" " " " Sissien viikko 17, to-su turinat" " " "
Pirtsakkaa torstai-aamua.. Tai oikeestaan myöhäistä sellaista! Ü
Kommentit (35)
Fiian kanssa oltiin samaan aikaan pinoa pystyttämässä. Käytetään tätä ja unohdetaan tuo toinen. Palaan kohta pidemmillä turinoilla.
Meillä on ollut varsin vauhdikas aamu... Neiti nukkui ihanasti klo 8 asti ja heräsi hymyillen, mutta sen jälkeen ollaankin oltu enemmän ja vähemmän liemessä koko ajan. Ekalla vaipanvaihdolla pissasi ja kakkasi hoitopöydälle... No, ei kun siistimään pöytää ja lasta. Laitoin sitten puhtaan lapsen hetkeksi matolle ilman vaippaa, kun justhan se oli kaikki hätänsä tehnyt. No, eihän siinä mennyt kuin minuutti niin oli kakat siinä valkoisella matolla! Taas putsataan lapsi ja lähdetään mattopyykille kylppäriin. Kun sitten vihdoin saan itselleni aamupalaa eteen, tyttö konttaa jalkalampun luo ja minä tietysti ryntään vauhdilla perään sillä seurauksella, että lyön varpaani täysillä syöttötuolin jalkaan. Varpaat jomottaen istun syömään niitä viilentyneitä paahtoleipiä, kun tyttö konttaa keittiön laatikkojen luo ja jättää sormensa laatikon väliin... Lisää itkua ja lohduttelua. Tässä vaiheessa rupesin jo vakavasti harkitsemaan, että loppu päivän vietämme keskellä parisänkyä liikkumatta mihinkään... No, postikin muistaa meitä tänä kauniina aamuna tuomalla karhukirjeen maksamattomasta sähkölaskusta. Mistä laskusta? Kaivelen arkistoja ja löydän kuin löydänkin maksamattoman laskun, joka on kätevästi siivottu maksettujen laskujen joukkoon. No, onneksi eivät ole sentään sähköjä katkaisseet. Tässä välissä vaihdettiin vielä yksi pissalla tuhrittu paita toiseen, mutta nyt neiti on päiväunilla parvekkeella ja minulla on varmaan ensimmäiset harmaat hiukset päässä. Taidan keittää ISON mukin kahvia ja lukea vihdoin sen Hesarin, jos siis uskallan koskea keittimeen. Sekin varmaan hajoaa käsiin, kun tänään tuntuu kaikki sujuvan niin hienosti! Kello on vasta 10:45, mitä kaikkea tänään vielä ehtiikään tapahtua......?
enpä huomannutkaan että samaan aikaan pinot nousi. Ja kuullostaa hurjalta teidän aamu. Tällaisia kertomuksia kun kuuntelee, on iloinen että oma vauva ei vielä liiku.. Ü
Tsemppiä teille loppupäivään!!
joka Hp:llä on näyttänyt alkavan varsin vauhdikkaasti Jennin kera :D.
Vauhtia ja vaarallisia tilanteita taitaa olla monessa perheessä tätä nykyä. Meillä kyllä Olivia pitää huolta siitä, että mamman aika menee lastaan paimentaessa, silmät saisi olla selässäkin. Tänä aamuna meilläkin jo sitten kukkamulta oli kaivettu ruukusta laittialle ja osa siitä oli päätynyt myös neidin suuhun. Tämä kaikki tapahtui sinä aikana kun kävin vessassa ennen neuvolaan lähtöä, ei kun lasta pesemään ja vaatteita vaihtamaan taas kerran. Kamalalla tohinalla ajeltiin neuvolaan ja istua ihmeteltiin puoli tuntia, että onpas ajat taas myöhässä. Ystävällinen terveydenhoitaja hetken päästä kurkisti ovesta ja kyseli mitä Olivia mammoineen täällä tekee, 8kk aika kun on vasta ensi viikolla...Minä ja mun unettomat yöt sitten kai olivat tehneet tepposia, olin omaan kalenteriin merkinnyt ihan puuta heinää, neuvolakortissahan sitten se oikea aika tietenkin oli... Että näin täälläkin sekoillaan. Nyt neiti vaunuissa ja unten mailla, hetki rauhaa ja harmoniaa :)...
Fiia, mulla on ollut useaan eri otteeseen rakennekynnet, niin geeli kuin akryylikynnet. Viimeisimmät (silloin akryylikynnet) oli toista vuotta eli kuukauden välein kävin huollattamassa ne. Mulla oli sellainen ns. amerikkalainen " tylppä" malli ranskalaisella manikyyrillä ja aika lyhyt sellainen. En pidä kovin pitkistä kynsistä ja muutenkin ihan käytännön syistä minulle on parempi lyhyempi versio. Kuitenkin teen käsilläni paljon niin töissä kuin vapaa-aikana. Oman kokemukseni mukaan akryylikynnet olivat kestävämmät kuin geelikynnet, mutta geelikynnet ehkä luonnollisemman näköiset. Ongelmani on kynsien pureskelu ja ihon raapiminen (atoopikko minä rapsuttelee unissaan ihonsa verille), joten nuo rakennekynnet poistivat molemmat ongelmat. Tietysti tuo esteettinen puoli oli aivan yhtä tärkeä kriteeri. Tosin aika tyyristä touhuahan se on, mutta nämä on taas näitä valinta kysymyksiä mihin itse kukin rahansa pistää. Rakennekynsien laitto täällä meillä päin on noin 100e ja huolto noin 60e/kk. Kunhan taas työelämään palailen parin vuoden päästä käyn itselleni taas kauniit kynnet laitattamassa. Sitä ennen kuitenkin nyt keväällä pistätän taas varpaisiin geelikynnet ;). Kestävät koko kesän!
Anden Eero on kyllä hyvin nuorena lähtenyt liikenteeseen. Siellähän kohta jo kävellään!
Niin tosiaan, missä on vm, apinaemo,kirahviina, colis jne????
Tulipa juttua kynsistä tällä kertaa. Kiva, kun joku herättelee naisellisuuteen minua välillä :D
haikrapolska ja Olivia
taas muutama päivä vierähtänyt etten ole kirjoitellut. Lukasemassa olen kyllä käynyt, mutta tuntuu ettei ole mitään uutta kirjoitettavaa niin en ole jaksanut. Hp:llä ollut aikamoinen aamu! Huh!! On se vaan niin että välillä toivoisi että adorakin olisi vielä paikaalla eikä liikkuisi mihinkään.. kaikista kivaa puuhaa on repiä pyykkejä narulta ja lehtiä hyllystä. Aina kun menen kieltämään ja nostan tytön pois, saan kunnon naurut, kiva leikki siis tytön mielestä kun äiti kieltää ja siirtää pois! Ja kaksi sekuntia menee ja taas on tyttö samassa puuhassa. Jos ei tee noita kahta " kiellettyä" hommaa, on nousemassa sohvaa vasten seisomaan. Hyvin nousee jo ylös, mutta ei aina muista että siitä sohvasta pitäisi pitää kiinni kun siinä seisoo! Kai se järki joskus päähän tulee, nyt ei osaa varoa vielä mitään!
Kampaajalla käynnistä ollut puhetta.. minäkin tunnustan että kampaajalle on päästävä joka toinen kuukausi. Väriä ja leikkausta, nyt suunnittelin jo kampaajani kanssa kun viime viikolla kävin, että laitettaisiin kesäksi vähän jatkoja tukkaan. Voisi olla kiva saada vähän uutta! Rakennekynnetkin olisi ihanat, minulla on joskus ollutkin, mutta en vaan saa niitä pidettyä kunnossa, helpommin pidän omissa kynsissä ranskalaisen manikyyrin ja huollan sitä itse:) Nyt on kyllä kädet aika huosossa kunnossa, kun noita tuttipulloja ja kakka pyllyjä saa pestä monta kertaa päivässä! Eikä rasvausta muista yhtään niin usein.
Rakkausvauvalla ollut ikävä potkulauta tilanne, toivottavasti saitte selvitettyä asian!!
Meillä alkaa miehellä tänään jo ensimmäinen kesäloma viikko! Pitää yhden viikon nyt( tai käytännössä on kotona päivää vaille kaksi viikkoa, kun on jotain ylityö vapaita) ja kolme viikkoa juhannuksen jälkeen. Meillä ei ole mitään kummempia lomasuunnitelmia, taidamme olla vain kotona ja nauttia rauhallisesta arjesta! Minä pääsen kohta suunnittlemaan pienimuotoisia ylioppilasjuhlia, kun mies pääsee ylioppilaaksi nyt keväällä. Ei halua mitään isoja juhlia, mutta ainakin molempien perheet ja joitain ystäviä kutsutaan. Hän on siis aloittanut lukion silloin 16-vuotiaana ja jättänyt sen silloin kesken ja nyt pari vuotta sitten päätti käydä sen loppuun. Kirjoitukset menivät kaikki läpi ja vielä on viimoinen rutistus menossa;yksi ruotsin kurssi vielä vähän kesken, sitten se on ohi!
Nyt pitää mennä laittamaan kotia kuntoon, sama homma joka päivä!
aurinkoista päivää kaikille:)
ladorada ja adora 260907
Onpa ollu aamu hp.llä,toivottavasti loppupäivä sujuu rauhallisimmissa merkeissä!
Voi haikarapolska,oli varmaan tosi hienoo lähtee kauheessa kiireessä ja ylipäätänsäkkin se lähtemisen vaiva neuvolaan ja sitten ihan turhaan.No tulipas sitten sielläkin käytyä tänään kääntymässä:)
Rakennekynsistä.mulla ei ole koskaan ollut.Omat kynnet kasvaa jostain kumman syystä tosi nopesti pitkiksi,mutta lohkeilevatkin sitten kyllä aika helposti,voi olla tai sitten kuvittelen mutta taitavat ne kynnenkovettajat jonkin verran auttaa kuitenkin.No joka tapauksessa ei ole tullut vielä aikuisiällä sellaista elämäntilannetta että olisin voinut pitkiä kynsiä juurikaan pitää,kun meillä on ollut niitä heppoja ja sitten nyt kun ei ole niin haluan pitää kynteni lhyeinä jos vaikka Aadan suusta täytyisi äkkiä saada jotakin pois.Ranskalainen manikyyri on kynsissä kaunis,mutta eipä näyttäisi mulla miltään kun on sormet mullassa koko ajan ja syksyllä kun hepat tulee (ehkä)kotiin niin sitten taas hankalat.
Kampaajasta,hp07 kirjuutteli että kampaamohinnat on törkeät espoossa niin on vantaallakin!Mulla on pitkä tukka joten aina tulee vielä se pitkän tukanlisä joten tekee melkein mitä vaan niin satasta loppusumma hipoo.Mä haluisin kovasti pitkästä aikaa permanentin mutta enpä viitsi rahojani turhaan kampaajalle laittaa kun esikoisen jälkeen ei ole permanentit pysyneet vaikka millä aineilla tekis:(
Toinen mitä olen ajatellut niin on 3-värivärjäys,sekin maksaa aikast paljon mutta nyt on sellainen olo että kaipaa uudistusta.
Uma oli laittanut veslistä söpöt kuvat:)
Haikarapolska kirjoitteli hammaslääkäri asioista.Meillä on täällä aina sanottu että kun ekat hampit puhkeaa niin sitten pitää varata aika.Minä en ole vielä saanut aikaiseksi joten pitäisi varata.
Sittereistä oli " jo" luovuttu.Minäkin ajattelin jo laittaa pois kunnes eräänä aamuna pitkästä aikaa laitoin Aadan katsomaan aamu-uutisia sillä aikaa kun aamupalat valmistuu ja huomasin että edelleen tykkää pitää sitteriä tv-tuolina joten Aada usein aamuisin katsoo päivän maaseutu-uutiset kun me touhutaan aamujuttuja;)
nyt tuo vääntää kakkaa,joten täytyy mennä tyhjentämään.Mitä mieltä muuten ootte voisko olla kala-allergiaa kun Aada on nyt syönyt paljon kalaa tälläviikolla ja nyt hänelle on tullut taipeisiin kunnon " röpelö" ihottumaa siis jalkoihin,ja kaulaa.Sekä poskissa,käsivarsissa ja jaloissa on kanssa sellaista ihottumanäppyä ja aamulla oli molemmat luomet hieman turvoksissa!??
Hauskaa ja rauhallista päivänjatkoa kaikille!
Aada 0609
Heit taas.
Nyt ei paistakaan niin kirkkaasti kuin eilen. Höh.
Mitähän minun piti. Niin gallup-tyylisesti kyselen. Kampaajakeskustelusta intoutuneena kyselen.
Miten paljon tai vähän laittaudutte, meikkaatte ja pukeudutte päivittäin?
Mitkäs on suosikki kotitöitä ja mitkä inhokkeja?
Minäkin tahtoisin kampaajalle vaikka heti. Minulla on ollut aina ennen lyhyet hiukset, mutta nyt olen kasvattanut pitempää koska en kertakaikkiaan pääse kampaajalle joka kuudes viikko. Lyhyttä täytyy leikata ainakin kuuden viikon välein. Ei tekisi huonoa tälle pitemmällekään. Kävin muuten pitkään kampaajalla serkkuni kampaamossa kotipaikkakunnalla. Sama käsittely, leikkaus ja paria väriä oli 20 euroa halvempi savossa kuin tampereella. Nyt serkku mokoma meni perustamaan kampaamon Rautavaaralle!! kääk!!(Juhon mamma huom:)) Enhän minä sinne saakka lähde ajelemaan, susien sekaan. Nyt haluan väriä ja vähän raikastusta. Haikarapolska, minäkin joudun heitteille! Tampereen kampaajani joutuu vaihtamaan ammattia. Minne nyt??
Muusta ulkonäön huoltamisesta, minä laitan aina meikkiä jos vähänkin lähden kotoa. Tavallisena kotipäivänä en jaksa. Nyt olen poistanut kaikkein kuluneimmat vaatteet vaatekaapista. En aio enää hipsiä kotona ikivanhoissa mainosverkkareissa ja läskiaikaisissa t-paidoissa. Helpot vaatteet on tietty kotona päällä. Tänäänkin on jo toinen paita menossa, sain kakkatahrat ekaan.
Sitten inhokki kotityöt on minulla kaikki jynssäämiset; likaiset uunipellit, uuninpesut, grilliritilät yms sellaiset voisi heittää kuusikkoon.
Ruuanlaittamisesta ja suunnittelusta pidän. Tutkin tarkkaan keittokirjoja ja lehtien ruokaohjeita ja kokeilen mielelläni uutta. Juhlapyhien hauskinta antia on minulle ruokalistan suunnittelu ja toteutuskin. Samoin pyykin pesu ja lajittelu on mukavan selkeätä hommaa.
Hpllä on ollut vilkasta. Eikös olisi kiva se valvontakamera, että saisi nämä hektiset hetket muistoihin?
Pidä puolesi Rakkausvauva, rikki mikä rikki! Ei kai se pojan koltiainen voi sitä selittää vanhemmilleen parhain päin.
Tänään menemme illalla kaupunkiin. Tytöt saa kenkiä ja pääsevät seikkailemaan linja-autolla! Huomenna tulee lapsilisät ja minunkin pankkitilillä on sitten taas hetken rahaa. Voi, voi tätä elämää....
Osaako joku neuvoa miten huuto.nettiin lisätään valokuvia? Minä tuherran ja tuherran ja en vain osaa.
Nyt keitän teetä ja luen lehden, sitten imuri liikkeelle.
peikkiäet ja APJ 1.10.
Minäkin juuri eilen tein pyhän päätöksen, etten enää lähde ulos linnunpelättimeltä näyttäen, eikä tosiaankaan tekis pahaa uusia vaatevarastoa, ettei tulis oltua vanhoissa nuhjuisissa vaatteissa kotona ja puistossa ollessa....näkihän sitä aikoinaankin vaivaa laittaen hiukset ja naaman kuntoon puhumattakaan kunnon vaatteista, ennen kotoa lähtöä, niin miksi ei taaskin kun elämä alkaa hetkeksi helpottaa....syksy on vielä kaukana edessä ja mahdolliset hengitysvaikeudet............
rakennekynnet on ollu mullakin ja joskus kun palaan takaisin työelämään ja on enemmän rahaa, haluan ne taas!!!
hauskaa ja aurinkoista päivän jatkoa!
Sain juuri kuulla, että Mikon perhepäivä hoitajaksi on kaavailtu yhtä tunteemani mukavaa ihmistä!! Ehdin jo miettiä kaikenlaista..
Peikkoäet, latasin huutonet selaimen koneelle, saa kaikki helpoiten kuvat näytille.
Rakennekynnet.. =) Ei toimi mulla. Nytkin koko aamupäivän tonkinut kukkapenkkiä ja nostellut kiviä, repinyt ja raadellut puskia..
Mutta nyt taas mentävä.. Koskahan mä kerkeen kunnolla teidän ihanaan seuraan?? =)
Trampoliini pihalla pystyssä ja jo saa mamma olla huutamassa ja komentamassa. hermot menee! On se kuitenkin niin suosittu, että täytyy vaan käydä säännöt tarkkaan läpi ja jaella sitten tuhmimmille kieltopäiviä. =)
Täällä ollaan. Lähdössä ulkomaanmatkalle! Jee! Siis ihan kauas Tukholmaan! Tuntuu muuten kotiäidille ihan pitkältä reissulta, kun ei ole ihan just tullut reissattua näiden kanssa. Kiva ainakin valmistautua reissuun. Tulen sitten kertomaan kuin kävi, eli miten meni. Lähinnä jännään Oonan nukkumista, se kun ei nuku esim. kauppakeskuksissa. miten sitten laivassa, kun ei ihan kannellekaan viitsi viedä. matkrattaat on kyllä mukana.
Vai että rakennekynsiä! Minäkin odottelen pääseväni kampaajalle, mutta nuo kynnet jätän suosiolla teille. Olen sellainen maankaivaja, että lyhyet on mun versio.
Ja nyt neiti odottelee vaipanvaihtoa. Jenni oli tosiaan ollut vekkuli tänä aamuna. Vilkutuksia Espoon toiseen päähän!
Mitäs muuten ulkomaille? Kewa? Levinia? Jellonamami?
Ja Typykälle kans vilkutukset pellon poikki! Koeta pärjäillä. On sulla tosiaan monta muutosta tulossa. Jäitä hattuun ja coolina eteenpäin!!! Siis sulla kuulostaa olevan lunki asenne. Jatka samaa!
Nyt menoks,
apinaemo ja oona 0709
Otin tuossä pienet päikkärit samaan aikaan kun adora nukkui partsilla omiaan ja nyt vaan lötköttää:/ Ei kyllä kauheasti kannattaisi päivällä nukkua kun jotenkin menee loppupäivä ihan pipariksi. Unohdin aikaisemmin kertoa, adoralle puhkesi eilen toinen yläkulmahammas, ylhäällä ei siis muita hampaita vielä ole kuin nuo kulmahampiden alut. Varmasti on kohta hassun näköinen kunhan tuosta vähän kasvavat; pikku drakula:)
oli taas jonkinlaista galluppia.. minä meikkaan, laitan hiukset ja pukeuden ihan samalla tavalla kuin töissä ollessanikin joka päivä. Olen vaatetusalalla, somistaja, ja muodissa on pysyttävä mukana näin kotona ollessakin! Ja vaatteet kyllä on myös intohimo, myös lasten..adoralla ei taas meinaa vaatteet kaappiin mahtua kun niitä vähän liikaa tänne kannan..mies ei aina niin innostu minun hankinnoistani, kuulemma vähempikin riittäisi! Kotitöistä ehdoton suosikkini on ruuanlaitto, siitä olen vastuussa meidän perheessä. Mies ei osaa keittää edes perunoita, saati sitten mitään muuta. Imurointia inhoan yli kaiken ja sen hoitaakin sitten mies. On hyvä kun on selkeä työnjako näissä kotihommissa niin ei tule turhaa sanomista niistä!
jaahans adora tuli tähän viereen, taitaa kaivata leikkiseuraa.
apinaemolle oikein ihanaa tukholman matkaa!
ladorada ja pikku drakula
Meillä näyttää mittari varjossa +16!!!! Oltiin lasten kanssa keräämässä valkovuokkoja ja tässä neiti valkovuokkojen joukossa
http://www.aijaa.com/v.php?i=1989769.jpg
Koti on siivottu ja ruoka uunissa. Laitoin fetalla ja basilikalla täytettyjä broilerinrullia ja uuniperunoita viereen.
Muutoin päivä on mennyt hyvin tavallisesti, ei uutta tämän lämpimän auringon alla.
minttupipsa ja peppi
Viime yö meni kolmella herätyksellä 20.30-7.00! Yksi tutinlaitto, yksi syöttö ja viideltä viereen :). Tämä on siis meillä aivan huippusaavutus ja äitikin on vähän pirteämpi.
Fiia tuntuu olevan ahkera liikkuja. Minäkin haluaisin, mutta olen vaan liian laiska :(. Keho kyllä kaipaisi kiinteytystä, paino on muutaman kilon vähemmän kuin ennen raskautta.
Hp:llä oli ollut toimintaa heti aamusta, samoin Haikarapolskalla :).
Mulla ei ole koskaan ollut rakennekynsiä, mutta olen niistä haaveillut. Tuota ranskalaista manikyyriä voisi kyllä itse kokeilla tehdä, silleenkin saisi kivan näköiset kynnet. Kesällä tulee lakattua kynsiä enemmän, myös varpaiden kynsiä. Muutenkin laittautumisesta oli puhetta, en meikkaa kotona ollessa, kaupunkiin tai kylään mennessä kyllä (jos ehdin). Kotona ollessa vaatteet lähinnä trikoopaita ja verkkarit linjaa. Mutta muualle mennessä katson kyllä tarkkaan mitä päälle laitan. Eilinen kampaamo käynti piristi kummasti :).
Kotitöistä inhoan pyykkien viikkausta&kaappiin laittoa, tykkään leipoa ja joskus laittaa ruokaa.
Pepistä oli ihana keväinen kuva! Minttupipsan tekemät broilerinrullat kuullosti herkulliselta, miten teit ne?
Laitanpa minäkin galluppia eli pidättekö näistä uusretroista vaatteista vauvoillanne? Minä kyllä tykkään yleensä, ihania värejä. Yhdet " oikeat" retrot on kaapissa odottamassa eli miehen vanhat 70-luvun ruskeat froteiset haalarihousut (leveälahkeiset).
Juhon mamma ja Aaponen 250907
Nyt on sitten potkulauta viety sinne pojan isälle korjattavksi ja poika pyysi anteeksi joten se asia hoidossa.Sanoin että palautuspäivä on sitten maanantai joten silloin he tuovat laudan takaisin.
Galluppia.Mitenkä paljon laittautuu.Noh,nyt kun päivät menee pihahommissa ja jos tulee kauppaan lähtö niin en ikävä kyllä jaksa välissä laittautua.Ripsaria laitan aamulla ja vähän huulipunaa sutasen ja tukka nutturalle/ponnarille ja menoksi.Jos sitten ihan noin muuten ollaan jonnekkin esim:kauppakeskukseen menossa niin laittaudun kyllä.Musta on ihana kun välillä tulee käytyä ulkona syömässä tai tanssimassa tai karaokea laulamassa niin on tosi kiva laittaa mekkopäälle ja tukka kunnolla yms..Kesällä tulee laittauduttua enempi johtuu varmaan siitä että olen " olemassa" kesällä ja iho on ruskea ja muutenkin hehkeempi olo eikä tarvii pakata niin paljon päälle.olis tosi kiva ostella uusia vaatteita mutta mun paino ei kyllä putoa vaikka ulkona hikihatussa rehkin 2-5h päivässä ja syön aamupalan ja yhden lämpimän ruuan,ei oo tosin kovin fiksua syödä noin mutta se riittää mulle.
Inhokki kotihommia on jostain syystä aamupalan laitto,voi johtua siitä että olen aamuisin niin väsynyt vaikka olisinkin nukkunut 10h.Muo vaan ärsyttää varsinkin viikonloppuisin alkaa heti aamusta kiikuttaa kuppia ja kippoa ruokapöytää,pilkkoa tomaattia yms,leikata leipää...lääh,meillä siis mies hoitaa sen.En myöskään tykkää ruokailun jälkeen siistiä paikkoja.Tytöt on opetettu pienestä pitäen viemään omat astiansa keittiöön.Kaikki muu sitten menee.Harmi kun ei ole enään lankapuhelinta sillä ennen vanhaan kun juorusin puhelimessa jynssäsin hammasharjalla jalkalistoja,uunin nuppeja yms...:)nyt ei tunnu olevan aikaa noin perusteelliselle puhdistukselle kuin liian harvoin.Siivota oon aina tykännyt se on liikuntaa ja terapiaa kuten haravointi saa olla rauhassa eikä edes tartte yrittää vastailla kysymyksiin kun imuri laulaa ja viuhdon muutenkin menemään.
Uusretro vaatteita ei ole vaikka tykkään niistä,mutta sitten mun vanhaa retroa löytyy kyllä Aadalla on mun vanhoja ihania mekkoja,hameita ja paitoja.
Katsoitteko muuten koiralle koti ohjelman?Kewa vaikutti oikein mukavan tuntuiselta ihmiseltä,jonka on täälläkin jo huomattu:)
Lapset uinuu ja koitan saada itsenikin ajoissa pehkuihin!
Laittautumisesta. Perus arkipäivänä laitan yleensä ripsaria, pikkasen puuteria, hiukset ponnarille/nutturalle, farkut jalkaan ja menoks. Kun menen enempi kiertelemään kauppoja tmv. laitan meikkiä vähän enemmän ja vilkaisen vaatteitakin huolellisemmin ;) Suht kunnossa yritän olla, olen sitten kotona tai en. Vaatteita kyllä minäkin kaipaisin uusia. Rakennekynnet ei jostain syystä mua houkuttele :)
Lemppari kotityö - hmm, mulle sopiva kysymys ;D Imurointi ja pyykkäys jakavat ensimmäisen sijan. Inhokki, ehdotottomasti ikkunoidenpesu.
Vauhdikkaita tilanteita tuntuu olevan yhdellä sun toisella - Niin meilläkin. Mukavasti löytyy Menni ne kielletyimmät paikat, vaikka meillä niitä on tosi vähän. Miehen xboxi on varmaan se kivin tai pistorasiat. Ja tuo xboxikin on vähän niin ja näin, onko kielletty... Mut meillä ei oo kukkia lattialla, eikä johtoja ym. Joten aika rauhallisin mielin saa olla.
Joops, mutta pakko mennä iltapesuille itsekin. Jatketaan huomenna, ellen sitten lähde shoppaamaan Mennin kanssa aamupäivällä..
Dumle ja Menni - Joka oppi vilkuttamaan :D
Ehkä, jos on nipistämiseen uskomista;D
Onpas tullut pitkä tauko. En ole oikein kauheesti kerennyt ja ehtinyt. Ollaan koko sakki kauhees räkätaudis. Kaikki yskii ja räkii sen minkä kerkeää. Sitten olen ollut parina päivänä töissä, pitäisi huomenna muistaa ilmottaa päiviä kelaan. On ollut hirmusen terapeuttista olla töissä...tosin ihan puhki olen kyllä ollut, kun kotiin olen päässyt. Eetu vähän on protestoinut. Ei oikein halua olla kenenkään muun sylissä. Itkee vaan ja sitten kun otan pikkusenkin kädestä kiinni, niin johan poika hiljenee... On ollut kyllä tosi kiva palata töihin. Palaankin nyt sitten pikkusen aikasemmin, eli jo kesäkuussa ja pikkusen lomitan jo toukokuussakin. Hoitolisähän siinä vain lähtee ja kuitenkin siinä tienaa enemmän, kuin hoitolisä olisi. Syyskuun 1. palaan siis ihan täysipäiväisesti, nyt teen muutamaan tuntia sillon tällön ja täysin lasten ehdoilla.
Kivoja kuvia olitte laittanut ja kukas se olikaan siellä valkovuokkojen keskellä, sori, en muista, mutta oli ihana kuva.
Rakennekynsistä oli jotain. En ole koskaan ajatellutkaan. Omat kynnet kasvaa niin hyvin ja ei ole mitenkään pehmoset, että pystyy ihan pitkiäkin pitämään. Hyvin pysyy vaikka pesuaineiden kanssa räpeltääkin. Ei siis isommin lohkeile eikä kuoriudu...
Muusta tälläytymisestä. Minä olen maalaisjuntti. En tälläydy. Jos laitan ripsaria, niin kuitenkin hieron ne poskille. Mulla kaikki mitkä voi kuivua, niin kuivuu kassiin. Siksi olenkin sopinut neidin kummitädin kanssa, että sitten, kun nti tulee siihen ikään, niin kummitäti hoitaa noi meikkijutut, kun äiti ei käytä, eli ei voi käyvä äitin meikkipussilla. Parturissa käyn jos on rahaa. En siis mitenkään satsaa tähän ulkonäköön. Puhumattakaan vaatteista. Mulla on niin vanhoja vaatteitakin, että uusiakin tarvisi hankkia, mutta tuntuu, että kaikki raha menee ihan johonkin muualle, kuin mun riepuihin. Pääasia kuitenkin, että en ilman kulje...
Mutta, nyt on mentävä nukkumaan. Huomenna menen mukuloitten kanssa porissa käymään. Haetaan neidille lenkkarit ja uusi pyöräilykypärä, hän kun oppi toissa päivänä ajamaan ilman apupyöriä, niin kyllä sitä uusi kypärä sitten pitää ostaa.
Öitä
Ja hapean tunnustaa etten oo ees avannu vauvasivuja aikoihin!!!! Siis en kayny ees lukemassa!
Jos jaksaisitte aina liittaa nuo vanhat viela, oisin onnellinen taas hetken.
en siis yhtaan tieda mita teille kuuluu, toivottavasti kaikilla olis jo kaikki hyvn ja kevatta odotellessa flunssat ohitettu jne.
Alli on laiska! Nain oon todennu kun sentaan jo sen 7.5 kk ja ei viela ees konttaa... asennon kylla ottaa ja siian kiikkaa ees taas, muttei muuta! Tosin se kylla paasee joka paikkaan hiplaamaan tuolla rullaattorilla, tarviin makin hetken nettirauhan heh:) Omat lelut ei enaa kiinnosta patkaakaan, aina pitais olla uusia virikkeita; kukkia maistelee puutarhassa ja saan olla sydan syrjallaan pelosta ettei olis ampiaisia joukossa...
Kaytiin kaverilla kylassa jolla oli pari koiranpentua; voi kun meidan Alli oli innoissaan; ja pennut ei ollu millaansa vaikka toinen veti ja puristeli!
ihana lapsi!
Eipa meilla kummempia, serkkupojan ( 1.5kk) aitia autellaan pojan huollossa, oon epavirallinen kummitati, heh! Alli nukkuu yonsa jo kunnolla, menee n. klo 20.30 ja heraa 6.30 jolloin saa ekan pullonsa ja otan viereen. Joskus (harvoin) siihen nukahtaa, muuten sitten n. klo 8.30 aamupaivaunilleen.
Lamminta meilla jo piisaa, joka paiva siina +24°.
Eipa kai sitten kummempia, voikaa hyvin
Levinia ja Alli 10.9.
http://www.aijaa.com/v.php?i=1992026.jpg
Taas on ollut niin haipakkaa etten ole ehtinyt kirjoittaa. Aivan ihania kuvia taas olitte laittaneet!!
Häitä tosiaan on valmisteltu ja kesäkuussahan ne jo ovat. 6 viikkoa vielä, iiks! Heh 6 viikkoa, 5 kiloa, siinä on mun tavoite =). Tällä kiitämisella tosin saattaa mennä vielä enemmänkin..
Onnea kaikille 8 kuukautta täyttäneille! Jestas että nämä meidän vauvat ovat jo isoja! Lukasta näkee nyt omin silmin miten se kasvaa, tuntuu kasvavan suunnilleen sentin viikossa taas. Veikkaan että jätkä huitelee jo 75 senttiä.. Meillä on nyt ilo ylimmillään koko ajan. Ihan kaikelle pitää nauraa. Eli siis suurimman osan päivästä Luksu rätkättää jollekin lähes vedet silmissä. Se on niin ihana!!! Paitsi että mä kovasti arvostaisin ettei nuori herra vesittäisi lenkillä ollessa kaikkia mun torumisiani naurullaan. Siis jos joudun torumaan koiraa vetämisestä tai haukkumisesta. Pidä nyt siinä sitten pokkasi kun toinen kikattaa innoissaan. Koirakin lähinnä innostuu lisää.. Samoin tietysti kaikki muutkin kiellot on tosi hauskoja. Voi sitä ilmettä joka naamalle leviää kun kielletään repimästä lehtiä tai kiskomasta kissaa hännästä tai muuta.
Harmittaa kun jäi tänään se koiralle koti katsomatta, olisi ollut niin kiva nähdä Kewa " luonnossa" !
Typykälle paljon tsemppiä myyntistressin kanssa! Tuo on kamalaa, mä tiedän kokemuksesta. Mut onneksi ei tarvita kun se yksi ostaja jolla kolahtaa! Peukut pystyyn että se tulee ensi sunnuntaina!! Me mietittiin tässä juuri tarjouksen tekemistä yhdestä rivarista täältä ihan meidän läheltä, mutta päätettiin vielä vetää takapakkia. Vaikka Laajasalo olis täydellinen paikka meille niin se asunto ei ollut ihan just se. Oltais luultavasti mietitty että vähän kauempaa (siis vaikka Vantaalta) oltaisiin samalla rahalla saatu paljon parempi kuntoinen ja pienemmällä vastikkeella. Ja iso syy tietysti on se, että tämä nykyinen ei ole edes myynnissä vielä. Eli ensin tämä myyntikuntoon ja myyntiin ja sitten uutta etsimään.
Rakkausvauva, pidä tosiaan pintasi sen potkulauta asian suhteen. Jestas mitä dorkia, sekä poika että isä! Grr että tollaiset tyypit pistävät vihaksi!!
Laittautumisesta oli puhetta. Mä käyn kampaajalla about kolmen kuukauden välein. Tyvi vaalennus (tais muuten pysyvästi tummua tän blondin tukka raskaus aikana), pari raitaa ja leikkaus ja 40 euroa. Heh, mä käyn viereisen palvelutalon kampaajalla! Samasta " hoidosta" olen aikaisemmin maksanut 120-160 euroa. Tämä kampaaja on kyllä löytö kun en mitään ihmeellisiä leikkauksia kaipaa. Jos jotain erikoisempaa hakisin niin sit menisin varmaan muualle.
Mä otin rakennekynnet joskus tammikuussa, monen vuoden tauon jälkeen ja olen tosi tyytyväinen. Kädet on niin paljon kauniimmat kun on pidemmät kynnet. Ja helppo niiden kanssa on touhuta. Multaa kaivelisin ehkä silti hanskat kädessä etteivät ne ihan kauheiksi menisi. Meikkaan oikeastaan ihan joka päivä. Silloin äippälomalle jäädessä se oli mulle sellainen ns henkireikä ja muutenkin tykkään laittaa itseäni. Kivempi vilkaista peiliin kun on vähän väriä naamassa =).
Muutakin piti kommentoida mut sohvalta kuuluu kuorsaus eli mies on nukahtanut. Taitaa jäädä mun kontolle koiran iltapisutus siis. Pöh! Joten taidanpa lopetella ja palailla huomenna jos vaan ehdin! HP´lle piti kyllä viel kommentoida että teillä on sitten ollut aika vauhdikas päivä! Ei voi muuta kun nauraa!! Vaikka sua ei kyllä takuulla sillä hetkellä naurattanut. TOivottavasti jo nyt ja jos ei vielä niin takuulla hyvin pian! =)
Kivaa alkavaa viikonloppua kaikille!
Juhon mamma kyseli broilerirulliin reseptiä. Tää oli mun omasta päästä mutta näin tehtiin:
paketti niitä ohuita broilerin minuuttipihvejä
ruukku basilikaa
purkki fetakuutioita
paprikajauhetta
pippuria
purkki kolmen juuston kermaa
voita paistamiseen
mulla oli hunajamarinoituja pihvejä, pesin ihan hanan alla fileistä sen marinoinnin pois ja talouspaperille kuivumaan. pintaan paprijauhetta ja pippuria myllystä kierroksen verran. päälle kasa fetaa, n. 5palaa tais pysyä hyvin ja kolme neljä lehteä basilikaa sormin revittynä vähän pienemmäksi. Filee rullalle ja tikulla kiinni. Kun kaikki on tehty niin pannulle kunnon kasa voita ja väriä pintaan. siitä nostin uunivuokaan ja puolisen tuntia uunissa kunnes lisäsin ruokakerman. Samaan aikaan laitoin uuniperunoita uuniin, eivät olleet hirveän isoja. Uunin lämpö 175 ja yhteensä olivat siellä n. 1.5h, eli kunnes perunat olivat kypsiä.
Ja oli muuten hyvää.
minttupipsa
Juhon_mammalle jaksamisia! Ja Typykälle myös stressin keskelle.
Ja kaikille kipeille paranemisia! Toivottavasti Rakkausvauva tuo teidän potkulauta-episodi selviää. Tosi rasittavaa tuollainen!
Hei, tänään taitaa tulla tvstä se Kewan koiran ohjelma. Jos siis oikein muistan!
Kesä on ihan kohta!! Toivottavasti myös kroppa olis kohta myös kesävalmis.. ;-) Harrastan liikuntaa aikalailla mutta siitä huolimatta kroppa ottaa aikansa synnytyksen jälkeen. Mutta ei haittaa, kun on tuollaisen ihanat rakkauden hedelmät muistona!! 8)
Colis, onkos teidän häät jo kesäkuussa? Eli ihan pian jos niin on.
Haikarapolska, mää käyn myös useasti kampaajalla, 8-10 viikon välein. Ja haaveilen rakennekynsistä. Te joilla sellaset on tai on ollut, niin kertokaa onko niillä hankala tehdä asioita tai onko niiden " huollossa käyttäminen" aikaa vievää puuhaa?
No sellaista tähän aamuun.. Nyt ulkoilemaan. Tämän päivän siivoukset ja pyykit on jo hoidettu. Kyllä siinä vain onkin hommaa. Tuntuu että kun yhden paikan saa siistiksi, joutuu uudelleen aloittaan alusta. Huoh, no ehkä tämä kestää vain hetken. Ja joskus kyllä tylsistyttää se että aina on hommaa. Koskaan tämä ei tule valmiiksi.. Kuullostaa varmasti tutulta joka perheessä jossa useampi pieni lapsi..
Muuten missä on Vm?
Palataan!
Fiia ja nukkuva ihanuus 6kk ja 2viikkoa