Äidit 40 ja yli Etelä-Suomessa
Ekaa kertaa tällä palstalla ;) eli minäkin olen äippä jo 40v
Tosiaan mulla on tuollainen ihana iltatähti syntynyt heinäkuussa -04 ja vanhin
poika täytti jo 18v :) ja kaks muuta poikaa on sitten siitä väliltä.Ja tietenkin on jo
vauvakuume.Tuossa Tammikuussa oli keskenmeno ;( mutta pakko mennä eteenpäin.Saahan sitä kuulla aina välillä juttua että mitä nyt tuossa iässä jne!
Vaikka talossa poikia niin olen silti saanut sitä omaa aikaa,heh len hurahtanut tuohon spinning pyöräilyyn.Käykö teistä kukaan täällä itä-hki päin ?
t.äiti ja pojan viikari
Kommentit (10)
Joo mullakin tulieka jotain sählinkiä kirjautumisen kanssa. Kirjauduin ulos ja uudestaan sisään. Sit onnistui. Lauantai-aamua vietellään.Mies on ollut 2 viikkoa työreissuissa. Välillä käy vaihtamassa vaatteita laukkuun ja taas mennään. Sattui tähän kohtaan monta reissua peräkkäin. No mä olen tottunut siihen. Keskimmäinen tytär meni serkulle yökylään eilen ja minä ja vanhin tyttäreni vietimme elokuvaillan vanhan kunnon Poltergeistin parissa eilen siiten kun Onni oli nukkumassa.Missä päin Klaukkalaa Nyyti te asutte? Oskar- Jumbossa tulee käytyä Mut ei varsinaisesti Itä-Hesassa. Voisihan sitä joskus treffata vaikka jossain?????Mites teillä sujuu noiden murkkujen kanssa? Nyyti- vai onko teillä jo murkkuikä tyttärellä? Kirjoitellan oonaiina
On kiva kun voi lukea toisten samassa elämäntilanteessa olevien ajatuksia. Valitettavasti vaan harvoin on aikaa tulla lukemaan. Olisi kiva vaikka tavatakin joskus teitä jotka asutte pääkaupunkiseudulla. Itse asun Klaukkalassa, Nurmijärvellä. Ilmoitelkaa jos olisitte halukkaita tapaamaan vaikka jossain ostoskeskuksessa.Esim. Jumbossa!? Erityisen kiinnostunut olisin tutustumaan teihin joilla on isompi ikäero lasten välillä. Itselläni on 14v ja 9v tytöt ja nyt 7 kk poika. Esim. Birgitta67, Zilga, muhvi ja pulleepimu! Missäs asustelette? Terv. oonaiina
Asutaan samassa kunnassa, meillä kohta 13 v tyttö, 8 v poika ja melkein 2 poika ja itse kultaiselta 60-luvulta.
Tosin harvoin tosiaan ehtii tänne, eikä täällä kovin vilkasta ainakaan vielä tunnu olevan tuo keskustelukaan. Mutta eikös vilkasteta hieman, jos vaikka tulis useammin katsottuakin.
Meidän lasten ikäeroja usein hämmästellään, eikä niitä ehkä noin ihan suunniteltukaan, mutta joskus vaan käy näinkin. Sattumoisin lapsilla on kaikki serkut ihan samoilla ikäeroilla, joten on varmaan vaan tapana meidän suvuissa. Ei tuosta muuta haittaa ole juuri havainnut, mutta onhan hieman haastavaa lähteä esim. Linnanmäelle, kun jokainen lapsista kuuluu eri lippuluokkaan ja laitteet menee ihan ristiin. Autoksi riittää omalle perheelle normaali auto, mutta olen kyllä harkinnut 7-hengen autoa, jotta ainakin isommille olisi helpompi ottaa kavereita mukaan reissuille.
Olipa kiva kun olit vastannut. Mun sisko ja veli on jo 60v, joten serkut ovat jo aikuisia. Mun äitikin oli 44 kun sai mut. Siis lastemme pikkuserkut ovat n.2-3v. Mun miehen puolelta on sitten 6v. serkku. Et silleen! No mitäs teille muuten kuuluu? Mulla menee päivät aikamoista vauhtia. Yritän tehdä jotain kotihommia sillon kun Onni nukkuu. Hän nähkääs ryömii ja ehtii tietenkin joka paikkaan. Erityisen kiinnostavia ovat sähköjohdot, tottakai! Nytkin tuossa järsii jotain siskon Roopekirjaa. Heh,Heh! No täytyy taas mennä jatkamaan ruuanlaittoa ja viedä tyttö koristreeneihin. Kirjoittelehan! oonaiina
Heipp! Toivottavasti tavoitan sinut vielä tätä kautta. Olis kiva joskus vaikka tavata. Ei ole oikein aikaa roikkua täällä kirjoittelemassa. Kun Onni nukkuu täytyy tehdä tukkaputkella hommia koska muulloin se on mahdotonta. Kyllä tytöt olivat paljon rau hallisempia. Tämä tapaus tutkii joka paikan....ja saa olla vahtimassa häntä. Miten te muut järjestelette päivärytmin niin että ehditte siisitiä kotia,pestä pyykkiä, yms. varsinkin jos vauva nukkuu n. 1-2h. Ehdittekö te levätä päivällä? Mulla välillä tuntuu että virta ja voimat loppuu ,tuntuu että mitään ei saa aikaiseksi. Että koti on ihan räjähtänyt. Terv. oonaiina :( ?:|
Olin jo aivan unohtanut nämä sivut ja nyt palasin asiaan. Meidän perhe asustelee Tampereella, mutta eihän se estä ajatusten vaihtoa. Miksipä ei voisi joskus tavatakin...Meidän uusioperheeseen kuuluu siis isä 40v, hänen poikansa 6v (vierailee meillä joka 2.vl.), tytöt pian 14v ja 11v (minun edellisestä avioliitostani) sekä tuleva yhteinen poikavauvamme, jonka laskettu aika 26.6. Olisi mukava kuulla, kuinka teillä tytöt suhtautuivat vauvan tuloon? Meillä ainakin toistaiseksi odottavat innolla. Ja kyllä meillä jo on murkkuikä alkanut, melko kesyä, mutta voit kuvitella, että kun odottavan äidin hormonit hyrräävät yhdessä murkkutytön kanssa niin ajoittain meillä on sangen "mielenkiintoista ajatustenvaihtoa"!
T. Birgitta67
No jopas satttui mukavasti. Meillä on kesämökki Ylöjärvellä joten olemme "muuttamassa" kesäksi taas sinne maisemiin. Voin kertoa että tytöistä on ihan hirveästi apua. Voi käydä kaupassa, vaikka lenkillä yms. silloin kun vauva nukkuu. Kun on kännykkä mukana ja 5 minsan matkan päässä ,jo kun vauva on sen kokoinen että isompi tyttäremme uskalsi ottaa hänet vaunuista pois Ja nyt kun Onni on 8 kk. Oona suorastaan vaatii jos minä käyn jossain n. tunnin reissulla että en ota Onnia mukaan vaan hän on Onnin kanssa. Ja molemmat tytöt syöttävät soseita kun Onni istuu sitterissä tai syöttötuolissa ja Oona jo tuttipullostakin. Sellasen asian olen huomannut ja sinunkin on hyvä huomioida ettei keskimmäisesi 11v. jää sivuun. Se on tarkkaa hommaa että molemmat saa hoitaa.Ainakin meidän Iinan mielestä. Olisi tosi kiva tavata! Varmasti rittäsi juteltavaa.Terv oonaiina :D
Kiitos viestistä. Mukava kuulla, että tulette kesäksi meille päin. Olisi todellakin kiva tavata ja luulen, että myös tytöillä voisi löytyä yhteinen sävel, ovathan niin samanikäisiä. Jäin mielessäni pohtimaan, että kuinka teidän "teini" vielä haluaa lähteä mökkeilemään? Meillä ei omaa mökkiä, mutta mummon ja papan mökille lähtö tuottaa jo hieman vastalauseita. Viime viikolla olimme mökkeilemässä neljä päivää ja vanhemmalla tytöllä oli kaveri mukana.
Laitapa viestiä, kun olette täällä päin, niin tavataan ja tutustutaan. Meillä laskettuun aikaan reilut pari viikkoa, joten jos en oleheti kuulolla, niin sitten on tullut "muuta puuhaa". Terveisin Birgitta 67
Kiitos viestistäsi. Ei ole paljon Oonalla vaihtoehtoja lähteäkö mukaan vai ei. Ei me vielä jätettäis häntä pitkäks aikaa yksin kotiin. Ehkä yhdeksi yöksi mut ei pitemmäksi aikaa. Ei me olla koko ajan mökillä vaan tehdään sieltä reissuja mummoloihin ja muuallekin. Ja sit tietenkin tulee Oonan kavereita kylään mökille. Ja tietenkin olis hyvä että olisi kavereita Tampereellakin. Mä lähetän sulle tässä mun sähköpostiosoitteen niin voidaan sit vaihtaa vaikka puhelinnumeroitakin .. Se on satu.orava@kotiposti.net. Kuulumisiin!oonaiina
Mulla meni noi tunnukset uudistuksessa jotenkin poskelleen, toi (@merkki ei taida enää sopia kuvioon, kun systeemi lykkää @perhe loppuun), eikä uudelleen rekisteröinti ole onnistunut pitkään aikaan. Mulla on nyt varmaan miljoona tunnusta joista mikään ei toimi enkä pysty kirjautumaan omalla sähköpostilla luoduilla tunnuksilla (Otinpa siis pojan osoitteen käyttöön:)
Tässä aika pikaisesti, kun oikeesti pitäisi tehdä kyllä töitä.
Päivät kuluu rattoisasti töissä, pikku-ukko menee syksyllä hoitoon Klaukkalaan ja sitten se arki vasta alkaa!
Ei noista vanhoista vanhemmista ehkä ihan samaa iloa ole kuin nuoremmista, kun heitä ei juuri lastenhoitoapuna voi hyödyntää. Oma äiti olisi mielellään, mutta vaikka on vielä reippaasti alle 80 ei ole vuosiin sairauden vuoksi voinut ottaa lapsia kylään ilman meitä vanhempia. Nyt kun omatkin lapset on pieniä, ja on vielä sairaat vanhemmatkin huollettava, joten arkihässäkkää riittää.
Mun sisarukset on ihan samaa ikäluokkaa kuin itsekin, ja kaikki aloitti lastenhankinnan aika myöhään, joten samaa ikäryhmää olevia serkkuja löytyy.
Katsotaan nyt millä tunnuksilla täällä pääsee pörräämään, jos tämä pikkuhiljaa aktivoituisi. :)