Kuinka paljon ulkoiluvaatteita tarvitsee hoidossa oleva 1,5 v.?
Syksyn haalariasioita siis mietin. Nyt meillä on yksi vedenpitävä haalari ja yksi " tavallinen" . Riittävätkö nämä käytännössä vai tarvitaanko vielä joku varapuku? Tuli vain mieleen että joskushan näitäkin täytyy pestä. Ja pitääkö hoitopaikassa olla joku varaulkoiluvaatekerta? Kauppareissuja varten meillä on kyllä ohut vaalea takki, mutta sillä ei voi kyllä rymytä. Muutkin hoitoon liittyvät (vaate- tai muut) vinkit ovat tervetulleita!
Kommentit (4)
Meillä ei ole hoitopaikassa ollut mitään varaulkoiluvaatteita. Hyvin on pärjätty talven yli jopa ilman kosteussuojahaalaria, kun sekä minä itse että hoitotäti ollaan kurahousujen kannattajia (; Haalarin on kuitenkin hyvä olla sentään jotain tuulipukumaista kangasta, että kuivilla keleilläkään ei ihan kaikkea likaa itseensä ime.
Eli talvella käytössä on ollut kaksi toppahaalaria ohuempi ja paksumpi. Rapaloskakeleillä on hoitotäti kiskaissut päälle kurahousut ja kurarukkaset. Kyllä varmaan kaksi haalaria silti on hyvä olla (toinenhan voi olla vaikka kirppikseltä ja ei kosteussuoja) pyykkipäivien varalle.
Välikausihaalareita ja takkihousuyhdistelmiä meillä on useampi ja pari kosteussuojattuakin, mutta uskon, että kurahousut kiskaistaan tarvittaessa niidenkin päälle. Kurikset on minusta paljon helpompi huuhtaista puhtaaksi hoitopäivän jälkeen kuin haalarit, eikä ne tunnu taaperon menoakaan haittaavan. (=
on päiväkodissa mukana VAIN yksi ulkoiluhaalari (nyt Reimatecin välikausipuku) ja lisäksi tietenkin kuravaatteet. Kurikset on ihan edottomat, ne pitää päiväkodissa mukana olla. Ja kovin hanakasti ne tädit siellä näille pienille kurikset päälle vetääkin eli joskus on käynyt mielessä, että ihan turhaan on kosteussuojattu puku....
Haalarin pesun hoidan yleensä viikonloppuna, eli ehtii sitten kuivaksi hoitopäiviä varten. Sitten tytöllä on kaikenlaisia muita irtotakkeja ja housuja, mutta niitä nyt käytetään lähinnä kyläilyreissuilla ja kotona pihaleikeissä.
Päiväkotia varten et tarvitse kuin yhden ulkoiluvaatekerran/kausi. Ei sinne tarvitse mitään ylimääräisiä varapukuja viedä.
No hyvä, näillä haalareilla pärjätään sitten hyvin, ja kotipihakäyttöön ajattelinkin jotain edullisempia irtohousuja ja tuulitakkia hankkia...
Sen vedenpitävänhän voi suihkussa suihkuttaa niin, että enimmät liat lähtee pois, eikä haalari kastu sitten edes sisältä päin. Varalla ulkoiluun meillä on ollut sitten sellaisia veden pitämättömiä housuja ja sitten se takki, jos nyt sattuu, ettei kosteussuojahaalari ole kuivunut pesun jälkeen kokonaan, mutta teillähän olikin joku toinenkin haalari jo. Itse olen ajoittanut haalarin pesun koneessa just viikonlopuille, jotta viikolla päiväkodissa haalari on käytössä.