Unohtakaa nyt jo se lenkkari-sana lasten kävelykengistä puhuttaessa!!
No okei- onhan niitä kammottavia ns. lenkkareitakin marketeissa (muovia, erottaa halvasta hinnasta ja karmeasta ulkonäöstä), mutta esim. Superfitin tai Kangaroosin kengät eivät todellakaan ole lenkkareita vaan kävelykenkiä/vapaa-ajankenkiä!
Monet niistä voivat ulkoisesti muistuttaa lenkkareita, mutta ovat ominaisuuksiltaan aivan muuta.
Älkää siis puhuko, että ostatte lapsellenne lenkkarit, kun niistä ei ole kyse.. joku asiaan vihkiytymätön kun voi tosissaan kuvitella, että 1-vuotiaalle pitää ostaa lenkkarit.
Ja muistakaa: ominaisuuksiltaan parhaat (ja usein myös kalleimmat) jalkineet kuuluvat jokapäiväiseen käyttöön - ei kangaskenkiä tai niitä halpislenkkareita hiekkalaatikolle!
Kommentit (3)
voivat olla 10 euron halpis lenkkarit, 50 euron kangaroosit, tai isän 200 euron ascisit :-)
mutta kyllä mä Kangaroositkin, vaikka onkin ehkä ns. paremmat lenkkarit, luokittelen lenkkareiksi. Ovat pehmeät, vaimentavat, eivät samalla tavalla tue jalkaa kuin kunnon nauhalliset kävelykengät.
Eli miksi Kangarooseja pitäisi kutsua kävelykengiksi???
Itse ostin lapselle nimenomaan hyvät kävelykengät kenkäkaupasta, en Kangaroosin lenkkareita.
Myyjien markkinointikikka taas kun lenkkarit-sanalla on niin huono maine...
se ei varmaan ole mun ongelma, jos joku ostaa lapselleen vääränlaiset kengät sen takia, että kutsun superfitin vapaa-ajan kenkiä lenkkareiksi, kun ne erittäin erehdyttävästi näyttävät sellaisilta.