Kellarissa kasvaneet lapset puhuvat ja liikkuvat kuin eläimet
Kellarissa kasvaneet lapset puhuvat ja liikkuvat kuin eläimet
01.05.2008 13:38
The Sun -lehden mukaan kellariin 24 vuodeksi suljettu Elisabeth ei kertonut kanssaan tyrmässä eläville lapsille koskaan totuutta heidän hirviöisästään, vaan sepitti lapsille tarinoita prinsseistä ja prinsessoista.
Lapset näkivät tavallisempaa elämää ainoastaan tv:n kautta. Tosin saippuaoopperatkaan eivät ole luoneet kovin todellista pohjaa lasten elämälle.
Äiti opetti lapsia lukemaan ja kirjoittamaan, mutta lehden mukaan lapset puhuvat ärisemällä ja murisemalla kuten eläimet. Pojat ymmärtävät äidinkieltään, mutta kahdestaan he puhuvat murisemalla.
Jotta muut ihmiset ymmärtäisivät heidän puhettaan poikien täytyy ponnistella kovasti.
Poikia tutkinut tohtori Berthold Kepplinger on sanonut poikien kommunikoimisen olevan kaukana normaalista.
Pojista pienemmän on lisäksi kerrottu liikkuvan apinan tavoin.
Vankeudesta eläneistä lapsista vanhin on sairaalassa kriittisessä tilassa.
IS
Kommentit (18)
Miks ne lapset murisis keskenään, jos äiti on niiden kanssa normaalisti puhunu? Ja telkkaristakin kuulee normaalipuhetta. Tuskin on totta tämä uutinen.
paitsi jos ovat katselleet tv-stä vain jotain luonto-ohjelmia...
Sen kyllä uskon, että puhe ei ole yhtä kehittynyttä kuin vapaudessa eläneillä, ja varmasti on myös omia kommunikointitapojakin.
ja se siitä kivasta kellarielämästä johon joku uskoi.
Sillä on takuulla ollut aikaa miettiä keinoja esim. kolkata se isä kun tämä tulee " vierailulle" jne.
mutta jäi kiinni ja siitä seurasi kamala rangaistus. Isä myös uhkasi kaasuttaa kaikki kuoliaaksi, sekä uhkaili, että jos hänelle tapahtuu jotain, kukaan ei löydä heitä.
Ja edelleenkäänkö kukaan ulkopuolinen ei ole tiennyt mitään?
lapset ovat keskenään leikkineet. Tuleehan kaksosillekkin jossain vaiheessa, no ei aina, mutta se oma kieli mitä vain se toinen kaksonen ymmärtää
että miten on voinut synnyttää niin monta lasta YKSIN! Luulisi, että ainakin joissain synnytyksissä olis tullu sille äitille jotain ongelmia, voi vaan kuvitella kuinka sitä on mahtanu sattua kun on joutunut synnyttään ilman lääkkeitä ja jos on revennyt niin kukaan ei ole ommellut jne...:(
Kuvitteletko tosiaan, että pystyisit esim. synnytyksen jälkeen (esim. kaksosten synnytyksen jälkeen tosta vaan kolkkaamaan miehen, joka on pahoinpidellyt sinua lapsesta asti?!
Juu, ja ihan vetreässä kunnossa se nainen varmaan on muutenkin ollut huolehtiessaan sellaisissa olosuhteissa kolmesta lapsestaankin...Tietäen samalla, että loput lapsista jossain muualla ja yksi lapsi tapettu omien silmien edessä.
Mieti, miten selviäisit itse edes yhden päivän ikkunattomassa tilassa, jonka katto olisi 1,70m matalalla?
Vierailija:
Sillä on takuulla ollut aikaa miettiä keinoja esim. kolkata se isä kun tämä tulee " vierailulle" jne.
Hyvä tuuri on naisella ollut sen suhteen, ettei synnytyksissä sen suurempia komplikaatioita ole tullut, mutta kautta aikojenhan ihmiset ovat synnyttäneet ilman lääkäreitä, lääkkeitä, ompeleita ym., miten se teitä nyt niin ihmetyttää? Toki äiti-/lapsikuolleisuuskin on ollut mitä on, mutta eihän se nyt ihme ole, että on kuusikin synnytystä " luomuna" vetänyt.
periaatteessa kannata enää jatkaa, sillä on aika selvää, ja myös mediassa ollutta, että äiti ja lapset kärsivät vakavista vaurioista ja lihasten surkastumista, kun ovat eläneet matalassa kellarikopissa ilman mahdollisuutta liikkua normaalisti. Siinä ei paljon voi kolkata eikä paeta, kun lihakset ovat kaikilta surkastuneet ja mm. D-vitamiinin ja kaiken mahdollisen puute on tehnyt elimistöstä täysin toisenlaisen, kuin terveillä ihmisillä, haurastuttanut luut jne. Fyysisesti niin äiti kuin isommat lapsetkin ovat voimiltaan pikkulapsen tasolla, ei siinä paljon voi taistella ja paeta. Ja tosiaan, äiti oli ainakin kerran yrittänyt pakoa, ja saanut siinä rangaistushuoneessa tuta, mitä meni tekemään. Kumilla päällystetty rangaistushuone sadistin vankina saisi terveenkin ihmisen miettimään kaksi kertaa, kannattaako niskuroida, ja henkiinjäämisvaistokin sanoo, että jos et halua kuolla, yritä alistua ja pysyä edes elossa.
Sun-lehden juttu on ihan paskaa, taatusti. Selvästi on kerrottu, että kaikki osaavat puhua ja kirjoittaa, ja tottakai lapsi oppii puhetta, kun hänelle puhutaan ja lähellä puhutaan.
Muista jutuista olen ymmärtänyt, että lapset puhuvat ihan ymmärrettävästi, mutta heidän keskinäistä puhettaan on vaikea ymmärtää. Enkä yhtään ihmettele. Jos lapset ovat koko elämänsä eläneet vain keskenään, niin varmasti siinä oppii ymmärtämään toista jo puolesta sanasta, joten keskinäinen puhe voikin olla aika outoa vieraalle.
Tapahtuuhan tuota ihan normaalistikin pienemmässä mittakaavassa. Joskus kaverit ovat kommentoineet, etteivät ymmärtäneet mitä neuvottelimme ja mihin päädyimme mieheni kanssa, vaikka puhuimme ihan heidän vieressään. Vaikka siis periaatteessa puhuimme ihan normaalisti, mutta kai sitä ymmärtää toinen jo puolikkaasta lauseesta mitä toinen tarkoittaa, niin menee kommunikointi vähän liian tiivistetyksi joskus, jotta ulkopuoliset pysyisivät kärryillä.
lapset, jotka on jätetty kellariin ovat sukurutsan takia vammaisia ja siksi outo kommunikaatio jne.
ns. normaalit lapset on otettu yläkertaan
voi luoja sentään
heidän tietojensa mukaan osa lapsista oli huutanut kellarissa niin hirveästi, että ne piti tuoda sieltä pois.. Tai tämä insesti-isä oli kertonut niin kuulusteluissa. Että mun sydän särkyy kun ajattelen heitä=(
Itse olen kärsinyt perheväkivallasta, ja mieheni uhkasi tappaa minut ja lapsemme, mikäli yrittäisin jättää hänet. Muistan, kuinka pelko lamaannutti minut, olin aivan kauhuissani siitä, mitä hän voisi meille tehdä. Tätä ei kestänyt kuin pari vuotta, joten voin vain kuvitella, millaisessa pelossa nuo kellarissa asuneet elivät! Minun tilanteeni ei ollut mitään verrattuna heihin! Ihminen pystyy alistamaan toista ja manipuloimaan mitä ihmeellisimmillä keinoilla.
Vierailija:
Itse olen kärsinyt perheväkivallasta, ja mieheni uhkasi tappaa minut ja lapsemme, mikäli yrittäisin jättää hänet. Muistan, kuinka pelko lamaannutti minut, olin aivan kauhuissani siitä, mitä hän voisi meille tehdä. Tätä ei kestänyt kuin pari vuotta, joten voin vain kuvitella, millaisessa pelossa nuo kellarissa asuneet elivät! Minun tilanteeni ei ollut mitään verrattuna heihin! Ihminen pystyy alistamaan toista ja manipuloimaan mitä ihmeellisimmillä keinoilla.
Voin vaan kuvitella miten toi on mennyt. Ensinhän se nainen oli kai käsiraudoissa jonkun aikaa? Sinä aikana varmasti luotiin pohja niin suurelle pelolle, ettei uskalla ajatella karkaamista. Olettaisin, että jatkuvaa puhetta siitä miten isä jättää naisen sinne eikä kukaan kuule hänestä koskaan enää mitään. Vakuudeksi päiväkausia yksin jätettynä eikä tietoa siitä tuleeko mies enää koskaan takaisin ja niin edelleen. Jatkuvassa pelossa elämistä sen suhteen, tuleeko mies takaisin vai toteuttaako uhkauksensa kaasuttamisesta.
niin sille kävis niin, että & % ¤#" ½()%¤&#¤ p*******eeeeee!!!!!!!