Onko muita, joita Espanjan turma ei pahemmin kosketa?
En tiedä olenko kylmä ja tunteeton ihminen, mutta tuo bussiturma ei liikahduta millään tavalla. Onhan se surullista, että joidenkin matka päättyi noin traagisesti. Mutta suomalaisia kuolee yksittäin päivittäin ja vieläkin traagisemmin, mutta eihän niistä uutisoida. Vasta kun kuolevat isompana joukkona olisi surun oltava käsin kosketeltavaa. Miksi minusta ei tunnu siltä? Minä suren omien läheisteni kuolemaa ja esim. pienen lapsen traaginen kuolema jossain päin tuntuu pahalta. Mutta en tuntenut näitä ihmisiä enkä heidän omaisiaan, joten en voi asettua heidän tunteisiinsa. Onko muita, jotka ovat näin " kylmiä" ?
Kommentit (23)
En ole kiinnostunut seuraamaan uutisia sekunnilleen, että mitähän lentoa ollaan nyt järjestetty ja kuinka monta suomalaista vielä makaa sairaalassa. Kamala juttu, en toivo kenellekään tuollaista yllättävää loppua, mutta tapahtuuhan noita lähes päivittäin - vain sen verran " pienemmässä mittakaavassa" , ettei kukaan kohauta olkapäitäänkään, paitsi ne joita asia henkilökohtaisesti koskettaa. En ole lainkaan kylmä ihminen, mutta en vain jaksa mitään vouhottamista. Ei ne ihmiset eloon herää, jos nettipalstalla niistä vouhottaa - eikä se edes olisi minun asianikaan.
kun en tunne sieltä ketään. Todella ikävä tapaus se tietenkin on, mutta niin on jokainen onnettomuus, vaikka kuolonuhreja olisi vähemmän kerrallaan. Ministeri voisi minusta käyttää arvovaltaansa esim. edistämällä mielenterveyspalveluja, niin voisi säästyä aika monta ihmishenkeä vuodessa, omaisten surun määrästä puhumattakaan.
tai jos menee useampi kerralla.
he ovat itse menneet lomalle ja sama olis voinu sattua kotimaassakin.
Minun veli ja isä kuoli rattijuopon aiheuttamassa liikenneonnettomuudessa ollessani 11v. Eikä ottanu ministerit osaa suruumme tai tarjonneet ilmaisia kyytejä sairaalalle.