Auttakaa! Kiivas väittely miehen kanssa...
Kumpi silitetään kauluspaidassa ensin kaulus vai hihat?
Kertokaa ny mulle, niin voin miehelle sanoa kuinka asia on :)
Kommentit (9)
harvoin tähän " ongelmaan" törmään. Mutta tuntuisi jotenkin mukavammalta aloittaa hihoista...
Ja hihoille teillä on tietysti se aputeline? Hihat viimeisenä, tietysti.
Eli oikea järjestys: kaulus, selkämys, etumukset ja nappien ympärykset, ja hihat ja hihojen alaosat viimeisenä.
Ja juurikin siksi, että kaulus on vähiten rypistyväinen osa.
Minulle opetettiin näin englantilaisperheessä jossa asuin au-pairina yhden vuoden. Silitin tuon vuoden aikana miesten paitoja varmaan 250 kertaa!
Eli perheen isä siis joka päivälaittoi puhtaan paidan päälle, jäi oppi hyvin perille.
Minun perusteluni on se, että luulisi englantilaisten osaavan etiketin!
-80-luvulla sanomalehti Karjalaisessa ollutta kiivasta väittelyä siitä, miten miesten kalsarit kuuluu oikeaoppisesti ripustaa narulle - lahkeista vai yläreunasta. Kyllä siinä kului palstatilaa, kun ehtoisat emännät todistelivat omaa oppiaan oikeaksi! Savolaisena opiskelijana seurasin tilannetta jokseenkin huuli pyöreänä!
Ensin pienet ja tarkat paikat, lopuksi suuret pinnat. Näin äiti tai joku aikanaan opetti. Sen harvan keran kun olen joutunut turaamaan paidan silittämisen kanssa, olen tainnut vaan yrittää selvitä nopeesti.
Siis minä olin kauluksesta aloittava ja mies hihoista. Vastauksista päätellen enemmistö on kauluksen kannalla. Tähän on uskominen, sillä av:han on totuuden torvi! ;)
Sitten vaan saan mennä valitsemaan itselleni jotain kivaa ja " pientä" (oli myös vedonlyönti kyseessä)
Kiitos :)
Lisää... ja jos vielä pienen perustelun, miksi juuri tekemälläsi tavalla ;)
t. Ap