Stockan tilikortit muuttuvat Mastercardeiksi?!
Eli näinköhän minäkin kotihoidontukilainen saan oman Masterin nimiini vaikkei minulla vakiotyötuloja olekaan?
Tuli kirje että Nordeasta on jo varattu minulle Mastercard 1000¿ luottorajalla, ei tarvitse kuin netissä varmentaa hakemus.
Aika kiva juttu, jos saan tuon kortin. Olisihan se mukava pieni lisä tässä elämässä, ollaan juuri muuttamassa jne, joten tuollainen " takaportti" onkin aika kiva tässä tilanteessa.
Kommentit (33)
Nyt tuli esitäytetty Mastercard-hakemus, jossa luottorajaksi laitettu 5000 euroa. Luottaraja kymmenkertaistui. Emme ota korttia sillä meillä on Visa, jolla voi tilailla lentolippuja.
Olen äitiyslomalla, suoraan opiskeluista eli minimipäivärahalla mennään. Aion olla kotona sen kolme vuotta, tehdä gradun valmiiksi. Olen aina vannonut etten ota luottokorttia, ollaan pärjätty ilmankin. Mutta nytpä taidan pyörtää puheeni ja ottaa tuon Masterin.
Antaahan se vähän vapautta, ja voisi vaikka toteuttaa pienen lomamatkan syksyllä ;)
Ja ihan töissä käyn jo nykyään :-)
Lähinnä siis tarkoitan sitä että voiko tuon kortin kanssa edelleenkin tehdä siis niin että kassalla näyttää vain korttia ja maksaa silti käteisellä...ja saa siis asiakasedeut, mutta muuten kortti jää siis lähes käyttämättä?
Kiittos jos joku viitsii vastata:)
Olettaisin että tietolähteenä on se kuinka paljon Stockalta on ostanut. Meillä 5000 ¿, olemme sitten varmaan ostaneet paljon. Miehellä on rinnakkaiskortti ja niitähän saa myös " vaikka kuinka monta" .
Saako tuolla sitten tosiaan ostaa muualtakin ja se toimii ihan niinkuin tavallinenkin luottokortti. Sitten voisin luopua Visasta, jota käytän vain oikeastaan ulkomailla tai jotain netistä tilastessa.
Etuja tulee lisää, yhteistyökumppaneita oli uusia vaikka mitä.
Ja ihan normaali luottokortti, tai siis 30pv maksuaikakortti luotolla.
En tiedä minkä mukaan on ne laittaneet. Minulla Stockan tilikortissa ollut luottoraja 350¿, nyt Masterille oli laittaneet suoraan 1000¿. Masterissahan on ilmeisesti 500-5000¿ luotonraja.
en taida mäkään ottaa, tuli kirje, että 5 000¿ luottoraja. Korko taitaa olla kovempi kuin nykyinen Stockan luoton korko?
Tähän asti olemme eläneet ilman kortteja, siis Visaa tai Masteria. Mutta josko tuon nyt saan, niin otan sen. Onhan se kiva turva, ja jos vaikka bongaa halvat lennot netistä tms. Tuskin ne nyt enään kyselevät palkkatulojen perään, kun kerran paperissa luki että on valmiina kortti jos sen tahtoo? Luottotiedot on kunnossa.
Ap
Etkö ymmärrä, että se MasterCard on kallis luottokortti, jonka käytöstä joutuu maksamaan. Ei se ole mikään ilmainen, kiva leikkikalu. Minua henkilökohtaisesti ärsyttää tämä Stockan MasterCardin pakkomyynti. Itse olen ottanut tilikortin vain, jotta voin ottaa sovitteille avokaupalla tavaraa ja tarvittaessa ne veloitetaan tililtä. Nytkö minun pitäisi muka alkaa käyttämään jotain MasterCardia siihen. Kaiken lisäksi MasterCard on varmaankin kallein luottokortti kaikkine maksuineen. Käytössäni on Visa ja American Express ja kumpikin ovat halvempia. Taidanpa siirtyä Stockmannilla käteiskorttiin.
Onhan sinullakin Visa ja Amexko se oli toinen kortti.
Luottokorttejahan ei myönnetä jos ei ole vakituisia palkkatuloja. Tai viimeisen vuoden yliopisto-opiskelija tms. Olen kotihoidontuella, eikä ole vakiopaikkaa minne palata. Joten tässä on minulle hyvä mahdollisuus " saada" luottokortti, jota voin tietyssä tilanteessa käyttää.
Makaako sinulla Visa yms vain lipaston laatikossa, kun kerta noin mollaat ja epäilet yksinkertaisuuttani. Vai miksi niitä kortteja sinullakin on kaksi?
Stockan korttiakin käytän harvoin, lähin Stockmann kun on 400km päässä meistä. Lähinnä kirjoja olen tilannut netin kautta kortillani.
Ap
Ei ainakaan vuosimaksua, eikä kuukausimaksuja.
Minäkin ajattelin sen ottaa, kotihoidontuella olen ja lähin Stokka 70 km päässä. Ikinä en Stokkankorttia käytä, mutta on samassa kuin Nordean pankkikorttini.
ja se kaikkein kallein/arvostetuin kortti vuosimaksuiltaan on kylläkin amex.
Itselläni on Diners, Amex ja nyt sitten tämä tuleva masterskin.
Masters on visa:n jälkeen se kaiken kansan kortti, jonka saa jokainen jolla on luottotiedot kunnossa. Mastersia tyrkytetään jokapuolelta eikä sen saamiseski ole edes tulorajoja.
Itse otan tuon mastersin kun varsinkin tuo dinon käyminen ulkomailla maskuvälineenä on huono. Kauppiaat boikotoivat noita dinoa ja amexia sen takia, että he joutuvat maksamaan niin suuren osuuden luottokunnalle. Muistaakseni on jopa 4% luokkaa ostoksen summasta, syö kummasti kauppiaan katetta.
joka sekin tuli väkisin kun otin firman Dinersin.
mikä kuukausi/vuosimaksu ja mitä käyttökuluja?
Visassahan on joku (luottorajasta riippuvainen, mulla 30e) vuosimaksu ja käteisnostoista 12% palvelumaksu, maksukorttina käytöstä ei käyttämaksua ja korko alkaa juosta jos käyttää luottoa eli ei maksa koko summaa silloin ekana eräpäivänä.
Tuo on kuitenkin kanta-asiakaskortti Stockmannille. Eli ne kanta-asiakasedut tulevat tuon kortin kautta uudistuksen myötä.
Jesh!!
esson kortti muuttui ST1 Visaksi = minulla olisi ollut kaksi Visaa.
Nyt Stokka Masteriksi---> minulla tulisi olemaan kaksi mastersia. Samoin Finnair Plus jne
Lisäksi K-kaupat ja muut yrittävät koko ajan saada yhdistämään kortit. Jos kaikki ottaisi, minulla olsiis kohta viisi visaa ja kymmenen mastersia
5000¿ luottoraja olis tarjolla. Mä en kyllä ota mitään luottokorttia!!!