Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

K: päivähoitoon liittyvä

Vierailija
05.03.2009 |

Elikkä ihmettelen tällaista asiaa kun meillä lapset vuorohoidossa ja hoitosopimuksella. Saanko viedä lapsia hoitoon vaikka olen kotona vapaapäivällä jos hoitopäivät ei ylity töistä? Onko kenelläkään kokemusta miten pk:ssa suhtaudutaan tähän. Sillä minähän maksan joka tapauksessa sen summan joka määrätty oli lapset hoidossa tai ei.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tieto, että minulla kun on lauantaikin useasti työpäivä joten arkena on vapaata, jolloin vien lapsen hoitoon. Osan vuotta sunnuntaityön takia tulee viikolle kaksikin vapaata, jolloin lapsi on myös hoidossa. Mies hoitaa viikonloppuna. Toki nämä ovat harvemmin, ei jokaviikkoisia, mutta kuitenkin.

Vierailija
2/7 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä näkyy arkivapaat ja ne lapset "joutuvat" olemaan kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen perustellut sen hoitajille sillä että mulla on hammaslääkäriä tms. eikä ne ole koskaan mitään siihen sanoneet. Mitäpä sillä on väliä koska on subjektiivinen hoito-oikeus, saahan lapsi olla hoidossa vaikka kumpikaan vanhemmista ei olisi töissä niin miksi ei sitten silloin kun vanhempi on vapaalla, siitä päivästä kuitenkin joutuu maksamaan.

Vierailija
4/7 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jollakin on vielä muunlaisia kokemuksia......................

Meillä ei tarvitse päiväkotiin toimittaa työvuorolistoja vaan riittää kun laittaa lappuun omat työvuorot mutta just se epäillyttää kun laittaa omalle kohdalle että vapaa ja mies töissä. Tuleeko napinaa?????

Vierailija
5/7 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoitoon, ainoastaan joka kuun lopussa kuitataan minkä verran lapsi on ollut hoidossa (päivät ja tuntimäärät). kun on tehty hoitosopimus, jossa ainakin meillä määritellään että lapselle on hoitopaikka varattu 5 päivänä viikossa 8 tuntia päivässä, niin maksu määräytyy sen perusteella - oli lapsi hoidossa täyden ajan eli ei. jos hoitoajat ylittyvät, laskutetaan lisää, mutta mitään hyvityksiä ei kyllä tule, vaikka meilläkin tuo 3-vuotias harvemmin oikeasti on 5 päivänä viikossa ja 8 tuntia päivässä, vaan useimmiten on kyllä sen 5 päivää viikossa, mutta maksimissaan 5-6 tuntia päivässä. ja kyllä neiti on silloinkin, kun jommalla kummalla meistä vanhemmista on vapaapäivä, yleensä ainakin 3-4 tuntia hoidossa, koska tytöllä on siellä kavereita, leikkiseuraa, virikkeitä ja viihtyy siellä (usein siis jopa suuttuu jos kuulee meidän vanhempien edes miettivän että olisko sittenkin kotona kun on vapaata mulla/sulla). sinä aikana saa tehtyä sitten niitä extra-kotitöitä, joita aina pitäisi tehdä muttei koskaan ehdi :)

me on kyllä ihan rehellisesti kerrottu jo edellisenä päivänä, että huomenna on vapaapäivä joko mulla tai miehelläni, mutta tyttö tulee silti 10 maissa hoitoon ja haetaan päiväunien jälkeen, koska saadaan sitten kotona tehtyä sitä tai tätä sillä aikaa, mitä olisi turha yrittää tehdä tytön pyöriessä jaloissa. hoitajat ovat ainakin tähän asti olleet varsin ymmärtäväisiä, ja mikseivät olisi - mehän maksamme heille siitä, että he hoitavat lastamme, eikä se maksu riipu siitä, hoitavatko he lasta silloin, kun olemme töissä vai silloin, kun toinen on töissä ja toinen kotona kuuraamassa kylpyhuonetta tai jotakin vastaavaa.

Vierailija
6/7 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit viedä lapsen hoitoon.

t: lto

Vierailija
7/7 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma väsymys/jaksaminen, terveys, oma hyvinvointi, kodin laiminlyönti....... yms, yms. Näitähän mulla riittää =) vielä silti hengissä ja huumorikin pelaa.