Voiko 5 kk ikäisen laittaa jo pyörän istuimeen?
Istuu jo tukevasti ja hyvin. Jos vähän pehmittäisin selkäpuolta vaikka ohuella tyynyllä. Onko kukaan kuljettanut pyörällä näin pientä?
Kommentit (13)
jo 5kk sai luvan alkaa istumaan pieniä hetkiä.
En todellakaan laittaisi. Miten noin pienen niskat edes jaksavat pitää päätä pystyssä missä on kypärä? Ja muutenkin, en usko että 5kk istuminen on vielä läheskään riittävän tukevaa.
Itse kokeilin ekan kerran pyöräilyä lapsen kanssa kun hän oli 10kk ja sekin tuntui aika aikaiselta.
en laittaisi noin pientä, meillä alettiin varovasti 9kk ikäisen kanssa pyöräily ja sekin tuntui aikaiselta. Istui kuitenkin tuetta jo silloin.
Meillä esikoinen aloitti pyöräilyn 10kk iässä ja kyllä silloin piti ajaa kaikki töyssyt tosi varovasti, kun pää meinasi silloinkin vielä retkahdella töyssyissä.
Vierailija:
Tottakai! Vuoden ikäisenä viimeistään polkeekin jo itse..
Vierailija:
Istuu jo tukevasti ja hyvin. Jos vähän pehmittäisin selkäpuolta vaikka ohuella tyynyllä. Onko kukaan kuljettanut pyörällä näin pientä?
Mä laittaisin (ja olen laittanut) 1-vuotiaasta, nekin on aika pieniä siinä istuimessa.
vasta kun osaa itse nousta istuvaan asentoon ja pysyy siinä hyvin. Selkä voi vahingoittua pysyvästi. Sanoisin et aikaisintaan 9 kk ikäisenä olisi sopiva.
istuimet eivät tue tarpeeksi noin pientä, jota ei vielä muutenkaan sais istuttaa
pelkkään pystyselkäiseen.
Meillä tyttö oli 7kk+, kun aloitettiin ja aina se onnistui sinne nukahtamaan ja vyöt ei mitenkään pitäneet häntä missään järkevässä asennossa ja jouduin ajamaan pää kädessä -tyyliin.
Vierailija:
pelkkään pystyselkäiseen.Meillä tyttö oli 7kk+, kun aloitettiin ja aina se onnistui sinne nukahtamaan ja vyöt ei mitenkään pitäneet häntä missään järkevässä asennossa ja jouduin ajamaan pää kädessä -tyyliin.
Ei ainakaan alle puolivuotiaana, itse en laittaisi heti senkään jälkeen.