Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapseni on ujo ja menossa päiväkotiin

Vierailija
28.04.2008 |

hän on syntynyt ihan vuoden lopussa ja nyt sitten päiväkodista kysyttiin, että haluammeko, että lapsi laitetaan isompien vai pienempien ryhmaan. Toisessa olisi nuorin ja toisessa vanhin.

Mitä olette mieltä? Lapsemme on tosiaan ujo ja varautunut ja todella hitaasti lämpeävä.

Neuvoja otetaan ilolla vastaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse sitten sitä tutustumisrumbaa käydä uudestaan läpi.

Jos taas saa olla pienten ryhmässä vuoden tai puolitoista, aloittaisin siitä.

Vierailija
2/6 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko heillä tapana järjestää isojen ryhmään sellainen pehmeä lasku. Meidän lapsemme päiväkodissa nimittäin vuoden aikana vieraillaan ja ollaan välillä leikkimässä isompien kanssa jotta ryhmä tulee hiljalleen tutuksi. Jos päiväkodissa tehdään näin, niin pienten ryhmään vaan aluksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko heillä tapana järjestää isojen ryhmään sellainen pehmeä lasku. Meidän lapsemme päiväkodissa nimittäin vuoden aikana vieraillaan ja ollaan välillä leikkimässä isompien kanssa jotta ryhmä tulee hiljalleen tutuksi. Jos päiväkodissa tehdään näin, niin pienten ryhmään vaan aluksi.

Vierailija
4/6 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ryhmän vaihdos vuoden kuluttua olla yhtä vaikeaa kuin siellä aloittaminen nyt.

Voihan olla, että isompien ryhmässä lapsesi saisi pienimpänä erityishuomiota myös muilta lapsilta. Käy tutustumassa ryhmiin ja tutkailemassa ilmapiiriä ja katso miten lapsesi siellä viihtyy.

Vierailija
5/6 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten ryhmässä ei hoitajilla riitä aikaa olla isoimpien kanssa, kun pikkuisissa on niin paljon hoitamista. Tämä on siis minun käsitykseni, en tiedä pitääkö paikkaansa.

Vierailija
6/6 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pienemmät on 2-3-vuotiaiden ryhmä ja isommat 4-6 vuotiaat. Lapsemme täyttää vasta loppuvuodesta 4. Lapsemme paras kaverikin olisi pienempien ryhmässä.

On jotenkin vaikea tämä tilanne. Olen todella kiitollinen kaikista saamistani neuvoista, koska olen itse ihan jumissa asian ajattelemisen kanssa.

Toisaalta isompien ryhmässä olisi sitten samat kaverit, jotka menee eskariinkin (meillä eskari on paikallisen ala-asteen tiloissa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän