Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehkäisy-gallup

Vierailija
26.04.2008 |

Mikä ehkäisy sinulla on käytössä? Sen hyvät ja huonot puolet? Ikäsi?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen käyttänyt noin vuoden, sopivat minulle muuten oikein hyvin, mutta välillä vatsatauti tai pillerin unohtaminen on sotkenut systeemiä, kiloja on myös tullut ainakin 5 sinä aikana. Ikää 36.

Vierailija
2/16 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskeytetty yhdyntä. Ei siis varsinainen ehkäisymuoto, mutta ainoa tällä hetkellä käyttämämme tapa. Tätä olemme käyttäneet jo kaksi vuotta, eikä " vahinkoa" ole tapahtunut. Olemme jonkin verran seuranneet myös kiertoa ja olleet erityisen varovaisia silloin, kun hedelmöittyminen olisi todennäköisimmillään.

Hyvät puolet:

- Minun ei tarvitse kärsiä hormonaalisen ehkäisyn haittapuolista, jotka olivat moninaiset (söin monta vuotta pillereitä) --> tähän liittyvät hyvät puolet voisi listata erikseen, ja lista olisi pitkä.

- Ei tarvitse miettiä ja muistaa etukäteen (tyyliin muistinko ottaa pillerin/onko muistettu hankkia kondomeja)

- Tuntuu luonnolliselta kaikin puolin.

Huonot puolet:

- Sopii todellakin vain hyvin vakiintuneelle parille, jolle raskaus ei ole maailmanloppu vaan kohdalle sattuessaan iloinen " yllätys" (kuten meille)

- Miehen on tietysti oltava skarppina (meillä ei ole kokenut ongelmaksi)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kyllä tykkään ehkäisyrenkaasta, mutta aika kallis on ja vuodot on runsaat.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että saisin vähän kokemuksia ja vaihtoehtoja

Vierailija
4/16 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei käytetä ehkäisyä lainkaan...tällä hetkellä...aah!

Vierailija
5/16 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta, ikäni on 31v.

En halua hormonaalista ehkäisyä enkä missään nimessä kierukkaa. Ja lähitulevaisuuden toiveissa lisää lapsia joten.. kondomi sopivin :)

Vierailija
6/16 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanan huoleton ja menkat on ääneet kokonaan pois. Miinuksena kovat mahakivut ovisken ja menkkojen aikaan + päänsärky, josta en kyllä ole varma johtuuko kierukasta. Painokin lisääntynyt 5kg kierukkavuoden aikana, mutta sitä en kokonaan tuon härvelin syyksi laita :-/

Vierailija
7/16 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 20v.

Pillereitä parempi vaihtoehto, koska vaaraa unohtamisesta ei ole, eikä esim. vatsatauti vaikuta tehoon. Hormonia vapautuu tasaisesti, eikä minulla ainakaan ole vaikuttanut mielialaan (kuten pillerit).

- saattaa haitata miestä yhdynnässä (meillä ei, enkä ole kuullut että kenelläkään muulla olisi ongelmia), mutta sen voi toki ottaa pois muutamaksi tunniksi ilman tehon hiipumista

-melko kallis. Itse maksan mielelläni vähän enemmän käyttömukavuuden takia

Vierailija
8/16 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät puolet: ei väsytä ihan pirusti, toisin kuin e-pillerit, eikä tarvi muistaa joka ikinen päivä

Huonot puolet: niitä ei aina ole, joten pitää hommailla vähän toisin, ettei tule lapsia. Ja seuraavalla kauppareissulla

pitää

muistaa ostaa niitä. Lisäksi niihin koskiessa alkaa kädet tms. osa ihoa haista kumilta.

Ikäni 25, samoin miehen.

Vierailija
9/16 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikä 25 v 2 lasta.

ei tässä ole mitään huonoja puolia.

Vierailija
10/16 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisi lasta, enempää ei ole tarkoitus hankkiakaan. En keksi mitään huonoja puolia ainakaan.

Vierailija
11/16 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut jo viimeiset kymmenen vuotta.

Hyviä puolia paljon, huonoja ei ollenkaan!

Ja ikää mulla 47v

Vierailija
12/16 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täydellinen selibaatti.

Vierailija
13/16 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin oon kokeillut pillereitä, rengasta ja kierukkaa sekä kondomi/ " varmat päivät" yhdistelmää. Näistä pidin eniten viimeisestä, mutta silloin on tosiaan oltava hyvin vakiintunut parisuhde.

Vierailija
14/16 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on toinen kierukkani ja tähän olen 99% tyytyväinen.

plussaa siitä että on huoleton, ehdottoman varma ja erittäin helppo ehkäisy. menkat ovat jääneet kokonaan pois eikä tiputteluakaan ole. hormonivaikutukset paljon pienemmät kuin e-pillereissä, ei käy psyyken päälle eikä nosta verenpainetta. ainoa miinus tulee siitä että tekee hormoniaknea leukaperiin ja hartioihin, ihonhoidossa täytyy olla huolellinen.

ekaan kierukkani en ollut ihan yhtä tyytyväinen kuin tähän. silloin minulla oli ajoittaisia ajavatsakipuja ja yhdyntäkipuja mutta niitä ei ole nyt ollut ollenkaan. olen tosi tyytyväinen että uskalsin laitattaa kierukan uudestaan, mietin kyllä kovasti aikoinaan mutta kun kaikki muutkin vaihtoehdot olivat huonoja...

Vierailija
15/16 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi saa tulla, jos on tullakseen. Jos tulee toinen lapsi, sen jälkeen minut steriloidaan, jos ei tule, sterilointi tehdään silti jossain vaiheessa. Ikää 35, mies 36v.

Vierailija
16/16 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

33v, 4 lasta. Ei hyvin toiminut ehkäisy koska joka toinen rikki. En tiedä missä vika? Olisko ne Lidlin kumit huonoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi