Voi että mua säälittää lihavat lapset!
Tänäänkin puistossa oli ehkä 5-6 v. tyttö, joka oli niin lihava, että ei mahtunut keinuun istumaan! Äiti ja pikkusisko/veli rattaissa olivat samaa maata. Miksi syötätte lapset lihaviksi!!??
Kommentit (11)
Mutta lapsensa terveyden saa ihan rauhassa vaarantaa syöttämällä sairaaksi.
Harmittaa katsoa vierestä. Huono itsetunto, seurusteluiässä vaikeudet, hormoonihäiriöt ja nivelvaivat kolesteroli ym. ongelmista puhumattakaan siinä lapselleen järjestää jos ei valvo paljonko lapsi saa herkutella.
Ei tosiaan viesti välittämisestä että lihottaa lapsen...
muakin säälittää veljeni lapsi. on älyttömän nirso kaiken ruuan suhteen, leivistä ei kelpaa kuin ihan valkoinen leipä, kasvikset ei ollenkaan, hedelmistä menee vain banaani. ruuaksi kelpuuttaa (eines)lihapullat ja ranskalaiset, pitserian pitsan tai makaronilaatikon. ja kun ei muu kelpaa niin veljeni sitten syöttää 6-vuotiaalle pelkästään näitä edellämainittuja. tyttö ei vielä ole suorastaan lihava, mutta pyöreä kyllä ja tuolla menolla paisuu entisestään. ei myöskään harrasta mitään liikuntaa, ei osaa vielä kunnolla pyöräillä (edes apupyörillä), uida, hiihtää tai luistella. kotona lähinnä pelaa pleikkaa tai puhelimella jotain pelejä. sääliksi käy... :(
Jos lapsella ihan mistä tahansa syystä on taipumus syödä liikaa, on vanhemmilla velvollisuus puuttua asiaan, opettaa terveitä elämäntapoja.
Vierailija:
lihavuus geneettistä, mulla kaksi lasta, jotka syövät samaa ruokaa, mutta toinen on lihava, toinen ei.
Toinen 133cm ja 40 kg ja toinen 130cm ja 29 kg.
Samaa ruokaa syövät, lihavalla on vaan aina nälkä...
Monesti voi olla niin että pyöreys katoaa kun pituuskasvu kiihtyy murrosiässä ja vartalo muokkautuu kuin itsestään normaaliksi, näin on käynyt meillä toisella lapsella. Kysymys viidestä ylikilosta tässä tapauksessa.
Todella lihavia lapsia näkee joskus ja yleensä heidän seurassaan olevat aikuiset ovat itsekin superläskejä. Tästä on luettavissa että lihavuus on seuraus perheen ruokailutottumuksista.
Eilen kävin kaupassa ja samassa yhteydessä on pikaruokapaikka ja siinä istui läskeistä läskein tyttö ehkä 7-8 vuotias ja veti kaksinkäsin ruokaa suuhunsa. Pahaa teki.
Ei sipsejä, ei ranskalaisia, ei hampurilaisia jne. Kerran viikossa karkkipäivä, syö vaan ruokaa, mutta liikaa mitä ilmeisesti. Mun mielestä pientä lasta ei voi pitää nälässä.
Sisarpuoleni oli jo lapsena lihava ja nyt nuorena todella lihava. 17-vuotiaan tytön ei kuulu painaa 90 kiloa... Itse painoin tuon ikäisenä ehkä 45 kiloa, ja saman mittaisia ollaan.
Sillä lapsi ei ole itse voinut/ osannut vaikutta lihomiseensa, mutta haukut ja ylenkatseen saa kantaa ihan itse...
En jotenkin millään ymmärrä että jos itse on lihava ja kärsii siitä ja on saanut kuulla haukkuja asiasta, niin miksi ei halua lapselleen parempaa elämää? En minä ainakaan lihavana äitinä ikinä halua samaa omille lapsilleni ja pidän heitä vaikka nälässä jos tarve on.
JOs siis aikoo aivan älyttömästi syödä sitä tavallista ruokaa, lisää ei tarvitse AINA ottaa.
Tarjota salaattia, raakoja kasviksia.
Totta kai voi. Ei anna sitä ruokaa niin paljon kuin uppoaa, vaan sopivan annoksen. Lapsen mahalaukku voi venyä. Se voi myös kutistua, kun sille annetaan mahdollisuus. Kun kuukauden " pitää nälässä" niin sen jälkeen saa sitten taas kylläisyyden tunteen takaisin.
lihavuus geneettistä, mulla kaksi lasta, jotka syövät samaa ruokaa, mutta toinen on lihava, toinen ei.
Toinen 133cm ja 40 kg ja toinen 130cm ja 29 kg.
Samaa ruokaa syövät, lihavalla on vaan aina nälkä...