Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Onko miehesi auton ajossa moitteita?

Vierailija
23.04.2008 |

Sehän on selvää, että omassa ajotaidossa ei ole moitteita... :) :) :) Mutta, kysynkin, että onko miehenne ajotaidossa tai muissa autoiluun liittyvissä asioissa parantamisen varaa?

Itse voin heti sanoa ainakin muutaman asian:

- Turvaväli, jota ei ole. Valittaa kyllä, kun joku muu ajaa " perseessä" , mutta ajaa itse aina älyttömän lähellä edellä ajavaa autoa.

- Ei laita alle 135 senttiselle lapsellemme istuinkoroketta.

- Ei siirrä etupenkkiä tuolle alle 135 senttiselle lapselle niin, että turvavyö menisi olkapään päältä, vaan etupenkki on usein niin takana, että turvavyö on " ilmassa" rintakehän päältä.

- Ajaa aina tilaisuuden tullen ylinopeutta.

- Kakkoskuskina ollessaan antaa koko ajan ohjeita, tyyliin: " Varo noita rotvalleja" , " Millä vaihteella oikein ajat" . En ole koskaan ajanut rotvallin reunaan, vaihteita vaihdan taloudellisesti, toisin kuin mies kiihdyttää satasen vauhtiin kolmosvaihteella. Ajaa aina mieluummin itse autoa, koska silloin " päästään reippaammin" , eli minä noudatan suurin piirtein nopeusrajoituksia, ja ajan jopa 5-10km/h niiden yli, mutta se ei miehelle riitä...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ajaa ylinopeutta (välillä tosi reippaastikin)

- ajaa epätaloudellisesti, eli just tuota että kiihdytetään sataselle kolmosvaihteella (perustelee asiaa sillä että pitää kuulemma polttaa karstat pois)

- meinaa ajaa päin tolppaa

- ajaa punaisia päin (ei edes vanhoja vihreitä, vaan oikeesti punaisia päin)

- aloittaa taskuparkeerauksen aina väärin, eli ei peruuta paikkaan vaan yrittää aina ensin väkisin mennä suoraan paikkaan

Vierailija
2/9 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole moitittavaa. Ajaa kerrassaan hyvin. Hivenen meillä molemmilla on hillitsemistä, ettei olla pelkääjän paikalla kakkoskuskeja, mutta aika hyvin ollaan siinä onnistuttu (reittivalinnoista tulisi helpoiten sanomista, ei niinkään ajosta).

Itse ajan mielestäni ihan hyvin, taskuparkkeeraamisessa mies on hyvä ja minä huono, mutta ajan tarvittaessa kuitenkin taskuun (ja varsinkin pienemmällä autolla). Ja miehellä on kun kortissa niitä kirjaimia vaikka muille jakaa, niin pystyy ajamaan sitten vaikka minkälaisia vempeleitä. Sen verran mulla on itsesuojeluvaistoa, että en lähtisi esim. peräkärryn kanssa mielellään peruuttelemaan, jos taloudesta löytyy tuommoinen kirjainhirmu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on ihan ok kuski.

Mutta sitten on kiivasluontoinen ja jos joku toinen törttöilee, niin on heti huudattamassa torvea ja palauttamassa järjestykseen ja huutamassa, soittamassa poliisia paikalle, näyttämässä keskaria, jopa kiilaamassa... Oi kun hävettää, kun mies leikkii poliisia.

Joskus nuorempana " teininä" ajeli aina motareilla ja ohitusteillä ylinopeutta, mutta enää ei samalla lailla, eikä enää edes ohittele turhaan. Sievoiset sakot kerran ja hänen bruttotuloillaan se kirpaisi sen verran, että ei ole vara eikä halu ottaa toisia samanlaisia ikinä ihan vaan hetken huvin vuoksi. Eli vanhemmiten ajotyyli parantunut.

Vierailija
4/9 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siinä mielessä olisi opittavaa. Kyllä se mieskin sitten jollein kauniille naiskuskeille antaa tilaa...

Vierailija
5/9 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei aja ollenkaan, ei edes haluaisi. Välillä kyllä yrittää ajaa sanallisesti repsikan penkiltä.

Vierailija
6/9 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muutama asia minua kyllä ärsyttää. Eli:

-ajaa liian kirjaimellista nopeutta, eli 30km/h tai 40km/h alueella jurnuttaa juuri sitä vauhtia mieluiten vähän allekin, vaikka perässä roikkuisi jo pari autoa ja minua melkein nolottaa...

Mutta siis, eihän hän riko liikennesääntöjä, joten sinänsä turha valittaa, itse taas usein tulee ajettua vähän kovempaa, eli minähän se rikon sääntöjä

-jarruttaa viimetingassa, esim. risteysalueelle tullessa vauhtia on reippaasti ja sitten " skriik jarrut pohjaan" . Hallitsee siis tilanteen, on vaan vähän erilainen jarrutustyyli, kun mulla. Minä jo siinä vieressä jarruttelen leikkipoljinta

-tekee typeriä käsijarrukäännöksiä talvella jossain parkkipaikoilla ja taas mua nolottaa, kun meidän auto liukuu, kun mikäkin teini-toyota

Vierailija
7/9 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitava autonkäsittelijä, tuntee liikennesäännöt, ei ikinä hermostu ratissa ja ottaa muut hyvin huomioon. Pitää reilut turvavälit. Ei koe tarvetta " miehistellä" auton ratissa. Paljon minua parempi kuski.

Vierailija
8/9 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos joku oikein ärsyttää ajotavallaan liikenteessä, hän saattaa kimpaanua antamaan samalla mitalla takaisin. Taskuunperuutusta hän ei osaa, eli jos joutuu pysäköimään tien sivuun, tilaa pitää olla paljon. Turvaväliä saisi kyllä pitää enemmänkin.

Vierailija
9/9 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei järin fiksua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi