Jos perheessä toinen saa mätkyjä ja toinen palautuksia
niin eikö kellään (muulla kuin meillä) se kuka saa palautuksia, maksa niitä toisen mätkyjä tai edes osaa niistä? Kun kaikki aina ihmettelee kun meillä minä maksan palautuksistani (tai sitten ne menee valmiiksi puolison hyväksi) miehen mätkyjä eikä edes riitäkään..
Ottaahan se päähän, tänä vuonna olisi tullut takaisin reilu 700€ (miehen mätkyt taas jotain 1300€) ja sillä summalla olisi shoppaillu jo vaikka mitä mutta kun tavallaan on yhteiset rahat niin jostainhan ne miehen mätkytkin pitää maksaa.
No, ehkä sitten ensi vuonna saadaan molemmat palautuksia..
Kommentit (12)
Palautukset menevät siis puolison hyväksi. Nyt monena vuonna molemmat ovat saaneet palautuksia, mutta muutama vuosi sitten otti vähän päähän kun melkein 2000€ palautukset meni melkein kokonaan miehen mätkyihin.
tosin harvemmin mätkyjä tulee kun varulta pidetään vähän tarvittavaa korkeampaa veroprosenttia. suosittelepa sitä miehellesi :) se ei tunnu niin pahalta kuukausittain kuin kerran vuodessa :)
Onneksi jäätiin kokonaisuudessaan silti 300 euroa plussalle.
Mätkyt maksetaan ja palautuksista nautitaan yhdessä. Kun kaikki muukin on yhteistä.
Välillä vaan tuntuu siltä kun juttelee jonkun kanssa ja se on ihan tyrmistynyt että et sie saakaan pitää palautuksia vaan maksat toisen mätkyt..
Mies on kyl yrittänyt pitää isompaa vero% tai ainakin isomman tulorajan kanssa kikkaillut mutta jossain vaiheessa vuotta huomaa että ylitöitä onkin tullut enemmän kuin luullut ja alkuperäinen tuloraja ei enää auta pitämään mätkyjä poissa.
-ap-
Mätkyt johtui siitä, että verokortin hakiessaan mies laittoi itselleen kaikki asuntolainan korkovähennykset. Hänellä isommat tulot joten siellä 1% alennus tuntuu enemmän kun minulla.
No verottaja kuitenkin sitten jakaa korot meille molemmille eli minä saan palautusta sen verran kun mies saa mätkyjä. Eli olisi aika hassua toisen maksaa ja toisen saada palautusta lähes saman verran.
Meillä molemmat saavat aina palautusta, koska seuraamme tarkkaan, ettei tarvitse maksaa mätkyjä.
toisen jälkiveroihin jos on tarvetta.
onneksi ollaan aina molemmat pysytty reilusti plussan puolella :)
No periaatteessa näin meilläkin, mutta jos mies saikin useamman tonnin firmasta osinkoja, niin niistä ei mennyt ennakkoon veroja. Sitten kun sai osingot niin laittoi toki omalle tililleen rahat syrjään odottamaan verojen maksua.
.sain vielä tilille toiset 500.
Ihan reilua, kun mies maksaa suuremman osan vuosittain juoksevista menoista kuitenkin
Minä en todellakaan maksa mieheni mätkyjä - miehen mätkyt ovat peräisin hänen entisestä firmastaan. Minulla ei ole siihen osaa eikä arpaa. Ei niihin rahoihin mitä hän on sieltä saanut eikä niihin mätkyihin (osingoista ei ole maksettu veroja, joten mätkyt voivat olla monia tonneja). Mellä arkirahat ovat yhteiset, mutta omaisuus on erillistä.
Yksi syy miksen sitä rastia laita sinne on se, että eihän sitä voi koskaan tietää että milloin vaikka ero tai kuolema tulee ja silloin en varsinkaan halua maksaa toisen mätkyjä.