Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ELOkuisten VK18

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä sillon tällöin käyny teijen juttuja täällä lueskelemassa.. ELi mulla viikkoja nyt kasassa vajaat 26 viikkoa ja sairaslomalla on tullu oltua jo jonkun aikaa.. Ja tuskinpa enää töihin palaan.. Eli nyt oon saitsulla kesäkuun alkupuolelle asti ja jään sitte kesälomille. Kesälomia ei tosiaan kannata " polttaa" jos on vielä sairaslomapäiviä jälellä, mut esim mulla tulot putois aika roimasti sen jälkeen kun tulee, oisko 60 saitsupäivää täyteen, joten mun kannattaa ennemmin sitte jäädä kesälomalle kuin jatkaa saitsua..

Eli kaikenlaisia vaivoja löytyy täältäkin. Noi supistukset, selkä reistaa välillä ja nykysellään närästääkin iltasella.. Et paljoo mitään en tässä kotosallakaan pysty tekemään, mut onneks nyt pystyy sentäs nauttimaan pihakka noista ihanan lämpösistä kelesitä :)

Vierailija
22/31 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisia taalta Amerikan mantereelta. Raskausviikko 25 meneillaan. Eilen oli sokerirasitustesti, ja tanaan oli vastaajalla viesti, etta otapa hetimmiten yhteytta. En enaa tanaan ehtinyt, ja nyt jaikin vaivaamaan, etta niinkohan mulla on ensimmaista kertaa (3. raskaus) raskaudenaikainen diabetes. Voihan itku.

Joku kyseli, miten kauan aitiyslomaan. Mun aitiysloma alkaa 14.8. eli laskettuna synnytspaivana!!! Kylla on ihan kamalaa. Aitiysloma kestaa 6 viikkoa. Vielakin kamalampaa!! Ma olen itkenyt taalla silmat paastani...Edelliset lapset syntyivat Suomessa ja sain kaiken sen vapaan...ihanaa. Jos rahatilanne ei olisi mika on, jattaisin tyopaikan ja jaisin kotiin lasten kanssa.

Nauttikaa, hyvat ihmiset, Suomen mahtavasta aitiystuesta.

Asiasta toiseen. Selkavaivoja on taallakin. Eika nukkumisesta tunnu tulevan mitaan. Pyorin ja pyorin, eika sopivaa asentoa tunnut loytyvan.

Taidankin tasta nyt yrittaa menna nukkumaan. Nauttikaa Suomen ihanasta kevaasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs tosiaan on paljon saikkulaisia täällä! Sääli! Itse kyllä sinnittelen töissä, koska tuntuu et jos jään nyt jo kotiin niin käy aika turhan pitkäksi.. Mut toki jos oireet vielä pahenee niin täytyy sit luovuttaa!

Eilen kävin neuvolalääkärissä ja kaikki oli hyvin! Sano vaan et kovin pinkeä tuo maha ja epäili et juuri tuo työ siihen vaikuttaa..onhan nuo supistukset tietysti jossain määrin hyväkin asia..tietää et kohtu siellä treenailee tulevaa! Kaikki arvot oli kohdillaan ja hemoglobiini jopa noussut! Ei siis tarvii vieläkään aloittaa raudan tankkausta..HUH! Sokerirasituksen tuloksetkin oli tullu, mut en niistä noviisina mitään ymmärtänyt. Lääkäri on hiukan nuiva eikä niistä tuloksista juuri kommentoinut. Luvut oli 4.6-8.3-5.1...kommentteja otetaan vastaan! :0

Painoa on tullut yhteensä 5.4 kg mikä kuulostaa omasta mielestä kovin suurelta luvulta vaikka ei se sitä kai ole!

Eilen tulikin sitten mussutettua kaikenlaista ja simaa join niin että mahassa alkoi varmaan jonkun asteinen käymisreaktio...Pitää sitä nauttia edes niistä sallituista herkuista sit kunnolla! Ilmapalloa ei rakas mieheni tajunnut mulle hakea edes hienoisista vihjeistä huolimatta mut kai tästä selvitään! :)

Mut hyvää vapunpäivää siis kaikille ja aurinkoista viikonjatkoa!

Vaaka ja Helmi 26+6

Vierailija
24/31 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaka80: sokeriarvot sulla ok. Paikkakunnittain vaihtelee, mutta minä tarkistin omani töissä ja meillä viitearvot tälläisia; paasto 0 - 4,8, 1.tunti >10.0 ja 2.tunti >8,7. Mulla nämä arvot olivat 5,3 ja 8,6 ja 6,5. Eli mulla oli paasto koholla.

Nyt olen havahtunut uuteen ongelmaan, tai on tämä ollut jo parisen viikkoa, mutta en aiemmin ole huolehtinut tästä: nilkat on turvoksissa. Aiemmin totesin vain, että normaaleista nilkkasukista jäi työpäivän jälkeen kunnon painaumat nilkkoihin ----> vaihdoin niihin oikein mataliin sukkiin ( en tiedä nimiä näille), mutta nyt kahtena päivänä olen havainnut näidenkin painavan jäljet ja jopa kotona ollessani....ja eilen kun aloin katsomaan niin nilkat ovat oikeasti turvoksissa, näkee siis kunnollai päälle katsottunakin ja kutiaa kovasti...kauhuissani mietin nyt sitten tuota pre-eklampsiaa..onko kellään kokemusta siitä? Mulla toistaiseksi verenpaine ollut 125/80 enimmillään, mutta eikös tämä kohoa vasta myöhemmin? Maanantaina on onneksi neuvola, kahtena aamuna on ollut päänsärkyä..

Mä en ymmärrä miksi mua koko ajan nyt pelottaa ettei kaikki menekään hyvin, enkä tosiaan tahdo sairaalaan etukäteen mihinkään tarkkailuihin.

Terkkuja kaikille ja levätäänhän kaikki aina kun on mahdollista?

Vierailija
25/31 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää vapun jälkeistä päivää kaikille. Miten te muut vietitte vappua? Meillä kävi mun paras ystävä perheineen kylässä, grillailtiin makkaraa ja syötiin salaatteja. Lapset leikki ja juoksenteli tosi innoissaan. Seurannut yö ei sitten ollutkaan yhtä mukava, Miksu (poika 3v) itkeskeli ja nukkui tosi levottomasti koko yön, piti ottaa keskelle nukkumaan. Sehän tosin arvattiinkin miehen kanssa, koivun siitepölyä runsaasti ilmassa täällä eteläsuomessa. Mutta sikäli hieno homma ettei ole tarvinnu ainakaan vielä päivystykseen kiikuttaa, eikä antaa spiralla lääkkeitä. Viime vuonnahan oli siinä ja siinä ettei osastolle joutunut.

Mulla oli keskiviikkona lääkärineuvola, sieltäkin tuli hieman huolestuttavia uutisia. Kohdunsuu oli alkanut pehmenemään, kohdunkaulaa vielä hyvin jäljellä, mutta kun minulla on niitä ennenaikaisia supistuksia. Eli käsky lääkäriltä kävi että supistella ei saisi. Siis kaikki tekemiset pannassa täysin. Lisäksi tässä on vielä sellainen " ihana" hankaluus että me muutetaan sinne Kuusamoon kesäkuussa, minä en saa pakata, siivota, kantaa tai ylipäätään mitään. Miehen harteille jää kaikki. Sukulaisiin olin jo yhteydessä ja sieltä lupailtiin että eiköhän joku pääse kaveriksi. Hyvä homma.

Nyt perjantai-illan viettoon. Hyvät viikonloput kaikille....

PV huomenna rv27

Vierailija
26/31 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu ja muut juhlinnat ovat tosiaan takana päin. Meillähän oli jo viime viikonloppuna kavereita ja sukulaisia käymässä neidin kolmevuotissynttäreillä ja sitten vappuaattona, oikeana synttäripäivänä, juhlimme grillaten kaveriperheiden kanssa. Meillä oli 7 lasta ja 8 aikuista menossa mukana, joten touhua riitti. Mukavaa oli.. Mun viikon kestänyt flunssa oli kuitenkin aaton jälkeen sen verran kovana, että eilisen ja tän päivän olenkin vain levännyt. Josko nyt sais itsensä kuntoon... Alhaalla tosin jompikumpi lapsista yskii, että...

Olen tämän raskauden aikana ollut käsittämättömän paljon kipeänä, siis ihan ei raskauteen liittyvissä taudeissa: influenssaa, flunssaa, yskää, nuhaa, kurkkukipua ym. Outo juttu kyllä..

Masussa tuntuis kuitenkin olevan kaikki hyvin. Ainakin potkuja riittää tiiviiseen.. Ensi viikolla mulla onkin neuvola...

No mutta nyt viikonlopun viettoon...

Vierailija
27/31 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tämä sivusto kyllä keljuilee sitten ihan urakalla!! Milloin ei päästä lukemaan, milloin antaa kirjoittaa, muttei lähettää viestejä. Rasittavaa!!

Ei hirveitä romaaneja viitsi kirjoitella.

Maanantaina on parvonverikokeen osa 2 ja tiistaina neuvola, supistelut nyt ei ole haitanneet normaali elämää ja työntekoa, mutta aika ajoin supistelee kuitenkin, jos terkka katsoisi onko " vahinkoa" tapahtunut, toivottavasti ei! Muuten täällä voidaan hyvin, mies on ollut kaksi päivää lasten kanssa reisussa, joten luksusta on ollut olla vain noiden elukoiden kanssa, vaikka, tietenkin kun mies on pois talosta, koneet reistailee ja tämän aamua olenkin leikkinyt koneinsinööriä =)

Kokeillaampas tuleeko tämä sivulla asti =)

-E- 23+

Vierailija
28/31 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervehdys pitkästä aikaa!

noista sokeriarvoista sanoisin että olkaa vain iloisia jos pelkkä paastoarvon kohoaminen saa aikaan tarkemman seurannan, mulla on kaksi kärähdystä jo aiemmista raskauksista mutta tokaa raskautta ei seurattu yhtään tarkemmin koska oli vain yksi arvo koholla (1h, arvo) ja yliaikaisena syntyi 4400g painava tyttö...mieluusti olisin sen käynnistyksen ottanut viikolla 39 mutta ei tullut kuuloonkaan.

tässä raskaudessa aion kyllä tapella itseni kokoseurantaan tuon vauvan suhteen niin ei ainakaan yllätyksenä tule isoa vauvaa....ensi viikolla onkin tulossa se iki-ihana sokerirasitus ja jännityksellä odotetaan mitä tuloksia tulee...

painoa on myös tullut hirveästi, ja maha on valtava, tiistaina kävin lääkärissä ja vauva voi hyvin, vastasi kyllä n.viikon isompaa ja painoarvio oli 917g. kohdun ulkosuun sisään sai sormenkärjen, eli hieman pehmentynyt mutta lääkäri ei siitä sen enempää huolissaan.

Turvotusta löytyy myös, sekä jalat sääriin asti että kädet ranteisiin asti turpoavat ihan näkyvästi...

hirmuisesti koitan ananasta syödä että saisi turvotusta pois mutta ei nyt ainakaan vielä ole paljoa eroa tuonut.

onkos teillä jotain vinkkejä mitkä ruoka-aineet vievät hyvin nesteitä? suolan vähennykset ym on täysin tiedossa ja nesteen poistoon siis suositeltu ananas ja mansikat näin kesää kohden, kaalia nyt en hirmusti haluaisi syödä, tai tietääkö joku onko kiinankaalilla nestettä poistavaa vaikutusta? sitä kun käytän salaateissa....

äitiyspakkaus tuli keskiviikkona, samana päivänä kun päätös saapui postissa, eli hirmu nopeaa toimintaa tällä kertaa, päätös tehtiin viikossa ja kolmessa päivässä siitä oli pakkaus jo kotona....vuoden 2007 pakkauksen sain, ja olen tyytyväinen kun siinä niitä vihreän ja sinisen sävyjä, ja meille kun siis tulee poitsu....

vielä viikko koulua ja sitten kesälomille, risteilyllekin ollaan lähdössä kuun loppupuolella joten jotain kivaa odotettavissa....

mammeli 25+5

Vierailija
29/31 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjamammalle piti vastata tuohon raskausmyrkytys " pelkoon" . tuo pelkkä turvotus ei nykyään ole edes kriteerina raskausmyrkytyksen oireissa, kun sitä on niin usealla odottajalla ilmankin muita oireita (kuten minullakin). vaikuttaisi siltä että sinulla ei huolta tuon asian suhteen. paineetkin täysin kunnossa, tarkkailua aiheuttavien paineiden alarajat on 140/90 ja silloinkin jos ei virtsassa ole oireita tai päänsärkyjä tms niin niitä paineita vain seurataan useammin...

en tiedä tuliko mitään uutta tietoa sulle, tai helpottiko huolta ollenkaan, mutta kaiken oppikirjatiedon (mä siis opiskelen kätilöksi ja tarkistin nuo rajat tuolta koulukirjoista) mukaan sulla ei vaaraa raskausmyrkytykseen kertomiesi oireiden perusteella...

turvotus lasketaan normaaliksi niin pitkään kun se pysyy raajoissa, eli reilusti saa tulla. jos turvotus leviää koko kehoon niin silloin asiaa tulee tutkia tarkemmin...mulla itsellä siis turvotusta sekä käsissä että jaloissa ja välillä ihan reilustikin, valitettavan ärsyttävä vaiva ja varmaan vain pahenee loppua kohden mutta ilmeisen harmitonta kuitenkin....

mammeli

Vierailija
30/31 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväisin äsken ukkoskuuron saattelemana lääkärissä, kun ei tämä räkätauti ota hellittääkseen. Lääkäri epäili, että räkä olis poskionteloissa ja määräsi saikkua sekä antibiootit. Alkaa kyllästyttää tämä ikuinen sairastelu...

Otin muutamia juoksuaskeleita lääkäriltä autolle juostessani ja ekaa kertaa tässä raskaudessa kivisti tuolta häpyluista kunnolla..

Vali,vali... ja siltikin on ihan oikeasti mukavaa odottaa tätä meidän kolmosta :=)

Lyle 24

Vierailija
31/31 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain perjantaina äitiyspakkauksen, viikko päätöksen jälkeen. Sain 2007 vuoden pakkauksen ja olen tyytyväinen.

Mammeli_x2: kiitos vastauksestasi ja kyllä mä nyt rauhoituin hieman, onhan mulla huomenna neuvola...:)

Töissä ollaan taas, tuntuu nenässä että flunssaa pukkaisi taas tulemaan...taas. No, kohta on oikeasti kesä ja kärpäset ja silloin harvemmin sairastellaan...tuskissaan varmaankin ollaan ja turvoksissa!!!:o

Terkkuja vaan!

TarjaMamma rv 26+4 ja poju