Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalisvauvat toukokuuhun

01.05.2008 |

Meillä poika täytti 7 vkoa torstaina ja neuvolan mitat olivat: paino 4925gr, pituus 54,5 cm ja pipo 39 cm. Ristiäiset meillä huomenna, pojasta tulee Vincent. Vähän ovat vatsavaivat lisääntyneet, joten varasin ensi viikolle kaksi aikaa vyöhyketerapeutille (esikoiselle se ainakin auttoi). Muuten aika tasaista menoa. Vähän kuitenkin jännittää miten ensi viikolla pärjään, kun mies lähtee 5 päiväksi Kanadaan.

Hyvää Äitienpäivää kaikille! Ja aivan erikoisen paljon teille, jotka ensimmäistä Äitienpäiväänne vietätte!! t. Kuutamoheinä ja pojat

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä pääkaupungissa on ihan mukava ilma. Aurinko paistaa eikä pahasti tuulekaan. Mä kävin tänään kätilön vastaanotolla ja keskiviikkona on sitten varsinainen jälkitarkastus. Maaria kyseli painosta. Mulla tuli raskausaikana 13,5 kiloa ja nyt paino on tippunut 15,5 kiloa. Mitään en ole yrittänyt tehdä, herkuteltuakin tulee, mutta olen kyllä tosi tyytyväinen. Kivalta tuntuu, kun kerrankin paino tippuu helposti. Mulle mahtuvat päälle kaikki housut, jotka ennenkin raskautta. Oikeastaan sopivampia pitäisikin ostaa!

Meilläkin kovasti jo hymyillään ja vähän jutellaankin. Ne hymyilyhetket on kyllä niin ihania ja palkitsevia! Tulee itsellekin tunne, että on hoitanut lastaan hyvin. Käsiä meidän pikkuinen ei vielä varmaankaan ole hoksannut. Lelun heiluttelu on siis vielä täysin äidin hommaa.

Meilläkin tavallaan osakestoillaan, vaikka nyt onkin ollut vähän kertakäyttövaippapainotteisempaa (keksinpä hienon sanan!). Jotenkin kaipaan jonkinlaista rytmiä, jotta tietäisin, milloin vauva nukkuu, koska kyllä mun käyttämät kestovaipat kuitenkin kastuvat enemmän, joten niitä täytyy vaihtaa useammin. Ei ole kuitenkaan kiva, että vauva herää märän vaipan takia. Vaikka toki siis kertakäyttövaipatkin joskus falskaa. Viime yönäkin tuli sellainen selkäkakka, että pesuun meni vaatetta ja lakanaa! Haluaisin kyllä enemmänkin kestoilla, kun kertakäyttövaipat on niin kalliita ja sitä jätettä tulee niin valtavasti.

Kivaa viikon jatkoa kaikille!

Nakero08 + poju reilut 6 vkoa

Vierailija
42/49 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä annettiin vauvalle (nyt 10 vkoa) eilen se rotarokotteen eka osa. En huomannut muuta kuin että vauva oli hieman unisempi eilen. Nyt täytyy vaan muistaa olla viikon verran normaalia tarkempi tuon käsihygienian kanssa (sen verran rotavirus saattaa elää vauvan ulosteessa).

Ihanaa kun on näin lämmintä. Vauvan ratasvarustusta sai kyllä vähentää roimasti, sillä ainakin meidän vauva nukkuu heti huonommin jos on liian kuuma. Eli laitoin pehmeän kantokassin rattaista pois, eli nyt vauva nukkuu pelkässä makuupussissa ja sekin on aika auki. Vaatteina vain trikoopuku ja pikku huppari. Ja aina yritän puistossa ja pihalla pitää rattaita varjossa tai puolivarjossa. Lähdemmekin tästä shoppailemaan, miehellä viikonloppuna synttärit ja jotain pitäis hänelle hankkia. Viikonlopuksi suuntaamme taas lasten kanssa maalle mun vanhempien luo (tosin siis isä jää kaupunkiin juhlimaan niitä synttäreitään). Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kuuluu ihan hyvää..poika kasvaa hurjaa vauhtia,ja on kova jokeltelemaan ja hymyilemään,ja on kerran onnistuttu jo kääntymään selältä masulleen ja takaisin..ja nyt poika on ruvennut hylkimään rintaa ja sevähän harmittaa vaikka maitoa tulis niin hän ei vaan suostu syömään..ja siskot ovat edelleen yhtä innoissaan veljestä ja vanhin tyttömme toivois jo uutta vauvaa,ja hänen toiveensa taitaakin täyttyä jo 9kk päästä..mut nyt on mentävä kyllä syömään..

naperotx4 ja Juho 25.03.08

Vierailija
44/49 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on ristiäisiä vietetty, melkein jo kuukausi sitten, ja 'Justus' sai nimekseen Juuso. Meillä alkoi jonkinlaista rytmiä löytymään noin kuukauden iässä ja masuvaivat helpottivat vajaan kahden kuukauden iässä, joten tämä viimeisin kuukausi onkin mennyt sellaista perusarkea elellessä. Täällä oli puhetta vauvan kanssa liikkumisesta. Me ollaan aika pienestä pitäen liikuttu paljon unien aikaan vaunuilla ja kantoliinalla myös. Yleensä yritän selvitä samojen unien aikaan takaisin kotiin, mutta nyt olen kerran myös syöttänyt kahvilassa. Syötin pullosta, koska poju on kerran kylässäkin kieltäytynyt rinnasta, kun oli liikaa hälinää. Nuo kyläilyt meillä onkin ollut haastavampi juttu ja aika varovaisesti ollaan kyläilty, koska poika on herkkä uusille paikoille, äänille ja ihmispaljoudelle hereillä ollessaan, myös kotona on pari kertaa hermostunut kun on ollut useampi ihminen kylässä. Varovaisesti ollaan otettu sen jälkeen, kun tajuttiin, mistä on kyse (luultiin ensin pahoiksi vatsavaivoiksi, joita ei sitten ollutkaan koskaan kotona oman perheen kesken).

Taitoja pojalla on tällä hetkellä nyrkin, peukun ja ihan uutena myös lelujen vienti suuhun. Tarttuu leluun, kun sitä tarjoaa sopivalla korkeudella. Kyljeltään kääntyy jo hyvin massulleen, mutta ei selältään vielä. Pari kertaa pari päivää sitten on kääntynyt masulta selälleen, mutta taisi humpsahtaa vahingossa, kun nosteli päätään niin korkealle. Ääntelyn ja hymyilyn lisäksi tulikin yhtenä päivänä suusta kikatusta =D Tuntuu, että nyt 2,5 kk iän jälkeen poju on muuttunut ihan mahdottomasti. Minne se äitin pikku sylivauva katosi? Tosin hän ei ole koskaan kamalasti viihtynyt sylissä (noin kolmen ekan viikon jälkeen), vaan lattialla ja sitterissä köllii mielellään, mutta vaatii kyllä viihdytystä.

Yöt on jo menneet yhdellä tai kahdella syötöllä ja nopeasti nukahtaa uudelleen, mutta nyt on ollut muutama rikkonaisempi yö. Tänään myös päikkärit on jostain syystä jääneet lyhyiksi ja tämä ilta on sitten mennyt kitisemiseksi, nyt mies tuolla yrittää rauhoitella häntä.

Vaatteistakin on täällä ollut puhetta. Meillä käytetään nyt koon 62 vaatteita, on käytetty sieltä kahden kuukauden kieppeiltä rinnakkain 56 kanssa, mutta nyt ei enää mitkään 56 vaatteet taida mennä.

Tulipas paljon omaa napaa. Kahlasin kyllä koko pinon läpi, mutta kommentoinnit jää, kun oli pino päässyt niin pitkäksi.

Aurinkoista loppuviikkoa!

Vierailija
45/49 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla jo nukkumassa kun kaikki lapset nukkuu.

Meillä onneksi nykyään saa nukkua, kakkosen räkätauti on helpottanut eikä enää herää monta kertaa yössä ja vauva on alkanut syömään vain kerran yössä! Ei mulla tällaista luksusta olekaan muiden kanssa ollut, katsotaan kuinka kauan tätä onnea kestää :)

Ristiäiset sunnuntaina, huomenna tulee siivooja mun avuksi, esikoinen menee päiväkotiin (jossa on siis n.2 päivää kuukaudessa) kakkonen mummulle ja vauvakin varmaan hetkeksi sinne. Leivottavat olen ulkoistanut mummuille, joten loistavasti olen hommat delegoinut ja olen tyytyväinen itseeni kun viimeinkin osaan tällaisista luopua.

Kun se nimi saataisiin päätettyä! Kaksi vaihtoehtoa on etunimeksi, toinen nimi on varma ja kaksi kolmanneksi nimeksi. Eli yhteensä neljä vaihtoehtoa! Kaksi päivää aikaa...

Kirjoitinkohan jo että laitoin kaikki 62-senttiset bodyt pois? Housut menee vielä, on pitkäselkäinen jätkä. Saa nähdä mahtuuko mummon vanha kastemekko päälle, vai joudutaanko laittamaan isin vanha.

Mutta nyt sinne nukkuun...

Maaria ja Hermanni tasan 8 viikkoa

Mutta nyt sinne petiin

Vierailija
46/49 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siitä liikkumisesta kirjoitellaan. Olin eilen kaikkien kolmen kanssa Ideaparkissa, ja hulinaa oli :) Onneksi reilun tunnin päästä isäkin ehti paikalle, joten pystyin ristiäisvaatteita koittamaan. Yhteensä reissussa oltiin 4 tuntia. Pari kertaa imetin hoitohuoneessa mutta kolmas kerta oli ihan keskellä isoa aulaa, mutta ei siellä onneksi kauheasti ollut porukkaa. Yksi tummanhivee setä katsoi vähän kummissaan...

Mulla oli kivaa, isännällä taisi vähän mennä hermo...

Vierailija
47/49 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsit että on ihana sää ulkona.. Tästä se kesä taitaa alkaa..

Meilä on mennyt elo ilman suurempia kahnauksia.. Muutaman kerran on yöunille meno hurahtanut yli puolen yön, mut muuten tyttö nukkuu kellonympäri ja yli! Miten pitkiä yöunia muiden vaavit nukkuu? Se sit ongelma ettei nuku päivällä pitkiä unia.. vaihtelee 20-40 min pätkissä. Miten pitkät päiväunet olisi hyvät? Miten pitkään muilla nukkuu päivällä? Oon koittanu vaunuilla mut herää ku kyyti loppuu..

Vautsi, onko siellä jollain jo tulossa uusi tulokas :)

Voimia sille jolla oli tisukammo tullut.. Se vasta vaatii kärsivällisyyttä ja kyllä mulle tuli monta kertaa mieleen et en enää jatka tissittelyä.. Mut onneksi se menee ohi.

Me ei vielä olla käyty kaupungilla.. jännittää miten kaikki sujuu ja missä sit syöttää ku tytylle tulee nälkä.. Ja miten hermot kestää jos rupee vaan huutaa. Ruokakaupassa on ollu kyl rauhallisesti, varmaan ihmettelee ääniä..

Niin sitä piti vielä kysyy.. Miten pitkään mahassa muilla on se hormooniviiva pysynyt? Mulla vieläkin ja yhtä tummana ylös asti... Lähteekö ees pois?

Ja kiloista, mulla tuli noin 15 kg ja lähteny on noin 14 kg.. et hyvin lähteny, vaikka oon nyt herkutellu, makkaraa,kahvileipiä... yms.. pitäs kyl rajottaa ja syödä terveellisesti :) Ja ei tosiaankaan jokapäivä ahtaa :)

Ja mikä ihaninta!! Mulle sopii nyt mun entiset farkut jalkaa :) ja ainakin yhdet kesähousut.. Hyviä ilon aiheita.. Aattelin jo et koko vaatevarasto menee uusix.

Mutta aurinkoista päivänjatkoa!

Vierailija
48/49 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä,meille on tulossa uusi vauva,ja se oli kyllä ihan yllätys että näinkin nopeesti vaikka oli nyt ehkäsykin käytössä,mut vahinkoja sattuu ja tää oli iloinen vahinko..la menis johi hekmikuun alkuun mun laskujen mukaan..nyt Juho poika heräs,pitää mennä..

Vierailija
49/49 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Olipa mukava huomata, että usempikin maalismamma on ehtinyt kirjoitteleen! Mukava vaihtaa kokemuksia ja kuulumisia. Yritän nyt muistaa joitain juttuja, mitä piti kommentoida.

Ensinnäkin naperotx4:lle onnittelut uudesta tulokkaasta! Täytyy sanoa, että olette olleet varsin tehokkaita! ; ) Itse olen alkanut miettiä, kuinkahan vanha tuon esikoisen pitäisi olla, jotta jaksaisi kahden kanssa. No, toisaalta, jos meillekin nyt uusi tulokas olisi tulossa, niin tulla saisi, vaikkei vielä toiveissa olekaan.

Meillä poika täyttää ensi yönä 7 viikkoa. Päivät ovat edelleen tosi erilaisia, mut eiköhän se ole normaalia, kun on ihmislapsesta kyse. Öisin lapsonen nukkuu ensin 3-6 tuntia ja sen jälkeen lyhyempiä pätkiä. Käytännössä yöt menee kahdella syötöllä ja ekat kaksi pätkää nukkuu omassa sängyssään ja viimeisen pätkän meidän sängyssä äipän vieressä. On vain osoittautunut, että aamuyöllä poikaa ei enää saa omaan sänkyyn nukkumaan. Aamulla poika on vain hetken hereillä ja käy sitten päiväunille, jotka ovat tällä viikolla olleet 2X2 tuntia - poikkeuksena eilinen, kun nukkui 4 tuntia putkeen. Iltapäivät ja illat ovat arvoituksellisempia ja silloin enemmän valvotaan, seurustellaan ja taistellaan nukahtamista vastaan ja varmaan masussakin vähän vääntää. Yöunille käy 22-23 aikaan ja sekin vaatii nykyään vähän nukuttamista. Nyt parina iltana isi on nukuttanut tutin kanssa, vaikkei meidän poika sitä osaakaan kunnolla imeä. : ) Kyllä arki tuntuu jo aika sujuvalta ja itsestä tietty tuntuu kivalta, kun on tullut rutiineja lapsen kanssa toimimiseen ja näin aamupäivisin on aikaa touhuta kotihommia, ym.

Liikkumisesta. Minäkin olen jo vähän liikkunut ja kyläillyt, ym. Maaria oli imettänyt Ideaparkissa julkisesti. Myös minä olen imettänyt keskellä Jumboa. Pojallamme kun iskee nälkä, niin siinä ei aleta etsimään viihtyisää imetysnurkkausta, vaan laitetaan tissi suuhun niin pian kuin mahdollista. Ihmiset katsovat sitä huutoa enemmän kuin imetystä! Meillä on kovaääninen poju! :D

Niin, ja tsemppiä nyt Maarialle kovasti nimen miettimiseen! Toivottavasti neljä päivää on riittävä aika!

Vaatteistakin oli puhetta. Meillä pääasiassa käytössä 62 koon vaatteet, ainakin bodyt. Tosin saman koon monet housut ovat vielä aivan jättimäisiä. Olemme itse molemmat pitkäjalkaisia, mutta mistä lie poika saanut pitkän selän. Maanantaina neuvola, joten saadaan uudet mitat!

Kivaa viikonloppua kaikille!

Nakero08 + poju 7 vkoa