Voi elämä, maalaiset stadissa =D
Törmäsin tänään keskustassa KAHDESTI samaan, ilmiselvästi maalaiseen, pariskuntaan. Ensimmäisen kerran Espalla, jossa meitä vastaan käveli Jyrki Katainen. Tämän pariskunnan rouva pysähtyi, kääntyi ja tuijotti PITKÄÄN Kataisen perään paikoillaan seisten. Ihan kuin olisi siis nähnyt lentävän dinosauruksen tai muuta yhtä ihmeellistä. Sitten hän kipitti kovaan ääneen päivitellen miehensä kiinni " Ai ihme hää se oli" .
Silloin teki jo mieli sanoa, että " Noita poliitikkoja ja muita julkisuuden henkilöitä nyt sattuu asumaan täällä, kun ne monet työskentelee täällä. Niitä EI OLE tapana TUIJOTTAA useaa minuuttia paikallaan seisten ja päivitellä ääneen." .
No, myöhemmin tämä pariskunta oli sitten Rautatieaseman metrossa samaan aikaan kanssani, ja TIETYSTI seisoivat koko rullaportaiden leveydeltä. Ei yhtään raksuttanut, että KAIKKI MUUT seisovat vain oikealla puolella metron portaita ja vasemmalla puolella on jatkuva kävelyvirta; ihmisiä, jotka joutuvat koko ajan sanomaan heille (sille vasemmalla seisovalle naiselle) " anteeksi" , " anteeksi" .
En voi sille mitään, mutta nauratti. Miksi ne olivat niin TOLLOJA?
Ja haukkukaa vaan kaupunkilaiseksi snobiksi; minulle ja tolloudelleni saa kyllä nauraa ihan vapaasti, kun seison kumisaappaissa navetassa, enkä erota lypsylehmää sonnista.
Kommentit (66)
metroon ja aiempaan bussiin tai vaikka vaan leimata kellokortin muutamaa minuuttia aiemmin. Jos SEKÄ kävelee/juoksee portaita ETTÄ antaa portaiden koneiston tehdä tehtävänsä, niin se se vasta nopeaa etenemistä onkin. Samalla kohoaa kunto!
Eikä kyse ole välttämättä pakosta ts. kiireestä, vaan siitä, miten haluaa aikansa käyttää. Miksi joku haluaisi turhaan seistä niissä portaissa ja tuijotella mainoksia?
Ja tilaa eitarvitse TEHDÄ nuristen, jos alunperinkin seisoo siinä oikealla. Mua taas ärsyttää kaikki tuollaiset " koska minä olen hidas, enkä liiku ellei ole ihan pakko, niin noissa nopeissa ja aktiivisissa on varmaan jotain vikaa."
Vierailija:
täytyy lähteä niitä harppomaan. Niillä kuuluu seistä ja kone tekee työn. MIkä ihmeen kiire joillakin on. Mua ärsyttää kaikki kiipeilijät ja vaivoin teen tilaa kiukkuisena.
...että seisoo siinä oikealla puolella? Ei ka mikään?
alituisella juoksemisella paikasta toiseen, tsot, tsot!
muistakaa te urbaanit kaupunkilaiset se!
... metro kulkee kokonaista kahteen suuntaan ja ihmisiäkin on ainakin melkein miljuuna. Härreguud kun sitä ollaan niin urbaania että. Muuttakaa hetkeksi jonnekin vähän isompaan kylään niin kyllä teille ja teidän junttiudelle nauretaan.
Että oikein tolloja oot nähny. Voi jeesus.
Haukkuiko ap maalaisia tyhmiksi tai etenkään maaseutua asuinpaikkana? Eiköhän pointti ollut nauraa maalaisten tollolle käytökselle kaupungissa. Ja samaan hengen vetoonhan todettiin, että myös kaupunkilaisen tolloudelle SAA nauraa kun tämä eksyy maaseudulle.
Siitä nyt voisi väitellä hamaan tappiin, kumpi on " parempi" asuinpaikka, maaseutu vai kaupunki, mutta täysin turha ja hedelmätön väittely tulisi. Ihmiset kun valitsevat ja arvostavat asuinpaikkaansa niin erilaisten kriteerien kautta. Miksi provosoiduit ja vastasit kuin aloituksessa oltaisiin teilattu koko maaseutu. Maalaiset vaikuttavat tolloilta kaupungissa ja kaupunkilaiset maalla, koska eivät tiedä tavoista ja edustavat " eri kulttuuria" . Yhtä tolloja me kaikki olisimme, jos menisimme Kiinaan, jonka tavoista emme mitään tajuaisi. En silti kokisi tarvetta puolustella suomea tyyliin " Meilläpä saakin tehdä niin monta lasta kun haluaa ilman sanktioita ja meillä on järviäkin ja repikää siitä kiinalaiset, että miksi haluaisin täällä Kiinassa asua?"
Mikä harmitti? Ja miten sun vastaus oli yhtään relevantimpi kuin ap:n aloitus?
Mitäs vikaa siinä on? Olkaa hitaita siinä oikealla, minä olen nopea vasemmalla.
voi saada ylipainoa ynnä muuta terveydellistä haittaa.
Miten ihmeessä joku voi taas vetää tällaisia johtopäätöksiä: Jos ihminen liikkuu metron portaissa (ei syystä tai toisesta halua seistä siinä paikoillaan edessä olevan niskaa tai mainostauluja tuijottaen kun ei ole pakko), hänen on oltava kaikesta stressaava, hektinen ylisuorittaja, jolla on aina kiire. Siis HÄH, mistä te ton vedätte?
Ja voisko joku nyt ystävällisesti kertoa, mitä vaivaa siitä oikealla puolella seisomisesta on? ja mikä siinä, että joku sitten liikkuu vasemmalla puolella ärsyttää?
me katselimme, kuinka kansanedustajat kulkivat ohitsemme, oikeistolaiset käyttivät polun oikeata laitaa, naiseni sanoi, anna minulle lisää mietoa valkoviiniä …”,
”…vasemmistolaiset käyttivät polun vasenta laitaa, naiseni sanoi, anna minulle lisää mietoa punaviiniä… ”,
”…julkisella paikalla emme tietenkään menneet liian pitkälle”
sivistyssanakirjaa, ei vielä tee älyköksi;) mitä ap ajoi takaa kirjoituksellaan, se ei selvinnyt. .
ehta stadilainen on minua maalaistolloa parhaiten ymmärtänyt täällä suuressa cityssa asuessani. Ne ketkä naureskelevat, on itse olleet junan tuomia ja itsekin yrityksen ja erehdyksen kautta oppineet.
hississä voi jopa hypellä kyykkyyn-ylös tai vetäistä vaikka muutamat punnerrukset samalla, ettei vaan kukaan laiskaksi luule...
Vierailija:
hississä voi jopa hypellä kyykkyyn-ylös tai vetäistä vaikka muutamat punnerrukset samalla, ettei vaan kukaan laiskaksi luule...
Hissi on liikuntavammasille ja fillareille, rattaille ja pikapanoille.
matkanteolle ongelmia, vink, vink.
Hissiä tarvitsevat ne, joilla on lastenvaunut, pyörätuolissa kulkevat jne.
Tätini vääntää savon murretta, mutta on asunut mm Lontoossa ja Pariisissa ja on luonteeltaan utelias ja suulas, voisi hyvinkin ihmetellä jotain poliitikkoa " Stadissa" . Tyhmä aloitus!
Vierailija:
Siksi että hissit on " varattu" niille jotka niitä oikeasti tarvitsee, eli vanhuksille, liikuntarajoitteisille ja lastenvaunuille.
Metrohissin on vielä niin auttamattoman hitaita ja ympäriinsä kustuja ettei niissä kukaan urbaani stadilainen vapaaehtoisesti aikaansa vietä. paitsi ne kuseskelijat.
Ja kaikki ihan kiireen vuoksi. Vaikkei itsellä olekaan varsinaisesti kiire mihinkään, koko ajan on kiireen tuntu niskassa. Rasittavaa on se, että koko ajan pitäisi tehdä, suorittaa ja saada jotain aikaan. Suoranainen häpeä on se, että on vaan ja laiskottelee välillä.
Jos steissillä pokaa jonkun starban niin kai luonnollisin reaktio on funtsii et toikin on tossa safkiksella, et vetääköhän se jonkun sämpylän tai flindan jaffaa. ei me monttu auki jäädä niitä palvomaan. Samanlaisii näkee ihan joka daagi, kun täällä budjaa ja dallailee.
Se Kataisen-kloppi on kyl landelta. Aika hyvin jättänyt sen dorkan puheenparren veks. vois luulla melkein uusmaalaiseksi, Ei stadilaiseks kuitenkaan.
Oikeesti jos helsingin keskustassa päivittäin liikkuva ihminen jäisi kaikkia julkkiksia päivittelemään niin eihän siinä muuta ehtisikään.
Mun mielestä se on myös kohteliasta olla tuijottamatta ja huutelematta perään. Saati sitten että kaikki tavan taunot alkas tuttavuutta tekemään jos sattuu joku tunnettu ihminen kävelemään vastaan.
Tietty jos ei ikinä oo nähnyt julkkista niin onhan se varmaan iso juttu.
Mua vähän nauratti kun yks mun keskisuomalainen lähemmäs 30 vee tuttu kysy että kävinkö Paris Hiltonia bongaamassa kun se täällä kävi. miksi ihmeessä mä oisin sellasseen aikaani tuhlannut.
Tyhmiä ihmisiä riittää sekä KAUPUNKIIN, että maalle, itse olen asunut sekä " stadissa" , että maalla ja viihdyn paremmin täällä maalla, jossa ne vanhuksetkin asuvat niin, että joku välittää ja jopa 100-vuotiaiksi omissa kodeissaan. Täällä löytyy myös lapsille harrastuksia, 7km päässä kaupunki, joten miksi haluaisin pääkaupunkiseudulle? Ja tärkein pointti täällä asumiseen löytyy asumisen edullisuudesta, tontti järven vieressä 1¿/m2, että revi siitä. Eikä muuten ole saasteita. . eikä narkkareita.