Muuttaako vai ei?
Ja mistä intoa muuttamiseen? Tähän kolmioon muutettiin pari vuotta sitten, koska oli pakko muuttaa. Nyt olisi tiedossa neljän huoneen asunto (lapsia jo 3) ihan läheltä, uusi ja tietysti vähän kalliimpi. Olen nyt kotona ja ehkä menisi jo kipurajoille vuokra, mutta sitä tilaa kaivataan lisää. Tulisi siis 14 neliötä lisää, yksi huone enemmän. Huonona pidän leikkipaikkaa talojen välissä katolla, vaikka metsäinen kallio olisi kyllä vieressä myös. Kivempi on nykyinen asuminen maan tasalla. Uudessa olisi eka asuinkerros, jos sen asunnon saisimme kerroksen maantason yläpuolella ja alakerroksessa jotain varastoja ym. Sen vaan tietää, että vastaavaa tilaisuutta ei tule helposti ja yleensä neliöt täällä vielä kalliimpia. Mulla on kesämökki ja sen takia ei ole tullut edes haettua niitä halvempia asuntoja, kun pitäisi teettää kallis asuntoarvio, minkä tuloksena ei ehkä edes saisi asuntoa. Kovasti rasittaa ajatus itse muutosta. tuntuu ettei tänne vanhaan mahdu edes muuttolaatikot. Ahdistaa se, kun tiedän, kuinka kamalaa on muuttaa, kun lapset vaativat koko ajan myös kaiken huolenpidon. Tietysti kesällä miehen lomasta osan voi järjestää muuttoon sopivasti. Ovatko muuttomiehet olleet kalliita teille, jotka olette tilanneet muuttoon sekä auton että miehet? Yleensä tutut hoitaneet, mutta viime muutto pari vuotta sitten tuntui heillekin niin raskaalta, ettei samoja viitsi vaivata ja miehellä juuri muutossa selkä rasittui niin, että vieläkin helposti saattaa kipeytyä. Siksikin kait pitäisi tilata muuttomiehet. Omaa emme juuri nyt halua ostaa, se on selvää ainakin muutamiksi vuosiksi eteenpäin. Mistähän saisi intoa muuttoon vai jäisikö tähän vaan ja hankkisi kerrossängyn lapsille? Sen kun tietäisin.
Ihmiset vaatii nykyään isompia tiloja, vaikka ennen vanhaan on kaikki nukuttu samassa huoneessa siskonpedeillä. Voi johtua tietty siitä, ettei ulkona ole enää niin paljon tilaa, kun asutaan täyteen sullotuissa kaupungeissa.
Entä, jos tekisitte vähän muutoksia asuntoon juuri noilla parvisänkyratkaisuilla ja muilla vastaavilla tilaratkaisuilla sekä siivoisitte turhat tavarat pois? Mun mielestä riittää, jos on lapsille yhteinen makkari ja sen lisäksi iso olohuone/ turhista tavaroista karsittu olkkari, jossa mahtuu leikkimään.
Jos päädytte muuttoon, niin eikö ystävät tai sukulaiset tulis ruoka+juoma-palkalla auttelemaan? Muutossa on myös hyviä puolia: saa sisustaa uudestaan, saa siivottua kaapit ja turhat rojut kirpparille/ kierrätykseen ja vaihtelu virkistää! =)