sinkkujen aikakäsitys on erilainen kuin perheellisten
sovin sinkun kanssa kylään tuloajan
4 henkinen perheemme hätäili ja kiirehti kauppakeskuksesta,
että ehditään ajoissa ja hän myöhästyi 2 h,,,
ikävää, että turhaan lapsia hoputiin ja tuli paha mieli...
T. perheellinen
Kommentit (10)
Kutsuin lapsettomia kavereitani katsomaan uutta vauvaamme klo 18. Eka tuli 18:30, toka 19, kolmas klo 20 ! ja kaksi jätti tulematta ilmoittamatta mitään... Ärsytti todella. Klo 18:30 saapunut oli näistä lapsettomista ainoa ei-sinkku.
Äärettömän huonoa käytöstä joka tapauksessa. Onneksi suurin osa sinkuista ja lapsiperheistä sentään osaa vähän paremmin käyttäytyä.
peruin sillä ainoalla kerralla neuvolaan tulon kokonaan-oli mukana 1 v ja vastasyntynyt ja ulkona 15 astetta pakkasta...
---
eli ajan hallinta on järjestelykysymys
T. ap
Olen huomannut sekä sinkuilla että lapsiperheillä.
Joissakin muissa asioissa olen huomannut sinkkujen aikakäsityksen eron.. Ilman lapsia liikkumaan tottuneella kuluu helposti peruslähtemiseen sama aika, joka äidillä kuluu kahden lapsen ja itsensä laittamiseen siistiin lähtökuntoon. Äidit toimivat tehokkaasti ja ripeästi, sinkuilla on aikaa lorvimiseen.
En ymmärrä, mitä siellä vessassa ja pukemassa voi vitkastella niin kauhean kauan! Siis vaikkei lähtisi muuta kuin ulos lasten kanssa tai kauppaan, en tarkoita mitään iltameikkilähtemistä. Ja tosiaan sama siisteysaste molemmilla, ei niin että toinen tiptop ja äidillä verkkarit ja tukka kampaamatta.
"Menetkö vanhemman lapsen kanssa jo ulos, puen äkkiä tämän pienemmän." "Joo, käyn vaan laittamassa villapuseron." Kaveri tulee kymmenen minuutin päästä, kun itse olen jo lasten kanssa ulkona.
En muista enää, millaista oli ennen lapsia, en tarkoita valitaa, kunhan ihmettelen :-) Ja kai olen kadekin. Itse nousen seitsemältä lasten kanssa, vieras herää kello 9, menee suihkuun ja ilmestyy aamupalapöytään kello 10.
eikä siitä onko sinkku vai perheellinen. Ymmärrät sen varmaan?
on todella harvinaista, että tulevat silloin kun on sovittu.
että emme ole voineet sopia mitään tarkkaa tuloaikaa esim. kylään mennessä, kun aina on jollain neljästä lapsesta jotain (päiväunet tms.) mikä viivyttää lähtöä. Eli sovimme aina jonkun aikavälin, jolloin tulemme (esim. 16-17 välillä). Sitten tietty jos on joku virallisempi tapahtuma (ristiäiset, synttärit) yritämme olla prikulleen täsmällisiä ja lähdemme vähän jopa etuajassa, silti yleensä olemme paikalla ihan viime hetkellä...
Lapsiperheissä aamu on yleensä noin 7-9, aamupäivä siitä noin 11 asti, päivä 11-14, iltapäivä noin 14-16/17 ja siitä eteenpäin ilta. Näin ainakin meidän lapsellisissa tuttavaperheissä.
Sitten kun sinkut puhuu heräävänsä aamulla tai tulevansa kylään iltapäivällä, pitää aina vähän tarkistella että mikähän se kellonaika silloin on... Yleensä aamu on klo.10-11 ja iltapäivä siinä 16-18. Illalla poikkeavat tulevat klo.20-21, kun meillä lapsia laitetaan jo nukkumaan...
Kumma tosiaan miten äidit saavat mobilisoitua isotkin joukkonsa niin, että ovat ajoissa perillä. =)
Jotkut äidit unohtaa kokonaan tapaamisen ja pistää syyksi pienet lapset ja kiireen kotona.