Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~*ENSIKOT VIIKOLLA 17*~*

21.04.2008 |

Hyvin saatiin kerättyä pinoa viime viikolla. Pyritään tällä viikolla vähintäänkin samaan..

Tässä linkki vielä viime viikon turinoihin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12916464&p=&mpage=1&tmode…

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paco taitaa olla siis tositoimissa.. Kuinka mukavaa!! Tulehan kertomaan tuloksesta, kunhan kotiudut.

Fiiu: Meillä kans on tulossa lapselle suomalainen, perinteinen ja helppo nimi, mutta sen pitäis kuitenkin olla sellainen harvinainen, ettei vastaan tule kymmentä samannimistä. Oon ollu töissä päiväkodilla ja sitä kautta on mennyt moni haluamani nimi jo käyttöön, enkä todellakaan halua, että oma lapseni on nimetty jonkun päikkärin lapsen kans samoin..

Marzu: Älähän kovin nostele siellä töissä mitään painavia. Kannattaa ehkä mielummin ottaa vähän liian varovaisestikin, kuin uhkarohkeilla..

Poutasade: Tuo kutina kannattaa ottaa kyllä ihan tosissaan ja seurata sitä tai ottaa heti yhteyttä neuvolaan ja käydä labrassa. Multa on kans joka neuvolareissulla kyselty kutinasta, mut ei onneks oo ainakaan vielä ilmestynyt.. Sen sijaan mulla on tullu jotain erikoista ryyhelmää/ihottumaan tohon käsivarteen haukkareiden kohdalle.. Mitä se voi olla? Ei oo kyllä varmaan koskaan ollu vastaavaa. Oon sitä rasvaillukin, mut ei siitä oo mitään apua. Se ei kutise millään tavalla, mut on hieman punainen kauttaaltaan..

Äitiyspakkauksesta kyselit, Poutasade, myös.. Me otettiin. Ja oon kyllä tyytyväinen. Mä kans mietin sitä, että odottelenko mahdollisimman pitkään ennen kuin haen, että jos saisin sen uuden, mut ensinnäkään en malttanu ootella, vaan hain sen heti, kun oli mahdollista ja sit se, että tykkään kyllä tuosta " vanhastakin" , joten jos se uus ei ookaan niin kiva, niin sitten harmittaa.

Nyt täytyy lähteä jonottamaan neuvolan puhelimeen.. Sairasloma loppuu perjantaina ja sit alkais loma, mut aion kyllä pyytää sairaslomaa kesälomapäivillekin, koska mielestäni, jos en oo työkykyinen, niin en kyllä silloin oo lomailukykyinenkään. Onhan ne kuitenkin ansaittuja lomapäiviä. Täytyy siis kysellä, että mahtuisinko vielä keskiviikoksi lääkärille vai täytyykö sitten mennä taas päivystyksen kautta.

-Saikku rv29+5-

Vierailija
2/19 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas meiltä rauhallinen alotus tälle viikolle. Paco on varmaan jo vauveli kainalossa, mutta missä muut luurailee?

Mulla oli viimenen lääkärineuvola tänään. Kohdunsuu on pehmenny ja sentin verran jäljellä. Syntymistä ei kuulemma enää yritetä estellä, jos päättää tulla ulkomaailmaan. Pää alaspäin vauva on. Verenpaine oli noussu, 132/92. Laittoivat perjantaille jo seurantamittauksen. Ite kyl pistäsin älyttömän lääkärijännityksen piikkiin. Pissa oli puhdas, paino -500 grammaa viikossa ja turvotuksia ei oo. Nyt pitää seurata, ettei ala päänsäryt tai näköhäiriöt ja jos jotain tulee, niin heti on otettava yhteyttä. Semmoset kuulumiset. Tuli aika mieletön tunne, kun lääkäri sanoi, että voi syntyä etuajassa ja piankin.. Mut eihän sitä tiä, parempi aatella, et kesäkuulle menee, niin ei tunnu niin kauheelta tää oottaminen. Kunnon kipeitä, pahoja supistuksiakaan kun ei oo ollu.

Viikonloppu meni ihan hyvin. Eilen illalla tuli semmosia keveitä supistuksia muutama. Nyt pitäs lähtee ulos vielä köpötteleen, kun on komee auringonpaiste.

Eipä nyt muuta! Kovasti vauvaa syliini oottelen, vaikka viikkoja vasta 35+1.

Ahkeroikaa kuulumisianne, on kiva lueskella muiden tuntoja, eikä vaan pohtia tätä oman mahan tilannetta ja miettiä, että särkeekö ny päätä vai ei:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linjoille sieltä.. Pinon kasvattaminen taitaa taas jäädä loppuviikkoon!!

Norpanpoikanen: Oho. Siellähän saatetaan pian olla myös tositoimissa. Muutaman viikon tietysti vois vielä hyvin odotella, oishan se varmaan metkaa saada pienokainen hieman etuajassa.

Tänne on iskeny vetämättömyys.. En jaksais millään tehdä mitään hyödyllistä, vaikka ehkä pitäiskin. Taidan vaan painautua tuonne sohvalle kattomaan tallennettuja synnytysohjelmia, joita en oo ehtiny varmaan viikkoon kattomaan. Mennään muuten tänään synnytysvalmennukseen.. Vähän jänskättää.

-Saikku 29+6- (huomenna kympit paukkuu..)

Vierailija
4/19 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen, missäs kaikki menee? Voi mitähän Pacolle kuuluu?....

Saikku, olit ollu valmennuksessa, oliko nyt eka kerta? Meillä alkaa kans 7. päivä ens kuuta, taitaa olla yhteensä 6 kertaa. Montako kertaa teilläpäin? Kiva nähdä sitte siellä muita odottajia, kun en oo tältä paikkakunnalta kotosin niin jos tutustuis vähän ihmisiin.. Ja onnea uusille kymmenille huomenna! Peräs tullaan tasan viikon päästä :)

Norpanpoikasella hyviä neuvolakuulumisia! Verenpaine ei mun mielestä ollut todellakaan paha, kun ei sulla ole edes turvotuksia. Tietysti hyvähän se vaan on, että seurataan. Meillä ei muuten lääkäri ole ikinä ottanut itse painetta, vaan aina ensin terkkarille. Voisi ollakin korkeampi, jos jännäisi vähän enemmän.

Täällä kaikki hyvin. Loman alku häämöttää, tosin opiskelujuttuja piisaa vielä, eli en ihan kattoon hypi ihan vielä.. Huomenna neuvolaan, palailen sitten. Hirvittää taas se puntariosasto...

F. 28+6

Vierailija
5/19 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmennuksesta: Eli meillä oli jo viime viikolla eka kerta. Siellä käsiteltiin parisuhdetta, imetystä ja synnytyksen jälkeistä ehkäisyä. Se oli oikeastaan ihan turha reissu. Ei mitään uutta ja luennoitsijakin oli tosi kuiva. Siellä oli myös pari tuttua ja kun vaihdoin heidän kanssaa siitä mielipiteitä, ni kukaan ei oikein tykänny.. :( Eilen sitten oli synnärille tutustuminen ja siellä oli kyllä paljon mielenkiintoisempaa ja asiantuntevanpaa. Puhuttiin siis synnytyksestä, kivun lievityksistä, synnärille tulosta, osastolla olosta.. oikeestaan siis kaikesta, joka sinne synnärille liittyy. Siellä tuli siis myös uutta tietoa ja oli kyllä paljon hyödyllisempi, kuin edellisviikkoinen. Meillä ei sitten enää muuta valmennusta olekaan.. Kaksi kertaa siis.

Mitä kaikkea teidän valminnukset sisältää?

Nyt valmistautumaan lääkärillä käyntiin.. Ja sitten vielä viimeistelemään häkkisängyn perhosia ja aurinkoja, joita siihen laitaan maalasin! Ja huomenna sitten neuvolaan..

-Saikku 30+0- :D

Vierailija
6/19 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallista edelleen..

Meillä oli eilen viimenen valmennuskerta: käytiin lastenhoitoo ja imetystä. Tuttua asiaa oli ennestään. Perjantaina pitäs tulla viä aika sinne synnärille tutustumiseen. Sitä oottelen ehkä eniten, saa kuulla kätilön suusta synnytyksestä ja kivunlievityksistä.

Ite oon nyt verenpaineita mittaillu ja sinnehän ne on laskenu noin 130/80. Eli lääkärin syy oli. Meen kuitenkin perjantaina käymään neuvolas, pääseepähän kuunteleen sydänäänet:)

Viime yö oli supistusrikas, ensin kun menin nukkuun, tuli muutama sellanen kipee ja viiden jälkeen aamulla, kun kävin vessassa, ne alko uudestaan. Johki seittemään sitten valvoskelin ja kuuntelin mahaa. Sitten nukuin ja näin unta, et synnytin vauvan, joka oli sellasessa pussissa, niin kun eläinten pennut. Vauva yritti vetää henkee, mut ei se saanu kun pussin kalvo meni sen suuhun. Yritin raivolla repiä kalvoo rikki, mut en saanu ja vauva tukehtu siihen, muuttu ihan siniseks ja lakkas yrittämästä hengittämistä.

Että tosi virkistävä yö takana..

Pitäs ruveta harkitteen ikkunanpesua. Ärsyttää, kun aurinko paistaa harmaitten lasien läpi.

Norpanpoikanen, rv 35+3

Vierailija
7/19 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitanpa minäkin oman osani tuoda tähän enskapinoon, viime viikolla saatiin jo aikas hyvä alku, mutta nyt hiljeni...

Pacolla siellä taitaa olla pienokainen jo kainalossa :)

Norpanpoikanen: Aika hurja uni sinulla..Ja tiedä vaikka pian pääset synnyttämään, ehkäpä ennen minua ;). Noita samoja asioita minunkin täytyy tässä tarkkailla, eli verenpainetta, joka kotona mitattuna on yleensä parempi kuin neuvolassa tai lääkärissä. Ja jos ilmaantuu päänsärkyä ja näköhäiriöitä, niin sitten yhteys synnärille. Mullahan on ollutkin tuota valkuaista pian parisen kuukautta, jota on tarkkailtu. Tsemppiä ikkunanpesuun, itse sain tällä viikolla ko. homman tehtyä loppuun. Mutta kyllä nyt on mukava katsella puhtaiden ikkunoiden läpi, olihan noissa mitä pestäkin. Minulla muuten se sai aikaan muutamia suppareita, jolloin välillä piti ottaa vähän aikalisää pitkällään. Joten otahan rauhallisesti homma.

Saikulle onnittelut uusille kymmenille! :) Kyllä se tuo 30 viikkoa oli itsellekin yksi rajapyykki tässä odotuksessa, jonka täyttymistä odotti. Nyt olisi viikko vielä siihen viimesen kympin täyttymiseen... Itsekin tykkäsin synnärille tutustumiskäynnistä, sieltä sai paljon tietoa mitä tuleman pitää sekä ns. normaalin synnytyksen ja mahdollisen hätäsektion osalta ja minkälaiseen paikkaan sitä ollaan menossa. Vaikka nyt tuntuu kyllä siltä, että kun niitä tietoja kohta tarvitaan, niin puolet on tainnut jo unohtua.... Siellä taitaa tulla hieno sänky pienokaiselle.

Tänään oli taasen neuvolapäivä. Mieskin pääsi ensimmäistä kertaa mukaan seuraamaan mitä siellä tapahtuu. Kaikki oli entisellään eli valkuaista edelleen yhden plussan verran. Verenpaine ok, samoin paino oli pysynyt samoissa lukemissa. Sf-mitta ei ollut muuttunut laisinkaan, terkkarin mielestä oli laskeutunut eli taitaa hiljalleen lähtökuoppiin asettautua pienokainen, toivottavasti. Ensi viikollahan se laskettu aika olisi, saa nähdä kuin täsmällinen tämä tulokas on... Seuraava neuvola-aika varattiin juuri tiistaille, jolloin 40 viikkoa täyttyy. Ulkona on taas mitä parhain keli, joten täytyisi koittaa ryhdistäytyä ulkoilemaan.

Weera 39+1

Vierailija
8/19 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siis aamulla lääkärissä pyytelemässä lisää sairaslomaa, ku perjantai ois viimeinen päivä ja sitten maanantaina alkais kesäloma. Omasta mielestäni siis en ole työkuntoinen, enkä siis myöskään lomailukuntoinen. No, lääkäri oli toista mieltä asiasta, eikä jatkanukaan mun sairaslomaa. Vaan sanoi, että lomailukuntoinen kyllä olet ja hänen mielestään työkuntoinenkin.. Tokasin vaan siihen, että niinhän se on nyt, mut klo15.00 asia onkin jo toinen. Ei sanonu siihen sitten mitään.. Olin siis jo aikaisemmin sanonu sille, että jalka on aina aamulla parempi, mut iltaa kohden rasittuessa kipeentyy.. No, mutta näin lääkäri päätti, enkä siinä jaksanu sitten alkaa pistämään vastaan.. Vaikka ehkä ois pitäny.

No, mutta siellä lääkärissä käydessä tehtiin myös kaikki muut mittaukset, kun huomenna ois ollu tosiaan se neuvola. En nyt sit huomenna mee ollenkaan.. Kaikki oli muuten siellä tosi hyvin, mut paino oli noussu 2,4kg kahdessa viikossa eli 1200/vko!!!!! Huhhuh. Ja mä luulin, ettei se ois noussu oikeestaan ollenkaan.. Nyt kuulkaa tämä tyttö alkaa käymään siellä uimassa ihan urakalla ja popsii vaan porkkanoita ja salaatinlehtiä. En voi edelleenkään uskoa, et se oli noin paljon.. Olikohan vaaka ihan kunnossa?

Norpainpoikasella oli ollu aika karmaiseva uni.. Josko se jo enteilis synnytystä?!? Ikkunoita pitäis täälläkin pestä vielä keittiöstä ja olkkarista. Makkareiden ikkunat on jo onneks pesty..

-Saikku-

Vierailija
9/19 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas täällä.. Mä käyn aina vakoilemassa teidän kuulumisia..

Weeralle lähettelen suppareita!!!

Kyselit Saikku synnytysvalmennuksesta. Täällä Kuopiossa ei oo mitään muuta ku sairaalan auditoriossa kätilön luento, lopuks saa esittää kysymyksiä. Ei puhettakaan että olis päässyt synnärille tutustumaan..

Mutta kylläpä tuo synnytys hyvin meni ilman sen kummempia esitelmiä =)

Tsemppiä vaan kaikille enskoille!!

Vierailija
10/19 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa Saikku, että tuollaista oot joutunut lääkärien taholta sietämään. Tuntuu niin oudolta, että eivät usko sua. Itsehän sen vain ytimissäsi tunnet sen kivun.. Noista valmennuksista, täällä taidetaan olla kun herran kukkarossa niiden suhteen, eli tarjonta on hyvä.. Ainakin vanhemmuuteen kasvamista ja parisuhteesta on joku kerta, yhdellä kerralla on ollut joku pariskunta kertomassa omista kokemuksista, isille isä kertoo ja tuleville äideille äiti, synnytystä on käyty läpi yhdellä kertaa ja vauvan hoitoa ja imetystä viimeisellä. Sitten on sairaalaan tutustuminen. Ajateltiin osallistua, vaikka mulle onkin tutut asiat. Ei ole sama jos minä kerron kotona miehelle nämä jutut. Taitaisi mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.. Ja se isäkerta on kuulemma ollut hyvä, riippuu tietysti miten supliikki isä on saatu värvättyä kertomaan tuntemuksistaan. Ja muuten, tiedän tunteen tuon painon nousun suhteen! Varmasti on sit ens kerralla tasaantunu.

Weera taitaakin olla sit seuraava vauvautuva! Laskettu aika senkun lähenee.. Ootko jaksanu vielä esim. ulkoilla, käveleskellä hyvin?

Norpanpoikanen oli nähny hurjan unen.. Tosi outoja kattelin minäkin viime yönä.. mittasin verenpainetta leivänpalalta.. joo outoa on.. taisi olla vähän nälkä..

Eilen olin neuvolassa. RR 112/76, paino +191g/vko eli ei niin paljon kuin pelkäsin,ihanaa. Hb saman 114, sf 27 ja äänet 135-145. Rautaa en oo jaksanu oikein syödä kun se närästää ja ummettaa niin hirveesti. Pitää nyt aktivoitua. Painoon varmaan auttanu kun kurakelien loputtua täällä korvessakin on nyt tosi kiva ulkoilla ja on lenkkeiltykin koirien kanssa joka päivä. Ja lopetin oikean cokiksen juomisen sekä oon yrittäny välttää mahdotonta suklaan syöntiä. Lisäaineet tietty vähän huolettaa, mutta yritän pitää minimissä tuon light-version lipittämisen. Pitää sitä kuitenkin silloin tällöin saada..

Ostin muuten mammauikkarit eilen, kun olivat hyvässä alennuksessa. Jos tänään käytäis ukkelin kanssa uimassa.

Päivänjatkoa! Fiiu h 29+1

Vierailija
11/19 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonpa minäkin oman korteni kekoon näitten kuulumisten kanssa. Saikulla oli tosiaan viikot vaihtunu. :) Jäin ihan kauhistuneena miettimään, että muistan sut jo joltain viikolta 15 eteenpäin ja nyt on jo puolet enemmän viikkoja kasassa! :D Perässä tullaan. :)

Joku oli nähny kamalaa unta, en vaan millään muista kuka... Itse näin kans yhtenä yönä unta, jossa meidän vauvalla oli erään pohjoissuomalaisen ministerin silmät. :D Kumpikaan meistä, minusta ja miehestä siis, ei kyllä ole yhtään kyseisen henkilön näköinen. :D

Mulla on jääny tämä kirjoittelu, ku olen ollu kipeenä. :/ Eilen oli vielä melkein 38 astetta kuumetta, mutta tänään ei mitään! Yhtenä yönä en saanu nukuttuakaan kunnolla, kun päätä särki ihan mahdottomasti samoin kuin selkää sekä ylä- että alaselästä. :( Vasenta kättäkin särki eikä sitä saanut millään hyvään asentoon. Johtui varmaan yläselän kivusta, mikä taas varmaan johtui lihasten jumiutumisesta? Kun pissallakin sai juosta, niin sinä yönä ei sitten paljoa nukuttu... Viime yö meni onneksi niin hyvin, etten herännyt kertaakaan, vaan vasta aamulla, kun kello soi. :)

Jalkojen kutinasta kirjoittelin aikaisemmin. Kävin sitten eilen verikokeessa maksa-arvojen tarkastamista varten ja tänään vein pissanäytteen mahdollisen tulehduksen vuoksi. Pissatulehdusta ei ollut, mutta maksa-arvot on koholla. :( Jotenkin niin ne meni, että mulla oli joku arvo 56, kun normaalin raja on 45 ja toista en muista, mutta sekin oli kohonnut. Joudun nyt huomenna menemään uuteen verikokeeseen, että saadaan tietää sappiarvot. Minkähän ihmeen takia sitä ei otettu samalla, kun nuo toisetkin arvot... Kutina on kyllä vähentynyt siitä aikaisemmasta, vaikka vieläkin välillä kutisee. Enää ei kuitenkaan ole tarvinnut käyttää omia käsiä järeämpiä kutinan raapimisvälineitä... Onko jollain kokemusta raskaushepatoosista? Meillä ei ainakaan mun tietojen mukaan ole kenelläkään suvun naisista sitä ollu enkä tosiaankaan kaipais sitä itellenikään! Voikohan maksa-arvojen kohonneisuus johtua jostain muustakin ja jos, niin mistä esimerkiksi? *elättelee toiveita*

Nyt pitää lopetella, kun kuudeksi pitää keretä siskon lastenvaatekutsuille ja mieskin tulee kohta töistä. :) Kirjoitellaanpas taas!

Poutasade rv 26+2

Vierailija
12/19 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poutasade, kurja että oli maksa-arvot koholla. Kylläpä se arvojen kohoaminen lähinnä siitä hepatoosista johtuvaa raskauden aikana yleensä on.. Ennen muinoin on ainakin molemmissa asat ja alat raja-arvot olleet 35. Sappihappoja eivät varmaan ottaneet samalla, kun niitä varten pitää olla 12 tuntia syömättä ja juomatta. Varmaankin niitä nyt seurataan ja saat ehkä lääkityksen, joka laskee niitä. Hepatoosi saattaa useimmiten äidille olla oireetonkin, mutta teidän molempien vointia seurataan hieman tarkemmin, joten joudut ehkä käymään kontrolleissa tihennetysti. Riippuu vähän niistä sappihappoarvoistakin, että miten hoidetaan.

Sellaista vaan näin pikaisesti. F.

Vierailija
13/19 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermionelle kiitokset suppareiden lähettämisestä! Ei vain vielä ole ollut vaikutusta... Eli lisää voi laitella, jos jollain tuntuu ylimääräisiä olevan. ;)

Saikku: Olipas sinulla lääkärireissu, melkoista kohtelua sitä tosiaan voi saadakin... Hyvä, että muuten kaikki on kunnossa.

Fiiu: Juu, täällä tosiaan päivät vähenee, toivottavasti olen pian se seuraava vauvautuva :) Koitan kyllä asennoitua siihen, että yli heilahtaa toukokuun puolelle, josko ei sitten kovin tähän odotukseen kyllästyisi... Vointi on kyllä ollut hyvä, eli esim. lenkkeilemään olen päässyt. Loppumatkasta alkaa jo kylläkin selkä kipuilemaan, että kotiin tullessa täytyy vähän lepäillä. Sinullakin on ollut hyviä neuvolauutisia. Joko kävit testaamassa uusia uikkareita?

Norpanpoikanen: Kurja juttu tuo hepatoosi. Itsellä ei ole siitä kokemusta, mutta kovasti tsemppiä toivottelen sen kanssa.

Oma napa on ennallaan eli eipä mitään merkkejä ole tulokas näyttänyt. Toissa yönä näin ensimmäisen synnytykseen liittyvän unen, eli unessa nukkuessani meni lapsivedet lorisemalla sängyn läpi ja siinä sängyn alla oli sanko, josta tarkastettiin miehen kanssa että olihan se oikeasti lapsivettä eikä muuta... Siihen sitten heräsin, että täytyi mennä vessaan :) Mutta voisiko se kuitenkin jotain jo enteillä...

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille ensikoille!

Weera rv 39+3

Vierailija
14/19 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikin nimimerkit viestissäni sekaisin eli Poutasateellehan oli tarkoitus tsemppailla hepatoosin kanssa.

Raskausdementiaako....? :)

Weera

Vierailija
15/19 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla taas tarkastamaan, vieläko Weer@ on yhtenä kappaleena. Ei muuta kun sankkoa sängyn alle ensi yöksi :)

Sitten pitää (ärsyttävästi?) neuvoa teitä, jotka mietitte hankintoja vauvaa varten.. Jos haluatte/joudutte käyttämään tuttipulloa (meillä käytetään kun mies on välillä kahdestaan vauvan kanssa kotona) ja aiotte hankkia niitä etukäteen, suosittelen ehdottomasti Aventin pulloja! Itse ostin tavallisia Ainun pulloja, jotka jää nyt käyttämättä, kun niistä tulee liikaa maitoa kerralla ja ilmaa masuun. Myös sairaalassa lisämaito, jota poikamme tarvitsi ensimmäisinä päivinä kun oli laiska imijä, annettiin Ainun pullosta, eikä se ainakaan edesauttanut imetyksen oppimista, kun maidon sai siitä niin helposti. Aventin tutti muistuttaa rintaa ja on kyllä hintansa väärti, vaikkakin muita pulloja kalliimpi eikä kaikista kaupoista saa.

Aurinkoista odotusta kaikille enskoille ja nähdään aikanaan vauva-puolella! toivottelee mama & justus 7 viikkoa

Vierailija
16/19 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poutasateelle tsemppiä maksa-arvojen kans!

Weeralla rupee H-hetki oleen lähellä, suppareita sinne! Mut omiani en lähetä, sen verran toivon jo nyyttiä syliini, et pidän vähät omani mielelläni.

Sit tän aamun neuvolareissuun: eli maanantain korkeen verenpainearvon vuoks oli tänään neuvola. Verenpaine oli hyvä nyt, niin kun ollu koko viikon kotona mitattuna. MUTTA pissa oli +/- proteiinit. Pissa olikin oranssia ja terkkari oli jo kattonu, onko siinä verta, ei ollu. En ollu aamulla juonu kun pari hörppyä vettä, joten epäiltiin, et toi tulos johtu siitä. Sydänäänet kuunneltiin ja mä puhuin epäilyistäni, et vauva ois eilen kääntyny perätilaan, kun myllerrys oli hirveetä. Terkkari oli tunnustellessaan lähes varma, et pääalas on, mut lähettiin ultraamaan kuitenki. Koulutusta ei ollu hänellä ultraukseen, mut sanoi erottavansa pään pyllystä ja kyllähän sen ultrasta selvästi näki, et pää alhaalla oli. Löydettiin sydänkin sitten:) Sit lähin kylälle pariks tunniks juomaan ja menin uuteen pissakontrolliin ja tuloksena oli proteiinit miinusta. Eli lopputuloksena sekavasta ja hauskasta neuvola-aamusta oli " puhtaat paperit" ja äitipolikäyntiä ei tarvittu. Ja oli kiva nähä vauvakin.

Sain tikut viikonlopuks, eli pissaa stiksailen ja verenpainetta mittailen ja tiistaina meen taas neuvolaan. Jos viikonloppuna tulee tuloksiin jotakin, niin sit yhteyttä otettava äitipolille. Ei voi sanoo muuta kun et hyvin pidetään meistä huolta neuvolassa! Ite en osaa olla niin huolissani, kun vointi on hyvä, ei oo pääkipua tai mitään muutakaan outoo ja vauva on koko ajan vilkas. Isäntä enempi on huolissaan ja kyselee vähän väliä, et millanen olo, onko jotain outoo. Ärsyttää jo välillä sen kysely, vaikka hyväähän se tarkottaa ja on meistä huolissaan.

Kevättä rinnassa: kävin jo puutarhalta hakemassa muutaman orvokin. Samalla eksyin vaatekauppaan, mistä löysin vauvalle lakin ja haalarin. Oonkin ettiny sellasta pientä lakkia, joka ei ois vauvan silmillä ja nyt löysin. Haalari oli sit pakko ostaa, kun oli niiiiiin ihana:) Tulevalta kummitädiltä sain vielä muovikassillisen pikkuvaatteita, joten nyt rupee vaatekiintiö olemaan ylitäysi. Tosin nämä oli melkein vaaleenpunasia, kun tulevalla kummitädillä on kaks tyttöö itellä, eli jos tämä tulokas on poika, niin eipä niille hempeen vaaleenpunasille varmaan käyttöö ole.

Nyt lopetan tän romaanini ja meen hypisteleen noita uusia vaateaarteita. Huomenna pääsee taas pyykkään niitä.

Ai niin, ikkunanpesu ei oo tämmösen mahan kans maailman parasta hommaa. Kaks sain pestyä, aikaa meni varmaan kolme tuntia, siitä vaan ei tahtonu tulla mitään, otti käsiin, mahaan, lonkkiin.. Urakkaa ei voinu ottaa, ehkä ikkuna päivässä ja isäntä lupas autella viikonloppuna.

Okei, nyt lopetan!

Norpanpoikanen, rv 35+5

Vierailija
17/19 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelenpas meitä vähän listalla ylemmäs, kun ollaan tiputtu aika alas. Yleensä keskustelu tuntuu hiljenevän aina viikonloppua kohden. :)

fiiu77: Kyllähän nämä maksa-arvojen kohoamiset raskausaikana johtuu yleensä siitä hepatoosista. Vaikka ei ne ihan hurjasti mulla ollu noussu ja sappihapot saan tietää ens viikon alussa, joten jospa olis vielä toivoa. :) Kutinakin kun on vähentynyt eikä sitä ole ollut ollenkaan jalkapohjissa eikä kämmenissä. Eilen soittelivat terveyskeskuksesta ja varmistivat, että oon käyny siinä verikokeessa. Hieman kerkesin säikähtää, kun näin, että terveyskeskuksesta soitetaan. Kun mulla ei oo ylävatsakipujakaan ollu, niin sain jäädä odottelemaan ens viikon alkua ja niitä tuloksia.

Vieläkös Weera on yhtenä kappaleena? Hui, kohta sielläkin on jo oma vauva sylissä! :)

Norpanpoikasella oli ollu hauska neuvolareissu. :) Minä oon kans samaa mieltä, että meistä pidetään kyllä neuvolassa hyvää huolta. Muutenkin saa olla kiitollinen tällaisesta terveydenhuoltojärjestelmästä, vaikka monesti tuleekin napistua monesta asiasta. Meillä sentään on mahdollisuus neuvolapalveluihin ja luinpa jostain, että Suomi olis maailman turvallisin maa synnyttää. Ja muutenki meillä on asiat hyvin, kun valtio avustaa rahallisesti (vaikkakin summat vois olla isompiakin¿) ja mm. äitiyspakkauksen muodossa jne. No joo, menipä saarnaamiseksi. ;)

Äitiyspakkauksesta muuten. Mitä olette mieltä uudesta pakkauksesta? Mun mielestä se on kyllä tosi kiva niin kuin oli edellinenkin. Plussaa on varsinkin se vaalea ulkohaalari, sopii hyvin molemmille. :) Jos jotain miinusta pitäis keksiä, niin se vaaleansininen vanupuku. Viime vuoden vaaleanvihreä oli kivempi. :) Onneksi siskolla on se vanha pakkaus, niin sieltä saan sitten täydennettyä omaa pakkausta. Ihan kuin tälle vauvalle ei olisi jo vaatteita kertynyt yli omien tarpeiden. ;)

Kuinka moni teistä muuten on saanut kuulla, että odotatte tyttöä/poikaa? Siis jonkun ulkopuolisen sanomana? Käveleskelin tänään tuossa kaupungilla ja äidin sisko käveli vastaan. Sain kuulla odottavani poikaa, kun takaa ei kuulemma huomaa odotusta ollenkaan. :D Oma äiti, anoppi, kaksi siskoa ja moni muukin on sanonu, että poika tulee. Oma isä ja yksi sisko taas on ehdottomasti sitä mieltä, että tyttö tulee. Saapa nähdä. :D Itse ei tiedetä, kumpi on tulossa, vaikka varsinkin minä olisin halunnu asian saada selville. Ei vaan vauva suostunu näyttämään. :) Vielähän sen saattais saada selville synnytystapa-arviossa ihan loppumetreillä, mutta jos niin pitkälle oon selvinny ilman tietoa, niin en varmaankaan aio sitä sielläkään enää kysyä. :)

Mutta mutta, nyt lopettelen. Johan tästä tulikin aika pitkä sepustus! Palaan viimeistään ensi viikon alussa kertomaan kuulumisia.

Poutasade rv 26+4

Vierailija
18/19 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poutasade, hyvä juttu niin kuin sanoit ettei ne arvosi kyllä korkeita olleet. Ja toivoa on aina :) Tsemppiä kuitenkin! Ootko muuten saanut jo äitiyspakkauksen vai katsellut kuvista? Mä odotin jo koko viime viikon sitä, ens viikolla pitäsi nyt sitten tulla. En tiedä tuleeko uus vai vanha? Meillä on kans vaatetta saatuna jo niin paljon, mutta ihana silti päästä hypistelmään uusiakin. Ja saahan sieltä sit sen haalarin ja muuta käytännöllistä.

Kyselit, että mitä mahasta sanotaan, mulle sanoo kaikki järjestään, että tyttömaha.. Mikä on mun yliherkälle mielentilalle liikaa, koska se on mun mielestä vaan erilainen tapa sanoa, että ootpas levennyt... Ja sitäpaitsi tää on kyllä melko varmasti poikamaha, kun pieni pippelinheiluttaja on esittäytynyt ultrassa moneen otteeseen..

Norpanpoikasella oli säpinää neuvolareissulla! Hyvä kuitenkin, että loppu hyvin kaikki hyvin. Ja hyvähän se tosiaan vaan on, että pidetään huolta.

Eipä muuta ihmeellistä tänne. Viimeistä päivää olen töissä tänään!! Vähän kummallinen olo, tulee kyllä iksu työkavereita mutta toisaalta melko herkkua ettei tarvi hetkeen tänne tulla! Ja kun yritän saada opiskelut loppuun äitiyslomalla/hoitovapaalla ja hakea sitten uusia töitä, niin oikein hyvällä säkällä voi olla etten tuu tänne enää ollenkaan. Hui! No, en suunnittele liikaa, elämä vie sitten niin kuin on tarkoitus.

Aurinkoista viikonloppua kaikille! Fiiu 29+3

Vierailija
19/19 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostellaanhan meitä vähän samalla...

Täällä edelleen kaikki ennallaan eli kokonaisena ollaan. Ei sitten mitään merkkejä, että olisi jotain tapahtumassa. Eilen pyörittiin koko päivä naapurikaupungissa, käytiin siellä rakennusmessuilla yms. ja illalla vielä saunottiin, niin ei siitäkään ottanut pienoinen vinkkiä, että voisi jo alkaa tulemaan. Itse olin vaan illalla tosi väsynyt sen keikan jälkeen, nukuinkin tosi hyvin melkein kellon ympäri, paria vessareissua lukuunottamatta. Nyt kävin kävelyllä melkein tunnin verran, eikä edes selkä kipeytynyt niinkuin yleensä...

Mama: Mukava kun kävit moikkaamassa. Ja kiitos hyvästä vinkistä! Tuota tuttipulloasiaa olinkin miettinyt, että tahtoisin senkin käytön toisaalta onnistuvan, juuri tuon saman vuoksi kun teilläkin, että mieskin voisi välillä ruokailun hoitaa. Mutta kuitenkin niin, ettei siitä pullottelusta olisi hirmuisesti kuitenkaan haittaa rintaruokinnalle. Noita Aventin pulloja saa näköjään myös tilattua netin kautta, meillä kun ei niitä täällä kaupoissa näytä olevan.

Norpanpoikanen: Olen aivan samaa mieltä kanssasi, miten hyvä neuvolajärjestelmä onkaan! Itselläkin kun se valkuainen huomattiin, niin hyvin on seurattu sen jälkeen. Minäkään ole osannut olla kovin huolissani sen suhteen. Kontrolleja säännöllisesti äitipolilla ja samoin neuvolassa. Sen vuoksi on luottavainen olo, että kaikki menee hyvin loppuun saakka. Hyvä, että sinulla oli loppujen lopuksi kaikki kunnossa ja pääsit näkemään vauvan.

Poutasade: Minullekin on moni veikannut poikaa syntyväksi edessä olevan mahani vuoksi. Mutta kyllä muutamia tyttöveikkauksiakin on tullut... Mekään ei tiedetä kumpi sieltä on tulossa, eikä itsekään osaa mennä veikkaamaan kumpaakaan. Nyt loppuaikana kontrolliultrissa käydessämme olisin voinut sitä kysyä, mutta mies ei halunnut vielä tietää. Mutta eiköhän se kohta selviä :) Niin, ja pakkauksesta. Se uusi näyttää hyvältä, oikeastaan aika samantyylinen kuin tuo edellinenkin mikä mekin saatiin. Esim. Haalari ja makuupussi on aika lailla samansävyiset yms.

Fiiulle hyvää alkanutta lomaa! :)

Weera rv 39+5