Ekaluokkalainen poika tasan 7v ja mitat:
134cm ja 28.5kg
mielestäni pitkä ja hoikka, onko tyypillisen kokoinen ekaluokkalaispoika?
Kommentit (34)
"pelkkää jalkaa" ;)
no epäilinkin että olisi pidemmästä päästä. Tuonikäisissä on jo niin isoja eroja.
"pelkkää jalkaa" ;)
no epäilinkin että olisi pidemmästä päästä. Tuonikäisissä on jo niin isoja eroja.
Mä taas olen ollut 7-v 126cm, ja tällä hetkellä olen 160cm... Hyvä ystäväni oli 9 vuotiaana 163cm, menkat alkoi kun täytii 10, eikä kasvanut enää senttiäkään, vaan on nyt aikuisenakin sen 163cm.
Ihmiset kasvaa eri tavoin, toiset on isoja lapsina ja pieniä aikuisina, tai toisinpäin, jotkut aina isoja ja jotkut aina pieniä, ja perheen sisälläkin on eri pituisia ihmisiä. Sitä ei voi varmasti ennustaa.
T: omat sisarukseni kaikki yli 175cm...
mä olen 7-vuotiaana ollut 121 cm ja 20kg ja nyt "vain" 179.
no helmikuun lopussahan toi on syntynyt, mutta ei se pituutta selitä :)
Suvussa meillä jonkun verran pitkiä, varmaan sukuvika! Itse olen aika normaali pituinen eikä isäkään ihan hujoppi ole.
Nimittäin mä olen aina vähän kuvitellut että lapsuuden pituus korreloi sitten pituuteen aikuisenakin. Ilmeisesti näin ei olekaan kuten vastauksista näemme:).
Meilläkin on ihmeen lyhyet lapset vaikka molemmat olemme miehen kanssa minä 170 cm ja mies vähän yli 180 cm. Ei nyt niin pitkiäkään mutta lapsemme ovat silti luokkansa lyhyimpiä...
Murrosiässähän kai se kasvu kuitenkin tapahtuu.
Minun 10v4kk poika on 138cm ja 30kg.
Ekaluokkalainen juuri 7v täyttänyt tyttö on 117cm ja 19,5kg ja taitaa olla luokkansa pienin.
Tosin täyttää heti vuoden vaihteessa 8v. Tasan 7v oli 126cm.
Painaa nyt 30 kg. Ei ole lihava, mutta lihaksikas.
Painosta ei voi sanoa onko laiha vai lihava. Pojilla tuo rakenne vaihtelee suuresti ja toisilla ei ole yhtään lihaksia ja toiset taas harrastaa paljon liikuntaa ja painoa tulee lihaksista.
Luokalla on pari pidempää poikaa. On luokansa vanhin.
Meilläkin ekaluokkalainen poika ikää 7v2kk ja mitat 128cm, pluskäyrällä sekin, ja paino 25kg joka taas keskikäyrää ollut oikeastaan aina. Sopusuhtainen kroppa, pitkät kintut :)
7 v pieni lapsi: 113 keskikokoinen: 123 suuri: 135
Eli poikasi suuri lapsi.
7-vuotiaana 117 cm ja 20 kg, nyt 7v 8kk on varmaan jo yli 120 cm.
111cm ja 17,9kg
On luokkansa pienin, siis sekä lyhyin että siroin (ei kuitenkaan mikään kurjan laiha, vaan nimenomaan SIRO, sellainen "linnunluinen")
yhen pojan joka oli ekaluokan alussa 97 cm "pitkä"
Nyt 180cm 64kg. Tyttäreni on 3-vuotias ja käyttää vaatekokoa 122, pituutta ei ole ihan äsken mitattu. Toivottavasti hänestäkin tulee pitkä ja hoikka.
mä olen 7-vuotiaana ollut 121 cm ja 20kg ja nyt "vain" 179.