Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♥ ~*~ ♥ KESÄNUPUT to-su ♥ ~*~ ♥

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko muisti enää huonompi olla...

Niin, piti laittaa vielä tuohon tarvikekeskusteluun liittyen, että kantoliina oli meillä myös kovasti tarvittu ja käytetty kapistus. Luulen, että nyt kun on tuo toinen lapsonen jo niin kantoliina olisi vielä enemmän tarpeen. Nyt ostinkin trikoisen, voi heti vastasyntynyttä kantaa. Itse tehty pellavainen rengasliina sitten, kun vauva on vähän jämäköitynyt.

DoDii, tulihan se sieltä..kun vähän potki..

Vierailija
42/52 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdettiin tänään sit kesärenkaat autoon (tai ukko vaihtoi ja mä olin työnjohtajana =) ). Sitten harjailin tuota meidän karvakamua kun sillä on aivan älytön karvanlähtö aika! Pölinä vain kävi kun harjasin.

Just käytiin saunassa ja paistettiin samalla makkarat kiukaalla ja olipas se hyvää kun tuoresalaatin kanssa söimme iltapalaksi. Siitä tulikin mieleen et pitäis tuo meidän kaasugrilli huoltaa jo grillauskuntoon jos vaikka vapulta avais grillikauden =)

Voinnissa ei ole mitään ihmeitä, välillä meinaa oksettaa aivan kuten alkuraskaudessa. Närästystä on joka ikinen päivä. Vauvan liikkeet ovat muuttuneet enempi sellaiseksi kyljen kääntelyksi ja " möyrinnäksi" . Enää ei ole tullut mitään älyttömän kovia potkusarjoja.

Tavaroista: Mä kans suosittelen maidonkeräjää ja rintakumia. Rintakumi oli alkuun todella tarpeellinen että poika sai imuotteen pinkeästä rinnasta (sairaalasta sain mukaan rintakumin) ja maidonkerääjä oli hyvä kun imetin toisesta niin toinen samalla vuoti reilusti joten sitten sain kaiken maidon talteen kun ei valunut hukkaan.

Jahas, eiköhän tässä jo tullut juttua lauantain edestä =)

Mukavaa illan jatkoa jokaiselle!

Kauris ja pulla rv32+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaan mennyt päivä.. ja mulla supistelevasti :o

Viime yö meni muuten ihan ok mutta sitten jossain vaiheessa aamuyöllä oon heränny vessaan. Sit kun pääs takas sänkyyn alkokin supisteleen ihan kamalasti, niitä ilkeitä menkkamaisia. Ja sit vihlo myös alapäätä ihan hirmusti. Ei kivaa..

No, oon sit nukahtanut jossain kohtaa ja sain nukuttua jopa kahdeksaan asti.

Päivällä kävin uimassa ja se tuntu vain hyvältä! Oli tosi ihanaa. 750m uin.

Sit kun pääsin kotia, alko supistelemaan taas ja oikeestaan supistellut on siitä lähtien, eli jo n.7h.. aika epäsäännöllisesti mutta kuitenkin. Ne tuntuu :(

Välillä ne tuntuu vaan alavatsalla, sit taas myös alaselässä. Tuntuu että selkä, vatsa ja lonkat on ihan tulessa.

Mä olen siis ollut vaan sisällä ja levännyt. Ihana ilma ulkona mutta ei voi mitään.

Lisäksi mua on oksettanut monta tuntia. Kävin ihan yökkimässäkin :(

Mies ja pojat on touhunneet pihalla kaikenlaista, makkaraa paistaneet ym.

Nyt just pojat meni nukkumaan, täälläkin jopa hiljaista :D

Vauva liikkuu kovasti, välillä tulee potkuja navan yläpuolelle, välillä kääntyy toisinpäin että tunkee peppua siitä ja sit tunnen kun päätään kääntelee ja myös sen tunnen kun sormillaan kaivelee mun nivusiin. Ja hikkaakin esiintyy parisen kertaa päivittäin.. :)

Vielä muistin että galluppiin ois voinut lisätä omalta osalta että mikä yllätti. Eli hormonimyrskyt ja tunnekuohut. Enpä ois uskonut miten voi mielialat pomppia sekunnista toiseen välillä.. Kamalaa raivoamista ja sitten taas rauhallista eloa kunnes kamala itkukohtaus jostakin. Joopajoo.. Ja myös se yllätti miten seksihalut on pikkuhiljaa hiipuneet ja hiipuneet vaan...

Mä olen kovasti täs kans pähkäillyt rintapumppuasiaa. Mulle kummipojan äiti sitä kauppasi yks päivä. En osannut vielä sanoa juuta enkä jaata. En kyllä muista yhtään minkämerkkinen hänellä olis ja että onko käsi- vai sähkökäyttöinen. Kiva lukea teidän kokemuksista!

Hyvää yötä... ja palataan taas.

a_j + pötkis 34+2

Vierailija
44/52 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on taas mieltymyksiä yhtä monta kuin on käyttäjiäkin :-D

Itse vihaan sinkkipastaa, kammottavaa tököttiä, bepanthen taas ehdoton lempparini meillä myös vaippaihottumaan. Synnärilläkin osa kätilöistä vannoi sinkkipastan nimeen ja osa taas bepanthenin. Että kokeilemallahan se selviää mikä kullekin paras.

Sittereistä: ekoilla vauvoilla oli aivan ehdottomat, meillä melkein asuttiin niissä. Kuopus taas vihasi koko kapistusta ja täysin turha vekotin oli. Toivottavasti tälle tulevalle vauvalle se kuitenkin kelpaisi.

Imetystyynyistä kuulisin mielelläni kommentteja! Ihan tavallisia tyynyjä viimeksi käytin, nyt vähän houkuttaisi hankkia imetystyyny mutta mietin että onko se niiiiiiin tarpeellinen kuitenkaan - vai pistäisikö rahat taas uuteen kantoliinaan sen sijaan ;-) Onko kellään kokemusta mikä tyynymerkki olisi parempi kuin joku toinen?

Aih ja voih, kiitti Pirkko kun muistutit imetyspaidoista! Mullahan on keskeneräisiä paitoja edellisen mukelon jäljiltä, jos nyt äkkiä surauttelisi ne loppuun kun ompelukset kutsuvat muutenkin...

Ja pitääkin huomenna laittaa simaa tulemaan, tarvikkeet ostinkin jo tänään, ja tippaleipiä ja munkkeja tosiaankin täytyy tehdä vähän ennakkoon ennen vappua ;-)

Meillä muuten grillataan ympäri vuoden - talvella tosin harvemmin, mutta esim jouluna ja uutena vuotena grillattu kala on ihan vakio. Niin mahtavaa kun kevät on vihdoin kunnolla alkanut, viikonloppuisin voi jo alkaa aamupalaakin kattamaan kuistille sään salliessa. Itsekin paljon pirteämpi näillä keleillä - tosin ei se näy missään kun kämppä hukkuu sotkuun ja kaaokseen ja kaikki hommat tekemättä...

Jospa vaikka huomenna edes YRITTÄISI. Edes. Mukamas. Vaikka tuon eteisen maton pesisi kuraisista tassunjäljistä jos ei muuta. Tuo meidän kuus-vee-pimu haluaa innokkaasti auttaa laittamaan vauvalle paikkoja valmiiksi joten kai sitä voisi huomenna aloittaa senkin projetkin. Potkikaahan nyt virtuaalisesti vähän virtaa tälle persiille että tosiaan huomenna vähän aktivoituisi ;-)

Viikonloppuja

Nappula ja U-U 34+4

Vierailija
45/52 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sima porisee ämpärissä odottaen pullotusta huomenna. Pitää käydä ostamassa rusinoita vielä lähikaupasta, ennen kuin pääsen pullotushommiin..

Mansikkapirkon munkkien paisto-operaatio kuulosti aivan ylitsepääsemättömän herkulliselta :)

Imetystyynystä piti kirjoittaa, ettei minulla ollut kahden ensimmäisen kanssa muuta kuin sohvatyynyviritelmiä, jotka ovat kyllä aivan kypsyttäviä :( Tälle kolmannelle ostin Mollavauvan imetystyynyn ja olen tykännyt aivan älyttömästi. Taas yksi tavara, jota ilman en tule toimeen :)

Imetystyynyä hankkiessa kannattaa kiinnittää huomiota siihen, saako sen kiinni. Mollavauvassa on se hyvä puoli, että tyynyn saa kätevästi kiinnitettyä vyötärölle, eli se pysyy koko imetyksen ajan paikoillaan, eikä sitä todellakaan tarvitse kannatella käsin ja kärsiä tiukoista niskalihaksista :) Sen verran tiuhaan tahtiin olen tyynyä käyttänyt, että siihen piti ostaa jo lisätäytettä ja uudet päälliset uutta vauvaa varten. Vanha päällinen perstaantui käytössä aivan puhki.

Imetyksen loputtua tyynylle on ollut kovasti käyttöä, sen päällä voi löhöillä ja olenkin sillä tukenut vatsaani yöllä kyljelläni nukkuessani, ei pääse vahingossa luiskahtamaan mahalleen nukkumaan (uskokaa tai älkää, mutta nukkuisin vieläkin vatsallani muuten) ja siinä voi sitten maata röhnottää aivan rennosti. Joskus pidän toista jalkaani tyynyn päällä, samasta syystä, antaa mahdollisuuden nukkua rennosti kyljellään. Nuorimmainen juopottelee tyynyllä lekotellen vielä iltavellitkin, eli tyynyllä on ollut todella paljon käyttöä.

Jestas tätä minun lantiotani. En tiedä montako viikkoa vielä sen kanssa pärjään tulematta liikuntakyvyttömäksi...eipä ole moista vaivaa aiemmissa raskauksissa ollut :((((

Sinkkipastasta piti vielä minun kirjoittaa lisää, että sen kanssa pitää olla varovainen...ihan läpikuultava kerros vain pyllyn iholle ja sillä pärjää. Meillä ei ole milloinkaan ollut vaippa-alueen ongelmia kun olen sitä käyttänyt, mutta kuten Nappula totesi, kukin tykkää ja taaplaa tyylillään. Bepanthen on hyvä voide myös hoitamaan kipeitä rinnanpäitä.

Äh, nyt alkoi kaiken lisäksi vielä närästääkin. Ei mikään ihme kun olen taas kykkinyt koko päivän pylly pystyssä täällä siivoten. Siivosimme miehen kanssa keittiön läpikotaisin. Sentään jotakin saimme aikaiseksi. Pitää ottaa särkylääke yöksi, kun en meinaa päästä sohvalta liikkeelle ilman, että lantio napsuu kipeästi.

Saunassakin kävin, mutta ei se ainakaan kipuihin tuonut mitään helpotusta.

Kanelisokeri 34+1

Vierailija
46/52 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloin viritellä äidiltä lainassa olevaa saumuria sihen kuntoon että olisin ommellut sen saatanan imetyspaidan kasaan. No eihän siitä helvetin kommunistien keksinnöstä saa nyt ulos edes perussaumaa.

meinas itku päästä. kaikki tein niinku ohjekirjassa sanottiin ja silti se vittuilee. Aattelin jo että on kaksi vaihtoehtoa, joko tilaan manaajan sille tai heitän parvekkeelta asfalttiin. Mies onneksi tuli rauhoittelemaan ja sanoi että huomenn öljyää koneen ja katsotaan uudelleen kun oon rauhottunut.

Mulla kyllä saa paineet nousemaan kun näenkin sen *!#%%&#" koneen.

ei kai mullakin oo raskaushormonit pinnassa?

äitille en soita kun kuitenkin alkaa naukua että " sinä teet nyt jotain väärin" . No douh, ei kai?

- PirkkoPerkele

Vierailija
47/52 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Lantiokipu on POISSA! Jeee! Kaivoin illalla edellisessä raskaudessani ostamani Anita Baby Beltin vaatelaatikon pohjalta (hyvä kun tuli tässä vaiheessa mieleen, että omistan sellaisenkin) ja pidin sitä eilisillan. Laitoin sen heti herättyäni tänä aamuna. Jestas, ei mitään tuntoa lantiossa. Olo on kaikin puolin normaali.

Ilmeisesti vyö tukee jotenkin noita Si-niveliä :)))))) Edellisessä raskaudessa koin tuonkin ostoksen maailman turhimmaksi, mutta ilmeisesti selkäkipuni ei ollut tuolloin sellaista laatua, että vyö olisi siihen auttanut. Ai vitsit, että jalka jopa nousee nyt, eikä istuminenkaan tunnu tappavalta. Suosittelen!

Yöllä olikin taas niin älyttömän kuuma, että piti ottaa paitakin pois. Mies onneksi puoli-unissaan tajusi sen verran, että avasi vähäksi aikaa tuuletusikkunaa. Aina saunan jälkeen tuntuu kuin makkarista loppuisi yöllä happi.

Kuopuskin oli vaihteeksi levoton. Huomasin eilen, että hänelle on tulossa poskihampaita. Onneksi sentään tuo kurkunpään tulehdus alkaa olla ohi. Enää muistona on vain käheä ääni.

Kohta pitää alkaa pullottamaan simaa ja siivotakin pitäisi. Nyt on kuulkaas pesänrakennusvietti kovimmillaan, äkkäsin nimittäin, että vauvahan voi hitsi vieköön syntyä kolmen-neljän viikon päästä jo...ainakin teoriassa - käytännössähän minun tuurillani menee sinne juhannukseen ;)

Minulla repi alavatsaa aamuyöllä, enkä kunnolla kyennyt vaihtamaan asentoakaan. Tuo repiminen tuntuu vieläkin alhaalla oikealla. Taitaa vauva olla taas jossakin kapeassa kohdassa kun niin kipristelee.

Potkutkaan eivät ole olleet niin aktiivisia kuin mihin olen viime viikkoina tottunut. Otin jo neuvolan liikelaskentapaprutkin esiin ja meinasin alkaa merkkailemaan niihin liikkeitä. On se vaan hyvä, että pääsee siellä neuvolassa kuuntelemaan suht. usein edes noita sydänääniä. Hulluksihan tässä tulisi muuten.

Mansikkapirkolle tsemppiä imetyspaidan ompeluun...itselläni menee hermot jo pelkän ompelukoneen näkemisestä...ompelu ei ole minun juttuni ollenkaan. Jos ommeltavaa on, meillä joutuu mies sen tekemään ja täytyy myöntää, että hänellä on siihen lahjoja, jos vertaa siihen, miten paljon enemmän olen kouluaikoinani ollut ompelukoneen kanssa tekemisissä, enkä osaa sittenkään ja tuo sen kuin huristelee koneella menemään suit sait...ja hyvää jälkeä tulee :p

Nyt lopettelen, jotta saan jotakin tehtyäkin :)

Jaksetaan vielä muutama viikko! Ensi viikolla, huhtikuun vaihtuessa toukokuuksi, voimme jo sanoa, että ensi kuussa on meidän kesäkuisten vuoro! Ei tarvitse enää isoa vatsaakaan selitellä kenellekään kun on oikeasti VIIMEISILLÄÄN...ja jotkut meistä saavat käärönsäkin varmasti jo toukokuun lopulla :)

Kanelisokeri 34+2

Vierailija
48/52 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Kiva reissu oli ja aivan mahtavaa oli käydä kampaajalla. Nyt taas kelpaa kaupungilla näyttäytyä =).

Rintapumpusta: Turha kapistus minun mielestä. Alussa joo rinnat pakkas maitoa ja ostinpas sitten sähkökäyttöisen pumpun, Ainu-merkkisen. Se oli miusta ihan liian hidas. Käytin pumppua 3 kertaa ja möin sen sitten 50 eurolla pois (maksoi 80e). Eli 10e per pumppauskerta tuli sitten hintaa. Tajusin, että saan kaikista nopeimmin lypsettyä käsin. Mulla meni noin 5 minuuttia kun lypsin tuttipullollisen maitoa (mulla sitä maitoa tuli ovista ja ikkuinoista). Lisäksi kun oma tavoitteeni ei ole säilöä sitä pakkaseen mitään hillittömiä määriä, niin parempi on olla pumppailematta. Mitä enemmän lypsää, sitä enemmän maitoa tulee. Itse lypsin vaan joskus käsin ne pahimmat paineet, jotta vauva sai otteen. Siitä se maidontulo sitten tasaantui.

Jos imetys takkuaa tai haluaa luovuttaa maitoa, niin sitten pumppu on hyvä. Tai jos käsin lypsy ei onnistu. Mulla se tuntui tosiaan paljon helpommalta kuin pumpulla lypsäminen.

En vielä lukenutkaan muita kuulumisia, niitä oli niin paljon. Pitää huomenna lukaista, tai iltaisella. Ihanaa kun alkaa kesä!

Tytteli-83 rv 34+6

Vierailija
49/52 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetystyynystä: Itse koin sen erittäin hyväksi. Mulla oli sellainen hevosenkenkämalli, joka pysyi hyvin itsestään paikoillaan. Se oli alussa ihan tosi tarpeellinen. Sai kädet vapaaksi ja hartiat rennoiksi pitkissä imetyssessioissa. Siinä sai laitettua vauvan näppärästi vaikka mihin asentoon syömään. Siinä vaiheessa kun maidontulo tasaantui ja imetykset nopeutuivat, niin tyyny jäi turhaksi. En viitsinyt sitä 5 minuutin takia asetelle. Mut tosiaan ekoina viikkoina istuin aamuisin helpostikin pari tuntia kerrallaan sohvalla ja imetin. Usein vauvat on iltasyöppöjä, meidän neiti oli aamusyöppö.

Sitteri on meilläkin ollut ihan ehdoton. Vauva on niin helppo laittaa siihen. Siinä voi myös syöttää ekat soseet. Kun minä menin suihkuun, niin esikoinen istui siinä kylpyhuoneessa sitterissä.

Hankintoja ei mun mielestä kannata tehdä ihan kauheasti etukäteen, vauvat ja tarpeet ovat erilaisia. Ja hätiköityjä päätöksiä ei kannata tehdä. Miusta tuntui, että tarvitsen vaikka mitä vauvatavaraa ja lopulta moni tavara jäi käyttämättä. Esikoisen ajoilta on pestäviä liivinsuojia ym. tallella, joten me ei kauheasti tarvita mitään. Bepanthenit, perusvoiteet ja kylpyöljyt kuuluu ihan meidän perusvarustukseen, joten niitäkään ei tarvitse erikseen hankkia. Pitää vaan ostaa vauvalle hiusharja. No joo, ne maidonkerääjät oli kyllä mulla ehdottomia silloin ekoina viikkoina. Jossain vaiheessa kuitenkin riitti se, että painoin toista nänniä kädellä sisäänpäin samalla kun imetin toisesta, se riitti pysäyttämään maidon herumisen.

Sairaalakassia pitäis vissiin rueta pikkuhiljaa pakkaamaan. Tohinassa ei välttämättä muista ottaa mukaan kaikkea tarpeellista. Huomenna tulee kuitenkin 35 viikkoa täyteen, joten vauva saattaa syntyä jo vaikka kahden viikon päästä, kuka tietää.

Tytteli-83

Vierailija
50/52 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Oon tässä yksin kotosalla..

Mies vei pojat reilu tunti sitten ja nyt se lähti ite prätkällä ajeleen. Hitsi, polttelis muakin..mutta ei auta. Kun ei oo mahdollista nyt niin ei oo :D Jospa loppukesästä pääsis kyytiin ees pari kertaa.

Viime yö meni ihan hyvin. Olin illalla nukahtanut sohvalle ja mies sit herätteli siitä 23 aikaan. Nukuin sit sikeesti heräämättä kertaakaan 8 asti!

Aamupäivällä lähettiin käymään mökillä. Mun vanhempien mökki on tosi lähellä, vartin ajomatkan päässä. Tosi kivaa :)

Ei me keritty kauaa olla..tunti vaan. Mies ja sen vanhin alotti raappaamaan vanhat maalit pois sieltä kuistilta. Minä sit vahdin kahta nuorimmaista. Ranta siellä on ihan sula jo mutta sitten ohutta jäätä parin metrin päästä rannasta. Nuo nuorimmat heiteli kiviä sinne jäälle. Koko ajan toitotettiin että sit ei saa mennä ihan rantaan ettei jalat kastu ym ym. No, enkö kääntynyt ehkä 20 sekunniks poispäin kun puhelin soi niin nuorin 4,5v meni sillä välin nilkkoja myöten seisomaan sinne rantaveteen. Voi hemmetti!!! Ihan tahallaan sen teki. Ja sit kamala huuto ja itku että hän kastui. Ei kai!!! Eipä sit voinu muuta kun lähteä kotia kun ei ollut mitään vaihtovaatetta tai kenkää mukana.

Loppupäivä oltu sit kotosalla vaan.

Mua ei oo supistellut, ihme kyllä.. mutta alaselkä meinaa olla aika kenkku :(

Huomenna olis viimeinen työpäivä! Jihuu!! Iloiset tunnelmat sen osalta!!

Kiva lueskella teidän kommentteja eri tarvikkeista ym.

Hyvä KAnelisokeri että sait apua vyöstä!

Minä olen myös miettinyt että alan kans pikkuhiljaa miettimään jo sairaalakassin pakkaamista. Tai mies mua välillä patistaa siihen kun on ollut välillä niin paljonkin noita supistuksia. Saattaahan tää mennä yli 2 viikkoa että humahtaa mutta onpahan ajoissa pakattu valmiiks ;) Ainakin osan vois pakata. Osaa kamoista tarttee päivittäin.

Mukavaa su illan jatkoa,

a_j + pötkis 34+3

Vierailija
51/52 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas tullut paljon viestejä :) Onneksi kolmen työpäivän jälkeen jään mammalomalle, sitten on varmaan paremmin aikaa seurata keskusteluja.

Rintapumppujen sun muiden hankintaa minäkin olen pohtinut, mutta olen nyt tullut siihen tulokseen, näidenkin keskusteluiden perusteella, että taidan jättää ne nyt ostamatta ja lähetän vaikka miehen sitten shoppailemaan, mikäli sellaisia tarvitsen.

Käytiin katsomassa turvakaukaloita ja vaunuja, nyt on sitten kaukalo sovitettu autoon ja valittu. Vaunuissa oli kyllä hurjasti vaihtoehtoja, pää on ihan pyörällä. No, tärkeimmät ominaisuudet tuli kartoitettua, nyt täytyy vaan käydä hiplaamassa valittuja malleja ja sitten tinkiä hyvät hinnat.

Vauvanhuoneeseen on nyt saatu verhot ja huonekalutkin on paikoillaan. Kohta voisi alkaa järjestelemään vaatteita ja tavaroita paikoilleen. Sairaalakassiakin täytyisi alkaa miettiä, eihän sitä tiedä, milloin tulee lähtö.

Joku kyseli hemoglobiinista: minun terkkani sanoi, että sitten, kun hemppa on 110, täytyy viimeistään ottaa rautaa. Itse syön rautaa, vaikka viimeksi taso oli 122.

Meilläkin aviovelvollistettiin tänään ja joopa, onhan se vähän kökköä. Meikäläinen ei saa ajatuksiaan juurikaan pois mahasta, eikä mieskään taida ihan heittäytyä. No, eipä sitä enää kauaa olla möhköfanttina.

Leivottua on tullut täälläkin, eilen tein hirveän kasan muffinsseja, nam :P Tänään piti hakea kaupasta lisää herkkuja. Paino on nyt noussut vajaa 9 kg, joten en ole jaksanut niin kauheasti niitä herkkuja rajoittaa. Persii ei ole niin kauheasti levinnyt, joten täytyy nyt ottaa kaikki irti siitä, että voi syödä herkkuja ja esitellä isoa mahaa :D

Gallupiin en voi vastata kuin ensimmäisen kohdan osalta, mutta on tosi mielenkiintoista lukea muiden kokemuksia. Ainakin se on käynyt selväksi, että imetys voi olla tosi hankalaa. Mutta itselleni raskaus on ollut tosi yllättävä olotila sikäli, että uskoin jollain tasolla siihen " nainen hehkeimmillään" -juttuun, tyhmä minä. Hehkeys on ollut todella kaukana, oman kropan hallinnan menettäminen, elämän rajoittuneisuus, masennuskohtaukset, ärtyneisyys, kaikki nämä ovat olleet aika raskaita kokemuksia. Ja kun ei ole koskaan tätä ennen tehnyt, ei ole kokenut sitäkään vielä, miltä se loppupalkinto tuntuu.

Poltsi, 33+0

Vierailija
52/52 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkusen tuli lomailtua (netistä nyt ainaki) :)

täällä oli tullu hirveesti uutta ja muuta, galluppia ym..

mäkään en kyllä voi vastata ku ekaan kysymykseen.

eniten voi sanoo et yllätti se, ettei kaikki oo menny ihan niinkään helposti. en tiiä kuvittelinko sit helpommaks vai en oikeen mitään..

pahoinvointia oli kyllä tosi vähän alussa, yhteensä joku kaks viikkoa oksentelua.

mutta muuten on vähän kaikki paikat reistaillu. yks virtsatientulehdus joka ei sitte parantunukkaan vaan meni aika ankarasti munuaisiin jotenka olin sitte kaks viikkoa tiputuksessa vuodeosastolla. se oli aika ankee kokemus ku muutenki rupes hormonit hyrrää vähä vähemmän positiivisesti..

ja toi painonnousukaan ei nii oo sitä mukavinta.. noin 17 kiloo tullu jo, onneks sitä oli varaa tulla ja aika paljon on ollu nesteitä, turvotusta naamassa, käsissä ja jaloissa. lääkäri ainaki lupaili et lähtee hyvin yleensä imetyksen aikana.

ei oo mullakaan mitään yletöntä odotuksen hehkua tullu mut vielä sänkypuuhat maistuu molemmille, mies tykkää mahasta. vähän on vaan asennot uusiutunu. ;O

semmosta täällä näin ensimmäistä ootellessa, saa nähä miten eteenpäin et millo se lähtö tuleekaan. vähän on jo peloteltu et vois tulla aikasemminki ku oli nii paha munuaistulehdus ja sit on ollu tota turvotusta ja korkeeta verenpainetta. en tiiä sitte, rauhallisesti otetaan..

että mäki kyllä voisin jo varuiksi sitä sairaalakassia pakata. :)

käytiin tossa viime viikolla ekan kerran tälle kesälle moottoripyöräilemässä.. on se kyl aina uudellee ja uudellee juhlaa ottaa se talviteloilta ja lähtee liikenteesee. :))

oma äiti sano ettei halua olla liikaa neuvomassa ja paapomassa, ite me tiedetään miehen kanssa mikä tuntuu hyvälle ja mitä jaksaa tehä.. anoppi taas sai hirveen raivarin ku kuuli että mä olin lähteny pyörän kyytiin. olen kuulemma hyvin edesvastuuton enkä aattele ku itteäni vaikka voisin tapattaa toisenki ihmisen -vauvan- toilailuillani.

ei ymmärtäny yhtään ku sanoin että yhtä hyvin voisin esim kaatua portaissa ym nii että jotain kävis. tai täysin musta riippumatta joutua auto-onnettomuuteen.. itkuhan siitä tuli ja masennusta. pitääkö siis kaikki mistä nauttii eniten lopettaa vaikka tuntuis kuinka normaalilta itestä. enkö saa kesälläkää sitte lähteä veneilemään? huokaus.

emminä tiiä enää yhtään. teenkö teistä ihan väärin??

muuten menee aika samaa rataa.. kaikki hankittu ja enää vaan vauvaa odotellaan..

jänskättää ku ens viikolla on eka synnytysvalmennus..

eipä kait tässä muuta, mukavaa alkavaa viikkoa kaikille.. :)

alf 34+2