Autolla ajaminen raskaana ollessa?
Tuli vaan mieleen, että voiko raskaana ollessa ajaa autolla ihan loppuraskauteen asti?
Eikö ole olemassa joku erikoisvyö raskauden aikaiseen ajamiseen, joka vetää turvavyön alemmaksi, pois vatsan päältä?
Mulla esikoinen haaveissa ja joudun ajamaan työn vuoksi paljon autolla.
Kommentit (7)
Itse olen kyllä ajanut ihan loppuun asti. Tuota erikoisvyötäkään ei ainakaan Liikenneturva suosittele, tavallinen vyö on heidän mukaansa parempi. Liikenneturvan sivuilta löytyy juttua esim turvavyön käytöstä raskausaikana.
Niin kun ajattelin, että pitäisihän sitä pystyä ajamaan siihen asti kun jää äitiyslomalle, eli lähes loppuun asti.
Joinakin päivinä mulla vierähtää ratissa helpostikin 4-5 tuntia...
Mitkä syyt voi estää sitten autolla ajamisen/mikä rajoittaa ajamista?
Harvalla meistä kai on varaa palkata autonkuljettajaa?
Myös kävely ja kotityöt raskaana ollessa ovat vaarallisia.
En myöskään suosittele syömistä tai juomista raskaana ollessa, koska nekin voivat olla vaarallisia.
Valitettavasti tein näistä kaikkia omien neljän raskauden aikana. =(
T. Huono äiti
Mun ystävällä kävi niin, että lääkäri kielsi autolla ajon kun oli niin paljon suonenvetoja.
Mä ainakin vedin vaan turvavyön mahan alle. Ajattelin niin, että jos ajan pahan kolarin niin se on aika sama, että olenko kuskin paikalla vaiko etupenkillä. Turvatyyny iskee mahaan joka tapauksessa ja se on sitten korkeimman kädessä selviänkö itse ja selviääkö beibe.
Mulla oli ihan valtava maha loppuraskaudessa ja hyvän ajoasennon löytäminen oli hankalaa, joten en mielelläni ajanut. Tuntui jotenkin, että ei ylettänyt kun maha oli tiellä.
Eikä mitään ongelmaa. Mutta nuohan on ihan henkkoht juttuja, toisilla on tosi hankalaa istuakaan autossa, saati ajaa. Mun mielestä taas just auton penkit oli harvinaisen hyvät.. Ja jos on pukamia tms vaivaa, pitkä istuminen voi vaikeuttaa niitä.
viimeiseen saakka, eipä ole tullut mieleenkään ettenkö voisi...