Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ällö vessakysymys

23.04.2008 |

Sori, ällö juttu, mutta pakko kysyä. Onko kenelläkään esiintynyt verta ulosteessa? Itse olen huomannut, että pari kertaa pönttö on ollut täynnä kirkasta verta, kun olen käynyt vessassa. Mitäköhän se voisi olla ja pitääkö huolestua? Kuulostaa tosi hurjalta :-/

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi kyllä kuulosta ihan normaalilta. Kysy neuvolasta! Kunhan ei ole tapahtunut punajuuren syönnin jälkeisenä päivänä :)

Vierailija
2/4 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut, tosin ei raskausaikana. Lääkärit ottivat asian ihan tosissaan ja jouduin suolentähystykseenkin. Koskaan ei selvinnyt mistä moinen johtui, mutta muistan, että kyllä lääkärit silloin huolissaan olivat. Kyselivät kyllä mahdollisista peräpukamista joita ei minmulla kyllä ollut. Eli veri saattaisi olla jostain tuollaisestakin peräisin.

Soita kuitenkin terveydenhoitajalle tai varaa aika lääkäriin, niin eiköhän asia selviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voi tosiaan olla pukamiakin. KYllä sen selvästi huomaa, että veri on ihan reitin loppupäästä peräisin

Vierailija
4/4 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee yleensä ihan peräsuolen loppupäästä ja johtuu peräpukamista. Pukamat eivät välttämättä aina ole näkyviä, vaan voivat olla myös piilossa peräsuolen sisällä. Usein puhutaan vain niistä kipeistä silminnähtävistä pukamista, jotka vuotavat verta.

Peräsuolessa, ihan suuaukon tuntumassa voi olla myös ummetuksen johdosta haavauma, ns fissuura, joka vuotaa kirkasta verta. Tämäkään ei ole vaarallinen, mutta toki inhottava vaiva, eikä parane ennen kuin ummetus saadaan hoidettua pois.

Ns. vaarallinen veri ulosteessa on yleensä vanhaa, tummaa verta, ja joka värjää ulosteen mustaksi ja ulosteessa on myös vanhan veren haju. Tuo veri on yleensä peräisin ylempää suolistosta ja vaatii tähystyksen + tarkemman tutkiskelun.

Kanelisokeri