Maalisvauvat toukokuuhun
Meillä poika täytti 7 vkoa torstaina ja neuvolan mitat olivat: paino 4925gr, pituus 54,5 cm ja pipo 39 cm. Ristiäiset meillä huomenna, pojasta tulee Vincent. Vähän ovat vatsavaivat lisääntyneet, joten varasin ensi viikolle kaksi aikaa vyöhyketerapeutille (esikoiselle se ainakin auttoi). Muuten aika tasaista menoa. Vähän kuitenkin jännittää miten ensi viikolla pärjään, kun mies lähtee 5 päiväksi Kanadaan.
Hyvää Äitienpäivää kaikille! Ja aivan erikoisen paljon teille, jotka ensimmäistä Äitienpäiväänne vietätte!! t. Kuutamoheinä ja pojat
Kommentit (49)
Aika harvakseltaan maalismussukat ehtivät tänne. No, kukapa sitä sisällä kökkii tällä ilmalla (paitsi minä:)
Eilen käytiin neuvolassa ensimmäistä kertaa. Ikää on nyt siis yksi kuukausi, ja Hermanni on kasvanut hurjasti! Pituutta oli 61.5 cm (tullut lisää siis 6,5 cm), painoa 5900g (+1400g). Käyrillä ei olla ollenkaan pituudessa, siellä jossain sfääreissä menee, paino oli +4 -käyrälllä ja pituus/painokäyrällä ollaan -1 -käyrällä. Eli siis ikäisekseen tosi iso, mutta kuitenkin hoikka poika. Eipä ihme vaikkei meinaa enää mitkään kietaisubodit mennä päälle, mutta kun on niin hankalaa noin pienelle vielä pujottaa pään kautta. Napa on aika ihmeellinen, siinä on sellainen kummallinen " lärpäke" , josta terkkari ei ollut ollenkaan huolissaan vaan sanoi että tippuu itsekseen pois, mutta laittoi sitten kuitenkin viestiä perään ja käski seurailla ja putsata ja kuivata hyvin. Jäi vähän sellainen olo, ettei itsekään oikein tiedä tuosta. Luulen, että käyn piakkoin kysymässä toisen mielipiteen. En tiennytkään, että Lapis on kielletty EU:ssa, millähän sitä nyt navat hoidetaan jos ihan akuutti tarve on?
Heh, meillä on näimmä pitkästä aikaa oikein kunnon päikkärit, olen saanut jo kämpän miltei raivattua ja imuroitua, ja vielä vaan vetelee :)
Takaisin hommiin siis!
Maaria ja Hermanni tasan 1 kk
Onko muilla ollu ongelmia sisäänkirjautumisessa? Mie saan aina useamman kerran koittaa kirjautua, ja kohta " lennän" pihalle?? On jääny välillä viestit laittamassa, kun on ollu niin rajoitetttu tää koneaika.
No, tänään meidänkin neitonen on sitten nukkunut paremmin:) Minullakin on aamupäivä ollu siivousta ja kaupassakäyntiä:D Oli oikein luksusta, kun sain imuroitua ja pestyä lattiat niin, ettei Salla herännyt kertaakaan. Siivouksen jälkeen neiti heräili syömään, syötin tytön ja läksin kauppaan. Kun tulin takaisin, ni neiti nukkui yhä, sain ruoankin tehtyä. Annoin isommille sapuskat, taisi ruuan käry herättää pikkuneidin. Aina kun on itelleen laittamassa ruokaa lautaselle, ni vauveli herää syömään. Onneksi isi piti neitiä sen aikaa sylissä, et sai itekin ruoan syödä lämpimänä:)
Huomenna meinasin vielä olla ahkera ja mennä torille myymään lasten pieniä vaatteita. (ja vähän omiakin;) Jotenkin vaan tuntuu, et jokaiselta lapselta oma vaatekoko on aina kasvanut numeron tai pari:/ Olin neuvolassa ihan pettynyt, kun jäi vielä edellinen kymmenluku iteltä saavuttamatta, höh! Vaikka olen kuinka imettänyt ja KOITTANUT seurata omaa syömistä, ni kyllä nää raskauskilot on vaan niin tiukassa!
Onneksi lapsen urheilukoulussa oli puhetta vanhempien omasta ryhmästä, joka alkais mahd. ens syksynä. Sitä jään innolla odottamaan! Olis kiva saada itekin jotain ohjattua liikuntaa, en oikein oo sali-airobiktyyppiä:( Nyt jos löytyis itellekin sopivaa liikuntaa! Kyllä mie uskon, että saan tuon edellämainitun kymmenluvun ite saavuttamatta, mutta siitä eteenpäin edistyminen jäi viimeeksikin saavuttamatta, kun en harrastanut mitään liikuntaa. Lasten kanssa kyllä ulkoillaan, mutta meidän 2v. tahtoo ite kävellä, joten liikkumistahti on TODELLA verkkaista (paitsi jos vaaratilanne uhkaa.)
Pihalla olis kyllä kamala kasa lunta hiekkakerroksen kuorruttamana, että siinä olis kyllä mättämistä (viime vuonna kasaa hajottelinkin,) mutta nyt ei innosta tossa pihalla silleen puuhailla. Ollaan katselemassa uutta asuntoo, kunhan päästään miehen kanssa yhteisymmärrykseen asumismuodosta ja suunnasta. Kai tuossakin joskus edistystä tapahtuu. Ei sen puoleen, en kovin " odota" muuttoa, kun tiedän miten raskata touhua se on, mutta saishan siinäkin pari kiloa karistettua:D
No, jään katselemaan josko tänne ilmaantuis taas muitakin kirjottelijoita, taidetaan olla Maarian kanssa ainoot, jotka seuraa tuota kaunista ilmaa vaan asunnon ikkunoitten läpi. Meillä kun ei ole edes kesämökkiä, ni ei tartte lähtee kotontakaan mihinkään puuhastelemaan, vaikka kivahan se olisi. Ei taideta paljon omaa pihaa ja lähipuistoja edemmäs tänä kesänä päästä. Paistaahan se aurinko näköjään tänne kaupunkiinkin:)
Voi että,voi olla ihana ilma! Aurinko paistaa ja meidän mittari näyttää auringossa +30 astetta!!:D
Me lähdettiin aamulla koko perheen voimin lenkille ja huh huh! Ihan kamalan kuuma tuli. Siinä me semmonen parin tunnin lenkki heitettiin ja tyttökin rupesi jo loppuvaiheessa huutamaan. Siinä sitten puiston penkillä syötin neidin ja taas uni maistui:) Vettä annoin kyllä aina välillä,mutta ei nälkä sitten yllätti...ja kai janokin kuitenkin.
Nyt neiti nukkuu pikkupäikkäreitä...mutta taitaa juuri ruveta heräilemään, joten nopeasti kysäisen:
Onko tutti viallinen jos tuttiosan sisälle pääsee vettä? Huuhtelin äsken tytön tuttia ja kas vaan, se oli sitten täynnä vettä!
Ja minkälaisia oireita rintatulehduksessa on?
Minua on nyt varmaan viikon verran koskenut rintoihin(enimmäkseen oikeaan) välillä tosi kovasti. Semmosta särkyä ja pakotusta tossa nännin kohdalla ja siitä säteilee muualle.
Imetyskin sattuu välillä tosi paljon. Kuumetta ei ole ollut...onko sitä aina pakko olla,jos on tulehdus? Mitään patteja en ole löytänyt,että ei pitäisi olla tiehyet tukossa. Mutta veikkaankin,että kylmästä olisi tullut.
nyt tyttö heräsi,täytyy mennä
Aleida ja neiti +5 viikkoa
tulehduksessa kuume nousee nopeasti korkealle ja rinnat tulee todella kipeiksi siis ihan TOSI kipeiksi. Mulla oli pari viikkoa sitten tukos toisessa rinnassa ja se nosti lievän lämmön (37.8) ja rinta oli niin kipeä että itkin kun poika tarttui siihen. Mulla tuli noista sun oireista mieleen että voisiko olla sammas? siihen auttaa kotikonsteina puolukka ja sitruuna. Siis ihan sivelet nännejä puolukalla.
Nyt jannu huutelee äitiä seuraksi,ollaan ihan kaksin vauvan kanssa kotona ja meillä on ihanan rauhallista kun ei muut lapset riehu ympärillä koko ajan...
Niiloakseli ja jannu 6viikkoa!
Pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen (tai ainakin tuntuu siltä, etten ole hetkeen kirjoittanut). Meille kuuluu hyvää. Poikakin on jo päivän yli kolme viikkoa. Tuntuu, että arki helpottuu koko ajan. Poika on nyt nukkunut hyviä päikkäreitäkin ja tänään on ollut sellainen päivä, että poika ei oikeasti ole tehnyt muuta kuin syönyt ja nukkunut. Saa nähdä, mitä on taas huomenna, kun olen hänen kanssaan kahdestaan kotona koko päivän aamusta iltaan. No, vieras on kyllä tulossa illalla, mutta isukki ei ole apuna. Muutenkin tuleva viikko on ihan uudenlainen, kun joka päivä on joku vieras tulossa. Meillä on nyt päästy siihen vaiheeseen. : )
Meillä siis kaikki mukavasti. Valittamista on ainoastaan siinä, että kun poika yöllä herää, hän syö yleensä tosi pitkään ja ei aina meinaa pysyä unessa. Nukahtaa siis rinnalle, mutta saattaa herätä omaan sänkyyn siirrettäessä. Usein valvonkin hänen kanssaan yöllä noin tunnin siinä syömispuuhassa. Mites muilla - onko näin pitkiä syöttösessioita öisin? Meillä niitä on onneksi yleensä vain yksi ja muuten nukutaan.
Kivaa alkavaa viikkoa kaikille!
Nakero08 + poju 3 viikkoa
Meillä tyttönen on huomenna tasan 2kk ja yöllä meillä on sama homma. Syötön jälkeen kun nostan Sallaa omaan sänkyyn, ni sylissä vielä nukkuu, mutta viimeistään, kun lasken tytön omaan sänkyyn, ni silmät rävähtää auki. Viime yönä tyttönen kuitenkin nukahti sinne omaan sänkyyn itsekseen, eli jotakin edistystä on tapahtunut. Aikaisemmin siis syötöt vaan venyi reilun tunnin mittaisiksi. Kutsu kuuluu.. Ihanaa päivää kaikille maalisvauveleille:D
Uusi viikko taas alkanut..ja neiti tänään 6viikkoinen pampula! :)
Mutta pakko oli tulla tänne " purkamaan" ahdistustaan. Kun äskön mun kaveri kävi kylässä, niin mulle tuli itelle ekan kerran semmoinen olo/tunne että alkoi jotenkin ahdistamaan, kun mun kaveri niin lähellä vauvaa hoiteli ja piteli sitä omien rintojen päällä ja ääneen siinä " kehui" , että onpa vauvalla hyvä nyt olla tässä, on pehmeää ja vaikka mitä. Ja mullekkin sanoi myös, että " kato nyt kun vauvasi hamuaa mun tissejä, mutta eihän siellä mitään ole yms" .. niin en tiedä kuullostaako tämä ihan typerältä, mutta jotenkin alkoi vaan ahdistamaan.. olenkohan sitten mustasukkainen vauvasta vai onkos muilla ilmennyt samaa?
Ihanan lämmin viikonloppu takana, mutta tänään onkin sitten räntää satanut.. on tää ihmeellistä, kun eilen vielä tarkeni hameessa, mutta tänään melkein pitänyt toppatakkia käyttää...:/
Mutta nyt ei muista kyllä yhtään muiden kirjoituksia, kun vaan pyörii se kaverin käytös ja muu mielessä... (sanokaa vaan mulle suoraan, jos kuullostaa tosiaan ihan typerältä tää mun olo...)
eipä tässä muuta tällä kertaa..
Aurelia ja neiti 6vko :D
onko teidän vauveli esikoienen? Vauvathan alkaa hamuamaan kenen sylissä tahansa, jos on nälkäinen:) Meidänkin vauva on useinkin hamunut isin rintapieltä, kun ilmaisee, että tarttis evästä:) Luulen, että kaverisi ei ajatellut puheiden olevan mitenkään outoa, jos kaverillasi ei itsellä ole lapsia. Oli vaan ehkä yllättynyt, kun vauva ei itkenyt.
Saatat siis olla mustis vauvasta, mutta usko pois, sinä olet vauvasi paras hoitaja, vaikka vauva viihtyisi kenen sylissä. Noin pieni vauva kun ei vielä juurikaan vierasta. Sekin aika vielä voi koittaa. Meillä kun vauva on kolmas, ni luovutan vauvan mielelläni vieraiden syliin ja olen iloinen, jos tyttö hetken viihtyy toisten sylissä. Itse saan tyttöä kanniskella kotona aivan tarpeeksi.
Autuas hetki, isommat on ulkona serkkujen kanssa ja vauva nukkuu... Kerkiää ihan koneellekin!
Hauska lukea toisten neuvolakuulumisia, kun reilun kuukauden vanhat alkaa olla samoissa mitoissa kun meidän poika syntyessään :) Eihän tuolla asialla muuten ole väliä, mutta arvaan, että meidän kookasta poikaa tullaan taas kohtelemaan vanhempana kuin onkaan, ja se aiheuttaa ikäviä tilanteita. Epäreilua joskus. Tiistaina on meillä molemmilla lääkärineuvola, saa nähdä mitkä mitat on silloin. 60 bodyt ja jotkut 62 on jo pieniä, ja ikäähän oli 6 viikkoa... Kun ollaan liikenteessä, niin häntä luullaan aina kolmikuiseksi!
Meidänkin isi oli perjantai-iltana viihteellä. Onneksi esikoinen oli mummulassa, joten poikien kanssa sitten valvottiin ja katsottiin jääkiekkoa. Ilta meni muuten hienosti, mutta juuri kun kakkonen oli nukahtamaisillaan, alkoi iltahuuto ja totesin, että turha yrittääkään saada isompaa jäämään sänkyyn, joten mentiin sitten nukkumaan vasta pelin jälkeen, kun vauva oli viimein unessa. Kakkonenkin nukahti 5 minuutissa!
Meillä tosiaan iltaitkut jatkuu edelleen, vaikkakin kovasti on jo helpottaneet. Vyöhyketerapiassa on käyty yhteensä 4 kertaa. Nyt tuntuu, että itkee lähinnä nukahtamisvaikeuttaan ja on muuten vain kovin myöhäinen. Nukahtaa yöunille 11-12 aikoihin, nukkuu 3-4,5 h, syö ja yleensä nukahtaa helposti, nukkuu pari tuntia, syö ja alkaa ähisemään. Ihan silmät kiinni on, mutta ähisee joko mahavaivojaan tai tukkoista nenäänsä kun on ollut hiukan flunssainen. Kun vauva nukahtaa, herää kakkonen 2v3kk ja herättää myös esikoisen 5v. Aika vähille siis yöunet meilläkin jää, kun nukkua saa 12 ja viiden-kuuden välillä, ja siinäkin on syöttö välissä ja isompien heräilyt, joita valitettavasti on taas enemmän. Pitkät päiväunet vauva aloittaa kymmenen maissa, n3 tuntia yleensä, on hereillä korkeintaan pari tuntia ja torkkuu loppupäivän. Eli päivärytmit on vielä hiukan hukassa, ja ehkä nuo illatkin helpottaisi jos saataisiin päivärytmi kuntoon.
Liikkumisesta täällä kirjoiteltiin. Rohkeasti vain, yhden kanssa on ihan helppoa :) Syöttää voi melkein missä vain, aina jostain jonkun paikan keksii. Esim. sovituskopit on paljon mukavampia kuin vessat, kaikissa kahviloissa olen kehdannut kun ei vaan mahamakkarat tai tissit vilahtele ja kesää kohti ulkonakin sen voi hyvin tehdä, ei tosin näillä ilmoilla! Muistan joskus istuneeni kivellä kesken lenkin kun vauvalle tuli nälkä. Taisi olla esikoisen kanssa. Eikä se huutokaan niin kamalaa ole, pitää vaan ottaa itse oikea asenne ja olla kärsivällinen. Kyllä maailmaan meteliä mahtuu.
Ristiäiset on muuten 1.6., ja nimi on aika hukassa vielä...
Mutta nyt mua kutsuttiin syömään, ihana mennä valmiiseen poytään!
Maaria ja Hermanni 6 viikkoa
Jännä lukea että Maarian pojalla on jo kuuden viikon iässä 62-senttiset vaatteet menossa! Meillä vasta siirryttiin niihin viikko sitten ja osa 56-senttisistä bodyistäkin menee vielä. Pojallamme on siis ikää jo 10+ viikkoa. No, poikahan painoi syntyessään 2970 g, joten ei ollut mikään suuren suuri. Nyt se on muuttunut pienessä ajaksi ihanaksi pulskaksi pojanjötkäleeksi ettei tosi!
Mukavia nimiä ihmiset ovat lapsilleen keksineet! Onko monella suvun perintönimiä käytössä? Meillä Elielin toinen ja kolmas nimi, Lauri ja Kasperi, ovat isoisien nimiä.
Hyvää viikonalkua!
T.Katja ja Eliel 2,5 kk.
Meillä nyt ristiäiset ohi ja tyttö sai etunimeksi Minea. Kaikki meni tosi hyvin ja Mineakin vain nukkuin koko toimituksen kiltisti isän sylissä. Ja vaikka ristiäiset olivat mummulassa, niin olin silti illalla ihan poikki ja niin tais olla neitikin, kun oli selvästi yliväsynyt.. mutta kaikki nyt onnellisesti ohi. Meillä tuo nimi( ja toisetkin nimet) ovat ihan miehen kanssa hoksattuja nimiä, ei siis ole esim suvusta tulleita tai muuten. Nyt sitten vain opetellaan vauvaa sanomaan Mineaksi eikä vauvaksi.. ;)
Minea on alkanut jo nukkumaan öisin pidempään ja enää pärjää useimmiten vain yhdellä syötöllä. Viime yö meni silleen, että söi illalla klo21.30 ja seuraavan kerran klo5. Muutaman kerran ollut jo nuin.. ihanaa kun saa itsekkin sitten nukuttua enemmän. :)
Ke Minealla on 2kk neuvola ja jännä taas nähdä, että paljonko painoa on tullut lisää, kun vielä ainoastaan imetän neitiä.
Onneksi kohta on kesä ja voi mökkeillä ja muuta! Mitäs suunnitelmia muilla on kesäksi? Meillä on talon maalaus, pihan laittoa ja sit tosiaan mökkeilyä. B-)
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Juu, ovathan nuo pienet tosi eri kokoisia syntyessään ja vieläpä kasvavatkin sitten ihan eri tahtiin. Meidän poika on samassa ajassa kasvanut 6 cm, kun kaverini vauva 3 cm. Syntymäpituus oli sama.
Minä juuri puin pojalle 62 koon asun ja se on nyt ihan sopiva. Bodyn hihat vain ovat vähän pitkät. Meidän pojalla tuntuu olevan aika pitkä selkä, joten monet 56 koon bodyt ja yöhaalarit ovat jo pieniä. Äitiyspakkauksen vaalea kietaisubody, kokoa 60 on nyt pituudeltaan sopiva (ai ainakaan iso!), mutta leveyttä siinä on vähän liikaa meidän pojalle. Lisäksi muuten bodien täytyy olla vähän ekstrapitkiä silloin, kun käyttää kestovaippoja. Minä käytän välillä.
Meillä oli eilen aika itkuinen ja vaivainen ilta, joten tänään pojalla on onneksi riittänyt unta hyvin. Aamulla minäkin nousin vasta kymmenen jälkeen. Luksusta! Isukki tosin hoiteli poikaa hetken aamulla ennen töihin lähtöä.
Kivaa viikkoa kaikille!
Nakero08, poju 5 viikkoa
Ikää on siis 6 vkoa 5 päivää, mitat ovat: 64 cm ja 6775 g. Morotus, kävelyrefleksi ja tarttumisrefleksi ovat jo katoamassa joten meillä on kuulemma ylikehittynyt vauva... Siis ihan leikkimielellä lääkäri sanoi, ja pyysi tulemaan kertomaan muillekin äideille kuinka imetys saadaan sujumaan :)
Meillä on nuo toisetkin lapset menneet ihan omia käyriään ensimmäisen puoli vuotta, ja niin kuulemma usein on täysimetettyjen lasten kohdalla. Kasvu tasaantuu sitten myöhemmin. Tosin tämä poika tulee varmasti aina olemaan ikäisiään kookkaampi.
Tänään taas on ihanasti mennyt päiväunet, saa nähdä kuinka yö sujuu. Enemmän nyt valvottaa flunssainen kakkonen, mutta jospa sekin olisi jo helpottamaan päin.
Hiljaista täällä, pitäisiköhän sittenkin vaivautua sinne yhteisöön, jospa siellä olisi enemmän äksöniä. Olen unohtanut vaadittavat spostitunnukset, mutta kai ne voisi uudestaankin hankkia.
Maaria ja Hermanni
Heippa!
Täytyy nyt jotain kirjoitella, että saadaan pinoakin nostettua. Poika nukkuu nyt tyytyväisenä parvekkeella parin hyssyttelykerran jälkeen. Meillä on pari yötä nyt alkanut viiden tunnin unilla ja se tuntuu ihan luksukselta. Vielä, kun onnistuisi saamaan päiviin jotain rytmiä, mutta ei se kyllä taida vielä näin pienen kanssa onnistua.
Maarian poju tosiaankin on iso! : ) Olihan hän tosin jo syntyessäänkin iso. Näin ainakin muistelisin.
Olishan se kiva, jos useammatkin ehtisivät tänne kirjoittelemaan!
Nakero08, poju pian 6 vkoa
Jospa sitä jotakin ennättäisi nyt kirjoittamaan...
Meillä siis Julia on tänään 8 viikkoa ja tuntuu että pahimmat ilmavaivat alkavat olemaan takana päin (kop kop..). Illat ovat edelleen levottomia mutta nyt olen vajaan viikon verran pystynyt laskemaan häntä sylistänikin pois aina välillä ettei ole koko aikaa tarvinnut keinuttaa tai kantaa (ennen siis 18-22 väli meni aina niissä merkeissä). Viihtyy jo jonkin aikaa sitterissäkin ja ilman vaippaa viltin päällä lattialla. Anoppi sanoikin hauskasti tässä jokin aika sitten että pitäisiköhän teidän olla huolissaan kun tyttölapsi noin rauhoittuu heti kun riisutaan housut ja vaippa pois ;D
Tietenkin vihdoinkin löytyneellä sopivalla apteekkimaitdollakin on varmasti osa syytä asiaan että vointi vauvalla jo kovastikin parempi.
Hain eilen suoraan farmauseutilta Kelasta sen väliaikaisen todistuksen. Nyt on maidot jo suhteellisen hintaisia kelakorvauksen jälkeen (noin 17 euroa purkki per kaksi päivää). Kyllähän siinä silti jää vielä hurjasti maksettavaa itselle mutta kun vertaa siihen mitä ollaan tähän asti jouduttu samasta maidosta maksamaan niin tuo tuntuu nyt pieneltä summalta :)
Julia sai rotarix-rokotteen tiistaina ja vähän on kieltämättä jännittänyt nyt millaisia jälkioireita siitä saattaa tulla. Toistaiseksi en ole huomannut juuri mitään muutosta entiseen, ehkä ruokahalu on ollut vähän kateissa ja ehkä pientä levottomuuttakin mutta ei mitään oikein selvää tai järisyttävää.
Ensi viikolla onkin sitten 2 kuukautis ryhmäneuvola ja mun jälkitarkastus samana päivänä. Olenkin miettinyt tässä kun ekat menkat alkoi jo vähän reilu viikko sitten eikä loppua näy, että kait sinne jälkitarkastukseen voi silti mennä vaikka vuotaisin edelleen?
Jotain muutakin piti kirjoittaa mutta huuto kuuluu..
Ansku78 ja Julia 8 viikkoa.
Täälläpä on ollu hiljasta..
Meilläkin annettiin se rota rokote.. Oireina tosi löysä kakka ja tuli tissiraivo... Varmaan ei johtunu rokotteesta, mutta oli kyl hankala viikko.. Nyt taas homma luistaa. Vähän pelottaa miten käy kun pitää antaa toinen annos sitä rokotetta. Ens kerralla annetaan se piikkikin, iik.. mitenkähän käy..
Meillä tyttö vasta siirtyi 60 cm vaatteisiin, on reilun viikon päästä 3 kk.. mut tytöt taitaakin muutenkin olla pienempi kokoisia ja oli syntyessään 48 cm.
Aika menee kyl nopeesti kohta tyttö on 3 kk! Ihanaa oottaa tytön kehitystä.. Pari kertaa yöllä on kääntynyt mahalleen :) Miten muilla onko vielä mitään? Ne hymyt ja naurut on kyl niin ihania :) Ja hamuaa kauheesti jalkojaan ja nyrkkiään.. ja haroo lelujaan jo hieman.
Pitää lähtee nyt kattomaan tyttöä, kuuluu heräämisen ääniä..
...isä lähti juhlimaan iltapäivällä kaverin polttareita ja me jäätiin Elielin kanssa kaksistaan kotiin. Siinä nyt ei oo mitään uutta. Tosin en minä haluakaan lähteä juhlimaan. Elieliä odotettiin sen verran kauan, että nautin täysin rinnoin äitiydestä ja raahaan poikaa joka paikkaan mukaan.
Eliel tykkää kovasti joka-aamuisista vaunutuokioista lenkkeilyn tai pihalla nukkumisen muodossa. Jos emme käy lenkillä tai kaupassa vaunuillen, poika nukkuu tyytyväisenä ilman kävelylenkkiäkin vaunuissa pihalla parikin tuntia päivässä.
Eliel on jäntevä vauva ja on jo parisen viikkoa pidellyt itse päätään ylhäällä. Yhtä kauan hän on kääntynyt vatsalta tai kylkimakuulta selälleen :-) Lisäksi hän näyttää ajattelevan äitiäkin välillä ja viihtyy tunnin itsekseen lattialla pari kertaa päivässä - antaen äidin tehdä omia juttujaan (surffailla netissä, silitellä kissoja ja siivota).
en ole paljon täällä ehtinyt käydä,kun tämä meidän neiti on aika sylissä viihtyvää sorttia, nytkin nukkuu sylissä :D
Aurelia: meidänkin tytöstä tuli Minea:) Mun mielestä aina ollut tosi kaunis nimi...joskus sinuhe egyptiläisestä nimen bongasin :)
Minea on nyt reilu 8 viikkoa vanha ja kasvaa kovaa vauhtia. Tuntuu välillä,että aika menee vähän turhankin nopeasti!
Erittäin hyvää kesän odotusta kaikille!
t.Aleida ja Minea
Eilen oli jo taas niin ihana ilma, ja nyt aivan pilvistä ja kamala tuuli... No eipä tarvitse yrittääkkään mennä ulos. Voisi jopa koittaa vähän ristiäisiä laitella, ne on ensi sunnuntaina. Tilasin siivoojan perjantaiksi! Totesin etten millään saa koko kämppää kerralla kuntoon noiden kolmen kanssa, joten parempi näin. Täytyy kuitenkin koittaa tehdä paljon etukäteen, että voi sitten ikkunoita pesettää ja saunakin olisi kipeästi siivoamisen tarpeessa. Leipomiset olen ulkoistanut mummuille :)
Nimi vaan on edelleen hiukan hukassa. Enää ei sentään kovin paljon ole vaihtoehtoja, joten eiköhän me jotain keksitä!
Minzu kirjoitteli kehittymisestä, meillä taitaa tosiaan olla ylikehittynyt vauva, kun on jo pari viikkoa paukutellut jumppalelua ja nyrkki menee suht helposti suuhun. Nyt on siis seitsemän viikkoa ikää. Myös tuon pari viikkoa on jutellut kovasti ja nauru on herkässä - vallankin isosisko saa parhaimmat hymyt! Ihania nuo tenavat kun käyvät silittelemässä ja kakkonenkin lässyttää että "niin, mitä tulle kuuluu, niin, onko tulla atiaa.." Meillä on kyllä mennyt superhienosti sikäli, että mustasukkaisuutta (kopkop) ei ainakaan vielä ole ollut eikä pienempikään ole edes yrittänyt mitään pahaa tehdä.
Reilun viikon meillä on päästy vasta puoli yhden-yhden aikaan nukkumaan, mutta eilen onneksi nukahti 22.30 ja heräsi ekan kerran syömään viiden aikaan! Todella ruhtinaallista, ei noitten toisten kanssa ole koskaan saanut näin pitkään nukkua. Tosin kakkonen on edelleen flunssainen ja heräilee öisin, mutta onneksi vähemmän jo.
Totesin, että kakkosen päiväunet kävi mahdottomiksi, en pysty vauvan kanssa nukuttamaan sitä 1,5 tuntia päivässä ja illalla sama rumba niin hermot meni. Nyt ei sitten nuku enää päivisin, vaikka kaksivuotiaan kyllä mun mielestä pitäisi, mutta illat onkin ihanan helppoja kun on seitsemältä täydessä unessa kunhan vain sänkyyn saa! Vähän harmittaa kun kesäiltaisin pitää jo kuudelta olla sisällä, mut eipä voi mitään.
Vauva ottaa sitterissä aamutorkkujaan, toivottavasti ei kauaa nuku että saan tarpeeksi aikaisin ulos pitkille unille ettei mene taas rytmit sekaisin...
Mites muilla oma paino? Mulla on nyt siitä reilusta 20 kilosta jäljellä vajaa kuusi, joten ihan tyytyväinen olen vauhtiin. Ällöttää tuo lällymaha, se on aikamoinen näin kolmannen jälkeen! Onneksi sain ihan fiksut farkut kaverilta, kun jäivät hälle isoiksi, niin ei tarvitse mammahousuissa enää kulkea. Ei ne varmaan enää päällä pysyisikään.
Mutta nyt kuuluu sellainen ähinä, että kohta rutisee. Täytyy mennä vaihtamaan heti, ettei tule kylki-selkäkakkoja :) Meillä osakestoillaan, meni hermot kertiksiin kun tosi usein tulee pissat ohi ja saa kaikki vaihtaa, kestoissa ei koskaan!
Maaria ja Hemanni
Tänään tuntuu, että vauva on huutanut auringonpaisteen kanssa kilpaa:/ Ei tunnu masuvaivojakaan olevan, mutta ehkä sitten tankkailee.. alan olla ite jo ihan tuskastunut ( ja hikinen!) Asutaan melko uudessa talossa, mutta sisälämpötila lähentelee 28`. Meillä on täällä kaikki ovet ja ikkunat auki koko ajan, mutta kämppä ei viilene millään! Tosi kummallinen luukku, grrr!!!
Mitä se elo on sitten oikeasti kesähelteillä, kun nämä kelit on vasta alkulämmittelyä?! Eihän täällä sisällä voi olla paistumatta elävältä!
No, pahimmat patoutumat tais tulla siinä, kontrolli kutakuinkin saavutettu..
Siis meidän vauveli on tänään ollu tosi levoton, vaikka on tavallisesti tosi aurinkoinen ja hyväntuulinen. Ehkä tyttönen on päättänyt kasvaa isoksi ja vauhdilla. Edelleenkään ei olla tutittelussa edistytty, mutta kaikki aikanaan. Jos Salla ei tuttia huoli, ni kai sitten tullaan tavalla tai toisella ilmankin toimeeen. Nää parit viime päivät on ulkonakin ollu vähän " hankalat" kun neiti ei viihtyisi vaunuissa ollenkaan. Sitten kun olen vähentänyt vaunuissa vaatetusta, ni pelkään, että vauveli vilustuu kun otan sen pois vaunuista.(Asutaan järven rannalla ja jäät lähti vasta.) Olen kyllä pidelly vauvaa sylissä ja vappumarssinkin vauva seuras miun olkapään yli. Pitäis vissiin sitä kantoliinaa ruveta pikkuhiljaa käyttelemään. Ongelma on vaan, että vauva kun ei vieläkään " avaa jalkoja levälleen," eli voiko sillon periaattessa liinailla, ettei tule mitään lonkkavikoja? Neuvolatätikin kokeili lonkkia ja sanoi, että vähän jäykiltä tuntuu. Tiedä tätä, kai jos neiti liinassa viihtyy, ni ei kai se sitten kovin haitallista ole?
No, nyt on mentävä esikoinen metsästämään sisälle ja aletaan iltapesulle koko sakki. Nautitaan ihanista aurinkoisita ilmoista, ja tietenkin meidän vauveleista:D