4/9 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on oikeus ihan peruselämään, ei hän ole lelu.

Vierailija
5/9 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös tuottaa iloa vanhemmilleen. On aika surkeaa minusta, jos ap:n ensimmäinen lapsi ei tätä ole saanut osakseen, vaan vasta hänen sisaruksensa on tuonut onnen äidin sydämeen.

Vierailija
6/9 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

myös tuottaa iloa vanhemmilleen. On aika surkeaa minusta, jos ap:n ensimmäinen lapsi ei tätä ole saanut osakseen, vaan vasta hänen sisaruksensa on tuonut onnen äidin sydämeen.

Vierailija
7/9 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sain esikoisen, mutta esikoisen ollessa noin kaksi aloin masentua (ei siis ehkäisyä esikoisen jälkeen). Kun sitten vihdoin esikoisen ollessa kolme raskauduin uudestaan, alkoi elämä taas hymyillä. Olen kyllä ollut hyvä äiti koko ajan esikoiselle, ja hänellä on aina sydämessäni erityinen paikka eli en koe mitään huonoa omaatuntoa. Itse asiassa eniten ehkä murehdinkin sekundaarisessa lapsettomuudessa sitä, etten pysty tarjoamaan sisarusta esikoiselle.

Vierailija
8/9 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siishän eihän tuo tietoista ole, mutta silti voi tuntea järkyttävää ja syövyttävää menetyksen tunnetta, kun ei lisää tule.

Vierailija
9/9 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävää lukea tuollaista tekstiä kuin ap:n kirjoittama. Säälin esikoistasi.