Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomat eivät ole itsekkäitä !

Vierailija
24.05.2008 |

En voi käsittää, miten lapsettomia haukutaan itsekkäiksi ...Miten joku voi edes ajatella, että niidenkin, jotka eivät lapsia halua, pitäisi niitä hankkia, koska on muka itsekästä olla hankkimatta ?

Musta ihmiset, jotka lapsia hankkii, on itse niitä itsekkäitä . Tuskin te lapsia hankkineet ootte ajatellu muuta , kuin omaa itseänne . Taidatte myös olla kateellisia lapsettomille, koska niiden elämässä on muutakin kuin lapset !

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia, sillä en kestä minkäänlaista hälyä, en pidä lapsista, pahoista hajuista tai kodin sekaisuudesta. En myöskään kestä olla nukkumatta vähintään 8 tuntia yössä.

Kaippa joittenkin mielestä se on sitten itsekästä huolehtia omasta terveydestään ja henkisestä hyvinvoinnista.

Minusta olisi itsekästä tehdä lapsi tähän maailmaan, ja olla sille huono äiti.

Vierailija
22/27 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tervettä itsekkyyttä olla haluamatta lasta.

Ymmärrän täysin ihmisiä, jotka eivät halua menettää elämäänsä vaippashow´hun, yöheräämisiin, myöhemmin päiväkodin/työn sekamelskaan, jossa henki kurkussa jännität, ehditkö tarhaan ennen sulkemisaikaa saadaksesi vetää tai työntää lasta rattaissa/pulkassa kotiin.

Ymmärrän täysin ihmisiä, jotka eivät halua mennä paniikkiin, kun lapsi ei vastaa puhelimeen ollessaan vielä pieni.

Ymmärrän, jos ei halua ottaa totaalista vastuuta toisen elämästä kaikkine kasvatuksineen, hiustenleikkuineen, vaateostoksineen, ruoka-aikoineen, säännööllisine elämänrytmeineen ym. jne.

Usein itsekkäitä ovat ne, jotka haluavat lapsen ihan vain siksi, että on saatava lapsi, kun "se kuuluu saada".

Kuulun näihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on myös meitä, joille lasta ei suotu, joten eipä leimata kaikkia lapsettomia.

Vierailija
24/27 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut lapsettomat ovat hyvin, hyvin itsekkäitä, ja tuntuu oudolta ettei sitä saisi sanoa vain siksi että heillä ei ole lapsia.

Jos sanoo esim. että "minulla ei ole lapsia koska en halua joustaa yhtään omista menoistani ja haluan aina tehdä asiat juuri sillä tavalla kuin itse haluan, joutumatta ottamaan ketään koskaan huomioon", se kertoo tietysti hyvin itsekkäästä luonteesta. Mutta eivät ne ensimmäiset kolme sanaa ("minulla ei ole lapsia" vaan se mitä sen jälkeen tulee.

Sekä itsekkäitä että epäitsekkäitä löytyy myös niistä joilla on lapsia.

Vaikka itse haluan lapsen, olen sitä mieltä että me jotka niitä lapsia halutaan ollaan itsekkäitä. Samoin perheelliset jotka on sen kumppanin ja lapset onnistuneet saamaan ovat todella ääliöitä haukkuessaan lapsettomia. Meissä on niitä jotka ei halua lapsia mutta varmasti enemmistö on sellaisia kuin minä; ei ole kohdattu kumppania tai ei kelvata kenellekään. Arvatkaa onko kiva elää seksittömää elämää ja sitä kaivattua lasta ja omaa perhettä ei ole mahdollista saada kun kukaan ei kiinnostu? Yksin en lasta halua hankkia, niin epätoivoinen en ole.

T. Ilmeisen ruma ja tai muuten vaan kelpaamaton nainen, 28 v.

Vierailija
25/27 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on myös meitä, joille lasta ei suotu, joten eipä leimata kaikkia lapsettomia.

Vierailija
26/27 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä pöpsistä. Sulla on ap tuossa hieno olkiukko, jota haukuskelet. KUKA muka haukkuu lapsettomia itsekkäiksi?

Todellisuudessa sekä lasten hankkiminen ja hankkimatta jättäminen ovat ihan yhtä itsekkäitä päätöksiä. Koko loppuelämää määrittävää päätöstä ei edes SAA tehdä "jaloista" syistä, koska sellaista kuitenkin katuisi ennen pitkää.

Miettikääpä vaikka adoptiota, siinä ei katsota hyväksyttäväksi perusteluksi haluta adoptiolasta, jos joku selittelee, että "haluaa auttaa orpoa". Lasta pitää HALUTA, siis kaivata lasta oikein kunnolla - koska tunne on syvempi ja kestävämpi peruste kuin joku ulkoinen "järkiperuste".

Vierailija
27/27 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

He itse omaksi iloksi sen kakaran halusivat. Se, että hoitaa omaa lastansa ei ole millään tavalla epäitsekästä. Itsekästä on ylipäänsä, että ne omat geenit on pakko saada tänne.