Oletko ollut tyytyväinen huutonetistä ostamiisi vaatteisiin?
Aikanaan esikoiselle innostuin huutelemaan vaatteita ja lähes aina petyin kun posti toi jos joonkinmoista lumppua. Muutama helmiostos välissä sai jatkamaan huutamista, kunnes kyllästyin lopullisesti rätteihin joita ihmiset kauppasi hyvinä ja uudenveroisina vaatteina. Onko muilla samanlaista kokemusta?
Nyt olen myynyt meiltä pieniksi jääneitä vaatteita ja olen alkanut miettimään, näenkö niitä objektiivisesti. Mielestäni myyn vain hyväkuntoisia ja palautekin on ollut positiivista, mutta niin on ollut niilläkin myyjillä joilta itse aikanaan huutelin...
Kommentit (6)
uskon sen johtuvan mielikuvasta joka vaatteesta syntyy heti kun katsot ilmoituksen kuvaa! kuvassa vaate usein näyttää paremmalta kun sitten onkaan... siinä jos on esim joku ihanan söpö tytön vaate niin monikin huutaa vaan söpöyden takia, eikä välttämättä noteeraa " pesunukkaa" tai " lahkeessa olevaa hailakkaa tahraa" vaikka ne olisi mainittukin! koska niitä ei kuvasta näy ja vaate NÄYTTÄÄ todella ihanalta siinä!
mutta omalla vastuullaanhan siellä ostoksia tehdään, eli jos kuvaus on todenmukainen niin ei ole ostajalla mukisemista! toki pitää huomauttaa myyjää mikäli kuvaus ei pidä paikkansa, ja ainakin palautteessa mainita asiasta!
Itse en osta enää ikinä mitään " ok-kuntoinen yhdellä lapsella ollut" sillä se saattaa tarkoittaa ihan mitä tahansa. Näkeehän sen omasta kaveripiiristäkin, että osalla vaatteet ovat aina pilalle pestyjä ja nukkaisia, ja osalla priimakuntoisia ja silitettyjä :)
Pettymyksiä on tullut pari, muutama ihan omaa syytä (en katsonut tuotetta tarpeeksi tarkkaan). Nykyisin mietin tarkemmin kuin ennen mitä ostan.
Pari kertaa on käynyt niin että vaatteen väri on poikennut aika radikaalisti kuvasta, esim. valkoiselta näyttänyt vaate olikin vaaleansininen.
Mutta yllättäen kaikki mitä olen ostanut on ollut hyvässä kunnossa.
Itse ostin paketin ja arvioin sopivaksi hinnaksi suunnilleen sen mitä muutama huipputuote siiinä maksaisi ja siinä mielessä tein ihan hyvät kaupat. Sitten sain kylkiäisenä muutaman kilon kaikkea lumppua. Pääsihän ostaja niistä nätisti eroon, mutta minusta olisi mielekkäämpää laittaa paketti myyntiin ja kysäistä sitten ostajalta että ps. laitanko nämä 23 rättiä ja parsittua sukkaa mukaan jos kiinnostaa.
vaan ne ovat niitä rakkaita oman lapsen vaatteita vaikka miten kauhtuneita. Itse olen myynyt vain muutaman tuotteen ja olen ollut aina kovin epäilevä että apua, kelpaakohan tämä nyt ostajalle vaikka onkin tosi hyväkuntoinen. Jokunen tosi huono vaate on tullut ostettua, mutta suurin osa on ollut hyviä. Ostan nykyään vain vaatteita jotka kuvaillaan sanoilla uusi, uuden veroinen, käyttämätön... Tai sitten myyjällä on poikkeuksellisen hyvää palautetta ja selvästikin vaatefriikki.