Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

surettaa niin vietävästi! Eka lapsi... en päässyt synnyttämään, en osaa imettää, en osaa edes röyhtäyttää vauvaa...

Vierailija
20.04.2008 |

niin tai synnytin 12h jonka jälkeen päädyttiin leikkaukseen. Rintaa annan ja annan, alkuun sieltä ei tullut mitään ja nyt kun tulee niin vauva ei ole tyytyväinen... pullotellaan siis siinä sivussa. Pikkusen vatta pullottaa täynnä ilmaa mutta en vain saa sitä syötön jälkeen röyhtäisemään, isä tekee nämä asiat paljon paremmin... tuntuu että sydämestä lohkeaa palanen kun en pysty kokemaan näitä asioita. Vauvaa on mitä ihanin, mutta kun se on tuskissaan en ymmärrä sitä.

Olen onnellinen että minulle on suotu tuollainen kulta kimpale, mutta miksi en ymmärrä sitä ja miksi mun kroppa ei toimi...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
2/5 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ottanut vauvan olalle ja taputellut pepulle ja silitellyt selkää alhaalta ylöspäin? vauvan masua voi myös hieroa hellästi jos kovasti on ilmavaivoja.

Imetyksessäkin oi mennä aikaa ennen kuin rupeaa sujumaan ja ei sekään maailmaa kaada jos saa ruokansa pullosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarinani lyhkäisesti. Eli sain vauvani hätäsektion avulla enkä rehellisesti sanottuna tuntenut pettymystä siitä, etten saanut luonnollisesti synnyttää, minä olin vain niiiiin kiitollinen, että molemmat selvisimme hengissä. Vauvalla meni sydänäänet kolmatta kertaa, joten ei ollut vaihtoehtoja. Maito nousi tietenkin hitaammin, kun ei tullut alakautta, joten join hulluna perheolutta ja vettä. Laitoksella annoin luvan antaa lisämaitoa, sillä poika oli suuri ja huusi nälkäänsä. Maitoni kuitenkin nousi ja pääsin pikkuhiljaa täysimetyksen pariin. Älä ole niin ankara itsellesi vaan ole onnellinen, että synnytit nykyaikana, jolloin lääketiede voi auttaa, kun oma fysiikka ei riitä. Mies on lapsen isä, joten on hienoa, että hän osaa tehdä omaa osuuttaan, usein kun mies joutuu ulkopuolseksi kun nainen toteaa, ettei mies osaa mitään. Meillä mies puki pienokaisen kun lähdimme kotiin ja sitten päästyämme vaihtoi ensimmäiset vaipat, kun oli niin innokas ja minä annoin hänen omalta osaltaa tutustua vauvaan ja luoda sitä suhdetta. Kyllä sinä opit kaikki röyhtäytysniksit ajan kanssa. Voimia opetteluun ja onnea vauvasta.

Vierailija
4/5 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka lapsi syntynyt alakautta ja osittaisimetyksellä oltiin. Ihana lapsi se on. Suosittelen kokeilemaan sen pullon jättämistä pois. Kyllä se lapsi oikeesti sieltä rinnasta saa tarpeeksi maitoa, kun annat vaan paljon olla rinnalla. Vauva tilaa sen maidon koko imetysajaksi juuri ekoina päivinä ja viikkoina. Itsekään en esikoisen kanssa uskaltanut luottaa rintamaidon riittävyyteen, mutta niin vaan riitti toiselle, kun uskalsi olla ilman sitä pulloa.

Ja jos vauva ei röyhtäile, niin ilman saa pois myös siten, että antaa vauvan maata omien reisien päällä mahallaan ja pyörittelee vauvan pyllyä varovasti.

Ja älä sure. Kyllä se siitä.

Vierailija
5/5 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan et olis jäänyt ehkä henkiin kotisynnytyksessä teillä tiettymättömillä, tai ainakin vauvasi ei olisi jääny henkiin.

Saati sitten, että ei ollut myöskään korvikkeita - niin hyviä ainakaan.

Mut käypä keskustelemassa sairaalassa, on oikeus tietää mikä meni pieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä