Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5 ja 6v sisarukset pihalla klo 14-20 ilman avaimia, puhelinta. Eivät käy välillä edes syömässä

Vierailija
28.04.2008 |

Huutelevat ikkunaan välillä vain että saanko tulla sisälle. Keskenään ovat pihalla, kiusaavat toisia, juoksevat autoteillä. Tehtiin lastensuojeluilmoitus, sossut sanoivat tälle äidille asiasta mutta edelleen lapset ovat pihalla ja minä saan heitä paimentaa siellä. Kyllä nyt edes se avain pitäisi mukana olla jos pihalla ollaan kun ulko-ovikin on lukossa

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aukovat päiväkodin portteja, tekevät kaikkea mahdollista mitä tuon ikäiset nyt vaan keskenään keksivät. En ole kertaakaan nähnyt heitä ulkona vanhempien kanssa, aina ovat keskenään.

Vierailija
2/34 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla kunta kohtaista, ainakaan meillä ei sossut viikottain rampaa, vaikka asiakas olisikin. Mikä kaupunki on kyseessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2vk sitten tein ilmoituksen

Vierailija
4/34 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ls-ilmoitus on otettava käsittelyyn 7 vuorokauden sisällä ilmoituksen jättämisestä. 3 kuukauden sisällä tehtävä lastensuojelun tarpeen selvitys. Eli kyllä se aikaa ottaa. Tehkää silti aina ilmoitus sossuille, joka kerrasta. Eikä mitään omia lappuja. Miten muuten sossut saavat tietää tilanteesta jos kukaan ei sinne päin viestitä.

Vierailija
5/34 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juttelet tän äidin kanssa naamatusten.

Kerrot mitä hänen lapsensa tekevät, eikö hän välitä.

Tarvitseeko hän apua? Ja kerro, että kaupungilta saa esimerkiksi tukiperhetoimintaa tai kodinhoitajaa, lastenhoitajaa, onko hän pyytänyt sellaista apua. Älä itse tarjoudu avuksi enempää enää, jos et halua ja pysty. Voit ihan hyvin kysyä, että voisiko äiti antaa avaimet lapsilleen, että he pääsisivät vessaan halutessaan. Kyl ton ikäiset osaa jo avaimia käyttää kun opettaa. Ettei sun tarvitse käyttää heitä vessassa omassa kodissasi.

Vierailija
6/34 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat koko sen ajan ulkona ja syömättä.

Vierailija
7/34 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat lämpimillä säillä omasta vapaasta tahdostaan ulkona tuntikausia. Mutta he juoksevat välillä kotona hakemassa jotain. Ruokaa teen jossain välissä ja he saavat syödä. Muuten pysyvät ulkona. Pihalla kaikki muutkin tuon ikäiset lapset saavat olla ulkona.

Miksi ap:n naapurin lapset eivät saa olla ulkona? Onko se todellakin näin, että vanhemmat eivät päästä heitä sisälle?

Vierailija
8/34 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se nyt on vähän outoa, jos eivät kotona käy syömässä.

Vierailija
9/34 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ilmoituksesta on niin kauan aikaa että varmasti viime kotikäynnillä sanoivat, eikös ne kerran viikossa noin käy

Ainakin mitä minä tiedän, tekevät sopimuksen ehkä kuukauden tai jopa kahden päähän, että käyvät seuraavan kerran. Jos kokevat, että ei ole tarvista käydä, niin käyvät vain kerran ja käynnit loppuvat siihen.

Vierailija
10/34 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvät kotiolot oli. Asuttiin rivitalossa, ja ison kaveriporukan kanssa kuljeksittiin leikeissä. Itse asiassa tarkemmin ajateltuna en oikein edes muista, millaista meillä oli päivisin kotona, kun ei koskaan oltu kotona päiväsaikaan! Mutta iltaisin, öisin ja aamuisin ainakin asiat olivat ihan hyvin :)

Vierailija
11/34 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kanssa pienet 4.6 vuotiaat lapset on jopa 22 asti ulkona mekastavat ja koko päivä ovat ulkona. Äiti hoitaa vauvaa sisällä koskaan en näe häntä ulkona vaunujen kanssa. Tässä pihapiirissä on noin 5 perhettä joiden lapset on ulkona yömyöhään ja jokasin sen että ei ne banhemmatkaan käy töissä vaan kotona istuvat. Kummallisia Suomalaisia. En jaksa tehdä ilmoitusta sillä mulla on vahva tunne että ovat jo Aso/sossun asiakkaita...

Että pitikin tähän muuttaa, sillä mulle sanottiin että ihanne piha on lapsiperheitä ym. Totta tosiaan...on lapsia ei niissä mitään vikaa ole mutta ne vanhemmat kun ne ei välitä heistä mutta silti tehdään lisää lapsia.

Itsekkin käyn silloin tällöin tukea hakemassa kun olen päötkätyöläinen, mutta huolehdin kyllä lapsistani ja komennan ne käyttäytymään kunnolla ja ei hajota paikkoja ym.

Mihin tämä vapaakasvatus menee, vessanpöntöstä alas, toista se oli minun lapsuusaikaan, silloin tiesin mikä on oikein ja mikä ei. Ei silti lyöty,joskus sain tukkapöllyä ja se opetti kyllä.

Vierailija
12/34 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tyhmiä vai huvittaako muuten vaan vinoilla ap:lle??

Tietenkin on outoa, jos lapset ovat jatkuvasti pitkiä aikoja ulkona eivätkä pääse sisään, vaikka pyytävät!

Mikä ihmeen tarve on vähätellä asiaa ja syyllistää ap:ta siitä, että tämä on lapsista huolissaan?

Tämä on taas esimerkki siitä ajattelutavasta, joka tuntuu vallitsevan nykyään: " jokainen huolehtikoon vain omista asioistaan."

No - onhan se tiettyyn rajaan niinkin, mutta lasten ollessa kyseessä ei voida vaatia, että 5- ja 6-vuotiaat huolehtivat omista asioistaan.

Koettakaa nyt edes yrittää käyttäytyä.. järkyttävää lukea näitä viestejä, joissa vähätellään asiaa ja haukutaa ap, vaikka ihan selvästi hänen mainitsemassaan tapauksessa kaikki ei ole ok.

Ap:lle sanoisin, että aina yhteys lastensuojeluun, kun siltä tuntuu. Jos se on turha hälytys, niin sitten on.. tärkeintä kuitenkin, että joku ajattelee lasten parasta.

Tällä palstalla suurin osa kyllä tuijottaa vain ja ainoastaan omaan napaansa.

Vierailija
13/34 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis korostan, että tarkoitus ei ole vähätellä. Kuulostaa kamalalta, että lapset joutuu pihalla oleskelemaan päiväkaudet eivästkä pääse sisään kun pyytävät! Saavatko ruokaa?

Itse olin siskoni kanssa siis päivät pitkät pihalla lapsena, mutta ei siksi ettei sisällä olisi voinut olla vaan koska oli kivaa leikkiä pihalla. Ovet olivat aina auki mennä sisään, ja ruokaa sai kun oli nälkä, ruoka-ajatkin oli (tosin joustavat).

34

Vierailija
14/34 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät syö, ei heidän kuulemma tarvitse. Ja mäen ikkunasta että ovat koko sen ajan kun me syömme ulkona.

Vierailija
15/34 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinä näet ikkunasta, että ovat ulkona koko sen ajan kun syötte ulkona.

Jos olet ulkona niin minkä ikkunan läpi sinä vilkuilet ja minne ?????

Vierailija
16/34 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä, ap, teet toistuvasti vaan ilmoituksia lastensuojeluun. Kun sen tekee ulkopuolinen, niin apua tulee, itse pyytämällä sitä on hirveän vaikea saada. Tämä on taivaan tosi.

Vierailija
17/34 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt hyvillä ilmoilla meidänkin 6v kulkee ominpäin pihalla tuntikausia. Eikä välttämättä malta käydä syömässä välillä. Avain on kyllä mukana jos ollaan muut välillä poissa kotoa.

Silti asutaan omassa (maksetussa) rivarissa arvostetulla alueella, ollaan natiiveja, hyvätuloisia, avioliitossa eikä alkoholisteja. Eli " hyvä" perhe.

Anna pentujen olla, katso päälle etteivät vahingoita MUITA lapsia. Jos rikkovat jotain, hae äidiltä korvausta.

Vierailija
18/34 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskari ikäinen.

Vierailija
19/34 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun toisten pitää pakolla olla ulkona ja pitää oikein kysyä että saako tulla jo sisälle. Soitankin uudestaan sossuun (ovat lastensuojelun asiakkaita)

Vierailija
20/34 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos heillä vaikka maalattiin seiniä tms,, jossa lasten ei ole hyvä tulla lompsimaan sisälle ja hengittämään maalinkatkuja. Jos kerran olet jo soittanut sossuun, odota hetki,. että tarkistavat tilanteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan