Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko kieltäytyä/oletko kieltäytynyt kummiudesta?

Vierailija
24.04.2008 |

Itse olen kieltäynyt; koska en kuulu kirkkoon, toiseksi kummilapsia jo 3, enkä myöskään halua olla ristiin kummi.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummilapsia on jo 5 ja jos tulee tilanne että minua pyydetään kummiksi niin tiedän että se pyytäjä ei ole kukaan sisaruksistani (lapsiluvut täynnä) eikä kukaan parhaista ystävättäristäni (lapsiluvut täynnä, vannovat). Miehen puolelta on vielä muutama poikamies, mutta oletan ilman muuta että jos rupeavat perheellisiksi niin pyytävät kummiksi miestäni eivät minua.

Vierailija
2/16 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös minun kysymäni ihminen on kieltäytynyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ristille ja vainajaa hautaan .....

Vierailija
4/16 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on suuri luottamuksen osoitus jos joku pyytää minua lapsensa kummiksi.

t. kummitäti kymmenelle

Vierailija
5/16 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pyytämäni kummi kieltäytyi. Hän tosin teki sen äärettömän tökerösti ja loukkaavasti, ja ystävyyssuhde kärsi kyllä melkoiset vauriot. Ystävyys muuttui kaveruudeksi tai ehkä tuttavuudeksi...

Vierailija
6/16 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lasta ristille ja vainajaa hautaan .....

Vierailija
7/16 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ilomielin olen suostunut. Voisin kyllä kuvitella kieltäytyväni, jos minua pyytäisi kummiksi joku sellainen jonka kanssa emme ole paljon tekemisissä.

t: viiden kummi

Vierailija
8/16 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäytyisin jos joku sellainen pyytäisi kenen kanssa en halua olla tekemisissä, mutta tuskinpa sellaisilta pyyntöjä tuleekaan.

Vierailija
9/16 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole käynyt rippikoula, joten helppo kieltäytyä.

Vierailija
10/16 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kahdesta ei voi kieltäytyä,

saattamasta vainajaa hautaan (eli jos pyydetään kantajaksi) ja viemästä vauvaa kasteelle.

Vierailija
11/16 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttava, josta en oikein pidä (tavataan aina tietyllä porukalla, ja tämä on ainoa isosta porukasta josta en oikein tykkää) pyysi kummiksi. Hän soitti ja kysyi kummiksi kun ei millään meinannut keksiä ketään kummia, kysyi kuulunko kirkkoon. Sanoin etten kuulu, joten ei lopulta sitten pyytänyt kummiksi.

Olen kummina parin hyvän kaverin lapsille, toinen ei kuulu kirkkoon ja toiselle olen " salakummi" .

Voisin kieltäytyä jos tuntuu että kummilapsiluku on täynnä, haluan viettää aikaa kummilasteni kanssa ja kovin monen kanssa tuntisin riittämättömyyttä kun en ehdi hoitaa kummin hommaa niin hyvin kuin haluaisin.

Minusta on typerää ettei muka kummiudesta tai arkunkannosta saisi kieltäytyä. Mitä iloa lapselle on kummista joka on oikeasti haluton hommaan tai tekee sen vain pakosta? Ja mikä siinä arkunkannossakin on muka niin pyhää? Yksi tuttu onkin kieltäytynyt, oli juuri toipunut leikkauksesta ja pelkäsi että kanto rasittaa liikaa ja vaiva uusii. Kaikki ymmärsivät.

Vierailija
12/16 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" En voisi olla niin hyvä kummi kuin haluaisin, että omalla lapsellani on"

Vierailija
13/16 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kuulu kirkkoon ja enkä liity kirkkoon sen takia. Muistan lapsia muutenkin heidän syntymäpäivinä. Olen itse lapsena pettynyt kummeihin, sillä ei ne mua muistanut edes synttäripäivänä.

Vierailija
14/16 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummina haluan myös osallistua kummilasten elämään enkä olla vain lahja-automatti.

Myös parhaisiin ystäviini kuuluva on kieltäytyyt kummeudesa koska ei kuulu kirkkoon enään. Ei haitannut minua.

Vierailija
15/16 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyydetään, niin ainahan on kaksi vastaus vaihtoehtoa. Ei pyytäminen velvoita eikä pakota mihinkään. Jos kysyjä loukkaantuu kieltäytymisestä, niin oma häpeänsä. Ajattelisi pikemminkin, että onneksi kummiehdokas kehtasi sanoa ei, ettei sitten vanhempien vuoden parin päästä tarvitse pahoittaa mieltään, kun kummi on epäsopiva, ei osallistu mitenkään lapsen elämään tms.

Vierailija
16/16 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme neljän lapsen kummeja ja olemme ajatelleet, että viidessä kummilapsessa on tarpeeksi meille omien lapsiemme lisäksi. Viimeinen kummius on varattu veljeni lapselle, joten kummilapsiluku on periaatteessa täynnä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän