Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" " " " Sissien viikko 17, to-su turinat" " " "

24.04.2008 |

Pirtsakkaa torstai-aamua.. Tai oikeestaan myöhäistä sellaista! Ü

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttupipsa, herkullinen tuo sinun ruokaohjeesi. Pistetäänpä muistiin :)

Itse olen käyttänyt mm. auringonkuivattuja tomaatteja vastaavasti fetajuuston kera broileritaskussa tai fileen välissä.

Kewa, sinulla on ihana perhe! Oikein mukavaa katsottavaa oli tuo eilinen ohjelma. Mainittakoon vielä, että sen lisäksi, että olet miellyttävä ja mukava, olet myös todella kaunis nainen.

Peikkoäetin galluppiin laittautumisesta ja itsestä huolehtimisesta. meikkaan lähes päivittäin. Ainoastaan joskus viikonloppuisin, kun tiedän että emme ole menossa " ihmisten ilmoille" saatan olla meikittä ja tietty kesällä, kun on ruskettunut ei meikkiäkään tarvitse laittaa samalla tavalla. Arkimeikin tekoon mulla kuluu noin 5 minuuttia. Hiukset on tätä nykyä aika usein ponnarilla koti-oloissa. Mun hiusten malli on aika helppo tätä nykyä, ei hirveästi vaadi laittamista. Hyvä leikkaus ja väri pitkissäkin hiuksissa on kaiken a ja o, mun mielestä.

Vaatteista tykkään myös minä, mutta täällä kotona kuljen kyllä ihan trikoissa ja gollareissa, kodin ulkopuolelle mennessä sitten farkkua ja siistimpää housua pistän päälle. Minäkin tykkään muodista ja seuraan trendejä, mutta huomaan koko ajan siirtyväni klassisempaan tyyliin. Oikeastaan mun motto on, että pukeudutaan tilanteen mukaan, lenkillä ja pihalla sinne soveltuvat vetimet ja juhliin sitten sinne sopivat vermeet. Pitkästä aikaa sorruin ostamaan itselleni jotakin uutta, nimittäin olin päättänyt, että mitään en osta ennen kuin 10kg on rikki...mutta kun ihan superihana kevättakki tuli eteen, oli pakko ostaa. Se menee kyllä hoikenpanakin.

Olivia on flunssassa, takana aika hankala yö ja aamu. Väsyttää ihan pirusti. Muutenkin tosi raskas viikko takana, olen ihan kypsä noihin rahankeruu juttuihin, kun pitää mainospostia jakaa, leipoa yms. Mies tehnyt pitkää päivää, on tosi väsynyt duuneista ja sitten pitäisi vielä jaksaa kaikkea tätä. Tänä iltana mies menee esikoisen kanssa siivoamaan tienvarsia. Meille tulee yökylään 3v. sukulaispoika, ei huvittaisi yhtään. Soitin jo lapsen isälle aamulla, että Olivia on kipeänä ja meillä tosi raskas viikko takana ja vielä viikonloppuna jatkuu, totesi vaan, että no, flunssaa on liikkeellä ja hän tuo pojan. Just joo.

Rakkausvauva, hyvä kun potkulauta asia hoidossa. Tiukka pitää olla, jotta homma hoituu tänä päivänä. Tuntuu, että osa vanhemmistakin niin juntteja... Ei voi ymmärtää.

Olinpas tällä kertaa negatiivinen. Sori.

Käyn vielä tänään piipahtamassa uudestaan.

Hyviä vointeja ja hyvää viikonloppuja kaikilla! Juhonmammalle jaksuja!

Haikarapolska ja Olivia

Vierailija
22/35 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset tsemppiviesteistä ja totta tosiaan olette oikeassa- en osaa vielä oikein stressata loppuun asti näitä keskeneräisiä asioita, taidan olla hiukan hölmö :)

Asioilla on tapana järjestyä, eilen kaverilta tuli ensin aamupäivällä viesti että oli käynyt ultrassa ja sinnekin tulee kaivattu pikkusisko tai veli ja sitten illalla vielä tuli viesti että heidän asuntonsa oli myyty. Rytinällä siis tapahtuu, mutta minä en kyllä halua että asunnonmyynti edellyttää plussatestiä, hih!

Otin eilen itseäni niskasta kiinni ja soitin lähikampaamoon. Aika oli heti iltapäivällä ja nyt on kesätukka, pituudesta lähti varmaan kymmenen senttiä- se kaikki mitä viime heinäkuun jälkeen on kasvanut. Isomman mielestä näytän ihan tädiltä, oli siis kohteliaisuus kun siskoni on nuorempi ja nätimpi :) Koululle menin illalla näyttämään naamaani pitkästä aikaa ja isi oli pärjännyt tyttöjen kanssa hyvin. Isompi oli siivonnut kaikenlaista (miten nyt just neljä täyttänyt siis siivoaa..), pöydät oli pyyhitty ja sängyt pedattu ja vaikka mitä. Hilja oli huutanut viimeisen puoli tuntia ennenkuin tulin kotiin mutta oli silloin kyllä jo sängyssään hiljaa. Kuuli ääneni ja alkoi huutaa, tissin jälkeen nukkui tadaa! aamuneljään ilman syöttämistä ja minä olen tänään kuin puulla päähän lyöty kun olen saanut sellaisen pätkän nukkua ilman kainalokaveria. JES!

Aurinko paistaa hienosti ja nyt pitää orientoitua päättötyön tekemiseen, rästitenttikirjoistakin on ensimmäinen jo luettu ja toista aloitettu- kyllä tämä tästä. Hilja vetää ekoja puolen tunnin tirsoja, sen kun vielä saisi opetettua pidemmille unille.

Apinaemolle mukavaa reissua. Ihania kukkaistyttö ja muitakin kuvia- on nämä vaan jo niiiiiiiiiiin isoja.

Jenni ja äiti ottakaahan rauhallisesti siellä Espoon toisella nurkalla, se sänkyyn linnoittautuminen voisi olla hyvä ratkaisu :=) Joskus vaan kaikki menee pieleen eikä sille mahda mitään. Toisaalta sitten seuraava päivä on aina pakko olla parempi vai mitä?

Meikkaamisesta oli puhetta, minäkin vedän kyllä ripsarit naamaan joka aamu. Muuten ensimmäinen vastaantulija lähettäisi ruumishuoneelle piipaa autolla. Olen ihan albiino ja näytän siis järkyltä- jos se ripsivärikään nyt sitä tilannetta niin paljon sitten parantaa. Mutta kivaa on kun jalkaan meni eilen tosi timmit farkut. Tästä keventyneestä ulkomuodosta en halua luopua, miten suun saakaan suppuun sitten kun imetys loppuu. Pitää siis nauttia nyt viimeiset metrit, ei tätä imetystä enää kovin pitkään jatku kun elokuussa jo työtkin kutsuvat.

Kepeää viikonloppua!

T: Typykkä kera lyhyemmän tukan ja Hippu ei enää räkäinen tytteli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuinen tilitys menee väsymyksen piikkiin, nyt vähän parempi fiilis. Huomasin huonosti lukeneeni teidän tekstejä, siispä korjaamaan tilannetta :)

Apinaemolle ja perheelle toivotan oikein onnistunutta risteilyä! Kerrohan sitten kuinka Oonan (ja tietty koko poppoon) kanssa sujui.

Mullakin kohta matka edessä, mutta ihan ilman perhettä. Can`t wait!

Juhon mamma, teillä olikin siellä jo mennyt paremmin yöt ja muutenkin vaikutti paremmalta elo. Hyvä!

Kysyit noista (uus)retro vaatteista ja itse kyllä niistä pidän etenkin lasten päällä. Välttämättä itse en kyllä niihin pukeutuisi, ellei sitten joku tosi hyvä löytö, vanha vintage vaate tulisi vastaan.

Dumle, on pitänyt jo monet kerrat sanoa sulle tuosta kuntoilu innostuksesta. Ihan mahtava juttu, että olet ottanut aikaa myös itsellesi ja selkeästi tunnut siitä nauttivan. Ihanaa, että sitä energiaa suuntautuu myös vain puhtaasti itseen välillä. Se nimittäin heijastuu takaisin positiivisena energiana takaisin kotiin ja rakkaimmille.

Colis, 6 viikkoa ja hääkellot soivat! On se ihan uskomatonta, kun muistelin, että ihan justiinsahan (vuosi sitten) kerroit tällä palstalla, että sua oli kosittu ja hääpäivä päätetty (olikohan sillä teidän Prahan matkalla?). Näytät jo nyt tosi hyvältä, mutta onnea vielä loppujen kilojen karistamisessa. Perässä tullaan ;)!

Minttupipsa, aivan kertakaikkisen ihana kuvan olit pepistä ottanut valkovuokkojen keskellä!

Levinia oli myös laittanut kauniin kesäisen kuvan Allista! Uskomatonta, että siellä jo vietellään aikaa lähes helteessä!

Taitavat Ultsi ja Unikko olla tällä hetkellä samoilla leveyspiireillä ottamassa varaslähtöä kesään.

Vm, kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa. Hyvä, jos flunssat on kohta selätetty. Työt on varmasti koko perheen kannalta kiva aloittaa tuolla tavalla pehmeästi. Hienoa, että olet viihtynyt ja eiköhän Eetukin totu pikku hiljaa.

Mitäpä Umalle? Miten Veslin yöt ovat nyt menneet? Vieläkö imetät, muistelen, että aioit lopetella nyt keväällä vai muistanko väärin? Miten teillä on mennyt ilman miestä?

Jotakin muutakin oli kommentoitavaa...mitähän?

Huhuu Risella!

Nyt tää menee ruoanlaittoon!

Vierailija
24/35 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa täällä. Mulla aika menee niin tiiviivsti Veslin ja kodin kanssa. Nyt kun saa olla koko ajan vahtimassa toista ja samalla pitäs saada ruuat tehtyä, siivottua ym. Aamu unien aikana mä olen yleensä lenkillä Veslin kanssa. Eli saatamme kävellä 1,5 h kerralla aina. Muiden unien aikana, sitten haluankin vain olla itekseni tai sitten on paljon touhattavaa. ja yleensä unien aikana saan olla ian lullaamassa vaunuja. Me kun asutaan kaupan vieressä ja sieltä tulee aina melua sun muuta. varsinkin nyt kun moottoripyörät on taas kuvioissa... Yöt on menny vaihtelevasti. viime aikoina aika huonosti. Mutta kaks hammstahan samalla kertaa puhkes, joten se selittää sen. Ite vaan olen tosi väsynyt. Hyvä kun jaksan iltosin valvoa yheksään saakka...Varsinkin tänään olen ollut tosi väsynyt.

Juuri katoin nauhalta eilisen koiralle koti ohjelman. Kyllä kewa olikin kaunis! Ja ihana koira.Tosi suloinen. Niin ja kävihänkoira täällä " meilläkin" eli meidän kaupungissa.

Laittautumisesta ollut puhetta. Mulla se jää aika vähälle. Silloin tällöin meikkaan ja laitan itteeni. mm silloin kun meen shoppaileen ym. En kuitenkaan aina. Mies meillä aina sanookin ettei meikata.Kuulemma parempi ilman.

Uusretrovaatteistakin kyseltiin ja minä ainakin tykkään niistä.

Haikarapolska kyseli meidän kuulumisia. Imetän edelleen. Tarkotus ois lopettaa kesäkuussa. Joudumme kuitenkin viedä Veslin vanhemmilleni hoitoon kun muutamme ja laitamme uutta kotia.Ja sieltä en aina parin tunnin välein viitsisi lähteäimettämään. Niin ja tahdon vihdoin ja viimein minulle ja miehelle edes yhden vuorokauden kahdestaan. Ja sitten elokuun alussa menen töihin.

Yöt on menny tosi vaihtelevasti. Mutta viime aikon aon heräilty tunnin parin välein. Vähän pitää hyssytellä ja unia jatketaan. aamuyöstä sitten annan tissiä ja otan lopuks unta vierelle. Välillä on niitä öitä, että saatetaan tunti pari vain itkeskellä keskellä yötä. Ja ne on tosi väsyttäviä ja uuvuttavia. Varsinkin kun yksin olen.

On se kumma kun aina kun mies on reissussa, Veslille tulee uusia hampaita ja mä saan yksin kestää ne kiukuttelut. Vielä pitäsi jaksaa yksin 4 viikkoa ja 5 päivää.... Pitkä aika ainakin näin väsyneenä...

Meillä Velsi ei vieläkään istu ilman tukea. Eikä paljoa ede halua. Tahtoo vaan mennä eteenpäin ja touhata.

Mutta nyt taas mentävä. Vesli kaipailee.

Vierailija
25/35 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko se rauhottaisi meidän elämää pikkasen :)

Niin, muistui nyt yhtäkkiä se kuva mieleen jossa oli valkovuokkoja ja Peppi siellä niiden keskellä. Ihana kuva! Samoin Allista, ihana kuva hauvan kanssa! Menni on ihastunut myös elukoihin – Tietenkin omat marsumme on ne hauskimmat, mutta myös kaikki muut koirat ym.

Colis :D Häät kolkuttelee jo ihan pian siis! Tunnut niin tyyneltä. Mä olisin jo varmaan ihan hermoheikkona! Tai mistähän sitä tietää kun ei ole kokenut ;) Luksu on kyllä mainio poitsu.

Oliviakin oli flunssassa. Tuntuu et aika samoihin aikoihin sissit sairastelee, vai kuvittelenko :) No pikaista paranemista Olivialle ja voimia perheen äidille. Meilläkin raskas viikko takana – mutta myöskin raskas vkonloppu edessä :/ Pakko rutistaa, kyllä se vielä helpottaa, eiks niin.

Uusretro vaatteista tykkään, vaikka niihin hitaasti sytyin :) Nyt alkaa olemaan Menninkin kaapissa useampia retrohtavia vaatteita. Ja myös yksi helmi, eli oikea sinapin keltainen haalari yökkäri, oikeaa retroa.

Juu, kovasti on ollut puuhaa päivissä. Eilen olin autokoulussa 2.vaihetta suorittamassa (joo naureskelkaa vaan ;D). Olin klo 12-18 poissa kotoa, Menni oli anopin hoivissa ja sitten loppu päivästä myös isukin hoivissa. Hyvin oli mennyt vaikka sitä jännitin aivan kamalasti! Menni kyllä parkas sellasella äänellä kun mut näki - näytti mitä mieltä oli hylätyksi jättämisestä :)

Tänään ollaankin oltu sitten tyttöjen kanssa kauppoja kiertelemässä. Molemmilla neideille vähän kevät/kesä vaatetta. Minjalle myös etsin uutta kevät pukua, Reimatecciä, eikä kokoja enää ole. Miten mä oonkin jättänyt tän näin viime tippaan! Huomenna uus kierros kaupoissa - Pakko löytää edes joku ulkovaatetus..

Ja huomenna koitan kattoa itellenikin vaatetta - Toivotaan että löytyy tarpeeksi pientä kokoa, se on aina se mun ongelma ;) Farkut on leveydeltä 24(25) tuumasia..!

Mutta nyt oikein hyvää viikonloppua toivotellen! Täytyy alkaa puuron keittoon ja iltapuuhiin.

Dumle ja tytsyt :D - Btw, tuli tuosta mun liikkumis harrasteluista mieleen, kun Haikarapolska mainitsi. Että täytyy myöntää - Mieliala on ihan toinen kun on saanut itselleen aikaa ja koko perhe voi heti paremmin. Niin kuin siis Haikarapolska sanoikin :)

Vierailija
26/35 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin äsken pitkät pätkät ja tietysti teksti hävisi jonnekin bittiavaruuteen! Suututtaa! Kirjoitan poikkeuksellisesti miehen kannettavalla ja taisin osua johonkin väärään nappulaan. Grrr....

Eilinen aamu oli kaaos, mutta onneksi loppu päivä sujui ihan hienosti. Ei siis jääty keskelle sänkyä kyyhöttämään, vaan uskaltauduttiin ihan uloskin.

Meikkausta kommentoin sen verran, että kotioloissa en juuri vaivaudu itseäni laittamaan. Hiukset ponnarille ja päälle t-paita ja mukavat verkkarit. Ihmisten ilmoille lähdettäessä laitan ripsaria ja kulmiin väriä. Huulipunaa ja luomiväriä mun kasvoilla nähdään juhlissa. Aamulla ehtii nykyisin hädin tuskin harjata hiukset, kun tyttö on jo kontannut ensimmäisen pistorasian luo... =)

Retrovaatteista taisin siinä kadonneessa tekstissäni kommentoida sen verran, että tykkään niistä kohtuudella. Pelkät retrot kävisi varmaan jo tylsiksi, mutta jokunen retrovaate piristää pukeutumista sopivasti.

Parempi varmaan lähettää tämä viesti ennen kuin ehdin kadottaa tämänkin. Kauniita ja ennen kaikkea pitkiä unia kaikille äideille ja vauvoille!

Vierailija
27/35 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti kahlasin tuossa pinon läpi... En oo tosiaan ehtinyt lukemaan tai käymään pitkiin pitkiin aikoihin...

Niin, meillä on täällä edelleen aika haipakkaa tuon miehen sairausloman takia. Käsi on mennyt jonkin verran parempaan suuntaan (esim. ranne ja sormet liikkuu), mutta siteessä on edelleen, eikä kädelle ole mitään käyttöä. Hermoratatutkimus oli tällä viikolla, eikä hermot onneksi ole poikki. Käsi on luutunut hitaasti, eikä vielä tiedetä joutuuko sitä leikkaamaan. Sieltä on yksi kappale irti pahasti, eikä meinaa lähteä luutumaan... Fysioterapeutti oli arvioinut, että vuoden päästä pääsisi vasta töihin...!!!!

Täytyy kyllä sanoa, että oon välillä tosi poikki. Hoidan lapsen lisäksi itse kodin ja miehen. Siis edes leipää ei pysty itse tekemään!!! Tilannetta rassaa tietty myös se, kun joudutaan olemaan 24/7 yhdessä ja nyt miehellä loppuu sit palkan tulo vielä... Tippuu siis sairauspäivärahalle, mikä ei tunnetusti oo mikään kovin hyvä -varsinkin kun ne laski sen v. 2006 tulojen mukaan, mitkä on nykyistä pienemmät (mutta ei kuulemma tarpeeksi ole noussut...). No joo, eihän se muuten olisi ongelma, mutta tarkoitus olis mun jäädä vielä hoitovapaalle kesäkuussa. Meillä tippuu siis tulot yli puolella nykyisestä!!!!! Onneks on säästöjä, muuten ei tulis kyllä mitään. Niillä pitäis vuoden verran pärjätä...

Kuulosti tosi ihanalta, kun luin teidän viestejä salilla käymisestä, kampaajalla käymisestä jne. Mulla kaikki nää on tällä hetkellä tosi ongelmallisesti järjestettävissä... Meillä on yksi ainoa mahdollinen hoitaja täällä päin -anoppi, ja sekin on nyt päivät töissä ja viikonloput mökillä.

Meikkaamisesta: meikkaan yleensä jos lähdetään kaupoille tai vieraisille. Joskus saatan kyllä lähteä nykyisin myös suurin piirtein, etten edes tukkaa oo kunnolla kammannut. En kyllä pidä siitä, mutta ei vain kerkeä! :( Nyt en suorilta käsin muista, että kuka olikaan lähdössä Tukholmaan, apinaemo? Me oltiin nyt tällä viikolla alkuviikosta päivä Tukholmassa risteilyllä ja meni kyllä Emmin kanssa tosi hyvin. Taisi olla kiltein meistä muista;) Matkarattailla ja kantoliinalla pärjättiin mainiosti, periaatteessa pelkillä matkiksillakin ois pärjännyt. Tyttö nukku kantokopassa, mutta laivalta olisi saanut myös vauvan sängyn. Mietit tuota nukkumista, niin meillä Emmi ainakin nukku tosi hyvin. Esim. nukahti yhtenä iltana Tax Freessä rattaisiin pupukirja kädessä, vaikka ei oltu vielä iltapuuroa edes syötetty!!! Onneksi ne pienet pätkät ei sitten vaikuttanut yöuniin kuitenkaan...;)

Sori, tuli tosi tosi negatiivista tekstiä... Mutta helpottaa kun saa vähän purkaa!!! Eikä jaksa miehelle koko ajan valittaa, menee silläkin jo hermot... Yritän olla taas mukana vähän aktiivisemmin, jahka taasen ehdin:)

Poklo ja Emmi kohta 7 kk

Vierailija
28/35 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonja oli koko viime viikon kuumeessa +39 ja flunssassa. Nyt helpottaa jo.

Paljon oli asiaa...luin vaan pikaseen, mutten ehdi kommentoimaan.

Kaikki ylimääränen aika menee nykyään opiskeluun kun ilmottauduin aikuislukioon ja kurssit alkoi...

Risella ja Sonja 7kk

Vierailija
29/35 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vain jotain.

Maitohamsteri, Poklo, Juhon mamma ym. joilla on rankkaa muistakaa ottaa joka välissä lepoa ja virkistystä kuin vain voitte!! Se on kuin rahaa pankkiin laittaisi jos välillä huilii ja virkistyy itse.

Kewan perhettä oli hauska nähdä telkusta. Näin vain lopun, harmi. Oikein liikutti mieltä katsoa kun pieni isoveli taapersi. Ja entäs Kewan vauvamassu!! Vuosi sitten oltiin mahojemme kanssa kevät karkeloissa.

Meillä ei mitään ihmettä. Kierrettiin markiisi auki ja putsasin kesäkalusteet esille. Tytöt leikkii vappuvarusteillaan, poikanen on mukana leikissä, mies pesee keittiön lattiaa, kohta keitämme teet ja kahvit. Ja menemme terassille ne juomaan. Krookuksia nousee joka päivä eri paikkoihin ja sinivuokot ovat sinisen sinisiä. Kevättä!

Nyt menen laittamaan sen kaffeen.

terv peikkoäet ja APJ 1.10.

Vierailija
30/35 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mulle shoppailu kielto puoleksi vuodeksi, Kiitos! Ihan sydäntä särkee kun ynnäilee ostokuitteja. Ja kaikki vaan tarpeellisia ostoksia - Löysin mm. Mennille ens talveks Reimatecin 86 toppapuvun -20%, Minja sai Reimatecin kevät tamineet (violetti takki/ruskeet housut). Jo pelkästään nuo lasten ulkovaatteet teki 215e. Itse jäin yllätys vähimmälle, miks se aina meneekin niin että itselle on kaikkein vaikein ostaa. Ostin vain muutamia t-paitoja ym.

Mut joo - Shoppailu kielto mulle vähäks aikaa, oikeesti :D

Poklosta olikin kiva kuulla pitkästä aikaa. Vaiks vähän alakuloisia ajatuksia miehen sairiksen takia oli, menee varmasti moni asia mietintään, jo noin niin kuin taloudellisesti.

Eipä muuta tällä erää. Mies on risteilyllä, joka pistää hieman sapettamaan ;) Mut ei se auta, pakko vaan pyörittää huushollia. Positiivista mieltä vaan kehiin jostain. Pihalla ollaan oltu useampi tunti, mut kävi niin kuin aina et Menni simahtaa rattaisiin, joten jatkaa unia tuolla partsin puolella.

Dumle ja tytsyt kesäfiiliksissä. Meilläkin muuten noita sinivuokkoja ihanasti kukkii etupihalla. Myös liljat ja tulppaanit nousseet täyteen mittaan.

Vierailija
31/35 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana keväinen päivä jälleen. Meillä esikoinen vuorostaan korvatulehduksessa, eilen illalla alkoi valittamaan korviaan ja yö meni itkiessä :(. Onneksi 4-vuotias osaa jo sanoa mihin koskee. Aapo puolestaan edelleen itkeskelee öisin, en oikein tiedä mikä on, lääkekuuri korvatulehdukseen loppuu huomenna. Voisikohan olla hampaita... Onneksi päivisin on oikein aurinkoinen pieni mies, ryömii pitkin taloa ja murisee mennessään :).

Minä olen huomenna menossa hevosvaellukselle! Hevosen selässä olen viimeksi ollut pikkutyttönä ja joku on taluttanut. Odotan kokemusta mielenkiinnolla, ratsastetaan islanninhevosilla, jotka käsittääkseni " helppoja" myös aloittelijalle. Pääsee päiväksi pois kotoa, heh.

Dumle oli shoppaillut :). Minä yritän nyt pysyä pois kaupoista kun aina tarttuu jotain vaatetta lapsille mukaan (todellista tarvetta harvemmin on...).

Minttupipsalle kiitos ohjeesta, kokeillaan :).

Kewan ohjelman muuten voi katsoa ylen areenalta netin kautta, jos torstaina unohtui katso.

Umalle kovasti jaksamista, yksin joudut noita yövalvomisia ja huutoja jaksamaan. Poklolla myös kädet täynnä työtä, toivottavasti miehesi käsi paranee pian.

Nyt pitää käydä Aaponen irrottamassa kaiuttimen johdoista ja lähteä kylpy/saunomishommiin.

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

Juhon mamma ja Aapo 250907

Vierailija
32/35 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös soppailtu! Koko päivä kierretty Tampereella kauppoja. Kovaa hommaa, ihan urheilusta käy. Monenlaista hyvinkin " tarpeellista" tuli hankittua. Ja kuitteja en uskalla yhteen edes laskea.. 8)

Juhon_mammalle mukavaa vaellusta!!!! Tule kertomaan mitä tykkäsit!

Ja vielä liikunnasta, että joo liikunta on mulle tosi suuri juttu. Sillä saan ladattua akkuni että jaksan hoitaa pesueeni. Hiukan viikosta riippuu mutta noin 7-9 tuntia viikossa mulle kertyy liikuntaa. Nautin rauhallisista liikunta kerroista mutta rakastan sellaista " veren maku suussa" liikkumista. Hullua, tiedän..

Sitten oli galluppia.

Mukavin kotityö on pyykinpesu ja silitys, sekä kaappien järjestyksessä pitäminen. Inhokki ehkä imurointi..

Ja joka päivä meikkaan ja laitan hiukset. Vaikka liikun hiki päässä lähes joka päivä, silti meikkaan. Iholle en laita mitään meikkiä kun ei erityisemmin tarvetta ole mutta luomiväri, ripsiväri ja rajaukset. Siinä se arki-meikki.

En omista yksiäkään oikeita verkkareita joten kuljen kotona mukavissa muissa housuissa ja ulos mennessä sitten farkut/suorat housut jalkaan.. Niinkuin joku sanoi, pukeudun minäkin tilanteen vaatimalla tavalla!

Ja retro-vaatteista, meillä on niitä oikeita retroja (omia vanhoja) mutta eipä juuri tule käytettyä.. Uudet/neutraalit kuosit kyllä miellyttää silmää enemmän.

Ihana oli se Kewan ohjelma. Niin kaunis ja näyttävä nainen on Kewa. Ja niin ihana koiruuskin. Olisin meille ottanut jos olisi mahdollista!! 8)

Risellalle tsemppiä opiskeluihin.

Ja Piiulle varmasti oli helpotus että hyvä hoitopaikka löytyi Mikolle.

Muuten haikarapolska ja peikkoäet, sopiiko udella kuinka se teidän painonpudotus on onnistunut?

Hyvät yöt nyt!!

Fiia

Vierailija
33/35 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana ilma ollut taas tänään! oltiin ulkona ja adora pääsi leikkipuistossa ensimmäistä kertaa keinumaan! Oli siis sellaisessa " vauvojen" keinussa, missä turvakaaret ympärillä ja tykkäsi ihan kauheasti! Harmitti vain kun ei ollut kameraa mukana, mutta kännykällä sitten napsin muutamia naurukuvia:) Ja pitihän se käydä taas työpaikalla ja yksi kesämekko tarttui itselleni mukaan! Kotona kun sovitin olikin liian iso(!), pitää ensi viikolla käydä vaihtamassa pienempään. Olen laihtunut jo 10kg, painan nyt vähemmän kuin ennen raskautta, mutta vielä on kyllä pudotettavaa!

Mies lähti aamupäivällä joensuuhun veljensä luokse rilluttelemaan ja olemme siis adoran kanssa kahdestaan. Huomenna kyllä jo kotiutuu.

Poklolla ollut rankkaa, toivottavasti alkaa helpottaa teidän tilanne ja miehesi kuntoutuisi pian!

Yhtään en nyt muista mitä muuta piti kommentoida, pöh. Ai niin umalle oikein paljon voimia ja jaksamista lähetän!!!!! En pysty edes kuvitella miten rankkaa on pyörittää arkea yksin ilman miestä. Onneksi sinulla on puuhaa sen muuton kanssa, varmasti auttaa päivien kulumisessa.

nyt sohvalle, ostin lauantai-illan kunniaksi suklaapatukan:) en olekaan pitkään aikaan suklaata syönyt!

ladorada ja adora tasan 7kk

Vierailija
34/35 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoralla on sama systeemi hampaantulossa kuin meidän kakkosella. Hän sai hampaansa ihan sikinsokin järjestyksessä ja näytti vamppyyrilta jossain vaiheessa. Ja purikin muistaakseni.

Niin ja Luka on hilpeä huumormies. On varmasti ihana poika! Huumorin kukka on se kaunein kukka.

Fiia, Kiitos nilkan hoito-ohjeista. Mietin uskallanko vieläkään ensi vkolla jumppaan. Vieläkin on hiukan kipeä jalka. Niin, ja painoa on pudonnut viisi kiloa joulusta. Vielä on klassiset neljä tähteenä tämän raskauden saalista. Suomineito kuulema lihoo 4 kg/raskaus. Sillä logiikalla minä painaisin nyt yli 80 kg! Luojan kiitos en paina läheskään niin paljon. Nyt pitäisi saada pari tiukempaa viikkoa aikaan. Nyt kun taas saan syödä maitotuotteita niin paino ei olekaan pudonnut. Jugurtit ja juustot maistuu aika hyvältä suussa. No, pitäisi taas skarpata.

Painonpudottajan täytyy mennä nyt laittamaan mokkapala-kuorrutus. Anoppi tulee tänään syömään ja kaffeelle. Siis kotia oikomaan.

terv peikkoäet ja APJ 1.10.

Vierailija
35/35 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireinen ja aurinkoinen viikonloppu takana. Lauantaita vietettiin vanhempieni luona auringosta nauttien. He asuvat omakotitalossa, joten siellä me kerrostalon asukitkin pääsemme nauttimaan puutarhasta. Samainen talo on myös lapsuuden kotini, joten pihassa nököttää leikkimökki, jossa olen itsekin leikkinyt. Niinpä raivasin tieni mökin ovesta sisään ja kannoin pihalle noin 25 vuotta vanhat Brion nukenvaunut ja varmaan lähes yhtä vanhan puisen nuken kehdon. Jenni ei näistä aarteista vielä perusta, mutta veljeni 2-v tyttö voi jo hiukan ymmärtääkin. Uskomattoman hienossa kunnossa oli nuo Brion vaunut. Kangas yhtä kirkkaan punainen kuin ennenkin, kunhan vaan pölyt päältä puhdisti. Lisäksi kärryistä löytyi pehmokoira, joka oli peitelty äitini virkkaamalla ihanalla retro-peitteellä! Sen on äitini virkannut veljelleni vuonna -76! Nyt tuo pirteän oranssi-keltainen peitto on pesty ja tulee Jennille käyttöön. Itse olisin nuo vanhat leikkikalut pistänyt kiertoon jo ajat sitten, mutta onneksi vanhemmillani on ollut malttia ja kärsivällisyyttä säilyttää vanhoja tavaroita nurkissaan. Täytyy pitää tämä mielessä ja malttaa säilyttää joitain Jennin tärkeimpiä leluja tulevaisuutta varten. Yleensä mulla ei ole tapana säilytellä vanhoja tavaroita ja vaatteita nurkissa. Se harmittaa vähintään silloin, kun pitäisi keksiä naamiaisiin rekvisiittaa.

Eilen aloitin myös parvekkeen sisustamisen kesää varten. Pesin parvekelasit ja istutin yrttejä ruukkuun ja pelargoniakin pääsi jo ikkunalle. Tänään sitten pesin vielä parvekelaatat ja -kalusteet. Nyt voi kesä tulla! Täydennän sitten kesän lähestyessä kukkien valikoimaa. Nyt pärjätään orvokeilla, yrteillä ja sillä yhdellä pelargonialla.

Tänään käytiin myös Linnanmäellä hurvittelemassa yhdessä Jennin mummun ja vaarin kanssa. Mummu oli saanut töiden kautta lippuja lintsille, joten eihän tilaisuutta voinut jättää väliin. Nuori neiti pääsi karuselliin, mutta muuten hän tyytyi nukkumaan rattaissa. Sää suosi ja mukavaa oli! Minäkin kävin muutamassa härvelissä. Kai sitä on vanhaksi tullut, kun vuoristoradan pahimmat mutkat tuntuu lähinnä epämielyttäviltä eikä kivoilta, niin kuin silloin joskus ennen...

Meillä on porkkanakokeilu taas meneillään ja pikkasen jännitän vaippaihottuman puolesta. Porkkana oli pannassa 3 viikkoa ja nyt ollaan kolme päivää kokeiltu. Tänään illalla oli peppu vähän punainen. Voihan se tietysti johtua taas jostain muustakin... Toivottavasti ei olisi porkkana, sitä kun on tungettu lähes kaikki valmiisiin purkkiruokiin. Toisaalta, helppohan sitä on välttää, jos on tarpeen. Yllättäen olen huomannut, että porkkana mainitaan melkein aina 10 eniten ongelmia aiheuttavan ruoka-aineen joukossa. Minä kun olen luullut, että se on varsin harmiton juures...

Gallupeissa kyseltiin kotihommista. Mulla ei ole oikeastaan mitään ihan super inhokkia. Kaikkea olisi oikeastaan lähes kivaa tehdä, jos vain olisi aikaa ja saisi rauhassa siivota ja laittaa. Suosikkeihin kuuluu pyykinpesu ja viikkaus. Leipomisestakin tykkään, jos joku siivoisi ne jäljet... Silittäminen, ikkunoiden pesu ja saunan pesu taitaa olla niitä vähiten mieluisia hommia. Tänään pesinkin juuri ikkunat, mutta lintsasin pesemällä ainoastaan uloimman ja sisimmän lasin.... Ei ollut mieluisaa puuhaa, joten päätin jättää muut pinnat odottamaan seuraavaa kuurausta. Aika hyvin mun perfektionismiin taipuvaiselta luonteelta! =)

Nyt unten maille....