G: Tekisitkö sterilisaation?
Tilanne tämä: Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 14v, siitä 4v naimisissa. Meillä on 2 tyttöä ja 2 poikaa, syntyneet v. 1998, 2001, 2005 ja 2008.
Mies on 101% varma, ettei halua enää lapsia, neljäskin oli yllätys (kierukkaraskaus, joka oli kaksosraskaus, mutta toinen vauva menehtyi rv 20)
Itse olen varma, että haluaisin vielä yhden lapsen, olin kuitenkin 3kk kerennyt ajatella itseäni viiden lapsen äitinä ja muutenkin tuntuu, että haluan oikeasti vielä kerran kokea raskauden, synnytyksen, vauvan..
Hormonaalinen ehkäisy ei sovi.
Mies painostaa minua sterilisaatioon ja itse en halua. Mies ei suostu itse kys. toimenpiteeseen koska pelkää sitä.
Kommentit (8)
laita mies toimenpiteeseen jos kerran vaatii sitä. itse en hallunut sterilisaatiota edes miehelle, vaikka viides lapsi ( toivottu) oli syntynyt. Vetkutin ja vetkutin päätöstä kun en oikein muka ollut varma ( siis mies olisi mennyt ), kun totaalinen ylläri sitten ilmoitti tulostaan. Kun vauva oli syntynyt, tiesin että olen valmis sterilisaatioon. Ja nyt en ole katunut.
Odota, että olet varma siitä että haluat sitä.
siihen ei pidä ruveta. Mies menköön, tai ottakoon sen riskin että lapsia tulee lisää.
miehille tehtävä sterilisaatio eli vasektomia on paikallispuudutuksessa tehtävä maksimissaan tunnin kestävä pieni toimenpide, kun taas naisella paaaljoon isompi operaatio ! mielestäni jo tämä puoltaa sitä, että miehen siihen kannattaa mennä ennemmin ! ja mikä raukka onkaan jos niitä paria pikku haavaa pelkää ... kun sinä kuitenkin olet jo hänelle noinkin monta lasta synnyttänyt ...
vaivattomampi ja helpompi toimenpide! Jos mies ei ehdottomasti halua enää yhtään lasta niin hän ei voi olla varma asiasta ennen kuin itse hankkii itselleen vasektomian.
Ei teidän lapsia kannata enempää hankkia, mutta naiselle steri on niin iso operaatio että mies hoitakoon homman.
Ketään ei voi siihen painostaa, siitä syntyy vain katkeruutta. Samaten se, joka ei lapsia halua, ehkäisee.
Vierailija:
Se, joka ei lapsia halua, tekee sterilisaation.
Ketään ei voi siihen painostaa, siitä syntyy vain katkeruutta. Samaten se, joka ei lapsia halua, ehkäisee.
Joko mieheltä putket poikki tai sitten sadetakki päälle. Ja turha inistä, että pelkää operaatiota. Naiselle vastaava on isompi, ja ainahan voi käyttää kumia, jos haluaa pitää putkensa.
pelkää pientä paikallispuudutusoperaatiota.