Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤MARRAMURUT VK 18¤¤¤

28.04.2008 |

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille marrasmuruille!!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei niin hyvää huomenta:(

Just ku ajattelin että nyt se oksentaminen on loppu=( taas se sitte alko..Eilen illalla alko yökkäily ja jatku hienosti aamuun, yön sain nukuttua vähän niin ja näin, sitte aamulla laitoin miehelle viestiä että taas on huono olo ja että en ole oksentanu onneksi, viesti lähetetty ja eiköhän se oksu sitte tullu, en ollu syöny mitään ku oli niin huono olo, vettä ja limsaa juonu vain ja nehän ne ulos sitte tuli, taitaa mennä tuorekurkun voimalla tämä päivä,onneksi on yks mehujää pakkasessa..

Mulla suoraan sanottuna ottaa aivoon, just ku tuntu että nyt ollaan jo voiton puolella mutta ei!Kumpa tämä olis vain joku tauti..Ikinä en ole itele oksutautia toivonu mutta nyt kyllä toivon:)

Korallinki vointi kuulosti aika huonolta, tsempit sinne, se väsy ei ole mukavaa, itellä vaivaa myös, ja kova pää kipu..

Tsempit myös kaikille muilleki jotka voivat huonosti..

Mitäs on vappu suunnitelmia marrasmuruilla?

Itellä kauheasti haluttais käydä päivällä terassilla, syöässä jätskiä ja juomassa limsaa, esikon kans tietty, esikko on kotona vapun ku isänsä teki taas oharit(ei niin uutta), mutta loppu vapusta en sitte tiedä, ollaannko ihan kotosalla vai..

Mutta nyt pitää mennä taas pötköttään ettei taas sankko saa täytettä..

Simppu rv 12+5

Vierailija
2/30 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja nopeat sormet....

Täällä paistaa aurinko ja aamulenkki on tehty.

Kolmas luokkalainen on kotona flunssassa. Leikkii nyt tuon kuopuksen kanssa, eikä näytä kuume haittaavan mitään.

Tänään on kiire päivä. Ostokset tehtävä, tuliaiset suomeen (tullaan sinne vapuksi), eväät esikoiselle kun lähtee reissuun " ryssälandiaan" tanssaryhmän kanssa, eli Kandelaksaan koko viikonlopuksi. Sitten on vielä muutto edessä illalla. Autamme hyvää ystäväämme pääsemään eroon skitso miehestään ja siispä huonekalun kanto on illalla ohjelmassa. Ystävä osti itselleen uuden talon ja nyt siis on muutto siitä entisestä....

Leipomista tiedossa myös. Ja siivousta.

Hiki valuu jo ajatellessa tätä päivää.

Mutta päivän reippailu on kuitenkin tehty ja siitä hyvä mieli. Tää meitsin kuntoilu on " måste" joka päivä. Varsinkin nyt kun sitä rupeaa taas paisumaan keskivartalosta. Tulee väkisinkin tarve taistella vastaan ettei niin paljon leviäisi...

Jes, eipä muuta.

Paitsi että SIMPPU!! Se hammaslääkäri!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

....minäkin eilen kirjoittelin, että kuinka paha olo helpottaaa jne. Illalla tuli kamalan huono olo ei oksettanut, mutta kauan pyörin sängyssä ennen kuin uni tuli. Aamulla reippaana ylös pari karjalanpiirakkaa ja lasi maitoa eikä muuta kuin suoraan vessaan täydelliseen vatsan tyhjennykseen. Nyt ollaan menty eteenpäin tätä päivää vähän heikolla hapella ja appelsiinimehun voimin.

sain varattua tänään sen uä-ajan kun soitin heti miinuutin yli 11 sinne ajanvaraukseen. Aika on sitten 20.5 illalla vähän ennen kuutta. Sinne asti täytyy odotella. Onneksi neuvola ensi viikolla, toivotaan että pieni sydän (tai kaksi) siellä lyö!!

Mutta jaksamista ja aurinkoista viikkoa kaikille meille marrasmuruille.

Aamupetteri 10+1

Vierailija
4/30 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupetteri meillä näyttäis olevan ultra samalle päivää eli 20.5. Viikotkin melkein samat :) Harmittaa kun meni niin monen viikon päähän ennekun pääsee ultraan. En vaan muistanu tilata aikaisemmin aikaa. :(

Mulla on pahaolo loppunu lähes kokonaan, kunhan muistan syödä säännöllisesti. Muutenkin vointi on ihan hyvä. Ei oikeestaan tiedä edes olevansa raskaana. Edellisestä paino lasku monta kiloa, kun ei voinu syödä. Nyt menee jopa kahvia.

Hyvää viikkoa kaikille!

Vierailija
5/30 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt tapahtunut viime viikon tiistain (jolloin olin viimeksi käynyt täällä) jälkeen vaikka mitä. Meidän vanhimmalla pojalla on diabetes, josta johtuvien ongelmien vuoksi joutui sairaalaan yöksi. Loppuviikko oltiin pojan kanssa kotona ja vielä tänäänkin poika oli mulla täällä töissä " vierihoidossa" . No tästä kaikesta on sitten tullut mulle sellainen stressi, että parina päivänä tuli tuhruvuotoa, jonka myötä myös kaikki oireet hävisivät! Eli olisiko kyseessä sitten keskeytynyt km??? 5.5. mulla on se np-ultra, joten onneksi ei tarvi kuin viikko odottaa, että tietää missä mennään.

Mutta tällä hetkellä kuitenkin tämä koko raskaus on mun pienin murheeni, kunhan vain saadaan tuo poika kuntoon... :(

maria80 rv 11+1???

Vierailija
6/30 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrottiinpa sitten eilen lapsille tulevasta vauvasta mutta pyydettiin etteivät kertoisi siitä vielä muille. Tiesin kyllä että pyyntö oli turha varsinkin kuopuksen 4v kohdalla. Tänään sitten kun mutsi tuli hakemaan häntä mummipäivälle heti eteisessä ilmoitti että äitillä on vauva mahassa! Seuraaville vieraille pitää kertoa asiasta ennenkuin lapset ehtivät. Varsinkin appiukko saattaa loukkaantua jos kuulee asiasta lapsilta.

Olivat kaikki innoissaan uutisesta ja ilmoittivat myös etteivät jaksa odottaa marraskuuhun saakka. Varasivat vuorollaan tehtäviä mitä haluavat sitten tehdä: helistimen heilutusta, vaipan vaihto-apua, tutin hakua ym. ym. Kuopuskin oli innoissaan että pääsee leikkikouluun jossa poika on tällä hetkellä.

Meillepä ei sen suurempia kuulumisia ainakaan tällä erää. Ensi viikolla on neuvola ja ajattelin ottaa nuorimmaisen mukaan kun on hoitajatyyppiä saattaa olla innoissaankin asiasta. Poikaa odottaessani otin tytön (silloin alle 2v) mukaan mutta hän huusi kuin syötävä siinä vaiheessa kun sydänääniä kuunneltiin eikä rauhoittunut millään. Sen jälkeen en häntä mukaan ottanut.

Piti meidänkin grillikausi aloittaa vappu-aattona mutta eilen mies tutki grillin ja sanoi että sopimus on irtisanottu eli uuden haku on edessä.

Aurinkoa ja voimia kaikille keillä on vielä huono-olo!!

Moschino rv12+4

Vierailija
7/30 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken yrittäessäni kirjoittaa tähän ketjuun palvelin ilmoitti, että koneeltani on toistuvasti häiriköity palstan keskustelua ja että ip-osoitteeni on siksi blokattu.. Nyt kuitenkin kirjoittaminen onnistuu. Ehdin jo lähettää ylläpidolle tosi kiukkuisen palautteen ja kysyä tiukkaan sävyyn perusteluja, miksi koneeni on blokattu palstalta kun omasta mielestäni (kertokaa toki jos olen väärässä) viestini ovat yleensä ihan asiallisia...

Joku oli kokenut tuhruvuotoa ja isomman lapsen diabetesongelmia, tsemppiä tosi kovasti! Mun lapsuudenystäväni on myös diabeetikko ja pienenä vaati kyllä vanhemmilta aikamoista hermoa ja stressaamista ja paimentamista.. Nykyjään on jo iso mies ja huolehtii itse itsestään, mutta ei se vanhempien huoli kokonaan ole poistunut edelleenkään.

Siirilii kyseli tuosta Vau-kirjasta.. Joo, onhan se aika sitä itseään se sukupuoliroolitus, ja jotenkin myös noissa ainakin esikoisen aikaisissa äitiyspakkausesitteissä myös. Että puoliso = lapsen isä, mikä ei musta aina pidä heteroperheissäkään paikkansa, ja hänen pääasiallinen tehtävänsä on ostaa kukkia, jos äidillä on paha päivä.. Jossain oppaassa (olisko neuvolan " meille tulee vauva" ) neuvotaan jopa miestä jotenkin niin, että jos jätät siivoamisen ja kodinhoidon kokonaan naisen harteille, hän väsyy eikä jaksa olla ystävällinen lapselle ja sinulle..

Mun näkökulmasta kukat on tosi jees noin yleisesti, mutta jos vaimo ilmoittaisi, että tässä kukkia, mutta sä hoidat nyt kaikki kotityöt (paitsi mä voin joskus auttaa ja pestä vaikka omat sukat) ja heräät öisin vauvan kanssa joka kerta, niin kyllä saattais tulla sanomista. ;)

Toki ihan kaikille sekä synnyttäville että ei-synnyttäville vanhemmille on hyvä tiedottaa siitä, että oma rooli voi olla vähän hakusessa kun eka lapsi syntyy (ja miksei toka ja kolmas ja neljäskin), ja vähän pohdiskella että miten arki järjestyy.. Mutta voisi sitä kuitenkin ajatella, että miehilläkin on aivot? Ja että ne ei ehkä kaikki toimi täsmälleen samalla tavalla ja samasta muotista? Ja että perheet osaisivat tietyn perusinfon jälkeen tehdä itse omat ratkaisunsa?

Noniin, tämä on nyt taas tällaista " zel törmäsi normiin ja valittaa" -tyyppistä, oikeasti suhtaudun ihan huumorilla näihin jatkuviin " sukupuolittamisiin" , varsinkin kun meidän perheessä menee nyt niin että " isä" (= esikoisen ei-synnyttänyt vanhempi) on raskaana.. Tähän asti olen saanut elellä rauhassa sitä " isän" arkipäivää. ;) Ei, ettäkö se olisi tuntunut juuri missään pitkiin aikoihin kun ei tuo laps ole rintaa enää huolinut kohta kahteen ja puoleen vuoteen ja imetystä lukuun ottamatta muut hommat, yöheräämiset ja kotivanhemmuusajat ja vaipanvaihdot ja päiväkotiin viemiset ja muut, on jaettu 50/50 (tai siis ehkä 40/40 ja lapsen isä sen 20..).

(.) pahoinvointi loppui käytännössä kokonaan reissun ajaksi (kuten olin kroppani kanssa sopinut, heh..), mutta palasi välittömästi kun pääsin kotiin. Mikäköhän tässäkin on? Ehkä 10h jatkuvaa kävelyä museoissa ja sen päälle rasvainen Wienerschnitzel onkin juuri se paras pahoinvointilääke? (I doubt it...) Muuten kaikki hyvin, jomotuksia ja juilimisia tosin on välillä, varsinkin jos on paljon paikallaan.

Hyvää (parempaa) vointia kaikille ja erityisesti tsemppiä sinulle vuodon ja sairaan lapsen kanssa kamppailevalle!

-(asiallinen) zel & z, 13+2

Vierailija
8/30 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on munki viestit ollu ihan asiallisia, ehdin minäki kyllä kiukkuna pistää viestiä jo ylläpidolle:)

Pahoittelut lapsen sairastamisesta, toivottavasti saatte pian lapsen kuntoon, ja että masuasukkikin olis kunnossa, ressistäki voi sitä vuotoa tulla:(

Olo on jo parempi, mitä nyt vähän heikottaa välillä, ananas limsaa juon josko se jotaki auttais..

Zelillä oli vissiin mukava reissu, pääsispä itekki käymään jossaki.. no kesällä sitte reissataan:)kylläkin pohjoseen päin, käydään me mutkaa etelässäki mutta ihan suomen rajojen sisällä:)

RIESA: mie kyllä varaan sen hammaslääkärin:D mutta en nyt ku ei mikään vaivaa:)ainaki toivon niin..ja tämä pahoinvointi pitää olla ohi että sinne voi mennä..

Mutta pitää lähteä katsomaan töllöä ku esikkoki nukkuu:)

Hyvät illan jatkot!

Niitä vappu suunnitelmia?Millasia on teillä?

Vierailija
9/30 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen np-ultrassa ja kaikki hyvin. LA muuttui 6pv myöhemmäksi eli 15.11 olis näillä näkymin eräpäivä. Rakenneultra sitten kesäkuun lopussa.

Taas olisi vapaat pidetty ja työt alkaa. 6pv putkeen. Tänään iltavuoro.

Olo on väsynyt ja kuvotus ollut kaverina koko aamun :(

Lyhyesti näin.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille Marrasmuruille!

AIHA ja tytöt + tähtönen rv 11+3

Vierailija
10/30 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava ilma ulkona täällä etelässä ainakin. Tänään on sit ultrassa käyty täälläkin: kaikki ok ja kovasti vaikutti liikkuvaiselta möngertäjältä. Mahakin paisuu niin, että keneltäkään ei ole jäänyt huomaamatta ja moni asiasta tietämätön on kysynyt vauvasta. Hullua sanoa, että aika alussa vasta ollaan, maha vastaa samaa kuin viimeksi viikot n. 20+. Eli varsin paksusti voidaan.

Zel ja Simppu: saitteko vastauksen miksi saitte sen ilmoituksen ip:n pääsyn sulkemisesta? Aika omituista. Häiriköikö joku tällä tavoin palstan keskustelua ts. ilmiantaa perättömästi viestejä ja ylläpito toimii lukematta sisältöä sen enempää?? Vai liekö joku tekninen juttu. Toivottavasti jälkimmäinen.

Zelille vielä... normituksista saisi pitkän puheen aikaiseksi. Mutta hyvä - komppaan täysillä kommenttiasi. Ei viitsi väsyttää muuta yleisöä liialla paatoksella, mutta vielä sen verran että meillä mies on ns. normien mukaan tulkiten naismaisempi kuin minä ja päinvastoin ja roolit sitä myöten iloisesti sekaisin. Lapsen kasvatus avoimeksi suhteessa sukupuoli-identiteettiin versus roolimalleihin onkin sitten hiukka kinkkisempi juttu. Oheiskasvattajia kun riittää... Summa summarum: " Oppaat uusiksi" -hop hop :-)

Sirilii rv 12+3

Vierailija
11/30 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinannut minäkään millään päästä tänne kirjoittamaan. Muutenkin on tullut vähän taukoa, kun meillä ei ole netti toiminut ihan kunnolla.

Monilla tuntui pahoinvointi menneen jo ohitse. Itsekin odotan innolla sellaista hetkeä. Aamuisin onkin ollut jo vähän parempi olo mutta illalla vielä entistä pahempi. Onneksi ruoka on maistunut ihan hyvin, enkä ole päässyt ainakaan laihtumaan, mikä on ihan hyvä, koska olen ennestäänkin ollut aika hoikka. Hillitön palelu väheni viime viikolla. Se olikin aika kamalaa, kun tuntui, ettei mikään vaate riitä.

Onko kukaan muu pyörtynyt? Minulle musteni silmissä töissä ihan yllättäen. Onneksi huono olo helpotti aika pian, kun laitoin pään polviin. Silti vähän pelästyin, jos tätä tapatuu vielä uudestaan. Verenpaine on tosi matala, joten se taitaa olla syy.

Kävittekö jo katsomassa uuden äitiyspakkauksen kuvia? En ollut ihan varma haluanko pakkausta, mutta nyt, kun näin kuvat, taidan haluta sen. Meillä ei ole mitään valmiina, koska odotetaan esikoista. Vaatteet olivat aika kivoja ja sopivat sekä työlle että pojalle, vaikka en olekaan mitenkään tarkka väreissä.

Meillä ei ole mitään erikoisia vappusuunnitelmia. Varmaan tulee vähän kierreltyä kaupungilla ja katseltua vappumenoa.

Tiitikkä 10+4

Vierailija
12/30 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä päässyt minäkään sivuille ja pistinpä viestiä eteenpäin vastausta toivoen!!!

Marialle voimia lapsen sairauden kanssa!!

Vielä ei ole huimannut vaikka paineet aika alhaiset ovat aina olleet. Viime odotuksessa meinasin pyörtyä kun asiakasta palvelin ja se vasta noloa oli. Yritin vaan sivuuttaa asian niinkuin mitään ei olisi tapahtunut.

Vappujuhlinnat menevät meiltä tänä vuonna ohi vanhimman tytön flunssan vuoksi eikä nuo nuoremmatkaan ihan terveitä ole. Sisällä vaan tulee hulluks kun ulkona olis aivan ihana ilma, varjossa +19c.

Sainpahan tytön hiukset leikattua kun on vähän päässy venähtämään.

Appiukko olis sit tänään tulossa kylään niin saa kerrottua vauvasta.

Tännepä ei sen kummempia kuulu. Perjantaina olis hameen sovitus kun kävin kankaan ostamassa ja ajattelin ommella itse mutta kun tunari olen päätin turvautua ompelijaan. Onnistumismahdollisuus paranee huomattavasti!!

Aurinkoa ja lämpöä kaikille.

Moschino rv 12+5

Vierailija
13/30 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muillakin on näköjään ongelmia sivuille pääsyssä. Eilen en pääsyt ollenkaa kirjoittelemaan. ja kyllä laitoin minäkin viestiä, että mitä tää on??!!

Mä jo unohdin nimimerkin, mutta kiitos kun kerroit tuosta uudesta pakkauksesta. Se on minun mielestä hienompi siis vaateiden värin puolesta kun tuo edellinen. Mullakaan ei niin väliä noiden värien suhteen, meinaan pukea pojalle punaset housut ja tytölle paidan jossa on traktorin kuva.

Olikos tuossa äitiyspakkauksessa mitään viikkorajaa, millon sitä saa alkaa hakea kun en muista?

Sitten omaa napaa:

Olo on ollut hyvä. Ei ole tarvinnut oksentaa kertaakaan *koputtaa puuta* (eli päätään). Ja kun niin monet on täällä kirjoittanut että namit maistuu ja koko ajan tekee mieli syödä... niin mikäs mussa on vikana kun mulla ei ole mitään tollasta. Ostin lauantaina 2,5 euron irtokarkkipussin ja eilen sain viimiset karkit naposteltua. Ennen se olis uponnu muutamassa minuutissa. Mun kun ei tee mieli karkkia ja mun entistä ylisuurtaherkkua suklaata. Nyt ällöttää pelkän suklaan näkeminenkin. Ja neuvolassa kun kävin viikko sitten niin olin kuukauden aikana laihtunut 1,1kg. Eli ei oo painokaan päässyt vielä nousemaan.

Ihana on kyllä tuo ilma tuola ulkona. Mä laitoin pyykkikoneen pyörimään kun tulin töistä niin saa pyykit vietyä tuonne raittiiseen ulkoilmaan kuivumaan.

Mä lähen nyt kyllä syömään, kun maha murisee. Toivottavasti pääsen tänään taas sivuille.

crabu-87 13+0 (ja näin alkaa uusi viikko!!)

Vierailija
14/30 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juups, täällä mennään myös pahoinvoinnin kourissa...

Hienointa on ett' miehellä on keuhkokuume ja pojatkin sairastelleet =(

Mulle iski myös poskiontlon tulehdus ja sen myötä sikakaamee pääkipu joten oli kaikkien kannalta parempi että otin antibiootit...

Eihän se vauvalle varmasti nannaa ole mutta viikot jo sen verran kirineet ja kaikki oli eilen ultrassa hyvin että päätin taipua...

Vappusuunnitelmissa pyöräillä kartsalle jdelle auringonpaisteeseen =)

Aattona vain kotona herkutellen...

Kuulosti ihanalta että joku oikeesti jaksaa kuntoilla, mullon vielä toistaseks liian huono ja yököttävä olo edes istuskeluun.

Noh, mun paino on sentään laskenut 3kg jota ei ikänä ennen oo tapahtunu, joten eihän tässä viel kiirettä kuntoiluun. Kunhan pitää huolen ettei tuu sitä samaista 20 kiloa painoa niinku kakkoselta... IIIKKK! MÄ TIEDÄN!!! 8kg enempi ku suositukset sanoo!!! ja hei mä en edes ole mikään pyöreä normistikaan....

No joh, toivottelen hyvät illan jatkot ja meen katteleen jotai syötävää ettei tarvis taas oksuttaa iltaa....

Anna ja masukki 12rvkoa...

(Oli muuten ultrassa vkon pienempi, mut niin ovat pojatkin olleet, joten laskettua ei siirretty )

Vierailija
15/30 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on ollu ongelmia viestien kans. Eilen en päässy ollenkaan kirjoittamaan, laitoin myös ylläpidolle viestiä. Nytkin herjasi vielä jotain, etten muka ole kirjautunut vaikka olin. No antoi lopulta avata tämän vastausikkunan.

Täällä on taas nukuttu tämä ilta sohvalla. Ajattelin jo että helppais, ku meni monta päivää aika ok, mut niin vaan on tänään nukuttu ja nuokuttu. Kohta pitäs mennä suihkuun ja sit oikeasti nukkumaan. Tässä oon nyt yrittäny haalia naamiaisvaatteita kokoon. Meillä on koulussa huomenna naamiaiset, joten pitää kai openki nyt joskus pukeutua, yleensä oon jättäny väliin, mut jos nyt kerranki repäsis :)

Ruokahalu on yhä huono ja huononemaan päin, vaikka edelleenkään ei ole oksettanu varsinaisesti. Semmoista yleistä kuvotusta ja ellotusta vain eikä ruoka kiinnosta. Makea kyl maistuis, ei onneks liiaksi mut kuitenkin. Sit niitä hedelmiä ja hedelmämehuja menee yhä jne jne. Oon luvannu mennä ens viikolla syömään yhden oppilasporukan kans. Mulla alkaa olla jo hätä kädes, ku mietin, että mitä ihmettä saan syötyä siellä. Taidan pysyä salaattilinjalla. Yritän tsempata itseäni että saisin ees jonkun kanasalaatin alas. Se kana voi kyl tökkiä pahemman kerran siinä. :/

Paino kyl taitaa junnata samassa, ku en liiku yhtään. Ja kumminki noissa mehuissa ja jogurteissa on niitä kaloreita, ku en mitään light-juttuja syö. Olis kyl periaatteessa saanu vaiks pudotaki pari kiloa täs, ku niitä kiloja kuitenki on ylimääräsiä. Mut oon tyytyväinen ettei ainakaan oo lähteny vielä nousuun.

Uus ä-pakkaus vaikutti tosi kivalta, tai no makuupussi ei ollu ihan mun mieleen, mut kaikki muu kyllä. Mut esikoiselta on kyl kaikki tallessa, että en tiedä mikä olis järkevintä. Mies on sitä mieltä, ettei otettas pakkausta...mä en tiedä vielä.

Nt-ultra ja veriseulonta on ens viikon torstaina. Rakenneultra heinäkuun alkupuolella. Toistaseksi raskausoireita ainaki on, joten oon aika luottavaisella mielellä.

Me ollaan vappu ihan kotona, vapputorilla käydään. Ehkä pikapyrähdys mummulassa.

Nyt suihkuun. Iloista vappua kaikille!

Koralli & Aarre 9+5

Vierailija
16/30 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tässä aamutuimaan harjoittaa tuota naapurimaan kieltä. Nimittäin! Vein vanhimman tyttären tänään jo ennen kuutta koululle kun bussilasti koululaisia ja tanssijoita lähti " ryssälandiaan" koko viikonlopuksi...jännää nähdä vähän eri kulttuuria, niin oppii arvostamaan omaansa paremmin.

Penskat nukkuu vielä ja minä pikaisesti kirjoitan tässä kuulumiset, ennen kuin aloitan siivouksen ja pakkaamisen. Tullaan rajan yli suomeen tänään! Eli ulkomaille on lähtö :-) ja lämmintä on luvattu.

Kahvia juon ja leipää siihen toppaan.

Joo, ja mun kone on myös herjannut näistä viesteistä monta kertaa. Ajattelin, että vaikka " riesa" olenkin, niin en kuitenkaan niin paljoa riesaa että minut pitäisi hyllyttää tältä palstalta...

Hyvät vaput ja makoisat simat kaikille!

Toivoo Riesa ja Pien'

Vierailija
17/30 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää matkaa riesalle!tervetulemas tänne kotosuomeen:)

Ei tämä nyt niin hieno ilma kyllä ole.. aurinko ei kyllä paista..

Mutta lämmintä on.. 10 astetta vaikkei tuo arska tuolta pilvien peitosta lämmitäkään..

Voimia kaikille kellä on vielä huonoa oloa..

Joku kysy pyörtymisestä, mie pyörtyilin oikeen urakalla, oli aika pelottavaa olla yksin pienen lapsen kans kotona.. ei muuta ku salmiakkia naamaan niin loppuu pyörtyily:)mulla johtu korkeesta verenpaineesta joten multa tiukasti kiellettiin kaikki suolanen..mutta toivotaan ettei sulla mene yhtä pahaksi ku mulla meni!

Kaikille ihanaa ja aurinkoista vappua!

Simppu rv 13+0

ps. huomasko kukaa ku oon laittanu et meän nimi on marramurut:D

Vierailija
18/30 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeje, vappu! Meillä on illalla lastenjuhlat, joihin tulee siis ehkä yhteensä kolme lasta, mutta kumminkin. Meillä kun on aika paljon lapsettomia ystäviä niin vaput ja uudetvuodet ja muut on usein sellaisia, jolloin ystäväpiirissä järjestetään juhlia joihin lapset ei ole tervetulleita. Otettiin sitten viime vappuna aloite omiin käsiin ja järkättiin lastenjuhlat, eli vappubileet joihin lapset on tervetulleita ja lapsettomat aikuiset myös, mutta kun niitä kutsuu lastenjuhliksi niin ainakaan kukaan lapseton paikalle saapunut aikuinen ei voi hyvällä syyllä häiriintyä siitä että lapset meuhkaa ja vaatii huomiota. :)

Sirilii, nuo sukupuoliroolit kasvatuksessa on niiiin ihania. Jotenkin tuntuu, että monet sateenkaariperheet on ihan erityisen perinteisiä näissä lasten sukupuolipukemisissa ja muissa, ehkä he pelkäävät jo valmiiksi syrjintää ja ajattelevat, että lapsesta pitää kasvaa jotenkin erityisen " normaali" ettei hän vaan joutuisi kiusatuksi tai jotain. Monet mun tuntemani heteroperheet on näissä asioissa paljon rennompia. Ja on kyllä totta, että oheiskasvattajilta ei voi välttyä.. Mutta kai sitä pitää vaan uskoa siihen (hyvän) esimerkin voimaan, ainakin mä olen vanhemmiten (?!) huomannut muistuttavani yhä enenevissä määrin omia vanhempiani asenteiltani ja toimintatavoiltani.

Ilmeisesti tää kirjautumisongelma on ollut teknispohjainen ja tosi laaja, monilla eri tahoilla on siitä valitettu ja ylläpito on varmaan saanut tulvimalla viestejä kiukkuisilta käyttäjiltä.. Mulle eivät ainakaan ole (vielä?) vastanneet. Mutta ihme etteivät ole laittaneet etusivulle mitään tiedotetta aiheesta..

(.) Mä oon mahallisesti siinä ikävässä vaiheessa, jossa ihmiset kadulla ja etäisemmät tutut joihin törmää katsoo mahaa ja miettii, että " onko tuo lihonut vai onkohan se raskaana.." Ja kun mun ulkoinen olemus ja identiteetti ei ihan heti viesti, että mä olisin raskaana olevaa tyyppiä, niin johtopäätös on valitettavan usein se edellinen... Mutta kyllä tämä tästä, eiköhän ne sitten viimeistään noin 7kk kohdalla ala uskoa, että vauvamaha se on.. ;)

-zel & z, 13+4

Vierailija
19/30 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kertomaan että minut voi poistaa marrasmuruista :(

Viikonloppuna alkoi tuhruttamaan enemmän jo hiukan veristä vuotoa joskaan ei pöksyyn asti.

Maanantaina soitin lekuriin ja päivystyksessä ultrattiin joka olikin samalla ensimmäinen kerta. Siellä todettiin että kehitys on loppunut jo viikolle 7 vaikka nyt oli jo viikko 11 menossa. Eli kävelevä hautapaikka olen ollut viimeiset neljä viikkoa :(

Eilen mentiin sairaalaan ja aloitettiin tyhjennys lääkkeillä joka onneksi lopulta lähti käyntiin. Nyt sitten vuodan pikkuistamme pois, eli ei meille marrasmurua...

KMK75 ja 0+0

Vierailija
20/30 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää että meitä tippuilee edelleenkin pois....

Jaksuja kaikille keskenmenijöille!

Mies just toi muksuille pallot Sotkasta =) 4e/pallo ja aivan yhtä hienoja ku torilta ostetutkin 4 kertaa kalliimmat =)

Vitsit me opiskelijaäidit ollaanki kekseliäitä =)

Aamusta kävin pihahommissa, eih, en oo vielä haravoinu =S

Levittelin multaa tossa sivupihalla ku siinä ei oo viel koskaan mitään kasvanutkaan. Saa sitten iltasella heitellä nurtsisiemenet siihen...

Että tällasta vappua odotellessa!

Sikalämmin muuten, vois hyvin olla jo t-paidallaki ulkona!

Anna ja masukki 12+