Olitko synnärille kateellinen kaksosten vanhemmille, kun saivat kaksi vauvaa ja itse sait vain yhden?
Uskon, että moni yhden lapsen vanhemmista kateellisena katselee synnärillä kaksosten äitejä ja näiden vauvoja.
Kommentit (24)
mutta jos olisi ollut, niin en usko että olisin olut kateellinen, keskityin omaan vauvaani ja olin väsynyt, jos olisi pakko ollut ajatella jotain kaksosten äidistä, olisin varmaan ajatellut että voi että hän on varmaan vielä väsyneempi jos toinen nukkuu ja toinen itkee vuoronperään...Mulla oli hommaa opetella yhdenkin kanssa imetystä ja hoitamista, kaksi olisi ollut stressi ensimmäistä kertaa äidiksi tulleelle minulle kun yhdenkin kanssa päsi itku monet kerrat kun imetys takkusi :)
Pikemminkin säälin kaksosten vanhempia - veljellä kaksoset joten tiedän kuinka rankkaa se voi olla.
Mieluummin otan vauvani yksi kerrallaan.
Mietin sitä, kun näin montakin isomahaista (jouduin ennen synnytystä riskisynnyttäjien osastolle) ja sitten niitä lapsia, että oisko musta tuohon. Täytyy myöntää, että ehkä ei todellakaan olisi. Ja hyvä siis kun sain " vaan" sen yhden.
Nyt mietitään miehen kanssa tehdäänkö ja koska tehdään toinen lapsi. Mitään erityistä vauvakuumetta ei ole, mutta jos aiotaan toinen lapsi tehdä, alkaa ikä tulla kohta esteeksi, joten päätös pitää tehdä...Esikoinen täytti juuri 8 vuotta. Ajattelen nyt jo kauhulla, että mitä jos - ristiriitaisin tuntein - ryhdymme siihen puuhaan, että " kyllä me vielä se toinen nyt tehdään" , ja sitten tuleekin 2 tai 3 kerralla. Se olisi ihan kauheeta! Kyllähän niitä lapsia tietysti rakastaisi, eikä niistä niiden sytymän jälkeen enää luopuisi mistään hinnasta, mutta en todellakaan TOIVO itselleni kerralla enempää kuin yhden.
Mutta en ole kateellinen kaksosten vanhemmille, pikemminkin vähän " säälin" heitä.
Omastani olin niin onnellinen kun hänet ylipäätään saimme ja täysi työ yhdessäkin. Olen hoitanut kaksosia aivan vastasyntyneestä ja sitä työmäärää en kaipaa. En kyllä muista nähneeni osastolla tuplia.
Minkä vuoksi kaksosten vanhempia pitää sääliä? En ole koskaan ymmärtänyt em. kommentteja. Kuinka moni oikeasti tietää millaista kaksosarki on? Onko sen automaattisesti oltava kauheaa?
ettei siinä muita edes huomaa, saati sitten kadehdi.
miehen siskolla kaksoset ja näin jälkikäteen (ovat nyt jo ekaluokkalaisia) ajateltuna ei yhtään käy kateeksi! valvoivat monta kuukautta useita tunteja yössä kun tytöt heräsivät AINA syömään peräkkäin, eivät koskaan yhtäaikaa niin että molemmat olis voineet syöttää yhtä vauvaa... ja siihen lisäksi oli vielä kaksi isompaakin hoidettavana, että enpä kateellinen ollut/ole!
Useimmiten se on raskasta mutta toisaalta kaksinverroin palkitsevampaa:)
Vierailija:
Minkä vuoksi kaksosten vanhempia pitää sääliä? En ole koskaan ymmärtänyt em. kommentteja. Kuinka moni oikeasti tietää millaista kaksosarki on? Onko sen automaattisesti oltava kauheaa?
rysäyksellä. Lisäksi en olisi jaksanut edes kahta vauvaa yhtä aikaa kun kaikki lapsemme ovat olleet kovasti sylissä viihtyviä tapauksia alusta lähtien. Joskus kun e vielä ollut lapsia haaveilin miten kivaa olisi jos olisi kaksoset mutta en enää ekan vauvan jälkeen. Vikaa kun odotin ja ultrassa ekana näytti että vauvan takana on jokin varjo joka saattaa olla toinen vauva olin ihan kauhuissani sillä en missään nimessä olisi kasosisa halunnut siinä vaiheessa. Kaksosia on kyllä kiva katsella kun ne ovat muiden. Kaverillani on kaksostytöt ja heitä on mukava ihastella mutta kun molemmat juoksee eri suuntiin ja äiti saa sännätä niitä hakemaan niin ei kyllä kateeksi käy. Yhden perässä pysyminen kun on jo ihan tarpeeksi rankaa välillä.
Kun itse en nyt tähän hätään keksi yhtään järkevää syytä olla kateellinen kaksosten vanhemmille.
kaksosista on ihan helvetinmoinen homma kun yhdessäkin on ihan tarpeeksi.
enkä myöskään sitä miksi pitäisi sääliä?
Arki on toki rankempaa,varsinkin jos vauvat syntyvät keskosina,sairastavat paljon tms
Mutta hymytkin tulee tuplana
Minun vauvani oli teho-osastolla.
Voi kun sitä ei vaan voi tilata :( Olisi ihanaa saada kaksoset, mutta en ole kuitenkaan kateellinen toisen kaksosonnesta. En ole yleensä vertaillut elämääni koskaan toisen elämään. En vaan osaa kadehtia mitään.
mulla vähän sama juttu,kaksoset olivat teholla ja jäivät sinne kun lähdin kotiin.
Se oli kurjaa...
22
Odotin itsekin kaksosia alunperin, mutta toinen meni kesken :-( Toinen onneksi jaksoi jäädä kasvamaan ja syntyy kesällä.
Aiemmin en kyllä ole ollut kateellinen, mutta nyt vähän eri tilanne.
ja haukkua täällä niitä jotka saavat kaksoset. En tajua kyllä että miksi, koska kukaan ei voi sille mitään, jos odottaa kaksosia, varsinkin jos ovat saaneet luomuna alkunsa. Itse olen raskaana, odotan kaksosia jotka saivat alkunsa luomuna enkä voi ymmärtää näitä jotka suorastaan sylkevät niiden päälle joilla on kaksoset. Kukaan ei voi sille mitään!
Mutta minä olen onnellinen, että meille suodaan lapsia kaksin kappalein, tiedän että rankat ajat edessä mutta pakko siitä on jotenkin selvitä. Toivottavasti ette löydä itse edestänne sitä, että olette halveksineet kaksosia ja heidän vanhempiaan.
Kyllä siinä yhdessäkin riittää työtä ihan tarpeeksi. Pikemminkiin säälin niitä joille on syntynyt kaksoset.