Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ELOkuisten VK18

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitimme on hieman räkäinen ja siitä johtuen väsähtänyt, joten katselemme DVD:tä. HÄn sai synttärilahjaksi Tuhkimon, joka on kyllä edelleen niin ihana..

Oma olo on ollut myös tukkoinen, mutta töissä olin kuitenkin. Tänään sain taas monta kertaa kyselyitä, että milloinkas olet jäämässä äitiyslomalle. Laskin sitten itsekin aamut, ja totesin, että enää 31 työaamua olis edessä. Toukokuun vikan viikonhan olemme koko perheen voimin Helsingissä lastenkuntoutuskodissa huuli- ja suulakihalkiokurssilla. Naureskelimme mieheni kanssa, että meillä on kaupunkiloma tiedossa (asumme siis pääkaupunkiseudulla muutenkin). Mutta oikeasti on kyllä ihanaa olla viikko täysihoidossa ja päästä antamaan sekä saamaan vertaistukea sekä saamaan asiantuntijoilta taas uusinta tietoa. Lähinnä meidän neidin kanssa kiinnostaa nuo puheterapiajutut...

Mites te muut, oletteko jo laskeneet aamuja äitiys- tai kesälomaan? Ja oletteko uskaltaneet suunnitella kesäksi mitään retkiä tai matkoja?

Meillä olis tarkoitus suunnata juhannuksen jälkeen Kuopioon ystäviemme luo ja siitä sitten nivalaan sukulaisille ja mahdollisesti vielä Ouluun siskoani moikkaamaan. Saas nähdä millainen olo on sitten muutaman kilon paksumpana. Autossa voi olla toki vähän tukalaakin. Muuten lähden kyllä oikein mieluusti..

Nyt ruokailemaan..

Lyle 23+1

Vierailija
2/31 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut niin väsynyt, että olen vain lukenut muiden kuulumisia..

No, Lyle: mulla näköjään yhä 37 työpäivää eli 7 viikkoa suurinpiirtein töitä, enkä ymmärrä miten tulen jaksamaan...olo on tänäänkin niin vaikea ja maha on ollut niin raskas ja koko ajan tiellä. hemppari näköjään taas putosi, oli töissä mitatessani 110....vaikka syön Matrifolinia. Maha on mieletön, kyselevät töissä että eikös se kohta jää pois...:(

Kyllä tämä raskaus on ylivoimaisesti rankin, ei koskaan ole väsyttänyt näin paljoa eikä maha ole aiemmin ollut näin iso. Jatkuva supistelu ja selkäkipu ei auta asiaa. No, kunhan päästään juhannuksen heinäkuun puolelle niin elämä varmaan voittaa..ei haittaa vaikka vauva tulisi etuajassa hieman tai ainakin heinäkuussa saa olla kotona ja rentoutua.

Mulla olisi keskiviikkona sokerirasituskoe...mutta, siinäkin vastustaa; meidän labra ei saa glukoosia varastosta kun se on loppu ja mun pitää huomenna soittaa ja kysellä tilannetta. Onneksi kuitenkin tietää varautua.

Kelalta tuli postia; äitiyspakkaus tulee kahden viikon sisällä, nyt jänskättää onko se 2007 vai 2008 mallia.

Väsyneet terveiset lähettää

TarjaMamma rv 25+5 ja poju ( missä hitossa viipyy se seesteinen keskiraskaus?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavaa maanantaita vaan kaikille!

Tarja mamman fiilikset oli kuin omani, ei nyt hirveesti pysty nauttii tästä raskaudesta kun on vaivoja niin pirusti. Iskias niistä se pahin, maha tiellä ja nahkaa kiristää, jalat väsyy, öisin ei saa nukuttua vessassa juoksun ja selän takia, liikkuminen kömpelöä, väsyttää ja mietityttää että miten tässä vielä kolmisen kuukautta jaksais. =/

Mullekin tuli viime viikolla kelasta postia, et se äitiyspakkaus tulossa. Jos valita sais, niin viimevuoden pakkauksen ottaisin, kun tämä 2008 näytti niin pliisulta, mutta toisaalta ei sen väliä kumpi tulee, ihania ne on molemmat.

Meitsillä olis vielä vajaa kuus viikkoa töitä, mut tarvii katsoa miten sitä jaksaa seisoskella, kun nyt jo välillä tekee tiukkaa.

Lomalla ajateltiin olla vaan mökillä mahdollisimman paljon, joka onneksi on vajaan 60km:n päässä, eikä sen kummempia suunnitelmia ole.

Mahtavia kelejä nyt ollut, uskottava son että kesä sieltä tulee, jeejee!

Mukavaa viikon jatkoa mammat ja voikaa hyvin. :)

Violet ja jannu rv 26+3

Vierailija
4/31 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin pääsen nyt kirjoittelemaan tänne, eilen yritin mutta eipä päästäny läpi sen jonkun ihmeen häirikköjutun vuoksi.

Nyt aamulla sain äitiyspakkauksen, 2007 mallia oli. Paketin kyljessä tosin luki että on jätetty postin kuljetettavaksi 20.4 joten yli viikon oli matkalla. Eihän sitä tiedä jos Tarjamamma (ja kukas se toinen oli) saisivatkin tän vuoden pakkauksen. Jostakin luin että tällä viikolla alettais jakamaan jo sitä uutta...

Itsellä huomenna lääkärineuvola, saa nähdä mitä siellä sanotaan. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Olen tosiaankin alkanu laskeskelemaan jo päiviä kesä ja mammaloman alkuun. Kesäloma alkaa 10.5, siihen asti olen sairaslomalla näiden supistusten vuoksi. 3.6 olisi yksi ainoa työpäivä ja sitten alkaakin mammaloma. Siitä viikon sisällä muutetaan sinne Kuusamoon, ensin anopin ja apen helmoihin kesäkuun loppuun asti ja sitten heinäkuun alussa omaan asuntoon. Paljon pitää järjestellä ennenku muutto on selvä. Muuttofirmoja ollaan jo kilpailutettu, että rauhassa saadaan valita paras.

Mutta nyt alan syömään, mulle on tullu uudestaan huono olo. Parin tunnin välein pakko syödä jotain jos en halua " norjaa puhua isoon luuriin" .

PV, viikoissa totaalisen sekaisin.

Vierailija
5/31 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vähän testailla josko tämä yhteys toimii! On väittänyt viime aikoina et tästä ip-osoittesta on häiriköity tai jotain outoa! Oli ihan ihmeissäni kun en aikoihin oo edes mitään kirjoittanu..Saati et se ois ollu jotain häiriköintiä! Eikä tätä konetta pääse muut käyttää kun on ihan kotona.Todella hämärää.. Mut nyt tuntuis toimivan! Onko muilla samoja kokemuksia?

Ja mitä oloon tulee niin hyvin menee! Oireita ei juuri mitään. Ainoastaan toi fyysinen työ alkaa olee tosi vaikeeta! Kahdeksan tuntia kun painii kaupassa hevi-osastolla niin tietää tehneensä! Vielä pitäis viis viikkoa sinnitellä! Ajattelin kyllä seurata tarkkaan tuntemuksia ja sit jään pois jos siltä alkaa tuntuu! Onko muita jotka tekee työkseen jotain oikein fyysistä? Mitä tuntemuksia?

Nyt alan etsiä hyvää munkki-ohjetta! Toivottavasti ei pala koko kämppä! :) Oikein hyvää ja hauskaa vappua kaikille!

Vaaka ja Helmi 26+4

Vierailija
6/31 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta huomasin et muillakin oli ollut häirikkö-ongelmaa! Hyvä etten oo ainoo! :) Ja sellaista vielä et myös raskaana oleva kaverini sai viime viikolla 08-pakkausen Tampereella eli tänne ainakin tulee jo uutta mallia!

Vierailija
7/31 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomaa täällä viettelen vielä sunnuntaihin asti.Issias vaivaa.Tosiaan vatsa alkaa oleen tiellä ja töissä on tosi raskasta.Ei oikein jaksa eikä uskalla nostella mut pakkohan se on.Oma lääkäri ja neuvola-täti ei kyl jaksamista epäile/ota kuuleviin korviinsa.Nyt oli toinen lääkäri joka laitto heti saikulle.Lääkäri nla aikaa ei viel ole.Kait siel kohta pitäs käydä.Minä haluisin kyl sen uuden pakkauksen.Tykkään enemmän väreistä.Pojalle sopii hyvin.Sellasta..mut odotuksen iloa kaikille...

T:Roosa 23+3

Vierailija
8/31 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tilanne niin sanotusti ennallaan....olo on ihan hyvä, mutta kivut eivät hellitä, tuon häpyluuliitoksen aukeamisen jälkeen, on tämä 3odotus kyllä ollut kaikista kivuliain, vaikka muuten olen virkeä.Huomenna ois viiminen sairaslomapäivä ja neuvolalääkärille aika.

Vaaka 80, kyseli tuota työtä, sama ala on minulla ja nyt olen ollut 4viikkoa pois(2työpäivää sielä välissä kokeilin)mutta ei tällä häpyluulla..punnerreta...kyllä hattua nostan niille jotka töissä loppuun asti olevat, ja kyllähän se oisi kiva kun itsekkin pystyisi., mutta ei tässä auta itku..miehellä tässä pääsee itku kun saa mua välillä kantaa vessaan, kun ei yksinkertasesti pysty askelta ottamaan...ja kun toi 90kg meni rikki...

meillä ois viikon kylpylä loma täyshoidolla porissa yyterissä juhannuksen jälkeen, mutta 300km matka autossa, aiheuttaa nyt jo tuskan kyyneleitä, kun pystyn istumaan n.puolituntia kerrallaan...en tiiä miten ihmeessä selviän sen automatkan..mutta mietin sitä sitten.

ne ketkä sairaslomalla..jos teillä on sairaslomaa kesäloman alkuun, niin lopetatteko siihen, ja siirrytte kesälomalle, vai siirrättekö sairaslomalle kesälomaanne..mä oon ihan pihalla näistä jutuista, olen vain odottanut 5.6 jolloin loma alkaa, mutta minulle on neuvottu, ettei missään nimessa pidä polttaa kesälomaa jos on ollu sairaana sitä ennen..????????????????

mulle ei ole vielä tullut kelasta päätöstä...ja ihan sama kumpi pakkaus, en ole edes käyny katsomassa mitä tuleman pitää tulee sit kumpi tahansa...:)

Hyvää alkavaa viikkoa ja hauskaa vappua, joka meillä menee herkkuja syöden ja synttäreitä juhlien...

Miijo 25+

Vierailija
9/31 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas koneen äärellä, neiti tosiaan kävi pissalla meidän pöytäkoneen näytön päällä ja se siitä koneesta sitten. Nyt on uus kone.

Oltiin viikonloppu mun vanhempien luona, ja oli kyllä tosi mukavaa. Äiti on innoissaan mun raskaudesta ja käytiin yhdessä ostelemassa mammavaatteita, tytölle kesävaatteita ym ym. Pappa katsoi tyttöä sen aikaa. Oli kyllä ihana olla 6 tuntia ilman tyttöä ostoksilla, en ole yli vuoteen ollut.

Kivuttomia suppareita tuntuu aika paljon, huomenna on neuvolalääkäri ja hän varmaa kattoo kohdunsuun tilanteen. Mun maha on myös täynnä aivan kummallista ihottumaa joka kutisee tosi paljon :O

Sen lisäksi rytmihäiriöt on taas lisääntyny ja maanantaiaamuna sain ihmeellisen huimauskohtauksen, en edes istualtaan pysynyt. Verenpaine oli kuitenkin ok, pulssi vain korkealla. Voi olla että väsymys, rytmihäiriöt ja matala hemppa yhdessä sen tekivät.

Muuten olo on ihana ja keväinen ja vauvaa odotetaan jo kovasti :) Neljän viikon aikana pitäisi loputkin kamat saada roudattua uuteen kotiin.

Mutta nyt mies tuli kotiin, ollaan nähty viimeks lauantaina :)

Nazuli 26+1

Vierailija
10/31 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa väitti tuota häirikköjuttua, ihmettelin kanssa kovasti. Hyvä, että olikin joku yleinen virheilmoitus :)

Joku kyseli työn fyysisyydestä, mä olen töissä pääasiassa jaloillani (olen opettaja), joten sellaista rasitusta on - ei onneksi mitään voimaa vaativaa juuri tarvitse tehdä. Voin kuvitella itsekin kaupassa työskennelleenä, että päivät tuntuu tässä vaiheessa jo tosi raskailta.

Mä olen nauttinut julkisen terveydenhuollon autuudesta tässä pari viimeistä päivää. Viikonloppuna alkoi toisessa pohkeessa kova kipu ja kun sitä maanantaina valittelin lääkärille, passittivat oitis verikokeisiin ettei jalassa vain ole veritulppaa. Kokeissa kävin ja tk:ssa istuin 2,5 tuntia - tulokset tuli iltapäivällä ja olivat kuulemma sen verran raja-arvoja, että olin uusissa kokeissa ja jalan ultraäänessä tämän päivän, tänään vierähti 3 tuntia lääkärireissussa. Laskin, että eilisen ja tän päivän aikana olen riisunut housuni viidelle eri ihmiselle ja selittänyt joka kerta vaivani uudelleen. Onneksi epäily oli turha, sikakalliit tukisukat jouduin hakemaan koska pinnallisia tukoksia oli :( Huomiseksi töihin, sitten päivä vappuilua ja taas perjantaina koulupäivä.

Olo on muuten varsin mainio, olen jaksanut kaivaa kukkapenkkiä ja istuttaa pensasaitaa sun muuta. Kuopusta odottaessa olin näillä viikoilla jo selän vuoksi ihan rampa, joten tämä tuntuu ihan hirmu ihanalta, että on vielä tolpillaan.

No joo, mukavaa tiistai-iltaa kaikille, nautin hiljaisuudesta kun mies nukuttaa lapsia - ihanaa!

anna ja rv 25+6 (kai?)

Vierailija
11/31 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..no, viikkoja olen kuitenkin laskenut, ja niitä taitaa olla seitsemän, jos tätä ja ensi viikkoa ei lasketa. Tämä kun on tällainen nöpö enää, ja ensi viikolla olen koulutuksessa ja lomalla. Tosiin sanoen hieman reilut kahdeksan viikkoa töitä jäljellä. Huvittaisi jo jäädä kotiin, mutta kun sijaisen saamisesta ei ole varmuutta, haluaisin saada pöydän puhtaaksikin.

Minulle tuli eilen päätös pakkauksesta. Pätös oli tehty viime ke tai to, saa nähdä, kumman posti tuo. Ihan sama, vaikka uusi olisi hitusen kivempi minusta.

Kukahan kyseli lomasuunnitelmista... No, kesä-heinäkuun vaihteeseen varasin eilen hotellin Helsinkiin, kun oli niin hyvä tarjous. Varauksen tein tosin miehen nimiin siltä varalta, että minä en jaksa matkustaa, tai voi. Pääsevätpähän pojat isän kanssa moikkaamaan esikoisen kummitätiä, ja vaikka Lintsille huristelemaan. Touko-kesäkuulle olen ohjelmoinut itselleni jos jonkinlaista reissua, eli aika luottavaisin mielin olen oman matkustuskuntoni suhteen. Elokuussa meinasin vielä mennä koiranäyttelyyn, mutta en aio enää kykkiä kehässä, mies saa hoitaa sen... Toisaalta, näyttely on samalla paikkakunnalla kuin synnytyssairaala, ja sehän voisi olla ihan potentiaalinen käynnistäjä...

Vappuhulinoita kaikille elokuisille!

Vierailija
12/31 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa monella täällä selkävaivaa, se on kyllä ikävää ja varmasti tosi inhottavaa!! Tsemppiä teille, toivottavasti olo vielä helpottuu.

ja tuo häpyliitoksen avautuminen kuulostaa kyllä aika hurjalta! Voimia sinnekin kovasti!!

Minä myös vähän pelkään alkaako selkä reistaamaan kun kuntoilu on jäänyt vähälle tässä raskaudessa, ei taida selkä/vatsalihakset kovin hyvässä kunnossa olla.. Viime raskaudessa jaksoin (tai viittin/ehdin) kuntoilla kyllä aika loppuun saakka... No kuljen kyllä nytkin työmatkan (2km suuntaansa) pyörällä tai kävellen, siinä kaikki kuntoilut. Minulla on vaivana ollut pakarat, jotka vihoittelee tämän tästä, tietyssä asennossa vihloo kyllä aika lailla, varsinkin kävellessä. Muuten on vointi ollut hyvä (kop kop).

Kyllä sitä esikoista (2,5v.) tulee vielä nosteltua aika lailla kotona, en tiedä sitten alkaako jossain kohti tuntumaan tuollainen 15 kg nostelu.. Vai onko kroppa jo tottunut siihen. Yhtään supistusta en ole vielä tuntenut. Enkä niistä tiennyt viimeksikään mitään ennen synnytystä.

Mä vielä arvon tuon pakkauksen kanssa, ottaako vaiko eikö... Äh, toisaalta tekis mieli ottaa mutta onhan meillä ne makuupussit ja muut jo esikoiseltakin tallella. Ja kun ei sillä rahalla nyt niin paljoa mitään saa, ellei sit kiertele tarjouksia.. hmmm, vielä ehtii miettimään.

Kesäsuunnitelmista.. Jään lomalle juhannuksena ja ajateltiin sitten miehen kanssa mennä ihan kaksin Tallinnaan pariksi yöksi (kun en oo ikinä ollu). Ja lasten kanssa sitten ainakin korkeesaareen ja ehkä Heurekaan ja mitä nyt sit keksitäänkään.

Sitä mietin kun olen menossa 16.6 Bon Jovin keikalle stadionille että saiskohan sinne ottaa jonkun jakkaran mukaan. meillä on kentälle liput ja voi kyllä hieman alkaa tuntumaan se seisoskelu siinä vaiheessa. Ja sitten ne vessajonot hirvittää jo etukäteen.. Äh, nytkin jo tuntuu että koko ajan saa rampata vessassa, niin mitähän se mahtaa sitten olla :/

Jees, kai sitä täytyy alkaa pikkuhiljaa tekemään töitäkin.

HYVÄÄ VAPPUA!

Hanna

rvt mennyt jo sekaisin, oliskohan 25+2 tai niillä main

Vierailija
13/31 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas huojentava kuulla, että muillekkin on herjailtu sivustolta, mie jo ajattelin että mikä virus meidän koneeseen on iskenyt.

Eilinen maraton viestini meni siis harakoille herjailujen takia ja skeptisesti suhtaudun nyt tähänkin.

Tänne ei sen suurempaa.. taidan nyt vain testata lähteekö tämä viesti perille

-E- 22+

Vierailija
14/31 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nyt on asia selvä, en palaa enään töihin ennen äitiyslomaa.Lääkäri oli ehdottomast sitä mieltä ettei töitä ja muutenkin täs niin kuin olen ollutkin eli erittäin iisisti..no eipä tässä kärsi mitään suurempia kevätjuhlaliikketä tekemäänkään.3viikkoa sairaslomaa menee kesälomani päälle, ja sain tietooni, että se kolmeviikkoa nyt sitten siirtyy, vaikka äitiysloman jälkeen pidettäväksi. Nyt jos vihdoin pääsisi tästä älyttömästä stressistä jota olen tuntenut töitä kohden, nyt on vain opittava ajattelemaan jotain " pikkasen" tärkeempiä asioita...ja keskittyvä omaan napaan täysin...töitä ehtii miettimään sitten reilu vuoden päästä.mutta näin...

aivan ihanan aurinkoinen synttäripäivä edessä...ja hauskaa vappua kaikille...palamisiin..

Miijo25+1

Vierailija
15/31 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla meni aamu labrassa, olin siinä ah niin ihanassa sokerirasituksessa...muita arvoja en vielä tiedä, paastoarvo oli kuitenkin 5,3. Nyt mietinkin, että mitkä ne raja-arvot olivatkaan raskaana olevilla?

Edellisessä raskaudessa liki 5 vuotta sitten oli sama arvo 5,2 ja silloin ainoastaan tämä paasto siis koholla. Jouduin silloin seurantaan...varmaan siis joudun nytkin...nooh, pääsenpä ultraan vielä muutaman kerran sitten vielä kun tarkkailevat vauvan kasvua.

Osaako joku kertoa minulle vielä sen, että kun edellinen raskaus oli rv 38 ja kävin viimeisessä ultrassa niin lääkäri sanoi vauvan olevan normaalikokoinen, 3,5 kg ja silti laitettiin aika käynnistykseen rv 39+0. Miksi? Onko sokeriarvojen noususta haittaa erityisesti lopussa vai mikä on homman nimi?

Muuten ei kummempia, vappusää mitä ihanin, mutta minä olen tänään 22 asti töissä ja huomenna aamuvuoro perään...siinä minun vappu.

Lauantaina olisi tarkoitus lähteä Ranuan eläinpuistoon tuttavaperheen kanssa, kun vaan ei tulisi sateita viikonlopuksi.

Moi vaan ja toivottavasti kaikki jaksaa hyvin!

TarjaMamma rv 26+0 ja poju

Vierailija
16/31 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo aikoihin joutanut tänne, nuorimmainen on sellanen tohottaja, että! Sitten ikkunanpesut, talvikamppeiden siirto kevät/kesäkamppeiden tieltä, pihahommat ja kaikki muu vie aikaani...

TarjaMamma: Viime vuonna Torniossa oli paaston raja-arvo 4.8 ja silloin napsahin ite kiinni ja seurailin arvoja kotimittauksin. Loppupeleissä sain armahtavan tuomion eikä tarttenut enää seurata suht loppuvaiheessa. Nyt ovat nostaneet kuulemma paaston raja-arvon 5.2 ja noi arvot vaihtelee niin hirveesti kunnittain ja tk:ttain, ettei oo tosikaan. Mutta jokainen tk/kunta saa ite päättää ne arvot, vaikka suositukset tuleekin ylempää (tää asian selvis mulle viime vuonna). Ja toi seuranta (ultrat ja sokerinmittaus) johtuu siitä, että sokerit kasvattaa vauvaa isoksi ja varsinkin loppuvaiheessa sitä painoa voi tulla vauvalle 500g/viikko!! Että oiskohan sen takia sitten käynnistäneet sulta?! En tiiä, arvailen vain :)

Ite oon varannut ajan yksityiselle ultraan (pääsen perjantaina), koska en tunne/tiedosta natiaisen liikkumista. Hieman huolettaa, koska nää viikot alkaa oleen jo suht isot. Toivon, että ipana ois selkä mun mahaani vasten ja monottais mun selkärankaa päin ja sen takia en tunne liikkeitä. Maha on kuitenkin kasvanut, mutta takaraivossa siintää pelko! Vaikka oonkin aina vähän väliä tökkinyt mahaani ja kuulostellut vastakaikuja. Eli vielä pitää pari päivää ootella.

Iloista vappua kaikille :)

-AJ ja natiainen-

Vierailija
17/31 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sg

Vierailija
18/31 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kommentoin minäkin noita sokereita, vaikken olekaan asiantuntija, vaan ahkerasti seulottu. Pohjois-Savossa rajat tulevat sairaanhoitopiiriltä, paastoarvon raja on nyt 4,8 tai 5,2, itse seuratessa kotimittarilla hieman korkeampi. Raja-arvot vaihtelevat myös sen mukaan, katsotaanko sokeriarvo kyynärtaipeesta otetusta näytteestä vai sormenpään näytteestä. Ja hyvin tuossa edellä tulikin perusteltua se, miksi sokeria seurataan ja mahdollisesti käynnistellään.

Minulla on sokruja seurailtu kaikissa kolmessa raskaudessa. Ensi viikolla olen menossa taas rasittumaan. Onneksi sokeriasiat ovat sillä tavalla mallillaan, että arvot pysyvät kohdillaan, kun huolehtii syömisistä. Tässä raskaudessa en kyllä ole oikein onnistunut motivoimaan itseäni olemaan tiukkana syömisten kanssa. Ylitykset eivät kuitenkaan ole olleet kovin suuria.

Neuvolassa kävin aamulla, eikä siellä mitään erikoista. Syke löytyi ja maha kasvaa. Kahden viikon päästä onkin sitten lääkärineuvola.

Aurinkoista vapunaattoa kaikille.

Vierailija
19/31 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin lohduttavaa lukea, että toisillakin on jos jonkinlaisia vaivoja. Minäkin olen saikulla 13.5. asti, jolloin on kontrolliaika (työterveys)lääkärille. Sanoi viime viikolla, että jos tuolloin on sama tilanne, niin sitten kirjoittaa sairasloman kesäloman alkuun, olikohan 18.6. Minäkin tässä mietin, että en kyllä ala kesälomaani polttamaan, jos saikku jatkuu. Eli haen sitten saikkua vaikka loma alkaisikin. Ei silti, mieluummin minäkin töissä olisin. Viime viikkoinen lääkärireissu otti niin koville, että itkin koko loppupäivän sitä, että jos en enää pystykään töihin ennen äitiyslomaa. Jotenkin niin epäonnistunut olo. Kyllä sitä ihminen on hoopo. Johan tuota on 9½v tehny töitä, että ihan sama muutamalle viikolle ja nyt on todellakin hieman tärkeämmät asiat mielessä. Että koitan nyt vaan sopeutua tähän ja mennä päivän kerrallaan.

Työni on siis kotipalvelussa kenttätyötä, auttelen vanhuksia heidän kotonaan. Nosteltavia/pyörätuoliin avustettavia riittää ja järki sanoo, että ei taida enää onnistua, kun en itseltänikään saa esim. housuja ja sukkia pois ilman että istualtani taiteilen. Eikä johdu (vielä) isosta mahasta. Istuminen onnistuu, mutta ei kovin pitkiä aikoja. Häpyliitos ja issias tässä siis päällimmäisinä... Liikkumisesta ei oikein tule mitään, toiveikkaana odottelen teiden kuivumista, josko kokeilisi pyöräilyä.

Tänään tuli äitiysavustuspäätös, ihan äimistyin miten nopeasti se tuli. Viime perjantaina kävin viemässä lapun ja tänä perjantaina on rahat tilillä. Samalla sain selvityksen äitiys- ja vanhempainpäivärahan määrästä ja päivämääristä, milloin mitäkin maksetaan. Kiva kun pääsi itsekin vähän kärryille, miten nämä hommat menee. Pyysin siis tuota selvitystä viime perjantaina, en tiedä lähettävätkö pyytämättä.

Ja pyhänä sitten tilattiin vaunut Saksasta. Babyonlineshopista tulee Teutonian Prestiget vario plus-kopalla, toimitusaika 7-8 viikkoa. Säästöä Suomen listahintoihin 282e. Ja mitä kyseltiin Helsingistä nimenomaan myyntihintoja, niin sanoivat yhdessäkin liikkeessä suoraan, että -8% heidän hinnoistaan on alennuksen määrä ja sillä selvä. Että hieman tuli tunne, kuin ois apteekin kanssa asioinut :). Noh, tuo Saksan kauppa nyt kuitenkin vaikuttaa luotettavalta ja takuutkin kuuluu pelaavan, joten ihan luottavaisin mielin sen suhteen. Ja eikä kyllä tule heti hetkeen samanlaisia vaunuja vastaan, kun tuota kuosia ei saa Suomesta.

Lomasuunnitelmia ei ole sen kummemmin tehty, tuskin Helsinkiä kauempana käydään. Mies aloittaa tämän päivän jälkeen loman, on koko ensi viikon. Ihanaa! Ei aina ole niin hauskaa tämä etäavioliitto, mutta toisaalta minä en viihdy kaupungissa että viitsisin sinne mukaan lähteä viikoksi. Mieluummin odottelen täällä kissan kanssa ja kasvattelen noita tomaatintaimia ja mustanmerenruusuja.

Mutta nyt päiväkahville! Ei ole muuten koskaan ollut munkinpaisto niin helppoa kuin tänä vuonna, kun oli semmonen digitaalinen paistolämpömittari apuna. (Mies sai sen synttärilahjaksi äidiltäni.)

Mukavaa vappua, nautitaan lämpimistä ilmoista!

Mimuska & Taavetti 23+6

Vierailija
20/31 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita, että nyt on sitten Taavetille otettu lapsivakuutus varauksena Tapiolasta. Tosin tuo Tapiola ei todellakaan ollut edullisin, ei kyllä kalleinkaan. Lopulta ajattelin, että ihan sama ottaa sieltä missä on muutkin vakuutukset. Ja olihan siinä eroja omavastuuosuuksissa jne.