Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan suorittanut perusopinnot avoimessa yliopistossa?

Vierailija
30.04.2008 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittemmin valmistunut maisteriksi. Halusitko kysyä jotain?

Vierailija
2/14 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään siinä meni, ts. millaisella tahdilla opiskelit? Ja vielä... Olitko töissä samalla? Kiitos jos jaksat vastata kakkonen :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, halusin just kysellä millä aloilla voi noin omatoimisesti opiskella, etenkin töiden ohella? Tekisi mieli vaihtaa ammattia, olen nyt sairaanhoitaja, ja jotain ihan erilaista tekisi mieli opiskella.

Vierailija
4/14 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksia opiskelusta noin perheen ja työn ohella.

Vierailija
5/14 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso esim. tenttikirjavaatimuksia ja sitten käyt kirjastossa tutustumassa, että kiinnostaisiko.

Koin valtio-opin perusopinnot tosi raskaiksi, koska ei sitten ollutkaan " oma" ala. Kulttuurihistoria taas oli ja hainkin sitten " oikeaan" yliopistoon ja valmistuin. En kylläkään ollut työelämässä, vaan keskityin vain opiskeluun. En usko, että itse olisin saanut noita lukukaudessa tehtyä jos olisin ollut työssä.

4(?)

Vierailija
6/14 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi pientä lasta ja mies, joka on aina töissä.. Tällä hetkellä koen opintojen jatkamisen täysin mahdottomaksi :(

Vierailija
7/14 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin silloin biologiassa opinnot oli iltaisin 17-20. Eli jos on normityössä ja sen lisäksi opiskelee, ei paljon perhettä ehdi nähdä jos kursseilla käy (osalla oli läsnäolopakko).

Vierailija
8/14 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

appron kauppa- ja oikeustieteellisessä. Osittain tein sen työn ja perheen ohessa, mitä en suosittele pitkäaikaiseksi ratkaisuksi tai sitten on maltettava opiskella kurssi silloin, toinen tällöin.

Vierailija
9/14 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

työn ohessa " harrastustoimintana" . Viisi vuotta meni (ja hermotkin melkein). Nyt on tutkinnonsuoritusoikeus, kandi käytännössä valmis ja maisteriopintoja väsään vauva masussa. Pitkän kaavan mukaan menee, tässä tulee vuosi taukoa ja sitten jatkuu taas.

Joidenkin aineiden opintoja voi tehdä myös verkossa, katso Avoimen yliopiston sivuilta.

Vierailija
10/14 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii ja jaksaa, jos todella on halua. Itse olen ollut työssä samalla ja hoitanut perhettä yksinhuoltajana. En koe raskaaksi.

Vierailija
11/14 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosin siis monimuoto-opiskelua, ei ole niin paljon läsnäolopakkoa. Jotain voi suorittaa myös verkkokursseina. Perusopinnot saa suoritettua yhden lukuvuoden aikana.

Vierailija
12/14 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin muutakin lisäksi.

Vierailija
13/14 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AJattelin tehdä noin. Ja jättää ne sen laitoksen kurssit vähemmälle minne oikeasti menen.

Vierailija
14/14 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla takana 4 approa ja 2 cumua sekä yleis- ja kieliopintoja avoimessa. Lähdin sitten luokanopettajien aikuiskoulutukseen, kun ei avoin väylä kuitenkaan niin kiinnostanut. approt menee kyllä helpolla. Sekä approt että cumut oon tehnyt perheellisenä työn ohessa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän