Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Ystäväni on menossa naimisiin 25 vanhemman kanssa

Vierailija
27.04.2008 |

rakas ystäväni tapasi viime syksynämiehen, joka on ystävääni 25 vuotta vanhempi. Tässä suhteessa on ongelmia riittänyt: on ollut pettämistä (miehen puolelta), fyysistä väkivaltaa (kiinnipitämistä, tönimistä) sekä myös henkistä: eristämistä (ystäväni ei saisi pitää yhteyttä ystäviinsä, ei tavata (mies ei myöskään tule kylään, vaikka on kutsuttu useasti) eikä edes puhelimessa puhua. Alkoholilla on osuutta asioihin, mies on tuurijuoppo ja pitää töistäkin rokulipäiviä...

Ystäväni on 35-vuotias akateemisesti koulutettu, erittäin hyvin toimeentuleva nainen, mies keikkatöitä tekevä raksamies, jolla ei ole omaisuutta. Ystäväni biologinen kello tikittää hurjasti, hän sanoo, että jos nyt ei tartu tilaisuuteen, ei ehkä saa lapsia koskaan. Hän ei ole suhteessa onnellinen, on itse kertonut näin.

Hääpäivä on sovittu heinäkuulle. Avioehtoa ei ole tulossa. Minusta tuntuu, että ystäväni on tekemässä elämänsä suurimman virheen! Olemme keskustelleet asioista, hän itse on kertonut nämä ongelmat - niin, puhumme salaa päivällä puhelimessa! Kuitenkin tuntuu, että hänellä on laput silmillä eikä ymmärrä, mitä on tekemässä. Kuinka tuollaisessa suhteessa voisi edes lasten kanssa olla :(

Mitä ihmettä voin tehdä? Pitääkö vain katsoa sivusta - puhunut olen, mutta en voi häntä estääkään. Viimeksi ystäväni loukkaantuikin, ihmetteli, enkö halua hänen olevan onnellinen. Tietenkin haluan! Sitähän haluan enemmän kuin mitään muuta. Onko ehdotuksia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei halua tulla pelastetuksi. Ellei suostu esim. psykologin kanssa puhumaan miehestään ennen avioliittoa, suosittelen vain, ettet suostu katoamaan hänen elämästään vaan yrität kaikin keinoin pitää yhteyttä. Hän tulee vielä tarvitsemaan apuasi!

Vierailija
2/3 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liikaa jarruttelen, ei hän ehkä enää puhu minulle ongelmista.

Olen yrittänyt vihjailla, että kannattaisiko naimisiinmenoa lykätä, kun ovat seurustelleet vain niin vähän aikaa - toivoen, että silmälaput vähän raottuisivat! Mutta mies haluaa naimisiin mahd. pian - kokee varmaankin voivansa hallita ystävääni vielä enemmän.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...