Miks mulla tulee pää kipeeks jos en syö hiilareita?
Painoa on pari kiloa yli toivotun, ja muutaman kerran olen yrittänyt aloittaa vähähiilarisen dieetin. Mutta mulle tulee jo ekana päivänä pää toivottoman kipeeks ja olo muutenkin tosi sekavaks.
Enkä mielestäni ole normaalistikaan mikään sokerisyöppö, keskivertopäivänä syön muutaman palan ruisleipää, täysjyväpastaa ja vihanneksia - siinä ne mun hiilarit on. Mutta jos nuokin jätän pois, alkaa kamala päänsärky.
Miten ikinä kestäisin atkinsia tms??
Kommentit (7)
Kasviksia, hedelmiä, täysjyväviljatuotteita.
Syöt nyt jo terveellisesti. Aivot tarvii hiilareita, sinä syöt nähtävästi vaan hyviä. Karppaus onkin varmaan hyvä suunta niille jotka vetää päivät pitkät huooooonoja hiilareita. Sulla on jo ok ruokavalio, joten näet mitä tapahtuu oikeasti kun kunnon ruokavaliosta lähdetään huonompaan suuntaan.
ajattelin vain, että onko pääkipu ihan yleistäkin niissä ja meneekö se ohi?
Ap
Alussa matalilla hiilareilla ollessa voi tulla huonoa oloa, päänsärkyä tai muita oireita, kun kroppa Mitä muuten Atkinsiin tulee, siinäkin saa syödä paljon vihanneksia. Vain ensimmäisten parin viikon aikana, uuteen ruokavalioon totutellessa (=induktio) hiilarit pidetään minimissä ja vihanneksistakin sallittuja ovat vain kaikkein vähähiilihydraattisimmat.
Vierailija:
Alussa matalilla hiilareilla ollessa voi tulla huonoa oloa, päänsärkyä tai muita oireita, kun kroppa opettelee rasvapolttoiseksi. Mitä muuten Atkinsiin tulee, siinäkin saa syödä paljon vihanneksia. Vain ensimmäisten parin viikon aikana, uuteen ruokavalioon totutellessa (=induktio) hiilarit pidetään minimissä ja vihanneksistakin sallittuja ovat vain kaikkein vähähiilihydraattisimmat.
ryhtyä vähähiilihydraattiselle dieetille, tulee kaamea sarjamigreeni
ja sehän on tunnettua että noilla vähähiilihydraattisilla dieeteilla tulee aluks pää kipeeks ja huono olo. Ketoaineet on semmosia metabolian tuotteita joita syntyy kun ei ole hiilihydraatteja käytettävissä, eli se metabolia ei mene loppuun. Niitä ketoaineita elimistö käyttää energiakseen. Esim diabeetikoilla on sitä paljon pissassa jos on huono hoitotasapaino kun solut ei saa glukoosia.
En ole varma voiko pääkipu johtua ihan vaan siitä ettei ole tottunut vai johtuuko se aina noista ketoaineista.