Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinteät EI vain maistu!!!

21.04.2008 |

Tää äippä on jo ihan turhautunut... !

Neiti on 5kk ikäinen. Kasvaa hyvin rintamaidolla ja sitä siis tietenkin pääruoakseen saakin! Olemme aloittaneet kiinteät ruuat 4kk ikäisenä ihan kokeillaaksemme ja totuttaaksemme vauvan muuhunkin kuin tissiin. (Meillä ei juoda pullosta, syödä tuttia) Aloitimme perunalla ja peruna-porkkanalla. Minun tekeleillä sekä kaupan soseilla. Sitä n.kaksi viikkoa kokeiltiin, vauva ei avaa suutaan. Kun vahingossa avaa ja saan ruokaa 1/5 t-lusikkallista suuhun niin kauhea kakominen ja yökkääminen alkaa. Ajattelin, että kyllä se siitä, ei meillä kiire ole...

Ajattelin, että kokeillaan jollakin muulla soseella, että saataisiin edes se suu auki (pitää TIUKKAAN suutaan supussa, kun edes näkee lusikan!). Persikkaa ja persikka-banaania ollaan nyt syöty (rinnalla vielä peruna-omena) muutaman viikon. EI ku EI! Suu pysyy kiinni! En yksinkertaisesti tiedä mitä tässä nyt tapahtuu, meinaako tuo syödä tissiä vielä yksivuotis synttäreillä?!?

Älkää nyt käsittäkö väärin. Nautin imettämisestä ja haluaisinkin, että pääsääntöinen ruoka tulee rinnasta ainakin 6kk asti. Niinhän tässä nyt ainakin käy!!! Olen lukenut, että 6kk vauvan on vaikea aloittaa kiinteitä, vaikka se imetyssuositus sinne asti nykyään onkin. Siksikin olemme kokeilleet jo kiinteitä. Ja jos siis tämä neitonen söisi kiinteitä paremmin niin en silti antaisi kuin max. 1 purkki päivässä. Kun tosiaan imetys sujuu niin hyvin ja riittää pikkuiselle.

Se nyt ihmetyttää, kun kuukauteen ei ole tapahtunut juuri mitään edistystä!?! Onko nyt mitään kikkaa tässä. Vauvaa on yritetty naurattaa... silloin kun nauroi, lykkäsin ruokaa sisään ja sitä menikin n4tl. Mutta ei sitä nyt aina niin naurata. Leluja ollaan heilutettu edessä, ei tehoa, enkä haluaisi, että aina leikitään samalla, kun syödään. On yritetty hieman enemmän nälkäisenä, kylläisenä yms. Ei vaan suu aukea. Ja tosiaan pitää sitä niin tiukkaa kiinni, ettei lusikan suuhun tunkemisesta tule mitään muuta ku huutoa!

Mitäs nyt?!? Pitäiskö tässä pitää jotai taukoa vähän aikaa? Antaa monta kertaa päivässä aina pikkuriikkisen vaikka siihen huulille? Vaihtaa vielä makuja? Ja vielä, että tuo tyttö on todella temperamenttinen... Rintaraivareista ollaan kans kärsitty pari viikkoa ja hampaita on tullut alas kaksi.

Tulipas pitkä vuodatus....

T: Äiti, joka luuli kiinteiden aloituksen olevan helppoa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sitä tietysti on pakolla antaa... Mutta oletko koittanut, jos vauva niinkuin " imisi" ruokaa siitä lusikasta! Minä olen opettanut niin! Eli annan luskikan huulille, ja sitten vauva ikäänkuin " tissi-imuna" syö ruuan!!!

Kyllä sinunkin vauvasi ruokaan oppii! Ei siinä auta, kuin päättäväisesti jokapäivä koittaa! Ei kuitenkaan väkipakolla, mutta aina vaan ainakin koittaa!!

Ystävällisin terveisin nonuli ja tytöt 3v ja 4.5kk

Vierailija
2/4 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ihan samasta aiheesta on suunnilleen kerran viikossa aloitus tällä palstalla. Itsekin muutama kuukausi sitten kaipasin asiasta vinkkejä.

Meillä auttoi aika. Pojalla kesti 2kk että alkoi aukomaan suutaan. Silti sitkeästi aina päivittäin yritin, vaihtelevalla menestyksellä. En hirveästi vaihdellut makuja, koska vauva oli huono tottumaan. Peruna-porkkana sitten alkoi maistua, samoin päärynäsose. Nyt 8kk iässä syö jo hyvin kiinteitä, mutta tosiaan yli 2kk meni harjoitellessa..(aloitimme 4kk iästä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kuulla, että muillakin näitä ongelmia. Mä olen vain ystäviltä kuullun kuinka hienosti niiden lapset syövät. Ei kai tässä muukaan auta, kuin aika, vaikka on kyllä niin hermoja koettelevaa touhua! Onneksi oikeasti aloitettiin jo kokeilemaan!

Oon yrittänyt niinkin, että vauva imee lusikasta. Joskus onnistuu, joskus ei, yleensä ei.

Kai jatketaan samaan malliin vaan, huoh. Ei kai niitä vippaskonsteja vaan sitten ole...

Vierailija
4/4 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävälläni on 5kk vauva jolle maistui ensin vain ja ainoastaan bataatti mössö. Vasta noin 2kk myöhemmin alkoi muutkin maistua ja makeita mössöjä inhoaa vieläkin. Olisiko vauva perso jollekin ruoalle jolla olisi helpompi aloittaa,eihän ne vauvatkaan kaikkea syö :o) niin kuin ei aikuisetkaan.

Niiloakseli ja viisikko