uhmaikäisten lasten vanhemmat!?
Meillä uhma kestänyt 1.5 vuotta, tyttö nyt melkein 3v, Joka ikisellä kauppa reissulla HIRVEÄT raivarit jostain! esim ei saa juosta kaupassa tai pitää tulla istumaan kärryihin...kun juoksee--->parin varoituksen jälkeen istumaan! Ja pitää väkisin laittaa istumaan kun huutaa ja potkii niin paljon! Kertokaa vinkkejä miksi mitään järkeä ei meinaa tulla tähän touhuun? Mitä teen väärin? Ja tuo kauppareissu oli pelkkä esimerkki näistä kohtauksista! Ihan kauheat raivarit saa myös leikkipuistosta lähtiessä, tai kylästä... Jäähypenkki käytössä kotona...se kyllä osoittautunut hyväksi, mutta enemmän kiinnostaa miten saisi yleisillä paikoilla jotain rotia tähän touhuun?
Ja kun se kunnon raivari alkaa niin kestää myöskin noin tunnin...välillä laantuen ja taas alkaa... Vie voimia tältä äidiltä ja hermoja!
Kommentit (3)
että kannattaa vaan jatkaa samaa rataa, kyllä se pitkällä tähtäimellä menee lapsen kalloon, vaikkei vielä siltä tunnukaan. Meidän 2 v kuopus on temperamenttinen ja raivoaa vähän väliä. Suhtaudun raivoamiseen neutraalisti. Annan vaihtoehdot, minkä rajoissa toimitaan. Jos ollaan kotona tai muussa turvallisessa paikassa, voin jättää lapsen raivoamaan itsekseen enkä huomioi sitä, niin nopeasti raivo laantuu ja lapsi tulee halimaan. Tsemppiä! Toimit varmasti ihan oikein, jatka samaan malliin.
Olen myöskin tehnyt niin että esim jos nyt et juokse karkuun kaupassa saat karkin...eli palkitsemista=/ joskus harvoin toiminut..
Minun ongelmani tässä asiassa varmaankin on vain se, että tuntuu että en nää ikinä kenenkään muun lapsen saavan näin kovia raivareita tai että kuinka välillä nolottaa että naapurit kuuntelevat kuinka me tulemme kotiin kun rappukäytävästä kuuluu hirveä huuto!
Mitä teet ennen kuin lapsi saa raivarin?
Pysy itse rauhallisena ja pyri ennakoimaan. Kiinnitä huomio muualle, keksi jotain hauskaa viihdykettä kielletyn tilalle, älkääkä menkö kauppaan jos lapsi on väsynyt ja nälkäinen.