Saako eurolla jotain ruokaa 2 päiväksi 3 ihmiselle? Toisen aterian lapset syövät tarhassa
Minulla ei niin väliä, pärjään vaikka syömättä. Makaroonia eikä perunoita ole. Maitojauhetta on, lisäksi löytyy miniporkkanoita, sipulia, joku lihaklimppi oli pakkasessa (ei rasvaa paistamiseen) puurohiutaleita löytyy, sitä voisi syödä toisena päivänä. Aamu ja iltapalat lapsille tarvii myös (puuroa) saako 1. 3 eurolla jotain? Eurolla sais makkarapaketin (2 isoa makkaraa) paljonko makaroni halvimmi
Kommentit (41)
Mä tekisin kasvissosekeittoa, ostaisin perunaa ja sipulia ja maitojauheesta tekisin ruokaan käytettävän maidon. Sitten ostaisin tonnikalaa ja tekisin makaronitonnikala muhennosta. Sekä jos sulla sattuu olemaan pakkasessa marjoja, kiisseli tulee halvalla, se sopii sitten puuron kanssa. Jos on jauhoja niin tee sämpylät itse.
Tässä mun listassa, peruna 1e, sipuli 50senttiä, tonnikala 80senttiä ja makaroni 35senttiä, hiiva 25senttiä.
Tsemppiä!
Onneksi kuitenkin ruokaa pakkasessa mutta tiukkaa tekee ja tupakkaa poltan.
et tainnut käsittää, että rahaa on vain 1.30e?
Sillä ei saa kuin makaronia ja jotain sen kanssa. Kyllä me nyt 2 päivää voidaan makaronia syödä, jos vaan jotain lisänä. Tonnikala aika kallista vissiin. Samalla hinnalla taidan saada sen makkarapaketin josta syödään 2pvää jos oikein pieneksi pilkon
Jos olet pk-seudulta annan mielelläni marjoja pakkasesta sinulle. Ja hyvä vinkki on olla valppaana, minä löydän lähes päivittäin rahaa ja ainakin pulloja.
t. 20
22, ei me ostetakaan, vaan keräillään niitä mistä sitten sattuu löytymään. Joskus satunnaisesti ostetaan vissypullo tai limppari viikonloppuna, kun vietetään miehen kanssa leffailta.
puskat ja ojat sun muut. Joskus silloin tällöin näkyy jossain joku pullo, mutta sekin just silloin ku on paljon rahaa. Huomenna olis aikaa etsiä mut mistä lähteä etsimään?
Ap (joka myös polttaa tupakkaa mutta jäänyt viime 2viikon aikana kyllä polttamatta) kyllä sunkin jolla 3e kannattaisi vain sitä ruokaa ostaa sillä rahalla. Mä olen pärjännyt 2vk askillisella tupakkaa, vikat rahat meni ruokaan
ja koska sulla on ainakin puurohiutaleita niin yrittäisin tehdä joitain sämpylän tapaisia. Lainaisiko naapuri jauhoja?
Edelleen jos asut pk-seudulla annan mielelläni marjoja (ja perunajauhoja) kiisseliin.
t. 20
Minäkin asun Helsingissä ja tänääkin noukin 2 muovipulloa kävelyllä, oli yhden rapun edessä.
t. 20
ps. kiinnostaako marjat, asun Helsingissä
Kastikkeenkin siihen sais tehtyä. Makarooni tulis kyllä halvemmaksi ja sais jotain lisukkeeksikin. Mutta vinkkejä odotellessa että mistä niitä pulloja löytäisi
Kastikkeenkin siihen sais tehtyä. Makarooni tulis kyllä halvemmaksi ja sais jotain lisukkeeksikin. Mutta vinkkejä odotellessa että mistä niitä pulloja löytäisi
mieluummin jätän sen pullon ottamatta, jos vaikka joku todella vähävarainen sen löytäisi ja tarve sillä hetkellä suurempi mitä minulla.
ap
kun ollaan myös opiskelijaperhe. jotenkin sitä aina luovii. ja pakkaseen ostan aina kun on rahaa, jotain... varmuudeks.
ap on kirjoittanut moneen kertaan että makkarapaketin hommaa. miks kysyt vinkkejä, kun tommoset selkeesti ruokaisammat ja terveellisemmät (ja pidemmälle riittävät) vaihtoehdot ei käy? hae se makkarapaketti vaan :)
mä kans ostaisin perunoita ja tekisin kasvissosekeittoa. porkkanat, sipulit jne.
Tarhamatkan varrella muutama puisto. Eurollakin kun löytäisi niin saisi jo enemmän ostettua. Kuivahiivaa taitaa olla 1 pussi. Leivinjauhetta on myös. Se lihaklöntti on yksi pihvi näköjään
Viedään sitten 4 kertaa vuodessa kauppaan.
joka on kalliimpaa kuin tavallinen?
Vierailija:
Minulla ei niin väliä, pärjään vaikka syömättä. Makaroonia eikä perunoita ole. Maitojauhetta on, lisäksi löytyy miniporkkanoita, sipulia, joku lihaklimppi oli pakkasessa (ei rasvaa paistamiseen) puurohiutaleita löytyy, sitä voisi syödä toisena päivänä. Aamu ja iltapalat lapsille tarvii myös (puuroa) saako 1. 3 eurolla jotain? Eurolla sais makkarapaketin (2 isoa makkaraa) paljonko makaroni halvimmi
Eli se lihaklöntti, uuniin hautumaan vähän vettä ja mausteita, se hautuu mureaksi.
Sitten ostat pussin makaroonia, keität ne ja valutat, kypsennä miniporkkanat ja sipuli, sekoita makarooniin, palastele liha pieneksi ja voilaa sulla on makaronilihapataa.
Hänhän sanoi että taitaa olla 1 pussi kuivahiivaa. Mä ostaisin makaroonia ja sen makkaran, liha uuniin ja siitä kastike makarooneille, sekaan sipuli ja porkkanat, makkarasta kastike. Lisäksi leipoisin sitä leipää
Olisko jollain antaa joku ohje ettei se soija maistu? viimeksi tein soijapyöryköitä mutta olivat niin pahoja ettei niitä syönyt kukaan. Mausteita laitoin paljon.