Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä puheliaissa ihmisissä ärsyttää? ev

Vierailija
24.04.2008 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- jutut ole tyhmiä

- ääni ole rasittava

- eivät tajua antaa toisille puheenvuoroa

- puhuvat vain itsestään.

Vierailija
2/10 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi joskus olla rauhassa ja hiljaa?

Kauheeta sellanen ylenmääräinen pulputus, jos ei edes ole asiaa.

Yleensä ne puheliaat vielä nauraa kauheesti. Liian äänekkäitä mun makuun. Tuntuu etteivät osaa ajatella ollenkaan. Siis puhuvat ja toimivat vaan ilman pohdintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen puhuu taukoamatta eikä anna toiselle suunvuoroa alkaa helposti päätä särkeä.

Vierailija
4/10 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hiljaisemman " jyräys" , joka pitemmän päälle voi muuttua hiljaisemman alistamiseen

Vierailija
5/10 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuntuu etteivät osaa ajatella ollenkaan. Siis puhuvat ja toimivat vaan ilman pohdintoja.

Minusta taas hiljaiset antavat itsestään hitaan ja tyhmän vaikutelman.

Puheliaassa ihmisessä voi ärsyttää lähinnä liialliset luulot omasta fiksuudestaan, että pitää aina olla jotain mieltä kaikesta ihan kuin luulisi mielipidettään fiksuksikin.

t. usein puhelias :)

Vierailija
6/10 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse eivät huomaa olevansa hermostuneen kuuloisia, mutta se lisää kuulijoiden adrenaliinin eritystä, että joku kuulostaa siltä, kuin olisi peto käymässä kimppuun minä hetkenä hyvänsä. Ja adrenaliini -> stressi, eikä stressi ole hyvä juttu, vaikka kuinka joku yrittäisi vähätellä.

Ja ihan turha sanoa, että no älä stressaannu. Se on tuossa tilanteessa biologista, ei sitä pysty estämään.

Ja itse muuten olen erityisen puhelias. Mutta tänään tuli vastaan eräs oikein ei-rauhallisesti puhuva ja se häiritsi. :/

Vierailija
7/10 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tykkään puheliaista, mutta ehdottomasti täytyy saada sanottua välillä jotain väliin. Kaikista tylsintä on kuunnella jaarittelua, yksityiskohtaista selostusta, perinpohjaista selostusta jostain aiheesta...

Vierailija
8/10 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin liian puhelias ja yritän keskittyä, etten käyttäytyisi tuolla tavoin.

Hiljaiset ihmiset on taas tylsiä ja on ikävää olla ihmisen kanssa, jolla ei ole mitään sanottavaa mihinkään. Useimmiten edes se vähäinen asia ei ole edes asiaa vaan jotain latteutta.

Vierailija
9/10 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ärsyttää se, jos toinen on niin hiljainen, että joka asia pitää lypsää. Se antaa välillä myös hieman yksinkertaisen vaikutelman.

Vierailija
10/10 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuminen on ihan liikaa mainostettu juttu. Ihminen pärjää todella vähällä puhumisella. Puheliaat vaikuttavat aika yksinkertaisilta. Sitä paitsi he monesti pitkittävät turhaan joitakin tilaisuuksia, esim. vanhempainiltoja.