Olisin kysynyt uskovaisten mielipiteitä lasten itsetyydytyksestä?
Onko se teidän mielestä ihan ok? Miten suhtaudutte luontevasti asiaan?
Kommentit (8)
Luonnotonta on jos moisesta tehdään " väärää" toimintaa.
Sehän kuuluu nuoren normaaliin kehityskaareen. Älä suhtaudu siihen mitenkään, anna lapsen tutustua omaan seksuaalisuuteensa sillä tällä luonnollisella tavalla. Tarjoa tietoa näistä asioista, faktaa, sekä hyväksy lapsesi. Ei jää sitten mtn traumoja.
Sitten jos se alkaa olla elämän sisältö, niin on varmaan aika huolestua.
meillä lapsi on varsin aktiivinen itsetyydytyksessä - ja niin on kyllä molemmat vanhemmatkin ;-)). Lapselle olen sanonut, että siitä tulee hyvä olo ja se on ok. Sitä tehdään omassa huoneessa omassa rauhassa, ei julkisilla paikoilla eikä toisten läsnäollessa. Ja samoja periaatteita noudattaa vanhemmat ;-), paitsi kaksistaan yhdessä...
Ok jos se ei loukkaa toista. Tuleehan niitä tilanteita että ei aina voi yhdessä puuhailla ja etenkin mies sit
Siis...itsetyydytys on lapsilla normaalia kroppaan tutustumista. Ohjaan lasta tekemään sitä omassa rauhassaan, ei muiden silmien alla.
Meillä on puhuttu avioliitosta ja kuinka sekin tulisi säästää vaimon ja Jumalan iloksi eikä tuhlata turhaan.
Mä olen itse kasvanut sellasessa ilmapiirissä, että hyshys sun ei tarvii tietää näistä asioista mitään koska et oo naimisissa. Jos vahempien tapa käsitellä tätä on tuo, niin voi arvata, että sitä tietoa hakee jostain muualta. Ei ole pikkujuttu huomata itsessään jotain haluja, joita sitten vanhempien mukaan en saisi tuntea. Mutta eihän sille voi mitään.
No tää ei nyt ollu niin pikkulapsijuttuja, mutta anyway. Aika kaukaa haettua on alkaa selittää jollekin 4-vuotiaalle, että kuules, noin saat tehä kun oot naimisissa. Siinä tehdään heti noista asioista joku mystinen peikko.
että noi on niitä asioita mitä sit tehdää ihan yksikseen. Eli toisten nähden ei saa tehdä mitään sellasta. Musta olis väärää lähteä kieltämään tai suuttumaan siitä. Mahdollisimman ei-hysterisoiva ja luonnollinen suhtautuminen.