Ekaluokkalainen poika tasan 7v ja mitat:
134cm ja 28.5kg
mielestäni pitkä ja hoikka, onko tyypillisen kokoinen ekaluokkalaispoika?
Kommentit (34)
Paremman vertailun varmaan saisit, jos kattoisit poikas luokan muita poikia, minkä kokoisia ovat, kun että kyselet täällä. Meillä tasan kuukauden päästä täyttävä 7v on 122cm ja 22kg.. mutta onkin lyhyt ja LAIHA ikäisekseen.
Poikani on ihan keskimittainen suomalaislapsi joten teidän lapsenne on huomattavasti pidempi.
ovat kaikki lyhyempiä vaikkakin vanhempia (poikani täytti eilen 7v. eli koulunsa nuori eppuluokkalainen)
Siksi kyselen täällä isompaa otosta :)
Kouluterkkari kommentoi että hienosti kasvaa, paino nollalla mut pituus yläkäyrillä
Vaatteissa 7-vuotiaan koko on 122 cm. Eli sen luulisi olevan keskiarvo.
Koko 122 on tarkoitettu n. 7-vuotiaalle. Siksi kirjoitinkin että poikani on keskimittainen, kun on nyt 7v1kk ikässä 123 cm pitkä. Tosin on luokkansa lyhin hänkin (5 poikaa luokalla) joten tuntuu että monet ovat kyllä paljon pidempiä! Tosin rinnakkaisluokalla on sitten poikani pituisi poikia myös:).
Kengännumero on 34-35.
Tuleekohan tuosta jättiläinen? ;)
ap
Onko alkuvuodesta syntynyt (siis jo lähes 8v) vai milloin? Oletteko itse pitkiä vanhempia?
ap
120cm ja 20kg, pieni tosin oli silloin, nyt on jo venähtänyt pidemmäksi.
Meidän tasan 9v on 134cm ja 32kg, ihan sopusuhtainen
pituus on +0,4SD ja paino plussalla, en muista minkä verran. Eli sun poika on siis keskimääräistä pidempi, kun mun poikani on näillä mitoilla ihan juuri keskimittainen.
meidän ekaluokkalainen poika oli 6v8kk ikäisenä 118cm ja 25kg
On kyllä nyt kasvanut tuosta mittauksesta kun silloin oli sopivia 122cm housut nyt pitää olla jo 128cm
ja on kyllä luokkansa pisimmästä päästä..
Useimmat luokas pojat ovat lyhyempiä ja kevyempiä.
Pituus +0,5-käyrällä, paino +1,5.
Eikä muuten tullut mitään sanomista painosta. Ei kyennyt löytämään pojasta yhtään ylimääräistä "löllöä" :)
Meillä tyttö 7 v 128 cm ja 26 kg - on pisimpiä omalla luokallaan.
varsinkin jos vertaa meidän eskarilaiseen (tammikussa 7) täyttävään tyttöön. Hänen mitat on 118cm ja 19kg
Olin luokan pisin aina 7.-luokkaan asti... Mutta nyt aikuisena ihan "vaan" 173cm
Kengännumero on 34-35.
Tuleekohan tuosta jättiläinen? ;)
ap
Meidän tasan 9v on 134cm ja 32kg, ihan sopusuhtainen