pienen lapsen kanssa uimaan.
kertokaapa käytännön vinkkejä..
kylpylään yksi vuotiaan kanssa.
-ostin varalta uimavaippoja sekä lahkeelliset uimahousut on. joten sen suhteen ei liene ongelmaa.
eka kerta siis kylpylässä pienen kanssa, ja ajatuksia herätti että miten suihkussa onnistuu pienen kanssa pesut ja uikkareiden laitto kun ei uskalla laittaa lattialle seisomaan siksi aikaa lasta, kun itse pukee uimavaatteet päälle tai pesee tukkaa, koska lattia liukas ja lapsi pian kaatuu. mihin siis lapsi siksi aikaa?
saako pientä lasta viedä porealtaaseen? tietenkin aikuisen sylissä.
kertoo joka tietää..
:)
Kommentit (27)
joudut varmaan pitämään koko ajan sylissä jos lapsi ei osaa kunnolla seisoa, onnistuuhan suihkussakäynti pääpiirteittäin niinkin vaikkei tietty hiustenpesu. Ehkä ihan pienen hetken pysyy vaikka kontallaan niin että kiskot uimapuvun päälle. Voitteko vaihtaa miehen kanssa allaspuolella niin että sinä viet lapsen allasalueelle, miestenpuolen kautta pois, silloin molemmat saisivat peseytyä jossain vaiheessa?
Porealtaisiin ei mielestäni saa mennä kuin paljon isompana, olisiko 10 vuoden tietämissä. Voisin kuvitella (en siis tiedä vaan arvaan) että voimakkaat poreet voivat vaikuttaa sydämeen pienillä. Raskaana ollessakaanhan ei saa mennä poreisiin.
jos lapsi osaa seistä hyvin itse, laita seisomaan johonkin missä voi ottaa tukea ja pukeudut vieressä. Voit myös ottaa mukaasi pesuvadin (joo, on hankalaa lapsi toisessa kainalossa ja vati toisessa, mutta menettelee) ja laittaa siihen hieman vettä ja lapsi siihen istumaan, läiskyttelee innoissaan. Itse jätin hiukset pesemättä, suihkuttelin vaan mahdollisimman nopeasti, kun lapsi oli tuossa iässä ja yhdellä kädellä taiteilin uikkareiden kanssa. Helpompaa jos pääsi jonnekin istumaan. JOtkut näyttävät laittavan lapsen vaan istumaan (tai makaamaan uikkareidensa päälle) lattialle.... Onko sinun mahdollista jättää lapsi esim. isänsä kanssa altaalle kun käyt pesemässä hiukset ja haet sitten lapsen mukaasi? Näin(kin) meillä tehtiin välillä.
Saa poreammeeseen mennä, tai ainakin itse olen mennyt lapsenkin kanssa. Jos on hirmu lämmin poreamme niin en ole kovin kauaa siellä vauvan kanssa ollut.
kävellä ja liikkua eikä pysy paikoillaan.
kysymys kuului että mihin lapsi siksi aikaa kun MINÄ ITSE puen omat uimakamppeet päälle ja pesen hiuksia ym.. lapsi varmana lentää nurin jos laittaa lattialle siksi aikaa.
ja kun pesut täytyy tehdä ennen uikkareiden laittoa joten ei hyödytä pukuhuoneessa pukeminen.
anteeksi vain tyhmät kysymykseni. lueppas tarkemmin ensikerralla.
t. ap
etkö ole ikinä ollut lapsen kanssa saunassa tai suihkussa???
lattialle istumaan ja käteen jotain mitä räpeltää.
meidän yksivuotias osaa jo kävellä eikä varmasti pysy aloillaan sen aikaa kun pesen ja puen.
tuota voisi kokeilla että mies pesee/saunoo sun muut ensin ja sit vien lapsen sille ja menen itse sitten vasta pesulle.
t. ap
Että ihan sydämeen saakka!
Vuoden ikäisestä on kyse, joten ihan minne vain voit tuonikäisen kanssa mennä. Meillä laskettiin sylikkäin jo isosta vesiliukumäestä tuon ikäisenä ja todellakin peuhattiin poreissa. Vauvat on asia erikseen , mut vuosikas on jo iso! Meidän poitsu osasi jo vuosikkaana uida kellukkeiden kanssa ja sukeltaakkin!
Jos suihkussa ei muuten onnistu niin luonnollisesti pidät kädestä häntä kiinni, ettei karkaa ja kaadu :) Ei kai nyt oman uikkarin pukemiseen niin paljoa aikaa tarvita. Kekseliäisyys kehiin, jos on "karkaileva" lapsi.
Ei näyttänyt saavan sydämentykytyksiä eikä muutakaan, riemuissaan kiljahteli ja vettä läiskytti.
Laitat lapsen uikkareihin ja sitten siihen suihkun lattialle istumaan, annat käsisuihkun käteen että voi sillä sen aikaa touhuta kun itsesi peset. Ei mulla ainakaan ole koskaan mitään ongelmia ollut tässä. Komennat sitä lasta ja meinaa lähteä karkuun. Laita lapselle jarrusukat jälkaan niin ei liukastu jos kuitenkin lähtee liikekannalle.
sellaiset tossukin meillä oli tuossa vaiheessa, ettei liukastu (joissakin halleissa on tosi huono lattiamateriaali, toisissa lattia on vähemmän liukas). Joillakin olen nähnyt ihan tavanomaiset (jarru?)sukat jalassa. Luulenpa että juuri tämän samaisen ongelman vuoksi.
Toivottavasti näistä vinkeistä on ollut apua. Kyllä minäkin kotona lapsen annoin olla ihan lattialla istumassa, mutta uimahallissa/kylpylässä...yöks. En haluaisi että kerää siellä kaiken lian. JOten ymmärrän hyvin kysymyksiäsi!
T. nro 5
lapsi varmana lentää nurin jos laittaa lattialle siksi aikaa.
Tuo on niin totta... Ei kaikkien ipanat istu lattialla ihmettelemässä, kun äiti pesee. Minä olen joskus pitänyt lattialla seisovaa lasta kädestä ja pessyt itseäni toisella kädellä. On vähän helpompaa kuin sylissä pitäminen.
Joku lelu voisi pitää lattialla paikallaan, ehkä.
meidän uimahallissa on ns. vauvanpesuallas, laatoitettu korkealaitainen allas johon 1-vuotiaankin voi laittaa. Siinä lapsen voi tietysti myös suihkuttaa näppärästi.
Outoa jos vastaavia ei ole kylpylöissä?
niin ota mukaan vanha turvakaukaukalo, ja pane lapsi vöillä kiinni. Yleensä tuon ikäiset kykenevät jo istumaan aloillaan vähän aikaa vaikkapa pillimehu käsissään.
toinen on lapsen kanssa sen aikaa, että toinen saa nuo hommat tehtyä. ja palatessa sama toisinpäin.
niin ota mukaan vanha turvakaukaukalo, ja pane lapsi vöillä kiinni. Yleensä tuon ikäiset kykenevät jo istumaan aloillaan vähän aikaa vaikkapa pillimehu käsissään.
Homma ei helpotu vähään aikaan, 2-vuotias on ihan riiviö
myös sellaisen pyöreän "koolin" eli vadin johon lapsi vois mennä istumaan siks aikaa ku peseydyt. Vati ois siis lattialla, siinä vois olla vettäki ja leluja tms..
en ole mistään ikinä lukenut ettei saisi, taisi olla kirjoittajan omaa spekulaatiota
jarrusukat taidan laittaa jalkaan ja sitten nuo miehen kans vuorotellen pesut.
en laita lattialle istumaan siksi aikaa, koska en itsekkään istuisi kylpylän lattialle..ties mitä pöpöjä.
ap
kyllä aivan toisinpäin. 1 -v oli hankalaa kun tyttö halusi itse tutkailla paikkoja ja lähti "haahuilemaan" heti kun maahan laski. Kiva joo kun itselläsi ei ollut uikkaria päällä, sai olla vikkelä ettei tyttö karannut altaan puolelle. JJa toisekseen kun se kävely oli vielä niin hataraa niin kaatui helposti liukkaalla ja satutti itsensä. Ihan kokeneita uimahallissa kävijöitä olimme/olemme, mutta kyllä minuakin nämä mietityttivät. Saati sitten jos harvemmin käy. Harmittaa kun en itse täältä tajunnut vinkkejä kysellä....
Nyt 2 -v seisoo mielellään suihkun alla uimapuvun laiton/hiusten pesun ajan ja ymmärtää jo puhetta. Kun sanoo että "ensin äiti laittaa uikkarin, sitten mennään altaalle", niin odottaa kiltisti että äiti ennättää mukaan. Ei todellakaan riiviö (ei tosin ollut 1 vuotiaanakaan, utelias vain)
Homma ei helpotu vähään aikaan, 2-vuotias on ihan riiviö
johan ton ikäinen osaa vaikka mitä, 4 kk on pieni kylpylöissä, mutta vuoden ikäinen ihan jo iso.
Miten voikaan olla noin vaikeaa, puet lapsen pukuhuoneessa tai istut kun puet suihkutilassa.
Sen kun viet lapsen vaikka mihin altaaseen, vaikka liukumäkeen.