minkälainen mielenterveyden häiriö sinulla on ollut raskauden aikana?(......
Kommentit (6)
Kuitenkin raskauden aikana, ja nyt jälkeen, on ollut tasapainoisempi olo kuin moneen, moneen vuoteen. Tätä raskautta edelsi todella rankka masennuskierre, ja nyt olen elämäni kunnossa, vaikka vauva-arki tietysti vähän väsyttää. :) Mutta se on normaalia väsymystä.
Näin jälkeenpäin huvittaa ja kauhistuttaa ne masennuksesta johtuneet itku- ja raivokohtaukset. Että hormoonit voikin vaikuttaa niin!
Jälkikäteen surettaa esikoinen, joka pelästyi varmasti monta kertaa itkuun purskahtelevaa äitiään... :-(
Onneksi se vaihe ei ollut hirveän pitkä (kuukausi-pari ehkä?), nyt mieli tuntuu jo normaalilta, vaikka vauva on yhä mahassa.
mulla masennus johtui elämäntilanteesta, henkistä ja lievää fyysistä väkivaltaa harrastelleesta miehestä ja ei-suunniteltu lapsi siihen suhteeseen aiheutti tietty oman kriisinsä. hyvin en voinut ennen raskaaksi tuloakaan.
mutta nyt oon ihan hermona kaikesta, hyvä etten kävele seinille. Lue lisää ketjusta " mitä tehdä kun KAIKKI ärsyttää" ... niin siinä mun mielenterveyshäiriötä kerrakseen - tosiasioihin verhottuna - TOIVOTTAVASTI tilapäistä!!!
(Pelkään oikeasti, että kun näitä asioita tässä on, ja on parin vuoden ajalta muitakin osin käsittelemättömiä vaikeita juttuja, sairastun sitten johonkin synnytyksen jälk. masennukseen.)
Mulla oli kanssa pakkooireita ja lievää masennusta.